Miksi TM ja Tuulilasilehdet lopetti vertailut öljyistä?

osssss

Onko erot niin pieniä vai testi liian kallis?
Luulis rahaa testaukseen löytyvän valmistajilta?

83

311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 362624

      Itse en keksi muuta selitytä kuin että jotkut öljynvalmistajat ovat uhkailleet vastatoimila kun heidän öljynsä on saanu huonoa mainosta testeissä. Kulumis ja kylmätestit voi tehdä suht yksinkertaisissa laboratorioissa joten tuskin on hinnasta kiinni jos vertaa muihin TM tekemiin testeihin. Ja erojakin on aiemmissa testeissä saatu selvästi, varsinkin kylmäominaisuuksissa.

    • Mahdollista, mutta
    • Toistoa

      Suomessa lähes kaikki myytävät öljyt on KRAKATTUJA MINERAALIÖLJYJÄ, Spektrianalyysi paljastaa lahjomattomasti KAIKKI MINERAALIÖLJYSTÄ tulleet EPÄPUHTAUDET.

      Myytti TÄYSSYNTEETTISESTÄ moottoriöljystä kokisi kolauksen. Tekniikan Maailma saa mainostuloja venäläisomisteisen TEBOILIN mainostamisesta.

      OIKEASTI täyssynteettiset ja GTL-krakatut öljyt on oikeasti PUHTAITA.
      Suomessa TÄYSSYNTEETTISYYS ei tarkoita MITÄÄN.

      Japanissa ja Saksassa laki estää Suomen tapaisen VALEHTELUN.

      • osssss

        TB öljyllä tdi 1,9 kohta kestänyt 300tkm.Ei lienee kovin huono mönjä?
        Volkkarin kone.


      • JärkiKäteen!

        Höpöhöpö.

        Eräs 33-vuotta öljyjä kehittänyt kemisti, joista 23 vuotta Mobililla, sanoo näin:

        "As a PhD scientist who spent 33 years in lubricants R & D, I really get a kick out of all of these "laymen" comments which are generally not very accurate, but surprisingly sometimes actually do give a hint of some reality. As a result I feel compelled to make my own expert comments to clarify things for the laymen. BTW, 23 of those years were spent with Mobil working on "synthetic" lubricants.

        FOA, "synthetic" is just a term. For one thing, one can make a really lousy "synthetic" lubricant from high-quality PAO base oils, or a really good lubricant from the new "hydroprocessed" base oils (Group II, II , III or III base oils) - it all boils down to the additives. Without additives none of the hydrocarbon base oils are very good as lubricants; with PAO probably being the very worst from an actual stability standpoint. But, it just so happens that with the proper set of additives, a skilled lubricants formulator can make really good lubricants with PAO; but they also can with high-quality hydroprocessed base oils as well.

        The lubricant producers formulate to meet the requires specifications by balancing the base oils and additives synergistically and at generally the lowest possible cost (to maximize profits). For wide-crossgraded products like a 0W-40, one needs base oils with good low temperatures properties and a flat temperature-viscosity profile (generally referred to as VI or Viscosity Index). Although hydroprocessing can create base oils with these attributes if one begins with the right feedstock and uses just the right transformation processes (like starting with a slack wax and doing isomerization dewaxing and hydrofinishing). In fact using the right processes can actually create base oils better than PAO from the VI standpoint, but not so easily producing the low temperature properties, unless a process like the MSDW-II process, a highly-selective isomerization dewaxing process, created by Mobil, is run properly to a low pour point product. For economic reason I don't believe they actually do that, at least not to my current knowledge. I know because I initiated the work that created this incredible process and know all of its capabilities.

        Anyway, in order to meet the viscosity specs of SAE J300 for a 0W-40, most formulations today would require some Group III or III base oils along with some PAO to slip within these difficult set of specs. But, that doesn't matter other than for the viscosity of the oil; the quality of the oil is basically totally dependent upon the performance of the additive system. And, Mobil 1 has traditional always been formulated with the state of the art additives in a synergistic balance to produce the best possible lubricant product. One reason being is that it cost nothing extra because the PAO base oil and the additives are a price wash."

        Eli PAO:sta saa paskaa jos lisäaineet eivät ole just ja melkein kohdallaan. Grp III:sta saa jopa parempaa tavaraa jos viskositeetti-indeksi kiinnostaa, kuten aika monta öljyformuloijaa kiinnostaa. Ainoa mikä nykypäivänä päättää öljyn laadun on lisäaineiden laatu. Niin huonoja perusöljyjä ei olekaan nykyään mikä vaikuittaisi yhtään millään tavalla öljyn lopulliseen suorituskykyyn.


      • 86565356423

        Voisitko mitenkään antaa meille edes Joulurauhan?


      • ole nolon dorka

        voihan kiesus, tuota samaa skeidaa yhtenään. Luuletko olevasi jotenkin fiksu?
        Onko sun PAO:t kunnossa?


      • Beetle-kuski

        Kysyin näistä "synteettisistä" Tuulilasin Ketosen palstalla, lukekaa sieltä. Ketoselta harvinaisen seikkaperäinen kirjoitus öljyjen taustoista. Totta on, että Saksassa on omat luokituksensa ja Toistoa-kirjoittajalla täytyy olla sisäpiirin tietoa tai olla alan miehiä. Arviot tuovat outoon valoon sen, miten öljy-yhtiöt ja millä perusteella voivat mainostaa öljyjään täyssynteettisinä? Ilmeisesti LL-öljyillä täytyy olla mittava lisäaineistus, koska ovat kalliita ja vaihtovälit pitkiä. Näköjään minun VW:n 1.2 TSI-koneessa käyttävä Shell Helix Ultra 5W-40 on laatutavaraa.


      • osssss
        Beetle-kuski kirjoitti:

        Kysyin näistä "synteettisistä" Tuulilasin Ketosen palstalla, lukekaa sieltä. Ketoselta harvinaisen seikkaperäinen kirjoitus öljyjen taustoista. Totta on, että Saksassa on omat luokituksensa ja Toistoa-kirjoittajalla täytyy olla sisäpiirin tietoa tai olla alan miehiä. Arviot tuovat outoon valoon sen, miten öljy-yhtiöt ja millä perusteella voivat mainostaa öljyjään täyssynteettisinä? Ilmeisesti LL-öljyillä täytyy olla mittava lisäaineistus, koska ovat kalliita ja vaihtovälit pitkiä. Näköjään minun VW:n 1.2 TSI-koneessa käyttävä Shell Helix Ultra 5W-40 on laatutavaraa.

        Ainakaan se laatu ei pysyny tdi koneessa.haihtu äkkiä lisäämisen rajoille.


      • Aralia koneeseen
        Beetle-kuski kirjoitti:

        Kysyin näistä "synteettisistä" Tuulilasin Ketosen palstalla, lukekaa sieltä. Ketoselta harvinaisen seikkaperäinen kirjoitus öljyjen taustoista. Totta on, että Saksassa on omat luokituksensa ja Toistoa-kirjoittajalla täytyy olla sisäpiirin tietoa tai olla alan miehiä. Arviot tuovat outoon valoon sen, miten öljy-yhtiöt ja millä perusteella voivat mainostaa öljyjään täyssynteettisinä? Ilmeisesti LL-öljyillä täytyy olla mittava lisäaineistus, koska ovat kalliita ja vaihtovälit pitkiä. Näköjään minun VW:n 1.2 TSI-koneessa käyttävä Shell Helix Ultra 5W-40 on laatutavaraa.

        Paskat on mitään sisäpiiritietoa toistoa-kirjoittajalla. Nämä Täysisynteetiset saksa ja Japani vs. muut maat tieto on ollut LUETTAVISSA netissä vuosi tolkulla, jos vähänkin vieraat kielet ovat olleet hallussa.


    • Pakkomielle

      PAO on tarpeen 0W-XX öljyissä. Siksi ne maksavat enemmän. Saksassa 0W-öljyt ovat kilpailtu vesirajalle. Suomessa öljykauppa ei pysty tekemään niillä katetta. Siksi öljykauppa vastustaa 0W-öljyjä.

      On järjenvastaista vastustaa 0W-XX öljyjä. Ne ovat kaikissa suhteissa perinteisiä öljyjä parempia. Tuo Teboilin trolli vastustaa niitä öljyjä. Hänelle se on uskon ja uhon kysymys. Vanha myyntivarasto ja lisenssit?

      • jhsfkjhsd99

        PAO-voi olla tarpeen 0W-öljyissä mutta 0W-öljyjä ei tarvita kun 5W riittää ihan hyvin.


      • käytän aina 0w:tä
        jhsfkjhsd99 kirjoitti:

        PAO-voi olla tarpeen 0W-öljyissä mutta 0W-öljyjä ei tarvita kun 5W riittää ihan hyvin.

        Kyllä 0w-xx on parempaa kuin 5w-xx. Käynnistin eilen auton -29.7C pakkasesta ilman lämmitystä (oli pakko) hyvin lähti 0W käyntiin ja varmasti voiteli paremmin kuin 5W-XX. Ja eihän toi 0W esim Aral maksa juuri mitään... Siis samaa kuin Castrol Edge Sport 0W-40....


