Ken tietää minkälaisia ovat ne niin kutsutut harjoitussupistukset? Kun itse olen ihmetellyt alavatsan satunnaisia, hetkittäisiä kovettumisia, jotka loppuvat/laukeavat kyllä melkein heti, ja eivät ole (lähes) ollenkaan kivuliaita, vaan sellainen aavistuksenomainen alavatsan pullistuminen ja ulospäinkin tuntuva kovettuminen. Esiintyy mm. sängyssä maatessa kun laitan selälläni jalat suoraksi (ei joka kerta mutta silloin tällöin), ja loppuu lähes heti, kun koukistan jalat. Nyt siis rv 20 ja rakenneultrassa kaikki hyvin ja muutenkin olo ihan OK. Minkälaisia ovat sitten ne oikeat supistukset (ainakin läheisellä kolleegalla alkoi vko 22, mietin vaan että josko itsekin saa kohta jo odotella...). Varmaan jo selvisi, että ekaa odotellaan :)
Harjoitussupistukset?
5
7653
Vastaukset
- outokumpu
Harjoitussupistuksissa vatsa menee ihan kivikovaksi tai ainakin huomattavan kovaksi, mutta minkäänlaisia kipuja ei ole. Minä huomaan nuo harjoitussupistukset just selälläni maatessani ja ne ei kauaa kestä.
Oikeista supistuksista mulla ei sitten olekaan tietoa vaikka toista lasta jo odottelen ;) - Hanimammutti
Eikös supistuksia ole karkeasti sanottuna kahdenlaisia: harjoitussupistuksia ja sitten niitä oikeita supistuksia, jotka liittyvät synnytykseen. Ja ne pitäisi kyllä tunnistaa, sitten kun tulevat. Vai onko vielä jotain supistuksia siitä väliltä? Miten luokitellaan sellaiset supistukset, jotka jo tuntuvat kipakasti selässä/alavatsassa, mutta niillä ei vielä synnytys ala? Kertoisiko joku viisaampi.
- Milla.M
minä en ainakaan ole kuullut että suppareita olisi muita kuin harjoitus- ja synnytyssellaiset. harjoitussupparit ovat juuri noita kuvaamiasi, eli vatsa pingottuu ja kovenee, ja alavatsassa on sellainen jännä tunne (ainakin minulla) mutta kipua se ei ole.
Oikeisiin suppareihin liittyy alavatsa- ja selkäkipua, ja jokainen luultavasti tunnistaa ne heti sellaisten alettua (tuntuu menkkakivuilta mutta monta kertaa kivuliammilta, tämäkin tietysti yksilöllistä).
Ihmettelenpä jos kollegallasi on ollut "oikeita" supistuksia jo viikosta 22 lähtien, sellainen tilanne vaatisi kyllä jo sairaalahoitoa ja tarkkailua. Hän luultavasti puhuu juuri näistä harjoitussuppareista.- Kaikki silti hyvin
Heips,
mulla on ollut pari kertaa kohdun supistumista jo viikolta 13 alkaen. Kohtu menee vaan ihan kovaksi ja sen tuntee selvästi vatsan päältä, kun muuten en osaisi sitä tunnustella. Nämä ovat tulleet levossa, selällään maaten ja menneet ohi pian. Supistukseen ei liity kipua.
Juttelin asiasta kätilön ja synnytyslääkärin kanssa, ja tämä on kuulemma ihan vaaratonta, jos se pysyy näillä viikoilla vielä satunnaisena. Kohdunsuu on kiinni ja kohdunkaula pitkä, ja vauvakin voi mainiosti. - Milla.M
Kaikki silti hyvin kirjoitti:
Heips,
mulla on ollut pari kertaa kohdun supistumista jo viikolta 13 alkaen. Kohtu menee vaan ihan kovaksi ja sen tuntee selvästi vatsan päältä, kun muuten en osaisi sitä tunnustella. Nämä ovat tulleet levossa, selällään maaten ja menneet ohi pian. Supistukseen ei liity kipua.
Juttelin asiasta kätilön ja synnytyslääkärin kanssa, ja tämä on kuulemma ihan vaaratonta, jos se pysyy näillä viikoilla vielä satunnaisena. Kohdunsuu on kiinni ja kohdunkaula pitkä, ja vauvakin voi mainiosti.Kuvaamasi supistukset ovat juuri näitä harjoitussuppareita. Mulla on ollut myös näitä jo pitkän aikaa, en kyllä muista miltä viikolta alkaen mutta jotakuinkin 6.kk:lta alkaen. Kävin viime viikolla lääkärissä, ja hän sanoi että kohdunsuu on alkanut jo pehmenemään, ja uloin kohdunkaulan osa on jo kahdelle sormelle auki, nyt on menossa rv29. Ei kuulemma kuitenkaan vaarallista.
Tosin minulta otettiin varmuuden vuoksi bakteeri- ja pissanäyte, koska kuulemma joskus piilevä pissatulehdus voi aiheuttaa sen että kohdunsuu alkaa pehmenemään.
Minä olen muuten myös huomannut että suppareita tulee enemmänkin juuri levossa ja makuullaan, mutta joskus on kyllä tullut imuroidessa jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921403Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841360Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761155- 891096
- 82951
- 81935
- 36899
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66855Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5831Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v61825