200e rahaa ja 3 viikkoa?

Tiukkaa tulee

Tuleepas taas tiukkaa aikaa tää 3 viikkoa, laskut kuitenkin maksettu kaikki ja kinkku pian uuniin, mutta karmealta kuitenkin tuntuu kun pienillä rahoilla joutuu jatkuvasti taistelemaan elämässä :( Olisipa joskus asiat toisin ja voisi ottaa rennommin tämän ainoan yhden elämän.

10

363

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä valita

Mitäs pössyttelit ja pilasit elämäsi. Oma on vikasi.

• höpsis pöpsis.

Mitään hätää pitäisi olla jos laskutkin maksettu.

• 7785

...niin ja jouluruokia on kuitenkin senverran paljon jotta hyvin menee 3 vkoa...ja helppo jatkaa niitä ruokia tavalla jos toisellakin.Ei mitään vaikeutta, vielä jääkin rahaa sen 3 vkon jälkeen.
      Jos et aio ryyppäämään ruveta, se on asia erikseen sitten.

• 10 päivässä riittää hyvin, jos ruokittavana kolme ihmistä. Meillä 70€ säästössä ja sillä ostan viikon ruuat kunhan joulu on ohitse. Jouluruuat jääkaapissa. Jos teitä on enemmän, kysy avustusta diakoniatoimistosta.

• 1233242

Kyllä tolla summalla hyvin elää yks ihmine. Eikä tee tiukkaakaan.

Se vaan on, mihin ne sijoittaa.

• suu ja säkki

200 riittää hyvin kuukaudeksi yhdelle.
      Minulle ei jäänyt jouluherkkujen hankinnan jälkeen kuin 33 e mutta kyllä se yhdelle riittää kun heti 2 pv tulee eläke. Ei tarvitse kuin jotain uudeksivuodeksi.

• Jopa on tiukkaa

Minulla on sitten varmaan ollut tiukkaa jo 30 vuotta, kun tulen 200 eurolla hyvin toimeen kolme viikkoa ihan normaalistikin. Tosin en juuri käytä alkoholia, mikä voikin olla syynä siihen, että raha riittää helpommin.

• upsalan egonom

Vai pitäs olla olla rahhoo enempi kyllä tolla pitäs köyhän pärjätä, ei tänne oo synnytty mälläämään kaiken maailman roinaa ostelee ja paisumaan pulleroksi!

• Esimerkiksi näin

10e päivässä syö jo hyvin 2 henkeäkin eli 20 päivää pärjää tolla

• Tiukkaa ei tule

Hyvin riittää 200 e kolmeksi viikoksi, jos laskut jo on hoidettu ja kinkku ostettu. Minulle riittää vähemmänkin, vaikken varsinaisesti köyhä olekaan. Tai olisin, jollen taloudestani olisi osannut huolehtia.
      Perunaa ja pakolliset laatikot saat parilla kympillä, litrran kossupullo maksaa vajaat kolmekymmpiä, ja se riittänee joulun yli. Joulun jälkeen syödään sitten kinkku- ja laatikkojämät perunoiden kanssa.

Tosin joulukuu tuli hintoihin minullekin. Lahjoihin lapsilleni ja lastenlapsilleni kului tonnin verran, viinakauppaan meni satasia omien ja lahjapullojen hankintaan. Parin tuhannen kilometrin kulkeminen maksoi enemmän kuin viinat.

Pihistetään taas alkuvuonna. Korkki pysyy kiinni ainakin yli tammikuun, auto saa jäädä parkkiin jos tulee huonot kelit , eikä ole pakollisia menoja minnekään. Syödään maukasta makkarasoppaa eikä shoppailla turhia.
      Kesällä voimme jälleen vähän tuhlata, mutta harkiten, sillä olemmehan omillamme toimeentulevia, eikä sossun asiakkaita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2288
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2023
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1485
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1414
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      121
      1361
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1055
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      954
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      904
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      78
      876
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      863
    Aihe