Oon menossa Marmarikseen melkein koko kesäks.
Haluaisin töitä myös sieltä. Käykö työnhaku näin suomesta käsin.
Onks kellään mitään tietoa ensi kesän työpaikoista?
Tai onks kellään kokemuksia työnteosta Marmariksessa kesällä?
Mul on yksi paikka jo korvan takana.
Mut lisää kaipaisin...
Töitä Marmariksesta ensi kesäksi
5
1022
Vastaukset
- Suski
Minkä ikänen oot? Mistä paikasta sä olisit saamassa töitä kesäks? Sun kannattaa varmaan käydä kaikissa noissa turkkin kotisivustoilla ja lähettää niihin ravintoloihin ja baareihin mailia ja kysellä, että olisko mahdollista saada koko kesäks töitä sieltä.
Olin itse viime kesänä Marmariksella ja tutustuin semmoseen britti tyttöön joka toimi tarjoilijana paikallisessa ravintolassa kuukauden verran ja sen jälkeen se oli kai bazaareilla sen poikaystävän kanssa. Tyttö kertoi, että oli saanut myös kämpän itselleen työpaikan kautta.
Mutta käy ihmeessä lähettään niille mailia! - Täti
Unohda se työnteko Turkissa. Lupia ei irtoa ja laittomana työntekijänä hyvilllä puheilla olet turvaton. Ihan vakavissani juttelen, te otatte liian suuria riskejä lähtiessänne luvatta töihin. Harmittaa se, että ette ymmärrä mistä on kysymys. Turkissa ei nuoret naiset kovin usein muuta pois kotoa ennen avioitumistaan. Kun te menette sinne, monet ajattelevat teidän olevan varsin vapaamielisiä ja suostuvaisia melkein mihin vain. Tulee vääriä tulkintoja, ennakkoluuloisia ne turkkilaisetkin ovat ja samalla tapaa tekevät yleistyksiä kuin me suomalaisetkin. Sitten kun asiat menee poskelleen, te tulette häntä koipien välissä kotiin ja kerrotte kuinka kauheita ne turkkilaiset on. Oikeesti pitäis ehkä kuitenkin sanoa, että olitte itse typeriä ja hyväuskoisia kun lähditte. Miettikääpä vielä löytyiskö töitä täältä. Täällä se työaika olis 8 tuntia ja Turkissa 10-12 tuntia päivässä.
- mene töihin
Siellä tarvitaan työlupa ja sitä sinä et saa. Sitten olet laitonta työvoimaa, ratsia voi tulla milloin hyvänsä, pomo pistää pihalle, kun et anna ja mitään vakuutusta ei ole tapaturmien varalle. Ja tiedätkö palkkatason tarjoilijoilla, tiskareilla, basaarikauppiailla, se on 100-200€/kk. Mene lomalle, mutta jätä työhaaveet.
- Ellu
ihan totta puhut.
olen asunut turkissa ja sielta ei ilman taydellista kielitaitoa ja työlupaa saa mitaan kunnon toita. baaritoissa kay vaan 'helpot' tytsit, ja jos ratsia tulee olet venakkojen kanssa samassa putkassa niin kauan kuin sut rahdataan kentan kautta kotisuomeen, tietokoneelle merkinta etta olit laittomasti toissa. ja palkat todellakin on n. 100-200 euroa kuussa naissa kesatoissa, ei vapaapaivia ja n. 10h paivassa toita. en suosittele. parempi että saastat rahaa ja otat pelkat lennot. sitten etsit hotellin omatoimisesti ja lomailet vaan vaikka kuukauden. - 10 tuntia
Ellu kirjoitti:
ihan totta puhut.
olen asunut turkissa ja sielta ei ilman taydellista kielitaitoa ja työlupaa saa mitaan kunnon toita. baaritoissa kay vaan 'helpot' tytsit, ja jos ratsia tulee olet venakkojen kanssa samassa putkassa niin kauan kuin sut rahdataan kentan kautta kotisuomeen, tietokoneelle merkinta etta olit laittomasti toissa. ja palkat todellakin on n. 100-200 euroa kuussa naissa kesatoissa, ei vapaapaivia ja n. 10h paivassa toita. en suosittele. parempi että saastat rahaa ja otat pelkat lennot. sitten etsit hotellin omatoimisesti ja lomailet vaan vaikka kuukauden.vaan 20-30 tuntiakin voi joutua painamaan paskasta palkasta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391