mars ulos

miljoona

Kuka on päässyt jo hiihtelemään? Minä. Olipas ihana kun tuli jo kunnon talvi ja sai tehdä oman hiihtoladun. Kaksi tuntia ulkoilua ja posket punottaa kummasti.

15

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -hiihtelijä-

      Kiva oli ilma ja hyvin luisti sukset.

      • Mä en uskaltanut hiihtää kauaa näin ekakerralla, ettei tuu lihakset kipeeksi. Huomenna sitten pitempi reitti ja siitä sitten taas vähän pitempi...


    • Ei täällä hiihdellä kun lunta ei ole ollenkaan, eikä koko vuonna ole ole ollut kun hitusen yhdessä vaiheessa, päivän verran.
      Nyt olis kyllä toiveita että vähän vois tulla ja pakkastakin on -2 astetta.

      • Hiihtäisitkö jos olis lunta?


      • tulisilla
        miljoona kirjoitti:

        Hiihtäisitkö jos olis lunta?

        No en taitais hiihdellä. Lapsena siitä tykkäsin. Nuo polvet jossain vaiheessa alkoi tekemään tenää. Kun pelkkä jonkun pellon kiertäminen ei riittäis vaan pitäis päästä kunnolla laskettelemaan ja tekemään kaikkia niitä liikeitä kunnolla.
        Nyt olen taas sentään kävellyt mutta kuukausi sitten oli sellaiset jalat että kuskattiin autolla joka paikaan.
        Kiitollinen olen aina kun on siinä kunnossa jalat että pääsen nauttimaan kävelystä.


      • tulisilla kirjoitti:

        No en taitais hiihdellä. Lapsena siitä tykkäsin. Nuo polvet jossain vaiheessa alkoi tekemään tenää. Kun pelkkä jonkun pellon kiertäminen ei riittäis vaan pitäis päästä kunnolla laskettelemaan ja tekemään kaikkia niitä liikeitä kunnolla.
        Nyt olen taas sentään kävellyt mutta kuukausi sitten oli sellaiset jalat että kuskattiin autolla joka paikaan.
        Kiitollinen olen aina kun on siinä kunnossa jalat että pääsen nauttimaan kävelystä.

        Sellaista pellon kiertämistä se on minulla. Täällä maalla meillä on onneksi kiva valaistu kolmen kilometrin pituinen latu ja siellä ei ole tungosta eikä kukaan huutele että olisi ladun tukkeena.

        Minä tein kuitenkin oman, ehkä noin kahden kilometrin lituisen ladun, vanhalle tielle joka johtaa sellaiseen autiotaloon ja sitä ei aurata. Se vanha tie sopii hyvin hiihdellä rauhassa.


      • miljoona kirjoitti:

        Sellaista pellon kiertämistä se on minulla. Täällä maalla meillä on onneksi kiva valaistu kolmen kilometrin pituinen latu ja siellä ei ole tungosta eikä kukaan huutele että olisi ladun tukkeena.

        Minä tein kuitenkin oman, ehkä noin kahden kilometrin lituisen ladun, vanhalle tielle joka johtaa sellaiseen autiotaloon ja sitä ei aurata. Se vanha tie sopii hyvin hiihdellä rauhassa.

        Voi kun olis ihanaa ottaa kahvit ja leipää reppuun ja hiihtää jonnekin kaukaisuuteen.
        Makkaraa paistaa nuotiolla ja nauttia lumisesta talvesta.
        Nytt kuitenkin vaikuttaa että tännekin pitäisi sentään vähän tulla lunta jouluksi. Pakkanen ainakin on ihan mukava.


    • Muutama lenkki tehty .Huomenna ois tarkoitus seuraavan kerran suksille. Meillä on vitosen valaistu latu- ura. Vapaata ainakin pääsee hyvin hiihtää.

      • Oi oletpa reipas kun ihan vitosen lenkillä ja monta kierrostakin varmaan. Nyt hävettää...ehkä sitten helmikuussa mullakin vitosen lenkkejä...


    • Pehmeetä tuo lumi on, sukset koluaa pitkin maata, ja metsäkin niin luminen, että hirvittää. Niskaan tippuu se lumi.
      Verkot oli tarkoitus laskea jään alle, mutta oli vieraita, Saa nähdä ehtiikö ennen Joulua.
      Kunhan pakkanen kiristyy kahteenkymmeneen ja yli, alkaa varpaatkin punottaa. On tämä talvi mukavaa aikaa

      • Nyt alkaa pakastumaan säätiedon mukaan, en tykkää. Toi 5-10 astetta on mulle riittävä.

        Muista sitten olla varovainen älä mene jäällä virtakohtiin. Minua ei saisi kyllä väkisinkään jäälle. Minulla se on hyvässä muistissa kun kerran lapsena joen yli hiihdettiin ja jää alkoi ritistä...


    • Lunta on meillä vain nimeksi. Mutta ymmärrän sun euforiaa :) Opin hiihtämään uudestaan noin 4 vuotta sitten, ja on se kivaa! Kun silloin oli talvisin kunnon hanget mihin kaatua täällä etelässäkin, uskalsin jopa mäkiä kiivetä niin että pääsin jopa peräti alaskin..

      Harmi vaan että suksipaketit on ihan sikahintaisia. Mun vehkeet on 80-luvulta, uusia en ole saanut kun joka vuosi saa jommallekummalle muksulle ostaa. Vieläkin tuo poitsu tuntuu venyvän..

      • hih hih hih...naurattaa tuo kunnon hanget mihin kaatua. Tyttöjen vanhoilla suksilla minäkin hiihdän.


      • -hiihtelijä-
        miljoona kirjoitti:

        hih hih hih...naurattaa tuo kunnon hanget mihin kaatua. Tyttöjen vanhoilla suksilla minäkin hiihdän.

        Minä uusin sukseni muutama vuosi sitten ensin tavallisiin murtomaa suksiin ja koska en osannut niitä voidella kelin mukaan, ne joko lipsuivat tai eivät luistaneet, ostin nanogripit. Ensi alkuun eivät oikein luistaneet, mutta nyt useamman kerran käytettyinä ovat erittäin hyvät, Niillä hiihtelin eilen. Tänään en ole ehtinyt. Pakkanenkin oli - 15 astetta.


      • -hiihtelijä- kirjoitti:

        Minä uusin sukseni muutama vuosi sitten ensin tavallisiin murtomaa suksiin ja koska en osannut niitä voidella kelin mukaan, ne joko lipsuivat tai eivät luistaneet, ostin nanogripit. Ensi alkuun eivät oikein luistaneet, mutta nyt useamman kerran käytettyinä ovat erittäin hyvät, Niillä hiihtelin eilen. Tänään en ole ehtinyt. Pakkanenkin oli - 15 astetta.

        Täytyypäs katsella tammikuussa kun kunnon alet alkaa oikeita nanogrippejä. Nuo tyttöjen vanhat sukset ovat toiset vähän liian pienet ja toiset vähän liian isot. Niillä pienemmillä olen harjoitellut. Eivät luista hyvin mutta ehkä parempi että ovatkin nihkeät ennenkuin olen treenannut ja pysyn varmemmin pystyssä. Pitääköhän hankkia sitten uudet monotkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      110
      1189
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1024
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      128
      920
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      775
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe