Tuleepas taas tiukkaa aikaa tää 3 viikkoa, laskut kuitenkin maksettu kaikki ja kinkku pian uuniin, mutta karmealta kuitenkin tuntuu kun pienillä rahoilla joutuu jatkuvasti taistelemaan elämässä :( Olisipa joskus asiat toisin ja voisi ottaa rennommin tämän ainoan yhden elämän.
200e rahaa ja 3 viikkoa?
10
363
Vastaukset
- älä valita
Mitäs pössyttelit ja pilasit elämäsi. Oma on vikasi.
- höpsis pöpsis.
Mitään hätää pitäisi olla jos laskutkin maksettu.
- 7785
...niin ja jouluruokia on kuitenkin senverran paljon jotta hyvin menee 3 vkoa...ja helppo jatkaa niitä ruokia tavalla jos toisellakin.Ei mitään vaikeutta, vielä jääkin rahaa sen 3 vkon jälkeen.
Jos et aio ryyppäämään ruveta, se on asia erikseen sitten. 10 päivässä riittää hyvin, jos ruokittavana kolme ihmistä. Meillä 70€ säästössä ja sillä ostan viikon ruuat kunhan joulu on ohitse. Jouluruuat jääkaapissa. Jos teitä on enemmän, kysy avustusta diakoniatoimistosta.
- 1233242
Kyllä tolla summalla hyvin elää yks ihmine. Eikä tee tiukkaakaan.
Se vaan on, mihin ne sijoittaa. - suu ja säkki
200 riittää hyvin kuukaudeksi yhdelle.
Minulle ei jäänyt jouluherkkujen hankinnan jälkeen kuin 33 e mutta kyllä se yhdelle riittää kun heti 2 pv tulee eläke. Ei tarvitse kuin jotain uudeksivuodeksi. - Jopa on tiukkaa
Minulla on sitten varmaan ollut tiukkaa jo 30 vuotta, kun tulen 200 eurolla hyvin toimeen kolme viikkoa ihan normaalistikin. Tosin en juuri käytä alkoholia, mikä voikin olla syynä siihen, että raha riittää helpommin.
- upsalan egonom
Vai pitäs olla olla rahhoo enempi kyllä tolla pitäs köyhän pärjätä, ei tänne oo synnytty mälläämään kaiken maailman roinaa ostelee ja paisumaan pulleroksi!
- Esimerkiksi näin
10e päivässä syö jo hyvin 2 henkeäkin eli 20 päivää pärjää tolla
- Tiukkaa ei tule
Hyvin riittää 200 e kolmeksi viikoksi, jos laskut jo on hoidettu ja kinkku ostettu. Minulle riittää vähemmänkin, vaikken varsinaisesti köyhä olekaan. Tai olisin, jollen taloudestani olisi osannut huolehtia.
Perunaa ja pakolliset laatikot saat parilla kympillä, litrran kossupullo maksaa vajaat kolmekymmpiä, ja se riittänee joulun yli. Joulun jälkeen syödään sitten kinkku- ja laatikkojämät perunoiden kanssa.
Tosin joulukuu tuli hintoihin minullekin. Lahjoihin lapsilleni ja lastenlapsilleni kului tonnin verran, viinakauppaan meni satasia omien ja lahjapullojen hankintaan. Parin tuhannen kilometrin kulkeminen maksoi enemmän kuin viinat.
Pihistetään taas alkuvuonna. Korkki pysyy kiinni ainakin yli tammikuun, auto saa jäädä parkkiin jos tulee huonot kelit , eikä ole pakollisia menoja minnekään. Syödään maukasta makkarasoppaa eikä shoppailla turhia.
Kesällä voimme jälleen vähän tuhlata, mutta harkiten, sillä olemmehan omillamme toimeentulevia, eikä sossun asiakkaita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492288- 262023
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271485Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161414- 1211361
- 181055
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71954Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut107904Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad78876Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333863