Rakkauden vastakohta ei ole viha, vaan pelko.

SadButTrue...

Kun pelkää ei pysty rakastamaan, eikä vastaanottamaan rakkautta.

35

644

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tosiasiat

Oikea rakkauden vastakohta on välinpitämättömyys. Välinpitämätöntä on ehkä syytäkin pelätä.

• !!!!

Juuri niin.

• Voi olla niinkin...

Entäpä jos pelko tekee välinpitämättömäksi?

• tuki ja turva

En usko, että on syytä pelätä. Välinpitämätön voi tuntea oikeaa rakkautta ihastukseensa. Mutta olemassa olevat ongelmat mielestäni helpottuisivat, jos henkilö kykenisi kertomaan rakkaalleen tästä. Rakastunut vastapuolikin kykenisi suhtautumaan ymmärtäväisesti häneen. Ajan kanssa, yhdessä keskustellen ja yhdessä ollen tilanne varmasti helpottuisi ja suhteesta tulisi antoisa.

• Ainoastaan
        !!!! kirjoitti:

Juuri niin.

ilkeilijöiden suhteen ollaan välinpitämättömiä, ei muuten. Ja tyyppien, jotka itsepintaisesti yrittävät, mutta jos itsellä ei kiinnosta yhtään.

• Näin..

Pelko voi estää rakkauden toteutumisen esim parisuhteena, muttei voi tuhota rakkauden tunnetta.

Välinpitämätön ei oikeasti välitä, häntä ei kiinnosta oletko terve vai sairas, elävä vai kuollut.

Niitä (myös) vihaa joita rakastaa.

• ............

välinpitämättömyys ei ole rakkauden vastakohta vaan viha. Viha on halua vahingoittaa. minusta rakastamisen yhteyteen ei voi liittää vihaa, se on rakkauden rienaamista.

• Heittäydytään
        ............ kirjoitti:

välinpitämättömyys ei ole rakkauden vastakohta vaan viha. Viha on halua vahingoittaa. minusta rakastamisen yhteyteen ei voi liittää vihaa, se on rakkauden rienaamista.

Rakkaus ja viha kulkee käsi kädessä. Välinpitämätön ei tunne vihantunteita toista kohtaan. Ap on oikeassa, rakkauden vastakohta on pelko. Jos pelkäät, et pysty aidosti rakastumaan, siihen tarvitaan tosiaan uskallusta.

• Sitäkin se on...

Rakkaus on pelon voittamista.

• terkkuja teillekin

rakkaus on loisimista ja tarpeetonta selittelyä jolla koetetaan saada kiima näyttämään jalommalta.

• Tajuut ehkä joskus

Pyh.

• faktaa.

Jos ei osaa rakastaa niin sitä ajattelee noin.

• ....................

Entä jos pelkää rakkaansa puolesta?
      Ja välinpitämättömyys voi johtua monesta syystä,jos vihasta niin kai sitä voi joku pitää rakkauden vastakohtana,mutta kun se voi johtua esim.masennuksesta,peloista tai ahdistuksestakin .

• lääkkeksi ihminen

Sellaisen henkilön tulisi juuri ottaa lähelleen ihminen, jonka tietää olevan empaattinen, luotettava ja mahdollisesti vielä rakastunutkin häneen.
        Varmasti lukot hiljalleen aukeavat.

• Mitenkäs?
        lääkkeksi ihminen kirjoitti:

Sellaisen henkilön tulisi juuri ottaa lähelleen ihminen, jonka tietää olevan empaattinen, luotettava ja mahdollisesti vielä rakastunutkin häneen.
        Varmasti lukot hiljalleen aukeavat.

Täytyy myös itseä tuo vastapuoli kähtökohtaisesti kiinnostaa. Ainahan toki voi myös yllättyä positiivisesti jostakusta, kun antaa tutustumiselle tilaisuuden. Mutta jotku ovat möhlineet mahdollisuutensa jo etukäteen liialla innokkuudella tai vaikkapa juonimisella, jolloin luotto on mennyt.

• kuka on se oikea
        Mitenkäs? kirjoitti:

Täytyy myös itseä tuo vastapuoli kähtökohtaisesti kiinnostaa. Ainahan toki voi myös yllättyä positiivisesti jostakusta, kun antaa tutustumiselle tilaisuuden. Mutta jotku ovat möhlineet mahdollisuutensa jo etukäteen liialla innokkuudella tai vaikkapa juonimisella, jolloin luotto on mennyt.

Liiallinen "päällekäyvä" innokkuus on asiatonta.
        Juoniminen ei kyllä kuulu kahden toisistaan välittävän ihmisen ajatusmaailmaan.
        Jos toinen osapuoli näin kokee, täytyyhän asia selvittää ensitilassa, ettei vahinkoa pääse syntymään tahattomasti. Väärinkäsityksen mahdollisuus on aina olemassa.

• kuinka koet sen

Mitä tarkoitat pelkäämisellä rakkaansa puolesta?

• ....................
        kuinka koet sen kirjoitti:

Mitä tarkoitat pelkäämisellä rakkaansa puolesta?

Pelkää,että tälle sattuu jotain.

• uudet osapuolet
        kuka on se oikea kirjoitti:

Liiallinen "päällekäyvä" innokkuus on asiatonta.
        Juoniminen ei kyllä kuulu kahden toisistaan välittävän ihmisen ajatusmaailmaan.
        Jos toinen osapuoli näin kokee, täytyyhän asia selvittää ensitilassa, ettei vahinkoa pääse syntymään tahattomasti. Väärinkäsityksen mahdollisuus on aina olemassa.

Jos kiinnostusta ei luonnostaan yhtään ole, ei sitä juonimallakaan tule. Silloin pikemminkin alkaa halveksia sellaista eikä halua enää tuntea henkilöä sitäkään vähää.

Sopivampia osapuolia on pilvin pimein, joskus jokainen vastaantulija on sopivampi kuin joku, josta on eroon päässyt.

• **i** ***i***

VÄÄRIN, SILLÄ RAKKAUS VOITTAA pelon.
      Pelko, viha ja Rakkaus ovat tunteita, eivät vastakohtia.

RAKKAUDEN VASTAKOHTA ON VÄLINPITÄMÄTTÖMYYS, siis tunteeton tila.

Rakkaus ja viha kulkevat käsikädessä pelon kanssa. Kaikki ne ovat tunteita, toisin kuin välinpitämättömyys.

• Välinpitämättömyys

tai sen oloinen olemus ihmisessä voi johtua myös sosiaalisten tilanteiden pelosta tai yksinkertaisesti jännittämisestä.

• **i** ***i***
        Välinpitämättömyys kirjoitti:

tai sen oloinen olemus ihmisessä voi johtua myös sosiaalisten tilanteiden pelosta tai yksinkertaisesti jännittämisestä.

Jännittäminen on tunnetta niinkuin pelkokin.

Välinpitämättömyys on TUNTEETTOMUUTTA, ihan sama, ei mitään väliä, miten vaan - tila.

Olen lukenut alan kirjallisuutta Rakkauden olemuksesta.
        Esim. Erich Fromm (kirja; Rakkauden vaikea taito), joka oli kansainvälisesti arvostettu saksalais-amerikkalainen psykoanalyyttisen opin kehittäjä, humanistifilosofi, sosialisti[1] sekä tietokirjailija. Hän oli myös Frankfurtin koulukunnan jäsen.

Rautalangastako pitää vääntää?

• ....................

Rakkauden vastakohta on se,ettei rakasta. Kaikkia ei voi eikä kuulu rakastaa. Kaikkia voi silti pitää tasavertaisina ja arvostaa omalla tavallaan ja välittää.

• Outo tila
        **i** ***i*** kirjoitti:

Jännittäminen on tunnetta niinkuin pelkokin.

Välinpitämättömyys on TUNTEETTOMUUTTA, ihan sama, ei mitään väliä, miten vaan - tila.

Olen lukenut alan kirjallisuutta Rakkauden olemuksesta.
        Esim. Erich Fromm (kirja; Rakkauden vaikea taito), joka oli kansainvälisesti arvostettu saksalais-amerikkalainen psykoanalyyttisen opin kehittäjä, humanistifilosofi, sosialisti[1] sekä tietokirjailija. Hän oli myös Frankfurtin koulukunnan jäsen.

Rautalangastako pitää vääntää?

