Olen uudistamassa kynsisammakoideni akvaariota ja kaipaisin neuvoja.
Ensinnäkin.. Minkä kokoinen olisi hyvä akvaario sammakoilleni? Niitä on kaksi kappaletta.
Entäs kasvit? Ostin niille aikaisemmin muistaakseni rasvalehden ja kaksi muuta kasvia joiden nimiä en enään muista.. Ne söivät kasvit.
Entäs lämmitin? Ei taida tarvita vai..?
Muu sisustus; Mitä voisin lisätä akvaarioon? Kiviä siellä on jo. Entäs semmoiset "kelluvat puunpalat"? Tai sitten kaloille tarkoitetut luolat yms?
Ja jos teille tulee vielä jotakin mieleen, niin kertokaa toki! :)
Monin kiitoksin, P&O
Kynsisammakot
2
231
Vastaukset
- Zuuls
Itse en ole sammakkoexpertti, joten vastailen ihan mielipide/ajatus pohjalta. :)
Allas voisi olla siinä minimissään 100l kahdelle tai sitten siitä ylöspäin.
Kasveista olen itse todennut, että ne jotka päättävät syödä ja repiä kasvit tekevät sen yleensä aina. :D
Kannattaa panostaa kestäviin kasveihin esim. miekkasuvussa on kestävää kasvia ja nopeasti lisääntyviin kasveihin esim. konnanputki (jos vaan miellyttää silmää). Tällä saa hiukan paikatuksi sitä, jos kasvit kiinnostavat liikaa.
Itselläni on nopeasti lisääntyvää pinnalla olevaa pienen lumpeen näköistä kasvia ja varmaan sampit tykkäisivät siitä myös, mutta nimeä en muista millään. Ainakin se lisääntyy, kuin mikäkin ja on kaunis. Olen tuota jonkun verran jakanutkin pois heittänyt roskiinkin..Eli jokin pintakasvikin voisi olla nätti ja kestääkkin altaassa.
Lämmitintä ei periaatteessa tarvitse, kun huoneenlämpökin riittää.
Sisustus on lähinnä kiinni siitä millaisen itse haluat luoda esim. altaisiin tarkoitetut jutut käyvät kyllä kunhan eivät ole vaarallisia (esim. samppi juuttuisi kiinni tms.). Kuitenkin pitkälti se on niin mielipidekohtaista mistä itse pitää ja mistä ei ja haluaako täysin luonnollisen näköisen vai ei jne, että päätös syntyy kuitenkin itse miten sisustelet. :)
Eli kelluva puunpala on varmaan korkkilautta niin miksei kävisi, kaloille tarkoitetut piilopaikat sama homma, jos katsot turvalliseksi. Lähinnä piilopaikkoja luodaan kasveilla ja kun nämä hämärästä pitävät niin siksi tuosta pintakasvistakin puhuin.
Lisätietoa ja ehkä myös terraarioidenkuvia voisit saada googlettamalla lajia (yleensä latinankielisellä nimityksellä löytää enemmän). Nuo minun jutut olivat ihan mielipidejuttuja ja ehdotuksia. :)
Toiv. joku jolla on näitä samppeja kertoilisi millainen akva/terra hänellä on sampeilla ja kasveista yms. enemmän. Ehkä tästäkin oli jotain hyötyä. :) - tiinukka
mulla on 3:me kääpiökynsisammakkoo ja 2:si albiinokynsisammakkoo eikä ne tarvii mitään 100L akvaarioo niille riittää pienempikin.
Mulla sammakot on kalojen kanssa eikä niillä ole mitään ongelmaa,kun on riittävästi piilopaikkoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458670Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472479Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282297- 382182
- 951768
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811757Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai221550Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091167Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik71050Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni51034