En ota kantaa kummat ovat parempia talvirenkaita nasta-vai kitkarenkaat mutta mielenkiinnosta kysyisin nastarenkaiden käyttäjiltä kun he väittävät että kitkarenkaiden lamellien välissä olevat hiekanjyvät ja lika aiheuttaa urat asfalttiin että miten ne sen voivat tehdä kun tänään katselin muijan uudessa autossa olevia kitkarenkaita niin en nähnyt yhtään hiekanjyvästä tai muutakaan "ylimääräistä" niiden lamellien välissä?!! Jos sitä hiekkaa tai kivenjyväsiä ei ole lamelleissa paikallaan ollessa niin miten niitä voisi olla ajon aikana kun luulisi keskipakovoiman heittävän niitä pois sieltä lamelleista! Miten ne siis niitä uria voi aiheuttaa??
Kitkarenkaat kuluttaa asfalttia??
11
58
Vastaukset
- Ei pitoa
No ei ne asfattia kuluta mutta omaisuutta ja ihmisiä tuhoavat.Noi sienet kun keräävät jokaisen kiven matkaansa ja sinkoilevat ne toisten autoihin ja ja jalankulkijoiden silmiin.
Lisäksi on ainakin kolme suojatieonnettomuutakin jo tänä talvena meillä tapahtunut joissa on ollut kitkat osallisina.Kivet lentää kyllä pois, mutta nastat ei ja ne raapii asfaltin urille ja jää kiviä myös nastarenkaiden kuvioihin ei sitä nastat estä
- Lam Elli
Et siis ymmärtänyt lukemaasi. Miten ne kitkat mitään voivat kerätä kun niiden lamellien v'äleissä ei näy ensimmäistäkään kiveä kun renkaita kotipihalla tarkastelee?? Putoaako ne kivet hetki ennen kotiphaa tai pysähtymistä pois renkaista vai miksei niitä näy?
- kolme pelleä
Niin eihän ne siellä enää ole kun ovat tosiaan perässäajavien ikkunoihin singonneet, joten älä kysy itsellesi noin vaikeita asioita, tyydy vaan siihen mitä täällä sanotaan.
Saat nähdä niin "vajaalla mennään" tulee tämän kuitenkin torpedoimaan. Ja sehän on tietenkin täyttä soopaa mitä sen "kynästä" irtoo.- Lam Elli
Eli niiden kivien kiinnittyminen renkaaseen loppuu aina juuri vähän ennen kuin auto pysähtyy, muuten niitä kokoajan kiinnittyy ja irtoaa mutta vahingossakaan ei hetkeä ennen pysähtymistä??? Kovin merkillistä kun ajattelee että aina ennen pysähtymistä renkaan pyörintänopeus hidastuu ja samalla leskipakovoima pienenee. Minäkin ajan n.500 metriä lähes kävelyvauhtia ennen omaa pihaani niin luulisi ettei siinä vauhdissa ainakaan kivet enää lennä pois mutta tarttuisi kuitenkin uusia eteenkin kun kyseinen loppu tiestä on hiekkatietä! Silti yhtään kiveä ei renkaissa ole. Jonkinlainen ristiriita tuossa kiviä lamellien välissä-väitteessä.
- kolme pelleä
Kyllä se vaan näin on, usko pois. Tai sitten et ole ajanut vielä kivisillä teillä. Sinänsä ääretön riski jos ollut luminen ja jäinen tie, hui.
Muuten tuon "autoilija" pellen raapustuksiin ei tarvii reagoida. Se vatipää ei tiedä mistään mitään.- Avaa silmäsi!
Kitkarenkaiden vastustaja pitää itsepintaisesti kiinni väitteistään ja kuvitelmistaan vaikka todellisuus ja sitä kautta fysiikanlait todistavat väitteensä olevan potaskaa. Kun tarpeeksi uskoo johonkin asiaan tai väitteeseen silloin ummmistaa silmänsä kaikelle faktalle kuten juurikin fysiikanlaeille. Esim. tässä keskustelussa juuri yksi epäkohta on se että kivet pysyisivät renkaissa vain kovien pyörimisnopeuksien aikana ajossa mutta kun vauhti ja pyörimisnopeus laskee kivet putoavat pois renkaista. Todellisuudessahan fysiikanlait pitävät huolen että tapahtuu juuri päinvastoin!!!
- kolme pelleä
Avaa silmäsi! kirjoitti:
Kitkarenkaiden vastustaja pitää itsepintaisesti kiinni väitteistään ja kuvitelmistaan vaikka todellisuus ja sitä kautta fysiikanlait todistavat väitteensä olevan potaskaa. Kun tarpeeksi uskoo johonkin asiaan tai väitteeseen silloin ummmistaa silmänsä kaikelle faktalle kuten juurikin fysiikanlaeille. Esim. tässä keskustelussa juuri yksi epäkohta on se että kivet pysyisivät renkaissa vain kovien pyörimisnopeuksien aikana ajossa mutta kun vauhti ja pyörimisnopeus laskee kivet putoavat pois renkaista. Todellisuudessahan fysiikanlait pitävät huolen että tapahtuu juuri päinvastoin!!!
Kyllä sinä olet nyt väärässä, ehdottoman väärässä, asia on juuri kuten minä sanoin.
- Lam Elli
kolme pelleä kirjoitti:
Kyllä sinä olet nyt väärässä, ehdottoman väärässä, asia on juuri kuten minä sanoin.
Väität kiivaasti asiaasi muttet kykene perustelemaan sitä lainkaan. Uskot omiin väitteisiisi muttet pysty todistamaan sitä edes itsellesi.
- kitka+nasta
Samaa kitkakumii käytetään nastarenkaassakin et revi siitä tollo!
- Lam Elli
Sinäkään et näköjään ymmärtänyt kirjoitustani. Luepa se muutamaan kertaan uudestaan jos sen sisältö vaikka aukenisi sullekin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 953839
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli473215Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.1002827- 1362510
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572460- 612398
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172387Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212334Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv232326- 642090