Osaisiko joku osaavampi henkilö neuvoa seuraavaa.
Hakiessa access kannasta haluaisin lajitella päivämäärän mukaan ja se onnistuukin mutta vain osittain.
Eli niin kauan kaikki pysyy järjestyksessä kun kuukausi säilyy samana. Käytän formaattina dd.mm.yyyy. Mutta lajittelu tapahtuu vain dd. osalta, mm.yyyy osio ei näytä vaikuttavan mitään.
Nyt:
10.9.2004
11.9.2004
16.11.2004
18.9.2004
19.11.2004
25.10.2004
ja näin haluaisin:
10.9.2004
11.9.2004
18.9.2004
25.10.2004
16.11.2004
19.11.2004
sort by date, mutta miten
4
522
Vastaukset
- --------
Accesia en osaa, mutta se on pohjilmiltaan aika samanlainen kuin mysli.
Jotenkin tuntuu, että olet tallentanut päivämäärän vääräntyyppiseen sarakkeeseen, kuten numerot jne.... jolloin päivämääriä käsitellään vain numeroina ja järjestetään senmukaan, katsoppas tarkkaan päivämääriä niin huomaat, että ne on numerojärjestyksessä.
Muuta sarakkeen tyyppi päivämäärälle tarkoitetus, myslissä esim datetime ja timestamp, accesis muistaakseni pelkkä date tai jotain.- Ryo_Yung
Muistaakseni, mitä olen oppinut vaille 2kk sitten accessista, niin siihen ehtoon tulee date(). Pelkkä date voi muistaakseni laittaa, kun access lisäs siihen automaattisesti () siihen, eli sulut.
- Access
kentän tyypiksi date ja sit seuraavan lainen SQL-lause
SELECT * FROM taulunnimi ORDER BY kentännimi;
* tähden paikalle tietty voi laittaa kenttien nimiä....- Saku
Jees, olin käyttänyt text kenttää tiedon tallentamiseen. Nyt kentän muoto on se Date/Time.
Lajittelu toimii niin DESCinä kuin ASCina.
Kiitokset !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292063
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1051876Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?841659Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy641524Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M331192- 821148
Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm561132- 1101093
Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s471066Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet441013