      • 6432342
        käytän aina 0w:tä kirjoitti:

        Kyllä 0w-xx on parempaa kuin 5w-xx. Käynnistin eilen auton -29.7C pakkasesta ilman lämmitystä (oli pakko) hyvin lähti 0W käyntiin ja varmasti voiteli paremmin kuin 5W-XX. Ja eihän toi 0W esim Aral maksa juuri mitään... Siis samaa kuin Castrol Edge Sport 0W-40....

        Se on hieno homma että auto lähti käyntiin. Ja että ihan aikuistenvarmasti voiteli paremmin kuin jollain muulla tuotteella. Ja että Aral on melkein ilmaista Saksassa.


      • 467889
        6432342 kirjoitti:

        Se on hieno homma että auto lähti käyntiin. Ja että ihan aikuistenvarmasti voiteli paremmin kuin jollain muulla tuotteella. Ja että Aral on melkein ilmaista Saksassa.

        Esim. millä tuotteella. Kyllä tuo Toyota pärähtää aika kivasti tuolla 0W-20:llä käyntiin. Taatusi voiteli paremmin kuin Aral.


    • Melkein ilmaista
      • fsdf222

        Ihan sama mitä maksaa kun eivät toimita Suomeen.


      • Turkkil häkkikauppa

    • Opponentti-
      • ????

        Mitä mä nyt sitten tässä mietin?


      • khulli

        Enpä tiennytkään, että auton voitelujärjestelmä toimii painovoiman avulla. Luullut aina, että autoissa on öljypumppu ja tällöin merkitsee pumpattavuus ja kylmäkäynnistyvyysominaisuudet eli MRV- ja CCS-viskositeetit, ei jähmepiste. Jähmepiste on vain lämpötila, joka mitataan kolmen celsius-asteen välein, milloin öljy ei enää valu omalla painollaan.


      • kkkkkkkk10
        khulli kirjoitti:

        Enpä tiennytkään, että auton voitelujärjestelmä toimii painovoiman avulla. Luullut aina, että autoissa on öljypumppu ja tällöin merkitsee pumpattavuus ja kylmäkäynnistyvyysominaisuudet eli MRV- ja CCS-viskositeetit, ei jähmepiste. Jähmepiste on vain lämpötila, joka mitataan kolmen celsius-asteen välein, milloin öljy ei enää valu omalla painollaan.

        Kyllä se öljy painovoiman ansiosta valuu sen öljypumpun pumpattavaksi. Nyt tiedät.
        Mitä se öljypumppu pumppaa jos uutta öljyä ei tule pumpattavaksi, on sillä jähmepisteellä joku merkitys.


    • Opponentti-

      Kylmäkäynnistysominaisuudet on 0W-XX öljyillä erinomaiset. Samoin niiden pumpattavuus.
      5W-XX öljyillä ne ovat ratkaisevasti HUONOMMAT.

      • sdfsdf33

        On joo:

        Shell Helix Ultra 5W-40 -45 astetta vs. Shell Helix Ultra 0W-40 -42 astetta


      • aral 0w-40
        sdfsdf33 kirjoitti:

        On joo:

        Shell Helix Ultra 5W-40 -45 astetta vs. Shell Helix Ultra 0W-40 -42 astetta

        Aral ow-40 pumpattavuus -60 astetta, että silleen.


      • sdf3
        aral 0w-40 kirjoitti:

        Aral ow-40 pumpattavuus -60 astetta, että silleen.

        Nyt verrattiin saman valmistajan samantyyppisiä öljyjä ja niiden keskinäisiä ominaisuuksia.

        Mene kauppaan ja osta sitä Aralia jos löydät.


      • aral 0w-40
        sdf3 kirjoitti:

        Nyt verrattiin saman valmistajan samantyyppisiä öljyjä ja niiden keskinäisiä ominaisuuksia.

        Mene kauppaan ja osta sitä Aralia jos löydät.

        Hajoo! Olen juuri tilaamassa levoil.de:stä lisää 20l. Aralia, ei mene kauan 4-5 päivää pyhäpäivät päälle kun tavara on kotona, ei tarvitse lähteä se kauemmaksi ostamaan!!! (säästää jo bensoissa vähän) ja on TÄYSIN samaa kuin CASTROL edge sport 0w-40


      • jdyet45
        aral 0w-40 kirjoitti:

        Hajoo! Olen juuri tilaamassa levoil.de:stä lisää 20l. Aralia, ei mene kauan 4-5 päivää pyhäpäivät päälle kun tavara on kotona, ei tarvitse lähteä se kauemmaksi ostamaan!!! (säästää jo bensoissa vähän) ja on TÄYSIN samaa kuin CASTROL edge sport 0w-40

        Ei se mitään samaa ole, Aral on Aralia ja Castrol Castrolia.

