Pelleily seis.

Pelly seis.

Minä omistan kaksi w211 korin mersua, joten köyhät kyykkyyn.

24

734

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pelleily seis

      Onnittelut. Jos toi oli yritys laittaa mulle jotain kuittia, niin epäonnistuit pahasti. Autovalintasi sensijaan on erinomainen. Onnittelut siis siitä.

    • taas-rempassa

      Tarkoitat varmaan, että vaatti helvetisti rahaa ylläpitää sitä.. joten siinä mielessä ei köyhän miehen hommaan.

    • Pelleily seis

      Väärin arvattu. W211 ja W212 mallien ylläpito ei ole kallista. Huollot tehdään 25000 kilometrin välein ja osat on halpoja. Vielä kun tajuaa, että autojaan voi huoltaa muuallakin kuin Veholla, pärjää jo hyvin. Eli erinomainen valinta tuollainen Mersu.

      • taas-rempassa

        No.. mä löin vuoden 2006 malliin vuoden aikana noin 4000 euroa perushuoltoihin ja sitte laukes kone.. tiedä tuosta sun edullisuudesta.


      • harmiettä
        taas-rempassa kirjoitti:

        No.. mä löin vuoden 2006 malliin vuoden aikana noin 4000 euroa perushuoltoihin ja sitte laukes kone.. tiedä tuosta sun edullisuudesta.

        Veikkaisin, että perushuoltojen lisäksi olet joutunut myös auton iän tai kilometrien vuoksi tekemään hiukan ylimääräistä huoltoa kun katsoo kustannuksia.


      • taas-rempassa
        harmiettä kirjoitti:

        Veikkaisin, että perushuoltojen lisäksi olet joutunut myös auton iän tai kilometrien vuoksi tekemään hiukan ylimääräistä huoltoa kun katsoo kustannuksia.

        E huolto maksaa 2000-2500 euroa, ihan normi hinta ja päälle ihan normi kulutuskamaa alustasta reilu tonni ja pari ylimääräsitä pikkusääröä. Ei toi nyt kummosia vaadi..

        Autolla ajettu 150tkm, en usko et enempiä juurikaan


    • Pelleily seis

      Höpö höpö. Totuus noista on, että normi iso huolto, ylimääräisellä naftasuodattimen vaihdolla ja ilmastointihuollolla maksaa alle 550 Euroa W211 Mersuun. Ton tein alkusyksystä, ennenkuin vaihdoin tohon W212 Mersuun. Siihen sitten tehtiin A-huolto ja laitettiin ylimääräisenä yli sadan Euron lämmitettävä naftasuodin ja laskun oli 537 Euroa kilometritarkastuksen kera. Jos siis ajaa vaikka 50000 kilsaa vuodessa, niin kahdella huollolla pärjää. Laskekaa siitä, mitä sellaset maksaa. 1000-1500 riittää mainiosti. Siihen mun edelliseen W211 Mersuun tehtiin myös kaksi vuotta sitten huollon yhteydessä jarrulevyjen ja palojen vaihto, ja silti lasku oli vain noin 750 Euroa. Eli läpiä puhuu päihinsä nää 3000-4000 vuotuisten kulujen tyypit tai sitten niitä on kusetettu ja kunnolla.

      Onhan moraalisesti väärin antaa tyhmien pitää rahansa ja tyhmät ihmiset on luotu vain sitä varten, että niitä kusetetaan. Joten oisko heräämisen paikka autoilun ja sen kustannusten suhteen.

      • Luki.

        Mullaki oli toi w212 meni monta tonnia korjauksiin/huoltoihin vaihdoin sen skoda suberbiin ei missään ruostetta mutta mersussa oli


      • taas-rempassa

        Tyyppi puhuu E huollosta, sä puhut A huollosta jotta hankkii vaan lisää infoa kokemuksen kautta. Laskut on tossa mapissa vehon leimalla ja laskinta osaan käyttää jotta niiden ynnäys ei vaikeeta.


      • E220 CDI
        taas-rempassa kirjoitti:

        Tyyppi puhuu E huollosta, sä puhut A huollosta jotta hankkii vaan lisää infoa kokemuksen kautta. Laskut on tossa mapissa vehon leimalla ja laskinta osaan käyttää jotta niiden ynnäys ei vaikeeta.

        Kerrotko mullekin, mitä tehdään W212 E-huollossa ja kuinka usein sen joutuu tekemään?


    • Pelleily seis

      Mä taas olen sanonut jo monta kertaa, että autonsa voi viedä muuallekin huoltoon kuin Veholle. Mutta valintansa kullakin, ei siinä mitään. Turha vaan valittaa tyhmyyttään julkisesti täällä. Ihan vaan vinkiksi, että mäkin puhuin E-huollosta siinä W211 kohdalla, mihin lisättiin vielä ilmastointihuolto. Mutta mä en käynytkään Veholla, vaan ihan muualla ja sain silti merkinnät Mersun omaan digitaaliseen huoltokirjaan.

      Luki. Edelleenkään tässä maaassa ei ole yhtään ruosteista W212sta. Valintasi Skodan suhteen kertoo sosiaalisesta asemastasi paljon, lähes yhtä paljon kuin typerät kommenttisi.

      • tuhat-kertaa-lissää

        Valtuutetuilla edistajilla ihan samat hinnat (valmiiksi aikahinnoiteltuja). Jos viet autosi jollekin nyrkkipajalle vain saadaksesi leiman niin se on sinun asia mutta 20t autoa en vie nyrkkipajalle, 2t auton voin viedä (ei siitä enää kalua saa muutenkaan).


      • Pelleily seis
        tuhat-kertaa-lissää kirjoitti:

        Valtuutetuilla edistajilla ihan samat hinnat (valmiiksi aikahinnoiteltuja). Jos viet autosi jollekin nyrkkipajalle vain saadaksesi leiman niin se on sinun asia mutta 20t autoa en vie nyrkkipajalle, 2t auton voin viedä (ei siitä enää kalua saa muutenkaan).

        Metsään meni arvauksesi. Omani on noin 40000-42500 Euron W212 ja käytän sitä huollossa joka tekee yhreistyötä Olarin Vehon kanssa ja valtuuttamana. Kyseinen Kahvimaan auto, Vihdin Nummelassa käyttää alkuperäisiä Mersun varaosia, mutta hinnoittelee huoltotyöt tuntityönä. Ei niinkuin Veho etukäteen sovittuina valmiina ylihintoina. Kyseinen Kahvimaan Auto on erikoistunut Mersuihin ja huoltanut niitä reilut kaksikymmentä vuotta, ellei kauemminkin. Alkuperäisosat ostetaan KL-varaosat nimisestä liikkeestä.

        Autonsa voi siis huoltaa viisaammin ainakin hinnan ja laadun suhteen. Mutta valinta on tietysti kuluttajan joka päättää. Älkää kuitenkaan otkekö verisiä kyyneleitä Mersun huoltojen kalleudesta, jos valitsette kalleimman korjaamon.


      • huollatan
        Pelleily seis kirjoitti:

        Metsään meni arvauksesi. Omani on noin 40000-42500 Euron W212 ja käytän sitä huollossa joka tekee yhreistyötä Olarin Vehon kanssa ja valtuuttamana. Kyseinen Kahvimaan auto, Vihdin Nummelassa käyttää alkuperäisiä Mersun varaosia, mutta hinnoittelee huoltotyöt tuntityönä. Ei niinkuin Veho etukäteen sovittuina valmiina ylihintoina. Kyseinen Kahvimaan Auto on erikoistunut Mersuihin ja huoltanut niitä reilut kaksikymmentä vuotta, ellei kauemminkin. Alkuperäisosat ostetaan KL-varaosat nimisestä liikkeestä.

        Autonsa voi siis huoltaa viisaammin ainakin hinnan ja laadun suhteen. Mutta valinta on tietysti kuluttajan joka päättää. Älkää kuitenkaan otkekö verisiä kyyneleitä Mersun huoltojen kalleudesta, jos valitsette kalleimman korjaamon.

        Itse huollatan auton säännöllisesti Veholla, eikä se ole erityisemmin sen kalliimpi kuin muutkaan merkkikorjaamot.

        Yleisesti ottaen mitä kalliimpi auto niin suhteessa huoltokin sen mukainen ja sama vakuutuksen suhteen.

        Moni asia on muuttunut, ehkä olsi aika unohtaa jo vanha kalliin huollon maine ja käydä itse toteamassa huolto hintoineen.


      • Pelleily seis
        huollatan kirjoitti:

        Itse huollatan auton säännöllisesti Veholla, eikä se ole erityisemmin sen kalliimpi kuin muutkaan merkkikorjaamot.

        Yleisesti ottaen mitä kalliimpi auto niin suhteessa huoltokin sen mukainen ja sama vakuutuksen suhteen.

        Moni asia on muuttunut, ehkä olsi aika unohtaa jo vanha kalliin huollon maine ja käydä itse toteamassa huolto hintoineen.

        Hyvä esimerkki löytyy Drivers World lehdestä, joka Mersun omistajille lähetetään pari kertaa vuodessa, kunhan rekisteröityy tilaajaksi. Tää on vaan esimerkki, mutta kuvaava sellainen.