Mielenkiinnosta. Miten ihmisolennosta tulee tunteeton. Tunteet on laaja käsite.
        Meneekö ihminen ihan pahviksi? Miten siitä selvitään?
        Tunnistaako tällaisen ihmisen vastaantulijoista.?

• mietiskelenvaan

Rakkauden vastakohta on välinpitämättömyys, mutta miksei vihan vastakohta ole välinpitämättömyys vaan rakkaus?

• **i** ***i***

Vihan vastakohta ei ole Rakkaus. Rakkaus ja viha kulkevat käsi kädessä. Molemmat ovat tunteita, toisin kun välinpitämättömyys.

• Heittäydytään
        **i** ***i*** kirjoitti:

Vihan vastakohta ei ole Rakkaus. Rakkaus ja viha kulkevat käsi kädessä. Molemmat ovat tunteita, toisin kun välinpitämättömyys.

En huomannut kommenttiasi, kun vastasin lähes samoin tuolla alkupäässä. Niin totta.

• näin näkisin

Rakkaudella ei ole suoraa vastakohtaa.

Rakkaus on tunne joka syntyy eri tavoin eri ihmisillä.

Myös välinpitämättömyys syntyy eri tavoin erilaisilla ihmisillä.

Ei ole olemassa mitään yksiselitteistä kaavaa miten joku toimii eri tilanteissa.
      Ihmiset onerilaisia tämän hyväksyminen on isoin kysymys.
      Toisen hyväksyminen on iso juttu.

Kysymys kuuluu voiko rakastaa jos ei toinen rakasta itseään?

• **i** ***i***

Siis tarkoitatko tällä; "Kysymys kuuluu voiko rakastaa jos ei toinen rakasta itseään?" - sitä, että voinko rakastaa häntä, jos hän ei rakasta minua, vai voinko rakastaa häntä kun hän ei rakasta itseään.

Aina voi rakastaa, rakastipa toinen tai ei. Mutta rakkautta ei voi vaatia. Esim. Kun minä rakastan häntä - hänen on rakastettava minua. Ei se ole rakkautta.

1 kor 13 Raamattu:

Suurin on rakkaus

1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali. 2 Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään. 3 Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi.

4 Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, 5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, 6 ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa. 7 Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii.

8 Rakkaus ei koskaan katoa. Mutta profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi. 9 Tietämisemme on näet vajavaista ja profetoimisemme on vajavaista, 10 mutta kun täydellinen tulee, vajavainen katoaa.

11 Kun olin lapsi, minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli ja lapsen ajatukset. Nyt, kun olen mies, olen jättänyt sen mikä kuuluu lapsuuteen. 12 Nyt katselemme vielä kuin kuvastimesta, kuin arvoitusta, mutta silloin näemme kasvoista kasvoihin. Nyt tietoni on vielä vajavaista, mutta kerran se on täydellistä, niin kuin Jumala minut täydellisesti tuntee.

13 Niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo, rakkaus. Mutta suurin niistä on rakkaus.

• pakka sekaisin

Sanotaan, että valitse rakkaus tai pelko. Rakkaus = rohkea, tunnetasolla..
      Ihminen joka fyysisesti voi olla rohkea, voikin tunnetasolla olla pelokas.

• jännä jännittäjä

Itse enemmänkin olen jännittynyt kuin pelokas. Jännitän sitä sähköistä tunnetta jonka toinen saa aikaan.

• Ehkä auttaa

Välinpitämättömyys auttaa selviytymään kielletystä rakkaudesta.

• Minulle se on pelko.

Parasta on toki että jokainen ottaa itse asiasta selvää. Ehkä rakkauden vastakohta määrittyy jokaisen yksilön kohdalla erikseen.

• pysypoissa

Ei niin vaikka haluaisi

• täsin totta

täysin totta ja niin monen miehen kohdalla todeksi havaittu
      miehen pitää olla turvallinen
      siinä määrin että ei ole pelkoa että syö jälkeläisensä pillun edestä tai muuta vastaavaa
      jos mies on kuin apina tai simpanssi se kuuluu häkkiin

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      78
      3190
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2400
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2117
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2112
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1879
    6. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      30
      1752
    7. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1745
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      10
      1569
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1310
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1264
    Aihe