Apua painoasioissa

chingchongtomato

Olen siis 14-vuotias tyttö, 168cm pitkä ja painan hirveet 90kg. Välillä vaihtelee 86-92kg mutta viimeisin oli tuo 90. Ongelma on se, että mulla on ihan lähipäivinä tulossa terveystarkastus. Kaikki mun kaverit tulee sieltä paperin kanssa jossa onnniiden paino, joku 50-65kg. En ite koskaan puhu mun painosta ja en tosiaan aio näyttää mun paperia muille? Onko täällä ketään joka on/on ollut tämän ikäisenä ylipainoinen? Hävettää mennä vaa'alle koulun terkkarilla kun äitikin on sinne kutsuttu, mun kaikki sisarukset on ollu pieniä ja ehkä jopa vähän alipainosia. Apua??

5

121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • YlipainoinenTyttö

      Itsekin olen 14-Vuotias tyttö, 175cm ja paino on jo melkee 80kg ja mua hävettää ihan sairaasti,, Toisaalta oon lukenu tosi paljon netistä näitä juttuja ja apuja saanu, nyt oon pienentäny ruoan annoskokoja ja pikkuhiljaa karkitki menee pois :P Koska mä oon tälläne herkkupeppu nii ei oo vaikeeta luopuu hetkeks karkeista,, Mulla on hyvä kunto ja oon meijän luokan nopein ja lihavin ja varmaa seiskaluokkalaisista tytöistä lihavin,,, Mut mä oon kans vahva jne,, Pitää ottaa itteään niskasta kiinni ja käydä ulkona paljon ja liikkuu :) Ja syödä vähemmän mitä kuluttaa,, Mä nyt rupesin selittää ittestäni jotain mut siiss, kannattaa käydä kävely tai juoksulenkillä pari kertaa viikossa tai kävelemässä joka pv ihan miten jaksaa :) Jos syö kerralla tosi paljon niiku mä joskus nii kannattaa syödä vähän ja useesti :) SYÖ VÄHEMMÄN MITÄ KULUTAT, ja lihavilla paino voi tippuu nopeemmin ku laihoilla :)

    • vinkkejä

      Eiköhän ne ystäväsi tiedä painosi ilman numeroa paperissakin. Sinulla on kuitenkin selkeää ylipainoa minkä tahansa painoindeksin mukaan. Sen sijaan, että yrittäisit salata painoasi niin kannattaa tehdä töitä painonpudotuksen ja terveellisten elämäntapojen suhteen. En suosittele äkkipudotuksia, koska silloin paino tulee 90% varmuudella takaisin, yleensä vielä lisäkilojen kera. Ala syömään terveellisesti (älä näännytä itseäsi!) eli paljon vihanneksia (joko raakana tai keitettynä), valkoista lihaa (kanaa, kalkkunaa jne.), lohta, marjoja ja juomaksi vettä. Jätä pois kaikki viljat ruuasta (pasta, leipä, leivokset jne.), tärkkelys (perunat, sipsit jne.) ja sokerit (limsat, mehut, energiajuomat, karkit jne.). Kannattaa lukea "paleoruokavaliosta" niin antaa paljon neuvoja tuohon.

      Tämän lisäksi kannattaa harrastaa (hiki)liikuntaa vähintään kolmesti viikossa. Se voi olla uintia, kuntosalia, tanssia, ryhmäliikunta, hölkkäämistä jne. jokin sellainen missä viihdyt. Ajallisesti kannattaa liikkua 30-60min eli sillä tavalla, että saat hien varmasti pintaan. Liikunta ei varsinaisesti laihduta välttämättä, mutta se parantaa ruuansulatusta. Aluksi tämä tuntuu pahalta, koska keho protestoi uusia rasituksia vastaan, mutta kyllä se parissa kuukaudessa tottuu.

      Tuommoinen muutos vaatii kovaa itsekuria aluksi, mutta jokainen halutessaan voi tehdä tuon ja voin luvata, että tunnet itsesi paremmaksi sen jälkeen... niin henkisesti kuin fyysisestikin.

    • toiminäin

      Näytät rohkeesti lapun vain kavereille! Sano, että kutonen nollan edessä on heilahtanut ylösalaisin.

    • onnistut

      Voisiko terkkari olla tukena painon hallinnassa? Kun pääset ylipainosta, älä enää anna rasvan tulla takaisin, koska on moninverroin vaikeampaa pudottaa painoa. Painonpudotuksessa keho menee ns. "säästöliekille" ja kuluttaa normaalia vähemmään ruokaa (enrgiaa).

    • es_01

      no hyi saatana!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      176
      1329
    2. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      311
      1050
    3. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      144
      994
    4. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      23
      977
    5. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      96
      862
    6. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      225
      844
    7. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      59
      835
    8. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      84
      808
    9. Nyt olis hyvä hetki tavata ja jutella

      Entinen parisuhde on paketoitu, ja nyt olisin vapaa mies sinun käyttöösi. Vieläkö tahdot mua? Aikaa on mennyt liikaa, mu
      Ikävä
      51
      758
    10. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      122
      752
    Aihe