        Raitisilmasuodattimen vaihto Veholla 264 Euroa.

        Itse suodatin maksaa reilun 12 Euroa ja loput työn osuudeksi.

        Jos vaikka vaihdat ton itse, niin löydät ko suotimen apparin puolelta konehuoneen takareunasta akun päällä olevan kotelon sisältä. Eli konepelti auki, kotelosta kolme pikakiinnikeklipsiä auki ja kotelon poisnosto. Käännät kotelon ylösalaisin ja otat suodattimen pois. Sitten uusi suodatin samaan paikkaan, samalla lailla ja kotelo takaisin paikoilleen. Kolme klipsin kiinnityksen jälkeen konepelti kiinni ja.... kovaa ajoa.

        Jos joku pitää tota 264 Euron hintaa tässä kohtaa sopivana, kannattaa tutkituttaa päänsä, vaikka siis olisi siihen varaakin. Nimittäin täystumpelo, vaihtaa ton silmä kiinni alle kolmessa minuutissa. Mistä siis Veholle ko työstä maksetaan. Tyhmyydestäkö..?


      • E220 CDI
        Pelleily seis kirjoitti:

        Metsään meni arvauksesi. Omani on noin 40000-42500 Euron W212 ja käytän sitä huollossa joka tekee yhreistyötä Olarin Vehon kanssa ja valtuuttamana. Kyseinen Kahvimaan auto, Vihdin Nummelassa käyttää alkuperäisiä Mersun varaosia, mutta hinnoittelee huoltotyöt tuntityönä. Ei niinkuin Veho etukäteen sovittuina valmiina ylihintoina. Kyseinen Kahvimaan Auto on erikoistunut Mersuihin ja huoltanut niitä reilut kaksikymmentä vuotta, ellei kauemminkin. Alkuperäisosat ostetaan KL-varaosat nimisestä liikkeestä.

        Autonsa voi siis huoltaa viisaammin ainakin hinnan ja laadun suhteen. Mutta valinta on tietysti kuluttajan joka päättää. Älkää kuitenkaan otkekö verisiä kyyneleitä Mersun huoltojen kalleudesta, jos valitsette kalleimman korjaamon.

        Mites DSB?


    • Harri ....

      Minulla hyviä kokemuksia meseistä. Eka mese oli W202 jolla oli ajettu 160000km kun ostin sen ja itse ajoin sillä vielä 240000km ja ei muuta kuin normaalit huollot yksi kierros jarrulevyjä. Teen kaikki itse.

      Opel vectra oli välissä yhden vuoden ja siinä oli liikaa sähkövikoja. Vuosi sitten ostin W211 jossa mittarissa oli 88000km, uutta vastaavassa kunnossa.. Tähän mennessä ei mitää vikaa.

    • kesä kumii

      Jaa ostin just 63 amg mesen ja on kivaa ajella vaan ja vedättää motarilla kesää ootellessa

    • Pelleily seis

      Onnittelut. Hieno valinta. Oliko kyseessä C vai E malli.

      • joopasenjoo

        Voihan tsiisus! Ootte te kyllä lapsia. Ja pelleily vielä muka seis. Hohhoijaa. -Olette jääneet henkisesti eskariasteelle, jos edes sinnekään.


      • Pelleily seis
        joopasenjoo kirjoitti:

        Voihan tsiisus! Ootte te kyllä lapsia. Ja pelleily vielä muka seis. Hohhoijaa. -Olette jääneet henkisesti eskariasteelle, jos edes sinnekään.

        Oisko sulla aiheeseen mitään fiksua sanottavaa. Nyt et itsestäsi kovin kummoista kuvaa anna. Toisaalta voithan sä aina vaihtaa nimimerkkiä ja jatkaa typeryyksien viljelyä.


    • talvi gumii

      No niinpä just. Lieköhän Ä vai peräti Ö-malli.

      • kesää ootellessa

        E malli 08


      • Pelleily seis
        kesää ootellessa kirjoitti:

        E malli 08

        E mallia ei saanuit 6.3 AMGnä 2008. Et silleen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

      Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      85
      1748
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

      Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      120
      1164
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

      Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      58
      1026
    4. No ei sun asunto eikä mikään

      muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      62
      916
    5. Hyvin. Ikävää nainen,

      Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      74
      836
    6. Mitä mietit Honey?

      Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      790
    7. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

      Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      78
      789
    8. Linnasuolla poliisi operaatio

      Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      29
      786
    9. Missä kaikessa olet erilainen

      Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      757
    10. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

      Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      43
      756
    Aihe