Hei,
mikä voisi olla seuraava liike, mitä kokeilla haju- ja makuaistin palauttamiseen... äidilläni ollut astma n. 10v, hänellä on todettu myös vasomotorinen nuha , lääkitys on ja sitä on vaihdeltu luulisin sopivin väliajoin. Nenää ja poskionteloita on operoitu pariinkin otteeseen, hänellä kuulema pienet ontelot, jotka tukkiutuvat helposti polyyppien ym. ansiosta. Aistien palauttamiseen auttavat vain yhtäaikainen antibiootti- ja kortisonikuuri ja silloinkin vain kuurin ajaksi. On aivan hirvittävää katsoa ja kuunnella limaa valuvaa ihmistä, jolta puuttuu ko.aistit. Pystyykö joku kertomaan omia kokemuksiaan tai suosittelemaan jotain? Vastauksista kiitollinen
haju- ja makuaisti takaisin
2
1980
Vastaukset
- Mikki
Vaikea sanoa mikä astmaatikolle tepsii mutta itselläni oli haju/maku aisti hukassa koska onteloni olivat jatkuvasti turvoksissa allergian takia, lopetin maitotuotteet kun kuulin olevani allerginen ja rupesin siivoamaan 2 kertaa viikossa koira allergian takia niin johan aistit paranivat.
Onko äidilläsi allergioita tutkittu? Jokuhan sen polyypin sinne tekee.. - pikkuvintio
takuu varmaa en osaa sanoa kun en tämänkään alan asiantuntija ole,mutta uskoisin itämaisesta lääketieteestä löytyvän mainitsemaasi asiaan useampiakin ratkaisuita.
en tarkoita mitään poppakonsteja tai loitsuoppeja,vaan jos apua löytyisi akupisteiden manipuloinnista tai akupunktiosta,en tiedä kun en ole kyllin perehtynyt.
Sen sijaan joogaajat huuhtelee nenä ontelot suolavedellä,jonka jälk. puhtaalla vedellä,tämä käsittely on vanha ja myös Suomessa "ennen vanhaan" tuttu kotikonsti.
Sen sijaan itselläni on kokemusta valkosipulista,jo pelkkä valkosipulin haisteleminen on takuuvarma pöpöjä vastaan. Itse en ole tänä talvena vielä tarvinnut käsineitä käteen laittaa,eli kuljen säässä kuin säässä paljain käsin. Ei ole räkätautia eikä muita oireita,koska käytän valkosipulia päivittäin. Selvyydeksi kerron,että ennen valkosipulin käytön aloittamista olin joka syksy ja kevät n 2 vkoa kestävän räkätaudin uhri. Vaikka mainitsemasi tuskin on edes mikään niin lievä asia kuin em.syys ja kevät flunssa,niin kerroin tämän siksi,koska liian usein itsehoito ja ennakoiva ihmisiltä unohtuu,ja valkosipuli on nykyisin jo myös länsimaisen lääketieteen edustajien myöntämä tosiasia lääkkeenä moniin sairauksiin,ei vain ennalta ehkäisijänä.
Eli suosittelen tutkimaan kirjastossa aihepiirejä valkosipuli,lääke ja rohdos kasvit sekä usein unohdetun pihkan avuista asiaan. Kirjastosta pitäisi löytyä useampiakin kirjoja,joten niistä mun on tässä turha sen enempää kirjoittaa.
Itse olen hylännyt kaikki lääkkeiden käytöt,olipa sitten kyseessä hammassärky,flunssa tai muut kivut,mutta valkosipulia ja hunajaa käytän päivittäin,enkä ole enää ollut kipeänä tai sairastellutkaan.Eli konsteja on,vaikka länsimainen lääketiede ei aina apua suo,varsinkaan terveyskeskukset...yksityisellä hoito on toki laadukkaampaa,mitenkään terkkari lääkäreitä aliarvostamatta tässäkään yhteydessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202383Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2381746Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3101305- 65969
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53935- 39844
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53835J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e35747Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273683Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh35681