Kertokaa kokemuksen omaavat, mitä ongelmia teillä on ollut raskauden aikana Rh-negatiivisena ihmisenä? Veriryhmäni on B Rh-neg., mieheni on Rh-positiivinen, ja minua huolestuttaa äärettömästi tämä asia. Raskaus on alussa ja toivottu, mutta pelkään jos tuleekin keskenmeno. Kertokaa kokemuksen omaavat raskauksistanne. Kiitos.
Reesustekijä negatiiviinen
8
1122
Vastaukset
- rh o ---
heippa.Minulla on 0-veriryhmä.mieheni veri ryhmää en tiedä-pitäisikö?? minulla on meneillään toinen raskaus vkolla 14. eka lapseni on 5-vuotias.tämä asia ei ole aiheuttanut ainakaan minulle mitään ongelmia.en edes tiennyt että siihen voi liittyä keskenmenoriskiä tai muuta.....sinusta otetaan raskauden aikana muutama veriryhmä määritys, joten ei varmaan tarvi huolehtia.miten pitkällä raskautesi on?
ai niin esimmäisen synnytyksen jälkeen sain jonkin ruiskeen mikä estää vaaratilanteita seuraavan lapsen kohdalla.- Surettaa
Lohduttavaa kuulla että sinulla ei ole ollut ongelmia. Minulla on rv 6 ja risat, joten alussa ollaan. Se ruiske on muuten liittyväinen siihen reesustekijään. Toivon sydämeni pohjasta ettei ongelmia tulisi. Kiitos sinulle että vastasit.
- myös
Surettaa kirjoitti:
Lohduttavaa kuulla että sinulla ei ole ollut ongelmia. Minulla on rv 6 ja risat, joten alussa ollaan. Se ruiske on muuten liittyväinen siihen reesustekijään. Toivon sydämeni pohjasta ettei ongelmia tulisi. Kiitos sinulle että vastasit.
Heippa TEille! olen rv 22 2 ja rhesus negatiivinen. Ennen muinoin tämän rhesuksn puuttumunen aiheutti ongelmia, ei enään nykyään!!! Älkää stressatko, ei lisää lainkaan keskenmenon riskiä! Synnyttäessä jos lapsen ja sinun veri sekoittuu, tarvitset tämän piikin, jotta seuraavaa lasta odottaessasi ei kehosi rupea hylkimään sikiötä! Ennen vanhaan ei osattu antaa näitä rokotteita, joten silloin tämä saattoi olla ongelma toisessa raskaudessa, mutta ei silloinkaan ensimmäisessäkään kuitenkaan. Hyvää odotusaikaa Teille!!!
- -00 -05
Itse olen Rh-neg. ja mieheni Rh-positiivinen. Meillä on pian 5v lapsi, jota odottaessa ei ollut minkäänlaista ongelmaa ja nyt toinen tulossa rv 28 eikä tässäkään (vielä) ongelmia ilmaantunut.
- mie
ite olen kans rh-neg ja mies on rh-pos, raskausviikkoja nyt 20 4 ja juuri kysyin rakenneultran yhteydessä tästä asiasta ja kätilö kertoi, lyhyesti sanottuna, että minä saan synnytyksen jälkeen jonkin piikin ja that's it.
Eli mitään ongelmia asian ei pitäisi ainakaan minulla aiheuttaa.
Kannattaa kysellä tietysti omalta neuvolatädiltä tai lääkäriltä. Sillä ne asiat selviää! Onnellsita odotusta kaikille!
- Mam
Siis vastasyntyneen hemolyyttinen tauti on se ongelma, joka voi tulla veriryhmävasta-aineista. Siksi vasta-aineet seulotaan kaikissa raskauksissa, mutta ensimmäinen raskaus ei tosiaankaan aiheuta ongelmia, ja seuraavissa raskauksissa se estetään synnytyksen jälkeen saatavalla pistoksella.Ole onnellinen, että sinulla on rh - (siis anti-D), koska sen aiheuttama immunisaatio on ainut, jota voidaan ehkäistä. Minulla todettiin anti-E neljännessä raskaudessa. Siihen ei ole rokotusta, joten seuraavassa raskaudessa oli sama ongelma. Hemolyyttinen anemia hoidetaan verensiirroilla synnytyksen jälkeen (niin kuin meidän lapsellemme) tai tarvittaessa jo kohtuun.
- Surettaa
Kiitokset kaikille, ketkä on vastannut. Helpottaahan nuo tiedot olotilaa, välillä sitä vaan havahtuu siihen ajatukseen, että mitä jos,,, Mulla on yks tuttu, jolla on sama veriryhmä kuin mulla, ja hällä on käynyt niin huonosti että tuli 2 keskenmenoa, mutta sentään yksi onnistunut raskaus. Sitä tietenkin sitten murehtii turhiakin, kun niin toivoo että kaikki sujuis hyvin. Hyvää odotusaikaa kaikille teille =)
- pooh
Ikävää, että ystävälläsi tuli keskenmenoja. Ei niillä ole varsinaisesti tekemistä rh- tekijän kanssa. Keskenmenot pitää kuitenkin rh- naisilla noteerata ja kohdella ruiskeen suhteen kuin synnytystä, jottei vasta-aineita pääse muodostumaan.
Tsemppiä matkaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi392872Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs282683100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es442346Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201921Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo401833Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa571669- 381553
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä331447- 451373
- 261231