        Vaikkei rahaa koskaan liikaa ole niin aina olen ostanut öljyt paikallisesta varaosaliikkeestä eikä ole tarvinnut tilata joltain Farshad Khalkhalilta.

        Lycka till.


      • ylimitoitusta
        aral 0w-40 kirjoitti:

        Aral ow-40 pumpattavuus -60 astetta, että silleen.

        Onko meillä -60 pakkasia tai edes lähelle sitä?


    • aral 0w-40
      • mikä pässi

        ja kaikki mitä netissä kerrotaan on täyttä faktaa ja suurta totuutta, eikö vaan?


      • HEHEHEHEHHEHEHEHHE
        mikä pässi kirjoitti:

        ja kaikki mitä netissä kerrotaan on täyttä faktaa ja suurta totuutta, eikö vaan?

        Enemmän faktaa kuin noi trollailusi. anna parempaa faktaa KIITOS!!! ei taida amiskapojalta löytyä.


    • sdsd1121

      Kai se on tärkeää säästää rahaa ostamalla mokkakorvalta Aralia jos raha ei riitä ostamaan Castrolia paikallisesta.

      Osa ominaisuuksista on samoja, luokitukset eivät.

      Outo käsitys on sulla ajansäästöstä kun mokkakorvan Aralia joutuu odottamaan miltei viikon kun poaikallisesta saa mm. Castrolia alle puolen tunnin.

      • Aralia koneeseen

        Käyppä ostamassa NYT alle puolen tunnin!HÄH! Minulla on aikaa odotella kotona 1 viikko paremmin kuin löntystellä paikalliseen varaosaliikkeeseen odotella 1/2h jonossa ja silleen. Vastaava Castrol Maksaa 59.90€ 4l eli 20l karvan alle 300€ 20l. Näyttäähän se hienolle kun purkissa lukee CASTROL. Luokitukset ovat TÄYSIN samat ne vaan on poistuneet purkin kyljestä tjsp. olen varmistanut Aralilta sähköpostitse.

        vielen Dank für Ihre E-Mail

        Richtig ist, dass auf den neueren Gebinden des Aral SuperTronic 0W-40 die Freigabe ACEA B3 nicht mehr ausgelobt wird. An der Formulierung des Öles hat sich aber nichts geändert, das Öl entspricht also aus technischer Sicht nach wie vor den Vorgaben dieser Norm.

        Mit freundlichen Grüßen

        Aral Service Center

        Postfach 10 22 10
        44722 Bochum

        Kaikki ominaisuudet ovat SAMOJA. Tyhmä maksaa liikaa.


    • Aralia koneeseen

      Castrol Edge Sport 0w-40


      Relative Density 15°C ASTM D4052 kg/l 0.838
      Viscosity 40°C ASTM D445 mm²/s 75.7
      Viscosity 100°C ASTM D445 mm²/s 12.8
      Viscosity Index ASTM D2270 - 171
      Ash, Sulphated ASTM D874 % wt 0.73
      Total Base Number, TBN ASTM D2896 mg KOH/g 7.0
      Pour Point ASTM D97 °C - 60
      Flash Point, PMCC °C 244



      Aral Supertronic 0W-40

      Dichte @ 15C, Relative ASTM D4052 g/ml 0.838
      Viskosität, Kinematisch 100C ASTM D445 mm²/s 12.8
      Viskosität, Kinematisch 40C ASTM D445 mm²/s 75.7
      Viskositätsindex ASTM D2270 None 171
      Flammpunkt, PMCC ASTM D93 °C 244
      Pourpoint ASTM D97 °C max -60

      • muaahhhh

        Että ostat sitten Farshad Khalkhalilta köyhän miehen Castrolia? :)


    • Hyvä kauppa

      Hän on saksalainen yrittäjä jo toisessa polvessa. Hänen juuret ovat Iranissa. On 100% luotettava ja toimitus, kuin junan vessa.

      http://www.levoil.de/Impressum

      Suosittelen. Olen tilannut kaikki öljyni täältä jo parin vuoden ajan.

      • sdf11

        Eipä tuo saksalaiselta kuulosta saati näytä.


      • Aralia koneeseen
        sdf11 kirjoitti:

        Eipä tuo saksalaiselta kuulosta saati näytä.

        Minulle se on ihan sama olkoon mokkakorva tai kakkakorva tai mikä tahansa muukin. se ei ole sama maksanko 20 litrasta 120 eukkoo vai 300 euroa.


      • jupjupjup
        Aralia koneeseen kirjoitti:

        Minulle se on ihan sama olkoon mokkakorva tai kakkakorva tai mikä tahansa muukin. se ei ole sama maksanko 20 litrasta 120 eukkoo vai 300 euroa.

        Niinpä, saat mitä saat mutta pääasia on kunhan vaan saa halvalla. :)


      • lyhytnäköistä touhua

        Mitähän kuraa tuokin oikeasti on, hieno kopsattu etiketti ja silleen.
        Suosi suomalaista kauppaa ja pärjäämme jatkossakin, vai haluatko tunkea rahasi tuonne jossa sinulle nauretaan.


    • Viisas säästää

      Hän ostaa suuria määriä öljyjä ja myy ne pienellä katteella. Suomessa myyntiportaat rahastaa ja hinta kertautuu.

      ON TOSI TYMÄÄ MAKSAA ILMASTA.

      • 172524354

        Traagista.

        Euroopassa on lukuisia petostapauksia joissa netistä ostettu öljy on ollut jotain ihan muuta kuin mitä sen on pitänyt olla. Mutta pääasia että saat halavalla. :)


      • Aralia koneeseen
        172524354 kirjoitti:

        Traagista.

        Euroopassa on lukuisia petostapauksia joissa netistä ostettu öljy on ollut jotain ihan muuta kuin mitä sen on pitänyt olla. Mutta pääasia että saat halavalla. :)

        Skeidan puhuja Hei!. Laitappa sitten linkkiä öljynmyynti petoksista, KIITOS! Taitaa ihan olla hatustasi vedettyjä juttuja.


      • 1001010111001010111
        Aralia koneeseen kirjoitti:

        Skeidan puhuja Hei!. Laitappa sitten linkkiä öljynmyynti petoksista, KIITOS! Taitaa ihan olla hatustasi vedettyjä juttuja.

        Varsin hyvä linkki on www.google.com ja siihen sitten tarvittavat hakusanat ja eikun tutkimaan asiaa ihan itse.


      • Aralia koneeseen
        1001010111001010111 kirjoitti:

        Varsin hyvä linkki on www.google.com ja siihen sitten tarvittavat hakusanat ja eikun tutkimaan asiaa ihan itse.

        HAH eli ei löydy petoksia!! Laita nyt linkkiä kun olet niin taitava. Kukaan ei uskon sinun jorinoita kun et pysty mitään todistamaan TROLLAAJA


      • hehhehehehheh
        1001010111001010111 kirjoitti:

        Varsin hyvä linkki on www.google.com ja siihen sitten tarvittavat hakusanat ja eikun tutkimaan asiaa ihan itse.

        Trollajan persoona on keskimäärin enemmän sadistinen luonne ja persoonallisuushäiriöinen.


      • ihan aivotonta menoa

        Pojat haluaa autoonsa laatuöljyt ja ostavat sitten jostain epämääräisestä nettiputiikista jotain epämääräistä litkua, kun ovat laittaneet hyvät sivut ja mainokset.

        Kuinka helppoa on nykynuoria kusettaa hienoilla lupauksilla ja nettisaiteilla?


      • 653
        Aralia koneeseen kirjoitti:

        HAH eli ei löydy petoksia!! Laita nyt linkkiä kun olet niin taitava. Kukaan ei uskon sinun jorinoita kun et pysty mitään todistamaan TROLLAAJA

        Uusavuton.


      • 541
        hehhehehehheh kirjoitti:

        Trollajan persoona on keskimäärin enemmän sadistinen luonne ja persoonallisuushäiriöinen.

        Toinen uusavuton.


      • hnf653
        ihan aivotonta menoa kirjoitti:

        Pojat haluaa autoonsa laatuöljyt ja ostavat sitten jostain epämääräisestä nettiputiikista jotain epämääräistä litkua, kun ovat laittaneet hyvät sivut ja mainokset.

        Kuinka helppoa on nykynuoria kusettaa hienoilla lupauksilla ja nettisaiteilla?

        Jep. Nappuloilla ei yhtään hälytyskellot soi kun on tarjolla "täyssynteettistä 0W40 öljyä 5,80 litra".


      • Kustannusrakenne
        hnf653 kirjoitti:

        Jep. Nappuloilla ei yhtään hälytyskellot soi kun on tarjolla "täyssynteettistä 0W40 öljyä 5,80 litra".

        Nyt PAO maksaa vähän yli 2000€ tonni, kun ostaa sitä 1000 tonnia.
        Teboil ostaa pieniä määriä ja joutuu PAO:sta maksamaan reilusti yli 3€ kilo.. Lähes 4€ kilo. Konttitavarasta kuluineen

        Krakattua mineraaliöljyä saa nyt alle 1€ kilo. Sen saa ajettua tankkiautolla Porvoosta.
        Recoilin II grp krakattua jäteöljyä sai naapuritontilta Haminasta reilusti halvemmalla.

        TEBOIL ei pysty tekemään 0W-XX öljyjä halvalla. Määrät on liian pieniä.


      • f3345
        Kustannusrakenne kirjoitti:

        Nyt PAO maksaa vähän yli 2000€ tonni, kun ostaa sitä 1000 tonnia.
        Teboil ostaa pieniä määriä ja joutuu PAO:sta maksamaan reilusti yli 3€ kilo.. Lähes 4€ kilo. Konttitavarasta kuluineen

        Krakattua mineraaliöljyä saa nyt alle 1€ kilo. Sen saa ajettua tankkiautolla Porvoosta.
        Recoilin II grp krakattua jäteöljyä sai naapuritontilta Haminasta reilusti halvemmalla.

        TEBOIL ei pysty tekemään 0W-XX öljyjä halvalla. Määrät on liian pieniä.

        Teboil Diamond 0W40 maksaa 37,95 kannu Tokmannissa eli hieman alle sen mitä Shell Helix Ultra 0W40 maksaa Motonetissa.

        Ei paha.


      • Osta AITOA
        f3345 kirjoitti:

        Teboil Diamond 0W40 maksaa 37,95 kannu Tokmannissa eli hieman alle sen mitä Shell Helix Ultra 0W40 maksaa Motonetissa.

        Ei paha.

        Kysymyksessä on pääosin KRAKATTUA MINERAALIÖLJYÄ sisältävä moottoriöljy.
        Synteettisten komponenttien osuus on pieni. Ylihintaista.


      • 7928374lkdf
        Osta AITOA kirjoitti:

        Kysymyksessä on pääosin KRAKATTUA MINERAALIÖLJYÄ sisältävä moottoriöljy.
        Synteettisten komponenttien osuus on pieni. Ylihintaista.

        Hyvin korkealaatuista Group III öljyä ja erittäin sopivaa tähän meidän Euroopan vanhimpaan autokantaan. Kaikki muu olisi yliammuttua.


      • Huono & hyvä
        7928374lkdf kirjoitti:

        Hyvin korkealaatuista Group III öljyä ja erittäin sopivaa tähän meidän Euroopan vanhimpaan autokantaan. Kaikki muu olisi yliammuttua.

        Valitettavasti kulunut öljy tarvitsee laadukkaampaa öljyä.

        Ajatus, että huonoa öljyä huonoon autoon. On dilemma. Huonoa öljyä voidaan kyllä käyttää uudessa autossa, mutta pian sekin on huono. Sitten pitää ruveta käyttämään hyviä öljyjä :).


      • sdfsd
        Huono & hyvä kirjoitti:

        Valitettavasti kulunut öljy tarvitsee laadukkaampaa öljyä.

        Ajatus, että huonoa öljyä huonoon autoon. On dilemma. Huonoa öljyä voidaan kyllä käyttää uudessa autossa, mutta pian sekin on huono. Sitten pitää ruveta käyttämään hyviä öljyjä :).

        Tämä Euroopan vanhin autokanta edellyttää sen mukaista öljyä eikä vihoviimeisimpiä hiphop-öljyjä jotka lähtevät liikkeelle energiansäästöstä ja ympäristöystävällisyydestä.


    • Touran kilahtaa?

      ossss, vertailu on ihan turhaa kunhan käyttää autonvalmistajan suosituksia.

    • Öljyjen erot vähäisi

      On se merkillistä, että tulee pakkomielle yhden öljyn puolesta. Tuulilasin kävelevä autotietäjä Tapio Ketonen totesi kerran, ettei moottorilehdillä ole enää varaa testauttaa moottoriöljyjä ja jatkoi, että onko se edes mielekästä, koska eroja öljyjen välille oli vaikea löytää viimeisimmissä öljytesteissä. Katselin Tokmannilla Teboil Diamondin purkkia 5W-40, jossa normaaliluokitusten lisäksi on ilmestynyt C-kirjain, eli se soveltuu hiukassuodattimilla varustettuihin diesel-malleihin, myös Hondan dieseleihin. Eikä ole hinnan kirossa, 26,95. Myös Shellin LL-öljy Helix Ultra Extra 5W-30 tarjouksessa 34,95 4 litran kannu. Sen verran harvoin nykyisin öljyjä vaihdetaan, etten lähde Saksasta tilailemaan, kun läheltäkin saa kohtuuhintaan.

    • ISOT EROT

      -22 pakkasessa ei eroja? Miten, kun Sallan sähköttömältä mökiltä pitää lähteä perheen kanssa Helsinkiin sunnuntai aamulla ja pakkasta on -39?

      https://www.youtube.com/watch?v=cL6uMHqSSJ4

      TÄYSSYNTEETTISET on aivan ylivoimaisia KYLMÄKÄYNNISTYKSISSÄ ja antaa moottoreille parhaan mahdollisen suojan. OIKEIDEN täyssynteettisten öljyjen käyttö lisääntyy.

      KRAKATTUJA MINERAALIÖLJYJÄ tuotetaan LIIKAA. Teboil on kusessa, kun myynti on romahtanut.

      Autokannan uudistuminen on muuttanut TÄYSIN voiteluöljyjen myyntikuviot.

      • 754f

        Höpö höpö.


    • öljyt kehittyy

      Tämä on yleiseti tiedetty jo 10 vuotta, että nämä muutokset tapahtuu voiteluöljymarkkinoilla.

      • öiljyt kehittyy

        Tosi on Niin krakatut mineraaliöljyt on epäpuhtaita ja ne ei enää pärjää.


      • kjhsi
        öiljyt kehittyy kirjoitti:

        Tosi on Niin krakatut mineraaliöljyt on epäpuhtaita ja ne ei enää pärjää.

        Mikä tuossa Mobil 1 0W-40 öljyssä nyt niin epäpuhdasta on?


      • PurePlus
        kjhsi kirjoitti:

        Mikä tuossa Mobil 1 0W-40 öljyssä nyt niin epäpuhdasta on?

        Uusi Saksan Mobil 1 0W-40 muutettiin TÄYSSYNTEETTISEKSI marraskuussa 2014
        Epäpuhtaus tuli KRAKATUSTA mineraaliöljystä.

        Shell käytti mainonnassaan Mobil ykkösen epäpuhtautta hyväksi.

        Shell=Pennzoil USA:ssa

        https://www.youtube.com/watch?v=S1JKCoXxqe0


      • fsd3
        PurePlus kirjoitti:

        Uusi Saksan Mobil 1 0W-40 muutettiin TÄYSSYNTEETTISEKSI marraskuussa 2014
        Epäpuhtaus tuli KRAKATUSTA mineraaliöljystä.

        Shell käytti mainonnassaan Mobil ykkösen epäpuhtautta hyväksi.

        Shell=Pennzoil USA:ssa

        https://www.youtube.com/watch?v=S1JKCoXxqe0

        Paskat siinä mitään epäpuhtauksia ollut. Shellin Pureplus on muuten Group III kaasuöljyä eikä siinä ole mitään erikoista.


    • Beetle-kuski

      On se kumma, että täällä mutu-tuntumalla heitellään mitä sylki suuhun tuo moottoriöljyistä. Te tietäjät: kertokaa, mitä ovat ns. krakatut merkki merkiltä. Kuka sanoo, että jos purkin kyljessä lukee täyssynteettinen, ettei se pidä paikkaansa. Onko teillä omat laboratoriot, jossa testaatte, kun teillä on kanttia väittää mitä milloinkin. Ja kuten täällä on todettu, kun käyttää automerkin suositusten mukaisia öljyjä, takuukin säilyy. Vien VW:n merkkihuoltoon 1.2 TSI-koneeseen täyssynteettisen Shell Helix Ultra 5W-40 vuoden vaihtovälille. Seuraavaksi vien täyssynteettisen Teboilin Diamond 5W-40-purkin, koska siinä on tuo C-luokitus myös auttamaan katalysaattorin toimintaa.

    • Trollit ei ymmärrä

      Suomessa väite täyssynteettisyydestä ei merkitse mitään. Esimerkiksi Teboililla ei ole myynnissä yhtään TÄYSSYNTEETTISTÄ moottoriöljyä

      Saksassa KAIKKI öljyt joita myydään TÄYSSYNTEETTISINÄ on AIDOSTI TÄYSSYNTEETTISIÄ. Sen takaa LAKI!.

      Shell PurePlus ei ole Saksassa TÄYSSYNTEETTISTÄ, vaikka se on puhtaudeltaan ja ominaisuuksiltaan sitä vastaavaa.

      • dfsd222

        Kun Suomessa on tää joulurauha julistettu niin voisitko jatkaa tuota omaa sanomasi julistamista ensi vuoden puolella. Kiitos.


    • Hinta laskee

      Teboil käyttää Diamond öljyissään 4cSt ja 6cSt krakattua mineraaliöljyä perusöljynä. 4cSt ja 6cSt perusöljy maksaa nyt, vain 770-797 € tonni FOB.

    • Neukkuöljyt

      Neuvostoliittolaiset TB- öljyt sopivat vain Ladaan ja Volgaan.

      • sdf23423234

        Neuvostoliitto hajosi 26.12.1991.


    • Myyvät roskaa

      4 litran Teboil Diamond 5W-40 öljypurkin omakustannushinta on 7 euroa. Se sisältää pääomakulut sekä purkin ja kaikki raaka-aineet lisäaineineen ja lisenssit mukana.

      Tuo yritys on rahasampo. Siksi ei haluta myydä täyssynteettistä öljyä.

      Krakatuilla mineraali perusöljyillä halutaan tehdä rahaa.

      • r23464757

        Kaikki kaupallinen toiminta perustuu haluun tehdä rahaa. Sama pätee muihin öljymerkkeihin yhtälailla.

        Roskaa ei Teboilin tuotteet ole vaan sopivat erittäin hyvin tähän suomalaiseen autokalustoon.


    • kylmäkäynnistys

      Näin se meni tämäkin ketju paopellemme Teboil rainaksi. Ei sinänsä yllätys.
      FAKTAA:
      Gold S Group III
      Diamond 5W-40 Group III IV
      Diamond 0W-40 Group IV
      Diamond 10W-60 Group IV

      Muut Diamondit ovat suunnattuja tietyille moottorivalmistajille, joten ne ovat moottorivalmistajien toiveiden mukaan räätälöityjä. Extrana niissäkin normaalia paremmat kylmäkäynnistysominaisuudet.

      Ja kyllä, myös Group V on yleisessä käytössä kun ominaisuuksia viimeistellään!

      Nyt pieni pyyntö sinulle suomi24:n PAOGTLPUREPLUSARAL trolli. Mitä jos lopettaisit, tai lopettaisit edes arvailun.

      Yllä luetun oikeellisuuden voi jokainen halutessaan tarkistaa. Luurin toiseen päähän saa halutessaan fyysisen suomea puhuvan henkilön, vaikkapa resepteistä, kehityksestä vastaavan tai kenet haluaa. Jos rohkeus ei riitä soittamiseen, kannattaa lähestyä nimettömänä eemaililla. Tuoteneuvonta auttaa kontaktien luomisessa.

    • vielä uskon teboilia

      Reilusti merkinnät kannuun. Muuten menee luotto.

    • <<<<>>>>

      Sun raha-asioihin ei varmaan yksikään öljytoimittaja pysty vaikuttamaan.

    • paska lehti

      Tekniikan maailma lahjottelee autoja paskalakeille joilla ei ole mitään käyttöä todellisessa elämässä!

    • kuluttajaa kusetetaa

      TEBOIL KUSETTAA ! ! MYY KRAKATTUJA MINERAALIÖLJYJÄ TÄYSSYNTEETTISINÄ ! !

      80% on täyssynteettisen perusöljyn minimivaatimus. Diamondeissa jäädään muutamiin prosentteihin.

    • TEBOIL MURSKATTIIN
    • Saksalainen kusettaa

      V-I-T-T-U. ei liity Teboiliin mitenkään!! Asia liittyy enemmänkin Saksan nettipuljuista tilattuihin KUSETUS ÖLJYIHIN. Lopputulos oikeudesta Saksalainen KUSETTAA. Teboil 0w-40 on AITOA PAO pohjaista öljyä!!! ÄLKÄÄ LUOTTAKO PAO-PELLEEN, SILLÄ EI OLE MITÄÄN fAKTAA MIHINKÄÄN ASIAAN SE ON NÄHTY!! Pelle on Googletuksen kusetus keisari ja onpa hänellä H-E-L-V-E-T-I-N hyvä mielikuvitus

    • TM-MAINOS EI AUTA !!

      VENÄLÄINEN KUSETTAA ja TEBOIL.

      • GTL-PELLE HUIJAA

        GTL-PELLE KUSETTAA.

        Ei hyväksy mitattuja faktoja vastaan vaan laittaa linkkejä joihinkin oikeuskäsittelyihin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

      Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      3020
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

      Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      34
      2732
    3. 150
      2328
    4. Hullu liikenteessä?

      Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2269
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

      Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1920
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

      Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      392
      1737
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

      Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      109
      1695
    8. Pyhäinpäivän aamua

      Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      319
      1598
    9. Kunta ostaa kivitipun

      Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1479
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

      Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      15
      1472
    Aihe