tuliliskoista.auttakaa.

ADALMIINA

Onko veden ph oltava mikä tai mikä on vedessä vika kun on sellaista samean näköistä. kuinka kauan sitä pitää seisottaa ennen käyttöönottoa. meillä on kaivovesi, jossa on ainakin rautaa ja kuparia paljon. ostanko jotain vedenkirkastetta? voiko liskot stressaantua pahasti pitkästä kuljetusmatkasta.2h...suodattimet,valot,kasvit,kivet yms.kunnossa.....toinen lisko nimittäin kuoli tänään ja mun mielestä ne ei oo syöneet koko aikana kun ovat olleet mulla viikon. olen antanut surviaispellettejä. voi olla että sillä oli jo ostaessa jotain vikaa. ovat olleet 5 päivää mulla. kaikki ohjeet hoitoon minulla on mutta tämä on outoa.onko nahan luonti joka toinen päivä normaalia.

2

197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erika

      Tuliliskot ovat hyvin tarkkoja vedestään! Veden pitää olla puhdasta ja siinä ei saisi olla epäpuhtauksi (kuten esim. suuria määriä rautaa). Ph-arvo ei ole niin kriittinen ku veden puhtaus ja lämpötila (n. 20 astetta). Kannattaa suodattaa vesi tai tuoda sitä jostain muualta (esim. kanistereissa mummolasta tai jotakin vastaavaa). Liskot sairastuvat helposti sieni-infektioihin ym. jos vedessä on jotakin vikana, lisäksi ne stressaantuvat siitä.

      Vesi voi olla sameeta esim. jos sulla on akvassa juurakoita.

      Mun tuliliskot ei ainakaan suostu syömään mitään kuivattua ruokaa, joten kokeile antaa niille esim. pakastettuja surviaisentoukkia. Voit kipata pienen palan veteen vaikka jäisenä (se sulaa veteen nopeasti).

      Toivottavasti tästä oli sinulle jotakin apua!

      • ADALMIINA

        kiitos,yritän huuhdella uudelleen akvaariota, kun en tiedä millä edellinen omistaja on ehkä pessyt sitä, jos siitä on vaikka liuennut jotain.toinen lisko on nyt väliaikais terraariossa ja on ihan hyvävointisen näköinen...katsellaan mitä jatkossa tapahtuu...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1683
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1320
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1108
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      946
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      46
      895
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      881
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe