George Lucas on tympeä

Kerettiläinen

Minusta Tähtien sota on pääosiltaan täyttä paskaa (saako noin rumaa sanaa sanoa tällä palstalla?).

George Lucas on kuulemma suuri tarinan kertoja, mutta hänen kirjoittamansa juonet ovat aina kliseisiä ja äärimmäisen puuduttavia. Varsinkin uudet Star Warsit ovat hirveää kuraa, joita eivät pysty pelastamaan edes hyvien näyttelijöiden suoritukset. Lisäksi mies on tyytynyt toistamaan itseään.

George Lucas jatkaa sarjaansa, koska aikoinaan breikkasi sillä loistavasti. Nyt hän on pudonnut klassiseen tarinankertojien ansaan ja rakastunut liikaa työhönsä. Hän viilailee kaikenlaisia pikkujuttuja viimeisen päälle, mutta jättää kaikkein olennaisimman vähälle huomiolle. Hänen elokuviensa kerronta on äärimmäisen puuduttavaa. ÄÄÄÄÄÄÄrimmäisen puuduttavaa..... ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄrettömän puuduttavaa. HOHHOIJAA...

George Lucas ei osaa ohjata.

Minun on pakko antaa hänelle kuitenkin pakollinen ihmisarvo, koska hän loi Indiana Jonesin hahmon.

Ja auta armias, jos neljännestä Indystä tulee jotain saastaista kuraa siksi, että George Suuri Tarinankertoja Lucas haluaa turhamaisuudessaan viilailla juonta itseksensä. Nythän elokuvan filmaukset viivästyvät kerta toisensa jälkeen Suuren Tarinan kertojan kyseenalaisen väliintulon vuoksi.

George Lucas on ääliö.

14

1207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eternal

      Ai jai, kohta tulee tämä palsta täyteen eriäviä mielipiteitä ja helvetti pääsee irti :DDD En kyllä itsekään niin arvosta Lucasia. Indiana Jones on kyllä hyvä hahmo, mutta uudet Star Warsit eivät todellakaan ole mitään mestariteoksia minunkaan mielestäni. Episodi 5 ja 6 ovat hyviä, mutta muut...

    • Puristi

      Mikähän nyt sitten mahtaa olla olennaisinta? Omasta mielestäni Lucasin tyyli on loistavaa ja vain parantunut herran ikääntyessä. Mitä Star Warsin korniuteen tulee, voisi tässä lainata Georgea itseään.

      "The controversey is going to be that people expect some horrible, horrific thing to happen to [Anakin] that caused him to [become Darth Vader]. It's much subtler. It's something that everybody faces--when you're looking at yourself, you can see your good and your bad, and say, "Is this a selfish choice or is this a compassionate choice? And once I get something, what would I do to keep from losing it? Would I make a pact with the devil to keep it?"

      GL: I said, well, [Phantom Menace] is not going to work because I'm making it about a 10-year-old boy, and nobody is going to want to go see this. It's like one of these Disney movies or Benji movies. People don't want that -- they want to see Darth Vader, and I'm not giving them Darth Vader, so don't expect this thing to be a hit. And then [Attack of the Clones] is a love story. It's old-fashioned like in the '40s, you know, it's not a modern, hip, happening romantic comedy with the Olsen twins. It's kind of corny and it's using an aesthetic that is out of use now. I'm not sure whether young people are going to take to it. So at least Darth Vader is in [Episode III]. Only for two minutes, but he's in it. If you take them all together it's a fascinating saga.

      "It's not deliberately camp. I made the film in a 1930s style. It's based on a Saturday matinee serial from the 1930s, so the acting style is very 30s, very theatrical, very old-fashioned. Method acting came in in the 1950s and is very predominant today. I prefer to use the old style. People take it different ways, depending on their
      sophistication."

      "I've always been a follower of silent movies. I see film as a visual medium with a musical accompaniment, and dialogue is a raft that goes on with it. I create films that way - very visually - and the dialogue's not what's important. I'm one of those people who says, yes, cinema died when they invented sound. The talking-head era of movies is interesting and good, but I'd just like to go to the purer form."

      "The problem is, the theatre aspect of it has sort of taken over, and the institutions that comment on film are very literary."

      "I don't think of myself as the best writer or director in the world, I've never equated my opinion of what I do to the rest of the world's opinion of what I do. And because of that, I am always amazed whan I do a movie and it is so well-received. But just like all the other SW movies, for every person who loves EP1, there will be 2 or 3 who hate it, or won't see it & couldn't care less about the whole thing. All I can do is throw it out there in the real world-and wait and see what everyone thinks."

      "He (Anakin) lets himself go there...he's spilling his guts out to her (AOTC couch scene). It's intended to be overly dramatic, even
      operatic...
      You've got to remember that this whole series of films is based on a 30s genre, The acting style is very much from the 30s, conceptually it's using the influence and the inspiration of the 30s films as its basis, the most central of which are the Saturday matinee serials."-

      "I wanted to write a love story in a style that was extremely old-fashioned, and frankly I didn't know if I was going to pull it off. In many ways this was much more like a movie that from the 1930s than any of the others had been, with a slightly over-the-top, poetic style-and they just don't do that in movies anymore. I was very happy
      with the way it turned out in the script and in the performances, but I knew people might not buy it. A lot of guys were going to see this movie, and most guys think that kind of flowery, poetic talk is stupid--'Come on, give me a break.' More sophisticated, cynical types also don't buy that stuff. So I didn't know if people would laugh at
      it and throw things at the screen or they would accept it. Let's face it, their dialogue in that (couch) scene is pretty corny. It is presented very honestly, it isn't tongue-in-cheek at all, and it's really played to the hilt. But it is consistant with the over all Star Wars style. Most people don't understand the style of SW. They don't get that there is an underlying motif that is very much like a 1930s western or Saturday matinee serial. It's in that more romantic period of making movies and adventure films. And this film is even more of a melodrama then the others."

      • shamines

        ihana haastattelu/puhe Lucasilta.. Nyt olen ainakin ihan varma, että SW:tä parempia elokuvia ei sitten ihan heti löydäkkään.. Jos niitälaisinkaan voi löytää.
        Mielestäni nyky tekniikka pilaa uudempien ep:n tunnelmaa, ja välillä täysin meinaa unohtaa, että 1-3 tapahtumat sijoittuvat menneisyyteen ja 4-6 ovat sitten sitä tulevaisuutta.. ((jos kässäätte..)) :P
        Mutta elokuvat, juoni, hahmot, ne ovat kiistattomasti loistavasti luotuja. Ja on ihanaa, että jotkut kirjoittajat ja ohjaajat uskaltavat jatkaa elokuvien ym tekoa, vaikka tuntuisi, etteivät ihmiset välttämättä pitäisi niistä. Mielestäni elokuvat ovat kuitenkin myös sen luojien iloksi. :)

        tyttö -89


    • nii-in

      Joo. Nukahdin kesken erään Tähtien Sota -elokuvan, vaikka kaverini sitä kovasti kehuivat. Minä en ole sisäistanyt Lucasin tapaa kertoa asioita elokuvissa. Jo alkutekstit ovat niin utopistisia, etten ymmärrä niistä montakaan virkettä. Ne ovat myös niin pitkiä, ettei elokuvan kerronnalle jätetä tarpeeksi tilaa. Itse elokuvien sisältö on tosiaan omituisesti valittu. Joitakin pikkuasioita jankataan kauan, ja monet suuret tapahtumat vilahtavat ohitse niin, että päätä huimaa. Elokuvakerrontaa sekin ...
      Katsokoon ken tahtoo!

      Uusimpia Lucasin Tähtien Sotia nimitän ihmishahmoilla höystetyiksi tietokoneanimaatioiksi - en elokuviksi - sillä se kuvaa mielestäni parhaiten teosten luonnetta. Lucas kertoo asiansa niin supermuodikkaasti, että niiden hohto on kulunut ohi jo elokuvan ilmestyessä. Siitähän fanit pitävät.

      • 35

        Jep, olen ehdottomasti samaa mieltä.


      • Yoda2
        35 kirjoitti:

        Jep, olen ehdottomasti samaa mieltä.

        Uudet star warsit ovat jopa perempia kuin vanhat ja George Lucas on maailman nerokkain ihminen ja maailman paras ohjaaja.SE ON FAKTA.
        Give in to your hatred.


      • Dark Lord Revan
        Yoda2 kirjoitti:

        Uudet star warsit ovat jopa perempia kuin vanhat ja George Lucas on maailman nerokkain ihminen ja maailman paras ohjaaja.SE ON FAKTA.
        Give in to your hatred.

        Oli aikoinaan suuri ohjaajalupaus, jolla oli innovaatioita ja taiteellisia visioita vaikka muille jakaa, mutta liian äkkinäinen menestys tukahdutti miehen luovuuden ja hän jättäytyi yli kahdeksi vuosikymmeneksi pois ohjaamisen parista, lähinnä oheistuotebisneksen ja sen tuottojen pariin. 20 vuoden tauon jälkeen GL palasi ohjaamaan ja halusi yksinoikeudella hoitaa koko uuden trilogian ja teki sen sillä asenteella, että tämä nyt menee heittämällä. Valitettavasti jälki oli sen mukaista, ja saimme elokuvat, jotka olivat parhaimmillaankin keskinkertaisia esityksiä siihen nähden millaisia kykyjä Lucasilta olisi odottanut yhä löytyvän. Niinkuin ei yleensäkään, niin ei myöskään tässä tapauksessa maine ja menestys sopinut hyvin yhteen originaalien ideoiden kanssa. Lucas tekee nykyään asiat omalla tavallaan, mutta on liian sokaistunut nähdäkseen ettei enää hallitse Tähtien Sotaa. Ja mitä tulee siihen, että hän olisi yksiselitteisesti maailman paras ohjaaja niin . . . . .

        Only a Sith deals in absolutes. x)


      • Yoda2
        Dark Lord Revan kirjoitti:

        Oli aikoinaan suuri ohjaajalupaus, jolla oli innovaatioita ja taiteellisia visioita vaikka muille jakaa, mutta liian äkkinäinen menestys tukahdutti miehen luovuuden ja hän jättäytyi yli kahdeksi vuosikymmeneksi pois ohjaamisen parista, lähinnä oheistuotebisneksen ja sen tuottojen pariin. 20 vuoden tauon jälkeen GL palasi ohjaamaan ja halusi yksinoikeudella hoitaa koko uuden trilogian ja teki sen sillä asenteella, että tämä nyt menee heittämällä. Valitettavasti jälki oli sen mukaista, ja saimme elokuvat, jotka olivat parhaimmillaankin keskinkertaisia esityksiä siihen nähden millaisia kykyjä Lucasilta olisi odottanut yhä löytyvän. Niinkuin ei yleensäkään, niin ei myöskään tässä tapauksessa maine ja menestys sopinut hyvin yhteen originaalien ideoiden kanssa. Lucas tekee nykyään asiat omalla tavallaan, mutta on liian sokaistunut nähdäkseen ettei enää hallitse Tähtien Sotaa. Ja mitä tulee siihen, että hän olisi yksiselitteisesti maailman paras ohjaaja niin . . . . .

        Only a Sith deals in absolutes. x)

        Sinulla on oikeus mielipiteeseen mutta minä olen sitä mieltä että George Lucas on vain parantunut ja minulle hän on suurin sankarini ja maailman paras ohjaaja.
        Ps.Oletko sinä sinä muuten se,joka perusteli vanhan trilogian paremmuuden?
        Minä olen se joka perusteli uuden trilogian paremmuuden.

        You`re right. I was like Sith but not anymore. I don`t believe in absolutes,I`m just telling what I think strongly.
        Remember you also that only a Sith deals in absolutes.


      • Dark Lord Revan
        Yoda2 kirjoitti:

        Sinulla on oikeus mielipiteeseen mutta minä olen sitä mieltä että George Lucas on vain parantunut ja minulle hän on suurin sankarini ja maailman paras ohjaaja.
        Ps.Oletko sinä sinä muuten se,joka perusteli vanhan trilogian paremmuuden?
        Minä olen se joka perusteli uuden trilogian paremmuuden.

        You`re right. I was like Sith but not anymore. I don`t believe in absolutes,I`m just telling what I think strongly.
        Remember you also that only a Sith deals in absolutes.

        On varsin ironista, että pidät sankarina miestä, josta tuli samanlainen yksinvaltias kuin niistä omaan napaan tuijottavista filmipohatoista ketkä alunperin ajoivat hänet pakosalle Hollywoodin ohjaajapiireistä. Lucas myi sielunsa valtavista tuotoista ja on nykyään maailman rikkaimpia miehiä, mutta hänen visionsa ei ole enää hänen omansa. Hän turmeltui ja kaiken nykyisen tuottamansa hän näkee vääristyneesti dollarinvihreitten lasien lävitse. Onneksi hänen uuden trilogiansa keskeisin teema onkin vallan turmelevat vaikutukset. Tämä antaa viitteitä siitä, että hän tajuaa itse miten on käynyt, joten ehkä hänessä on vielä hyvää jäljellä... :)

        I may be a Sith, but I wasn't being absolute.


      • Yoda2
        Dark Lord Revan kirjoitti:

        On varsin ironista, että pidät sankarina miestä, josta tuli samanlainen yksinvaltias kuin niistä omaan napaan tuijottavista filmipohatoista ketkä alunperin ajoivat hänet pakosalle Hollywoodin ohjaajapiireistä. Lucas myi sielunsa valtavista tuotoista ja on nykyään maailman rikkaimpia miehiä, mutta hänen visionsa ei ole enää hänen omansa. Hän turmeltui ja kaiken nykyisen tuottamansa hän näkee vääristyneesti dollarinvihreitten lasien lävitse. Onneksi hänen uuden trilogiansa keskeisin teema onkin vallan turmelevat vaikutukset. Tämä antaa viitteitä siitä, että hän tajuaa itse miten on käynyt, joten ehkä hänessä on vielä hyvää jäljellä... :)

        I may be a Sith, but I wasn't being absolute.

        Vaikka tuo olisikin totta,mikä on mahdollista,minä ihailen silti Lucasia todella paljon.
        Muista myös että niin kauan kuin hänessä on hyvää hän voi palata valoisalle puolelle.

        Return of the Jedi proves that there is always hope.


    • Yoda2

      Haluaisin pyytää anteeksi typerää viestiäni: Uudet star warsit ovat jopa parempia kuin vanhat ja George Lucas on maailman nerokkain ihminen ja maailman paras ohjaaja.SE ON FAKTA.
      Se oli typerä viesti, josta moni varmaan vähän suuttui. Kunnioitan kyllä George Lucasia edelleen kovin ja pidän todella paljon hänen nykyisistäkin Star Wars-keksinnöistä, kuten uusista Star Wars:sta ja uudesta Clone Wars-sarjasta, ja kyllä minä yhä ihailen häntä. En tiedä mitä hänen päässään tai sydämessään liikkuu, mutta kyllä minä yhä kunnioitan häntä suuresti. Mutta tajuan nyt, että hänkin on vain ihminen, eikä täydellinen sellainen, niin kuin ei kukaan ole. Ja se on kyllä sanottava, että mielestäni Indiana Jones 4 oli häneltä huono idea ja mielestäni se elokuva heikensi sarjaa, koska Indiana Jones 3 olisi ollut täydellinen lopetus sarjalle, vaikka onkin myös monia muita syyllisiä. Mielestäni nelosesta puuttui muutenkin sarjan lopettava tunnelma. Ja George Lucas olisi voinut miettiä kahdesti ennen kuin paljasti Voiman Tasapainon mysteerisyyden.
      Niin kuin sanoin, kunnioitan häntä silti suuresti ja rakastan hänen monia ideoitaan, mutta en enää toilota sitä koko ajan.
      Olen pahoillani typeryydestäni ja naiviudestani tässä asiassa, ja olen pahoillani, että olen käyttäytynyt siinä asiassa niin huonosti.

      Pyydän nyt siis vilpittömästi anteeksi kaikesta typeryydestäni täällä.

    • Yoda2

      Pyydän nyt myös anteeksi sitä, että varsinkin viime vuoden lopulla ylistin koko ajan uusia Star Warseja niin kuin mielipiteeni oli ehdoton totuus. Jotkut niistä varmaan jopa loukkasivat ihmisiä. Esim. yhdessä viestissä sanoin, että ihmisten pitäisi avata silmänsä ja todeta, että uudet Star Warsit ovat parempia kuin vanhat.
      Se oli erittäin typerä viesti ja varmasti loukkasi montaa ihmistä. Mielipiteeni uusista on yhä aivan sama, mutta en enää koko ajan ylistä niitä kuin mielipiteeni olisi ehdoton totuus.
      Pyydän nyt kaikilta anteeksi tästä asiasta.
      Toivottavasti voitte antaa anteeksi.

      • Veteranfan

        Ei kannata turhaan pyytää anteeksi omaa olemassa oloaan,jokaisella meistä on oma käsitys George Lucasin luomasta Star Wars universiumista.Luultavasti olen niitä harvoja faneja,joka pitää kaikista episodeista.Lucashan on todennut ohjaavansa uransa aikana ainoastaan 3. elokuvaa,joista tämä 6. osainen Star Wars sarja on hänen mielestään yksi kokonainen elokuva,joten on turhaa lähteä erittelemään yhtenäistä tarinaa eri suuntiin.
        Yoda2 olet ollut rohkea uuden trilogian puolustaja,eikä siinä ole mitään anteeksi pyytämistä,enimmäkseen tällä palstalla ollaan haukuttu täysin turhaan uusia elokuvia milloin mistäkin pikku asiasta.Minusta nämä haukut ovat täysin perseestä,miten joku voi sanoa olevansa Star Wars fani haukkumalla uusia elokuvia???
        En ymmärrä,sillä olen elämäni aikana nähnyt tuhansia elokuvia,eikä ole ilmaantunut samanlaista fantasiaelokuvaa eteen kuten Star Warsit ovat ,piste!


    • Yoda2

      Kiitos Veteranfan rohkaisusta. Arvostan sitä tosi paljon. Mutta kuitenkin silloin, kun tulin tänne ekoja kertoja, käytin liian voimakkaita ja paksuja sanoja, ihan kuin ne olisivat ehdoton totuus.
      Muuten kyllä kommentoin tänne tästä lähtienkin oman mielipiteeni mukaan, mutta en enää laita sellaisia viestejä, joita laitoin viime vuonna. Sitä vain tarkoitan.
      Mutta vaikka en olekaan varsinaisesti siltä kuulostanut, pidän kovasti myös vanhoista Star Wars:sta. Varsinkin Jedin Paluu on mielestäni koko saagan parhaita osia. Eli kyllä minä tykkään molemmista trilogioista todella paljon, vaikkakin pidän uusista jonkin verran enemmän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      313
      3727
    2. 208
      3029
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2584
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2034
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1465
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    7. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      174
      1374
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1347
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1328
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1277
    Aihe