mars ulos

miljoona

Kuka on päässyt jo hiihtelemään? Minä. Olipas ihana kun tuli jo kunnon talvi ja sai tehdä oman hiihtoladun. Kaksi tuntia ulkoilua ja posket punottaa kummasti.

15

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -hiihtelijä-

      Kiva oli ilma ja hyvin luisti sukset.

      • Mä en uskaltanut hiihtää kauaa näin ekakerralla, ettei tuu lihakset kipeeksi. Huomenna sitten pitempi reitti ja siitä sitten taas vähän pitempi...


    • Ei täällä hiihdellä kun lunta ei ole ollenkaan, eikä koko vuonna ole ole ollut kun hitusen yhdessä vaiheessa, päivän verran.
      Nyt olis kyllä toiveita että vähän vois tulla ja pakkastakin on -2 astetta.

      • Hiihtäisitkö jos olis lunta?


      • tulisilla
        miljoona kirjoitti:

        Hiihtäisitkö jos olis lunta?

        No en taitais hiihdellä. Lapsena siitä tykkäsin. Nuo polvet jossain vaiheessa alkoi tekemään tenää. Kun pelkkä jonkun pellon kiertäminen ei riittäis vaan pitäis päästä kunnolla laskettelemaan ja tekemään kaikkia niitä liikeitä kunnolla.
        Nyt olen taas sentään kävellyt mutta kuukausi sitten oli sellaiset jalat että kuskattiin autolla joka paikaan.
        Kiitollinen olen aina kun on siinä kunnossa jalat että pääsen nauttimaan kävelystä.


      • tulisilla kirjoitti:

        No en taitais hiihdellä. Lapsena siitä tykkäsin. Nuo polvet jossain vaiheessa alkoi tekemään tenää. Kun pelkkä jonkun pellon kiertäminen ei riittäis vaan pitäis päästä kunnolla laskettelemaan ja tekemään kaikkia niitä liikeitä kunnolla.
        Nyt olen taas sentään kävellyt mutta kuukausi sitten oli sellaiset jalat että kuskattiin autolla joka paikaan.
        Kiitollinen olen aina kun on siinä kunnossa jalat että pääsen nauttimaan kävelystä.

        Sellaista pellon kiertämistä se on minulla. Täällä maalla meillä on onneksi kiva valaistu kolmen kilometrin pituinen latu ja siellä ei ole tungosta eikä kukaan huutele että olisi ladun tukkeena.

        Minä tein kuitenkin oman, ehkä noin kahden kilometrin lituisen ladun, vanhalle tielle joka johtaa sellaiseen autiotaloon ja sitä ei aurata. Se vanha tie sopii hyvin hiihdellä rauhassa.


      • miljoona kirjoitti:

        Sellaista pellon kiertämistä se on minulla. Täällä maalla meillä on onneksi kiva valaistu kolmen kilometrin pituinen latu ja siellä ei ole tungosta eikä kukaan huutele että olisi ladun tukkeena.

        Minä tein kuitenkin oman, ehkä noin kahden kilometrin lituisen ladun, vanhalle tielle joka johtaa sellaiseen autiotaloon ja sitä ei aurata. Se vanha tie sopii hyvin hiihdellä rauhassa.

        Voi kun olis ihanaa ottaa kahvit ja leipää reppuun ja hiihtää jonnekin kaukaisuuteen.
        Makkaraa paistaa nuotiolla ja nauttia lumisesta talvesta.
        Nytt kuitenkin vaikuttaa että tännekin pitäisi sentään vähän tulla lunta jouluksi. Pakkanen ainakin on ihan mukava.


    • Muutama lenkki tehty .Huomenna ois tarkoitus seuraavan kerran suksille. Meillä on vitosen valaistu latu- ura. Vapaata ainakin pääsee hyvin hiihtää.

      • Oi oletpa reipas kun ihan vitosen lenkillä ja monta kierrostakin varmaan. Nyt hävettää...ehkä sitten helmikuussa mullakin vitosen lenkkejä...


    • Pehmeetä tuo lumi on, sukset koluaa pitkin maata, ja metsäkin niin luminen, että hirvittää. Niskaan tippuu se lumi.
      Verkot oli tarkoitus laskea jään alle, mutta oli vieraita, Saa nähdä ehtiikö ennen Joulua.
      Kunhan pakkanen kiristyy kahteenkymmeneen ja yli, alkaa varpaatkin punottaa. On tämä talvi mukavaa aikaa

      • Nyt alkaa pakastumaan säätiedon mukaan, en tykkää. Toi 5-10 astetta on mulle riittävä.

        Muista sitten olla varovainen älä mene jäällä virtakohtiin. Minua ei saisi kyllä väkisinkään jäälle. Minulla se on hyvässä muistissa kun kerran lapsena joen yli hiihdettiin ja jää alkoi ritistä...


    • Lunta on meillä vain nimeksi. Mutta ymmärrän sun euforiaa :) Opin hiihtämään uudestaan noin 4 vuotta sitten, ja on se kivaa! Kun silloin oli talvisin kunnon hanget mihin kaatua täällä etelässäkin, uskalsin jopa mäkiä kiivetä niin että pääsin jopa peräti alaskin..

      Harmi vaan että suksipaketit on ihan sikahintaisia. Mun vehkeet on 80-luvulta, uusia en ole saanut kun joka vuosi saa jommallekummalle muksulle ostaa. Vieläkin tuo poitsu tuntuu venyvän..

      • hih hih hih...naurattaa tuo kunnon hanget mihin kaatua. Tyttöjen vanhoilla suksilla minäkin hiihdän.


      • -hiihtelijä-
        miljoona kirjoitti:

        hih hih hih...naurattaa tuo kunnon hanget mihin kaatua. Tyttöjen vanhoilla suksilla minäkin hiihdän.

        Minä uusin sukseni muutama vuosi sitten ensin tavallisiin murtomaa suksiin ja koska en osannut niitä voidella kelin mukaan, ne joko lipsuivat tai eivät luistaneet, ostin nanogripit. Ensi alkuun eivät oikein luistaneet, mutta nyt useamman kerran käytettyinä ovat erittäin hyvät, Niillä hiihtelin eilen. Tänään en ole ehtinyt. Pakkanenkin oli - 15 astetta.


      • -hiihtelijä- kirjoitti:

        Minä uusin sukseni muutama vuosi sitten ensin tavallisiin murtomaa suksiin ja koska en osannut niitä voidella kelin mukaan, ne joko lipsuivat tai eivät luistaneet, ostin nanogripit. Ensi alkuun eivät oikein luistaneet, mutta nyt useamman kerran käytettyinä ovat erittäin hyvät, Niillä hiihtelin eilen. Tänään en ole ehtinyt. Pakkanenkin oli - 15 astetta.

        Täytyypäs katsella tammikuussa kun kunnon alet alkaa oikeita nanogrippejä. Nuo tyttöjen vanhat sukset ovat toiset vähän liian pienet ja toiset vähän liian isot. Niillä pienemmillä olen harjoitellut. Eivät luista hyvin mutta ehkä parempi että ovatkin nihkeät ennenkuin olen treenannut ja pysyn varmemmin pystyssä. Pitääköhän hankkia sitten uudet monotkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      851
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      660
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      151
      427
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe