UL-tietoa sitä kaipaaville

Mirja (UL)

Täälläpä on kysymyksiä uuslestadiolaisuudesta...

Minä kannan korteni kekoon ja kerron sen miten minä näen oman uuslestadiolaisuuteni.

Uuslestadiolaisuus:
- hyväksyy ehkäisyn
- hyväksyy television
- antaa naiselle vaikutusvaltaa
- ei harrasta kaupallista toimintaa
- ei pyri vaientamaan ihmisiä

Uuslestadiolaisuus syntyi 90-luvulla "Ranuan liikkeen" jälkimainingeissa (SRK vaiensi liikkeen tuolloin). Mukana oli paljon nuoria naisia jotka eivät hyväksyneet miesten määräysvaltaa ja synnyttäjän elämäntehtävää.

Hiljalleen tästä liikkeestä - uuslestadiolaisuudesta - uskallettiin puhua jo ääneen ja liike oli syntynyt! Koska UL ei rekisteröi jäseniään, ei jäsenmäärästä ole tietoa. Suuri osa vanhoillisista ei katso hyvällä tätä liikettä.

10

3922

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mirja (UL)
    • juu

Voisikko kertoo vähä enemmän tosta "Ranuan-liikkeestä"!? rupes vaa kiinnostaa ku oon itte Ranualta kotosi.

• Zombi Bombi

Vaikuttaa kommunismin ja lestadioilaisuuden sekoitukselta. Todella terve yhdistelmä?!

• Zombi Bombi

Taisin liioitella. Kommunistithan juuri vaiensivat ihmisiä. Teillä on kyllä ihan hyvä peruste liikkeellenne. Pakkosynnytys on barbaarista.

• minä

Annat ymmärtää, että olisi todellinen liike nimeltä uuslestadiolaisuus. Miten niin? Ilmeisesti sinun lisäksesi on muitakin, jotka ajattelevat kuvailemallasi tavalla. Mutta mikä teistä tekee uskonnollisen liikeen? Onko teillä keskinäistä yhteydenpitoa tai yhteisiä tilaisuuksia? Mitään, mikä tekisi teistä yhteisön?

Se että puhutaan ääneen sinun tavallasi ajattelevien lestadiolaisten olemassaolosta, ei vielä tarkoita että olisitte liike. Ajatuksiahan ihmisillä riittää. Moni vanhoillislestadiolainen ajattelee sisimmässään kuten sinäkin. Ajatuksissasi ei ole mitään uutta.

• Viljo

No vl:t nyt ei taida hyväksyä paljoa mitään muutakaan :-)

• UL-mies

Me uuslaestadiolaiset emme kuulu kirkkoon.

• Zombi Bombi

Eihän teidän ajatuksissanne mitään kirkonvastaista oppia ole, päinvastoin!!

• :))

tämä ul-palsta. aika hyvin höynäytettäviä noi ylläpitäjät

• tiedoista

mä jo etin vähä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4251
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      503
      2360
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      1891
    4. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      77
      1505
    5. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      159
      1473
    6. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      9
      1294
    7. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      788
    8. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      10
      751
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      106