Kertokaas mulle mahtaaks siellä taivaassa olla kuin lestadiolaisia ja luterilaisia?
Taivaassa
7
95
Vastaukset
Joku sanoi joskus, ettei nekään kaikki. Todellisuudessa me kukaan emme tiedä Jumalan valtakunnan rajoja. Raja kulkee siinä, että pelastuvat ovat uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen ja pelastumattomat eivät uskoneet. Tämä on raamatun sanoma.
- mestaritimpuri
meikäläisillä on oma, äänieristetty huone taivaassa, ja kaikkien muiden on hipsittävä hiljaa, ettei järkyttävä totuus paljastuisi meille.
- Huikeeta
Helppo kysymys
Esikoislestadiolaiset uskovat, että vain he pelastuvat
Vanhoillis lestadiolaiset uskovat, että vain he pelastuvat
jne.
Maailmassa on monta tuhatta seurakuntaa ja muistaakseni noin 90% seurakunnista uskoo, että vain he ovat pelastuvat- näin on
Olet väärässä "Huikeeta". Esikoislestadiolaisuudessa uskotaan, että vanhan testamentin puolella ne, jotka uskoivat tulevaan Vapahtajaan tulivat sillä uskolla autuaaksi. Uuden testamentin puolella pelastutaan vain uskomalla meidän tähden kärsineeseen, kuolleeseen ja ylösnoutteeseen Vapahtajaan. Nimi ei tee ketään autuaaksi. Vain elävällä uskolla tullaan autuaaksi. Kuollut usko ei auta mitään. Autuaaksi tulevat myös kaikki lapsena ja sikiönä kuolleet tai tapetut.
Jos ajattelee vaikka yhtä kaupunkia, jossa on kymmeniä erilaisia seurakuntia, niin voiko kaikissa olla elävänä ja puhtaana Kristuksen oppi? En usko. Jos olisi, niin kyllä he olisivat lähempänä toisiaan ja voisivat yhdistyä, mutta mikä pitää heitä erillään? Seurakuntien sisälläkin on eroa, kuten täälläkin näkee, että Kristuksen omia haukutaan vastoin raamatun ja Lutherin opetuksia ja valhetellen puhutaan kaikkinaista pahaa. Se onkin elävän uskon merkki. Ei haukkujissa, vaan haukutuissa. - onko näin?
näin on kirjoitti:
Olet väärässä "Huikeeta". Esikoislestadiolaisuudessa uskotaan, että vanhan testamentin puolella ne, jotka uskoivat tulevaan Vapahtajaan tulivat sillä uskolla autuaaksi. Uuden testamentin puolella pelastutaan vain uskomalla meidän tähden kärsineeseen, kuolleeseen ja ylösnoutteeseen Vapahtajaan. Nimi ei tee ketään autuaaksi. Vain elävällä uskolla tullaan autuaaksi. Kuollut usko ei auta mitään. Autuaaksi tulevat myös kaikki lapsena ja sikiönä kuolleet tai tapetut.
Jos ajattelee vaikka yhtä kaupunkia, jossa on kymmeniä erilaisia seurakuntia, niin voiko kaikissa olla elävänä ja puhtaana Kristuksen oppi? En usko. Jos olisi, niin kyllä he olisivat lähempänä toisiaan ja voisivat yhdistyä, mutta mikä pitää heitä erillään? Seurakuntien sisälläkin on eroa, kuten täälläkin näkee, että Kristuksen omia haukutaan vastoin raamatun ja Lutherin opetuksia ja valhetellen puhutaan kaikkinaista pahaa. Se onkin elävän uskon merkki. Ei haukkujissa, vaan haukutuissa.näin on - vai onko näin ?
Kysyisin suoraan, kun en tunne tarkkaan opetuksianne.
Onko esikoislestadiolaisuuden ulkopuolella seurakuntia, joissa pelastutaan?
Eli toisin sanoen, onko esikoislestadiolaisuuden ulkopuolella elävää uskoa seurakunnallisessa muodossa?
Miksi ette voi yhdistyä esim. Sleyn tai Kansanlähetyksen tai Rauhan sanalaisten kanssa? Eikö niissä ole elävää uskoa? Jos ei, niin perustele. - Shole mithään
näin on kirjoitti:
Olet väärässä "Huikeeta". Esikoislestadiolaisuudessa uskotaan, että vanhan testamentin puolella ne, jotka uskoivat tulevaan Vapahtajaan tulivat sillä uskolla autuaaksi. Uuden testamentin puolella pelastutaan vain uskomalla meidän tähden kärsineeseen, kuolleeseen ja ylösnoutteeseen Vapahtajaan. Nimi ei tee ketään autuaaksi. Vain elävällä uskolla tullaan autuaaksi. Kuollut usko ei auta mitään. Autuaaksi tulevat myös kaikki lapsena ja sikiönä kuolleet tai tapetut.
Jos ajattelee vaikka yhtä kaupunkia, jossa on kymmeniä erilaisia seurakuntia, niin voiko kaikissa olla elävänä ja puhtaana Kristuksen oppi? En usko. Jos olisi, niin kyllä he olisivat lähempänä toisiaan ja voisivat yhdistyä, mutta mikä pitää heitä erillään? Seurakuntien sisälläkin on eroa, kuten täälläkin näkee, että Kristuksen omia haukutaan vastoin raamatun ja Lutherin opetuksia ja valhetellen puhutaan kaikkinaista pahaa. Se onkin elävän uskon merkki. Ei haukkujissa, vaan haukutuissa.näin on
Siis missä olen väärässä?
En ole väärässä siinä kun väitän, että erilaiset lessuseurakunnat uskovat vain heidän olevan oikeassa.
Voithan sä kirjoittaa mitä huvitat mutta yleensä kun minä kirjoitan niin pitäähän sille perustelu löytyä, eikö? - Batistuta 10
onko näin? kirjoitti:
näin on - vai onko näin ?
Kysyisin suoraan, kun en tunne tarkkaan opetuksianne.
Onko esikoislestadiolaisuuden ulkopuolella seurakuntia, joissa pelastutaan?
Eli toisin sanoen, onko esikoislestadiolaisuuden ulkopuolella elävää uskoa seurakunnallisessa muodossa?
Miksi ette voi yhdistyä esim. Sleyn tai Kansanlähetyksen tai Rauhan sanalaisten kanssa? Eikö niissä ole elävää uskoa? Jos ei, niin perustele.onko näin,
Voin vastat vaikken ole nimimerkki näin on.
Esikoisuuden ulkopuolella on uskoa josta pelastutaan mutta tätä ei essu eikä lessu myönnä eikä hyväksy.
Muut ovat vääräuskoisia. Joka muuta väittää, valehtelee.
Itse en ajattele yllä mainitulla tavalla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901955
- 1131053
- 1091035
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20757- 52704
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32633ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42608Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174556Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9482