Säästöpankki ja palkkkapäivä

hnuwwwew

Aiemmin tili oli osuuspankissa ja kun esim. palkkapäivä oli maanantai silloin jo yöllä oli tililla raha koska vuorokausi ja päivämäärä alkaa 00:01. Nyt olen säästöpankin asiakas ja päähään otta kun edes aamu 7:30 palkka ei näkyy tilillä. Kyllä mjul on oikeus mielestäi palkka pitä tilillä olla kun kello lyö 00:01 yöllä. Ärsyttävä toiminta. luulisin ettei nykypäivänä teknikka ei ole esteenä. Onko kokemuksia.

9

4731

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mnutgsaw

Lisän edelliseen että säästöpankissa on aina näin viikkopäivästä riippumatta, koska palkka ei näkyy vuorokausi alkaessa. Jatkuuvasti 9:00 jälkeen tai puoleelta päivältä. Patti ottaa.

• Jätä vähän pohjalle

Mene ihan rauhassa vaan tilipäivänäkin töihin. Siellä ei yleensä kulu isommin rahaa, joten pärjäät kyllä iltapäivään asti. Kotiin tultua on kiva sitten huomata, että tilillä on taas katetta.

Ja vähän vakavammin sanoen: olisiko ihan mahdotonta olla käyttämättä viimeistäkin euroa ennen seuraavaa palkkapäivää? Ei entinen raha katoa mihinkään pankkitililtä, vaikka sinne tulee uutta. Eikä tarvitse stressata tällaisista pikkuasioista tai isommistakaan häiriöistä, jos palkan tulo viivästyy päivän tai pari.

• jöliöj

Mitä merkitystä tuolla on? Vaikka sulla olisi samana päivänä lähteviä maksuja tililtä, ne lähtee sitten kun rahat tulee (jos kate ei riitä sitä ennen).

Pari vinkkiä nyt kuitenkin:
      - jos eräpäivän valitseminen on mahdollista, pakolliset maksut vasta 1-2 pv palkkapäivän jälkeen
      - säädä rahankäyttösi niin, että tili ei ole tyhjä palkkapäivää edeltävänä iltana

Itseäni ei ainakaan tippaakaan kiinnosta millä kellonlyömällä joku rahasumma tulee tilille. Pääasia että tulee.

• mni098

Lain mukaan pitää olla fraha tilillä 00:01 ja siinä sipuli

• ogkkhf
        mni098 kirjoitti:

Lain mukaan pitää olla fraha tilillä 00:01 ja siinä sipuli

Missä laissa niin sanotaan? Linkki myös finlexiin, kiitos

...jep jep...

• Pankin Tätin Serkku

No kusse palakka kiärtää euroopan kautta ennenku se tullee sun tilillen.
      Son sitä nykyaikaasta eurooppalaasta hapatusta.

Ja tiaroks vaan, notta kaikki pankkien tekemät maksut kiärtää euroopan kautta.

Niin notta ei soo säästöpankin syy.

Sun pittää vaan ellää vähän säästeliäämmin, niin ei rahat lopu ennen uutta palakkapäivä. ;)

• Kekkonen2

niin, euroopan kauttaa tulee myös OP:hen eli eikö se silloin ole nimenomaan Säästöpankin syy kun ei näy samaan aikaan kuin OP:ssa?

• Anonyymi

Jos rahat kiertää "pankkien tekemät maksut kiärtää euroopan kautta." niin silloin voi sanoa vaikkapa hyvästi rahoille jos muu pääsee käsiksi niihin sillä aikaa.. että enpä usko rahojen kiertävän minkää euroopan kautta noin vaan Suomen sisällä kiertävät rahat jotka on Suomen sisälle tarkoitettunakin mutta jos on maksua ulkomaille niin silloin on eri asia.

• Anonyymi

Eri pankki ja eri ajat on että ei se ole pankin syy. joskus voi kestää ja nopeasti raha näkyy tilillä jos on sama pankki niin se voi näkyä oikeastaan jo heti silloin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks

Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann
      Maailman menoa
      254
      1824
    2. Olen niin kesken

Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys
      Ikävä
      13
      1282
    3. Tietääkö joku ylläpidosta?

Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi
      Sinkut
      208
      1223
    4. Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)

Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä
      Ikävä
      185
      1105
    5. Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva

joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v
      Ikävä
      60
      903
    6. TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."

Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p
      Tanssii tähtien kanssa
      18
      884
    7. Minkä ikäinen

Minkä ikäinen on kaipauksesi kohde?
      Ikävä
      63
      877
    8. Tunnisteita kaipaajille

Onko jokin juttu mistä sun kaivattu tietää et viesti ois hälle? ☎️📝
      Ikävä
      51
      826
    9. Mä tuun aina rakastamaan sua J

Mutta en pysty kertomaan, että mikä mulla on hätänä. Mä en kertakaikkiaan pysty. Joskus naureskelit muiden ihmisten vai
      Ikävä
      61
      783
    10. Martina ei mennyt naimisiin

IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      780
    Aihe