200e rahaa ja 3 viikkoa?

Tiukkaa tulee

Tuleepas taas tiukkaa aikaa tää 3 viikkoa, laskut kuitenkin maksettu kaikki ja kinkku pian uuniin, mutta karmealta kuitenkin tuntuu kun pienillä rahoilla joutuu jatkuvasti taistelemaan elämässä :( Olisipa joskus asiat toisin ja voisi ottaa rennommin tämän ainoan yhden elämän.

10

414

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä valita

Mitäs pössyttelit ja pilasit elämäsi. Oma on vikasi.

• höpsis pöpsis.

Mitään hätää pitäisi olla jos laskutkin maksettu.

• 7785

...niin ja jouluruokia on kuitenkin senverran paljon jotta hyvin menee 3 vkoa...ja helppo jatkaa niitä ruokia tavalla jos toisellakin.Ei mitään vaikeutta, vielä jääkin rahaa sen 3 vkon jälkeen.
      Jos et aio ryyppäämään ruveta, se on asia erikseen sitten.

• 10 päivässä riittää hyvin, jos ruokittavana kolme ihmistä. Meillä 70€ säästössä ja sillä ostan viikon ruuat kunhan joulu on ohitse. Jouluruuat jääkaapissa. Jos teitä on enemmän, kysy avustusta diakoniatoimistosta.

• 1233242

Kyllä tolla summalla hyvin elää yks ihmine. Eikä tee tiukkaakaan.

Se vaan on, mihin ne sijoittaa.

• suu ja säkki

200 riittää hyvin kuukaudeksi yhdelle.
      Minulle ei jäänyt jouluherkkujen hankinnan jälkeen kuin 33 e mutta kyllä se yhdelle riittää kun heti 2 pv tulee eläke. Ei tarvitse kuin jotain uudeksivuodeksi.

• Jopa on tiukkaa

Minulla on sitten varmaan ollut tiukkaa jo 30 vuotta, kun tulen 200 eurolla hyvin toimeen kolme viikkoa ihan normaalistikin. Tosin en juuri käytä alkoholia, mikä voikin olla syynä siihen, että raha riittää helpommin.

• upsalan egonom

Vai pitäs olla olla rahhoo enempi kyllä tolla pitäs köyhän pärjätä, ei tänne oo synnytty mälläämään kaiken maailman roinaa ostelee ja paisumaan pulleroksi!

• Esimerkiksi näin

10e päivässä syö jo hyvin 2 henkeäkin eli 20 päivää pärjää tolla

• Tiukkaa ei tule

Hyvin riittää 200 e kolmeksi viikoksi, jos laskut jo on hoidettu ja kinkku ostettu. Minulle riittää vähemmänkin, vaikken varsinaisesti köyhä olekaan. Tai olisin, jollen taloudestani olisi osannut huolehtia.
      Perunaa ja pakolliset laatikot saat parilla kympillä, litrran kossupullo maksaa vajaat kolmekymmpiä, ja se riittänee joulun yli. Joulun jälkeen syödään sitten kinkku- ja laatikkojämät perunoiden kanssa.

Tosin joulukuu tuli hintoihin minullekin. Lahjoihin lapsilleni ja lastenlapsilleni kului tonnin verran, viinakauppaan meni satasia omien ja lahjapullojen hankintaan. Parin tuhannen kilometrin kulkeminen maksoi enemmän kuin viinat.

Pihistetään taas alkuvuonna. Korkki pysyy kiinni ainakin yli tammikuun, auto saa jäädä parkkiin jos tulee huonot kelit , eikä ole pakollisia menoja minnekään. Syödään maukasta makkarasoppaa eikä shoppailla turhia.
      Kesällä voimme jälleen vähän tuhlata, mutta harkiten, sillä olemmehan omillamme toimeentulevia, eikä sossun asiakkaita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      241
      15187
    2. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      125
      10136
    3. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      108
      9371
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      23
      7099
    5. 182
      6537
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      174
      6218
    7. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      33
      5612
    8. Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella

Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole
      Maailman menoa
      46
      4796
    9. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      145
      1690
    10. Jos mä joisin

Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys
      Ikävä
      25
      1646
    Aihe