Kastelli Hoviherra 135 avaimet käteen -hinta tai LämmitysValmiiksi asennettuna

Nimetön

Onko kenelläkään tietoa siitä mitä Kastelli (Suosikki 17) Hoviherra 135 tulisi maksamaan avaimet käteen- periaattella toteutettuna? Tontin hintaa ei tarvitse huomioida.
Tai mitä se maksaisi LämmitysValmiiksi asennettuna? Jos joku on sellaista rakentamassa tai sellaisen jo rakentanut niin olisin todella kiitollinen tiedosta.

9

16042

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rakentaja

18 erilaista taloa avaimet käteen.
      "Halvin" 105 hm2 talo maksoi 98 000,-EUR ja "kallein" 155 hm2 220 500,- EUR.Loput siltä väliltä.
      Pystytavarasta pien- ja suurelementtitaloja sisältyy näihin tapauksiin.
      Todellakin riippuu mitä sinne sisälle haluaa.Siitä se hinta muodostuu.
      Ja missäpäin aikoo rakentaa.

• päivän normaalihintainen

eli kovin olet vajaavaisella varustuksella "gryndannut" tai sitten olet rakennuttanut jonnekin Ivalon metsiin Virolaisvoimin perusvarusteisen talon. Vähän on mennyt hukkaan kyllä noin hyvät tontit kun nuo hinnat antavat ymmärtää - eli tontit ovat olleet todella hyväpohjaisia ja ihanteellisa rakennuspaikkoja. Eipä ole minulle 30 v. gryndauskokemuksella osunut tuollaisia bisnesmahdollisuuksia. NO tasan eivät käy onnenlahjat, vai olisiko siihen jokin toinen selitys ;D

• Taisto

Kastellin suosikki 14 (127m2) todella pitkälle rakennettuna, eli ensin tehdään lämmitysvalmiiksi, sit ulkoa täysin valmiiksi, sisältä väliseinien, sisäkaton, saunan panelointi lauteet, pesuhuoneen katto (sis.kaikki tarvikkeet, asennukset, pölynimuri (ei kodink.) ja hintaa on 62000. Itsellemme jää lvis ja sisustukset.

• Kastelli

teillä myös kosteiden tilojen laatoitukset? Entä mites muiden huoneiden lattioiden osalta? Onko tuohon pakettihintaan sisällytetty myös toimituskulut?

• Taisto
        Kastelli kirjoitti:

teillä myös kosteiden tilojen laatoitukset? Entä mites muiden huoneiden lattioiden osalta? Onko tuohon pakettihintaan sisällytetty myös toimituskulut?

Ei kosteisiin eikä muualle, itse yritämme tehdä. Kaikki toimituskulut, nosturit, rahdit kaikki. Ei mitään ylimääräisiä kuluja tuon lisäksi. Päältä päin katsoen ainoastaan pellitykset ei kuulu hintaan. Eli kun Kastelli lähtee niin meillä on väliseinät, katot, väliovet laitettuna.
        Muuten ihan suositeltava vaihtoehto tämä talvirakentaminen, mutta hermoille ottaa tää sää mitä on ja meilläkin asennuksen aloitus venyi..ja vettä sataa..
        Jos nyt saisin valita, ottaisin kastellilta lämmitysvalmis asennuksen, eli päältä valmis (laudat laitettuna tai ilman) ja palkkaisin timpurin tekemään sisätyöt mitä kastelli tekee nyt. Näin siksi, että ei tajuttu tätä hommaa ihan ´loppuun asti. Eli kastellilla on määrä päivä koska sisätyöt on tehtynä, nehän voi täs pitkin matkaa tehdä töitä koska huvittaa venyttäen samalla meidän töiden (sähkö/lvi) tekemistä, ja meille tulee kiire..
        Harkitsemisen arvoinen, itse ottaisin tosiaan avaimet käteen kokonaan tai lämmitysvalmiiksi.

• keskustelu jossa
        Taisto kirjoitti:

Ei kosteisiin eikä muualle, itse yritämme tehdä. Kaikki toimituskulut, nosturit, rahdit kaikki. Ei mitään ylimääräisiä kuluja tuon lisäksi. Päältä päin katsoen ainoastaan pellitykset ei kuulu hintaan. Eli kun Kastelli lähtee niin meillä on väliseinät, katot, väliovet laitettuna.
        Muuten ihan suositeltava vaihtoehto tämä talvirakentaminen, mutta hermoille ottaa tää sää mitä on ja meilläkin asennuksen aloitus venyi..ja vettä sataa..
        Jos nyt saisin valita, ottaisin kastellilta lämmitysvalmis asennuksen, eli päältä valmis (laudat laitettuna tai ilman) ja palkkaisin timpurin tekemään sisätyöt mitä kastelli tekee nyt. Näin siksi, että ei tajuttu tätä hommaa ihan ´loppuun asti. Eli kastellilla on määrä päivä koska sisätyöt on tehtynä, nehän voi täs pitkin matkaa tehdä töitä koska huvittaa venyttäen samalla meidän töiden (sähkö/lvi) tekemistä, ja meille tulee kiire..
        Harkitsemisen arvoinen, itse ottaisin tosiaan avaimet käteen kokonaan tai lämmitysvalmiiksi.

kumpikaan ei tiedä mitä on tekemässä ja toinen jo ostanut paketin eikä vielläkään ymmärrä mitä on hankkinut - voi h.....ti sentään, eipä ole kuin murheita odotettavissa.

• Taisto
        keskustelu jossa kirjoitti:

kumpikaan ei tiedä mitä on tekemässä ja toinen jo ostanut paketin eikä vielläkään ymmärrä mitä on hankkinut - voi h.....ti sentään, eipä ole kuin murheita odotettavissa.

Siis mitään ongelmaa ei ole vielä ollut sen kummemmin kuin mitä pientä vastoinkäymistä, mutta haluaisimpa nähdä sen raksan missä kaikki menis kuin tanssi. Ja toisekseen rakennetaan ensimmäistä kertaa, ei ehkä kaikki asiat aina tule mieleen. Kyllä mä ainakin uskon että meidän talosta tulee kelvollinen ja jopa hieno :)
        Että siinä nyt päivittelet vaan, taidat puhua kokemuksen rintaäänellä ja taitaa puhua ihan omaa kieltä.

• orion5
        Taisto kirjoitti:

Siis mitään ongelmaa ei ole vielä ollut sen kummemmin kuin mitä pientä vastoinkäymistä, mutta haluaisimpa nähdä sen raksan missä kaikki menis kuin tanssi. Ja toisekseen rakennetaan ensimmäistä kertaa, ei ehkä kaikki asiat aina tule mieleen. Kyllä mä ainakin uskon että meidän talosta tulee kelvollinen ja jopa hieno :)
        Että siinä nyt päivittelet vaan, taidat puhua kokemuksen rintaäänellä ja taitaa puhua ihan omaa kieltä.

En nyt mikään nrakennusinsinööri ole ja omakin talon rakennus vasta lattian valu vaiheessa, mutta sen verran tiedän että ei voi olla väliovet vielä paikoillaan jos on lattian pinnat tekemättä.

EN usko mutta voin olla väärässä, ilmeisesti teille tulee väliseinien rungot tehtyinä siihen laatan päälle, mutta joudutta tekemään itse mahdolliset väliseinien eristys työt, sähkö työt seinien sisään, levytys, tasoitus ja pinnoitteet itse tehtäväksi noiden seinien osalta. laatan valun jälkeen se pitää mahdollisesti tasoittaa tai tehdä pintavalu ennen kuin pääsee edes ajattelmaan sen lattian pinnoitteen laittoa... ja sen lattian pinnoitteen (laminaatti/parketti/kaakeli/muovimatto...) jälkeen kai vasta laitetaan ne väliovet?

• orion5
        Taisto kirjoitti:

Ei taida mennä rakennustarkastuksessa läpi jos teette itse kosteiden tilojen laatoituksen ja kosteuseristyksen, ei ainakaan täällä pääkaupunkiseudulla. Eikä kosteuseristyksen kannatakkaan lähteä itse leikkimään! Eli siihen joudutte luultavasti ottamaan jonkun osaavan sukulaisen tuttavan tai sitten jostakin firmasta ammattilaisen ettei pääse pahempia kosteusvaurioita ihan heti syntymään :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      52
      1181
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      90
      1167
    3. Tämän päivän puukotusuutinen

Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.
      Seinäjoki
      17
      1030
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      17
      878
    5. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      45
      793
    6. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      112
      768
    7. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      64
      722
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      12
      697
    9. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      38
      609
    10. YT skoda Transtech

Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..
      Kajaani
      70
      591
    Aihe