Sydämeni kaipaa ikäistäni ystävää

ei oo hyvin

Olen ollut yksin 8v. Lyhyitä suhteita , ei vakavia, nämät juhlapyhät tosi vaikeita.
Lapset kyllä "käväisee" "Yksin oot sinä ihminen, kaiken keskellä yksin ."

110

541

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohtalokamu

Hienosti kirjoitettu, ilmaistu sydämessä joskus tuntuva ikävä. Haikeaksi tässä vetää itsekunkin, miehen sydämen.
      Kuitenkin jo aattoyö. Kahden vuorokauden päästä ollaan Tapanin yössä. Jouluun on pikkusantusta lähtien latautunut niin paljon tunteita.
      Yritän häätää mielestäni joululauluja. ne vaan tulevat. Jaksamisia ap:lle.

• Yksinäisen hetkien summa on suuri ja vakio.

Osasyynä yksinäisyyteen on kyvyttömyys keskustella. Arkipäiväinen tyhjänpuhuminen
      ei pitkälle riitä ja enempään ei pystytä.

Palstalaistenkin kyvyttömyys keskustella, näkyy selvästi, siilä muutamien sanojen heitot asian vierestä eivät keskusteluja tue eivätkä pidä yllä.

Täällä on muutamia hyviä kirjoittajia, jotka hyvinä kirjoittajina ja paljon asioista tietävinä ovat kuin kirkkaita tähtiä palstataivaalla.

Jaaha, nyt ruuneperi rupeaa puimakoneeksikin, joka erottaa jyvät ja akanat.

Ei pidä paikkaansa! Suurta lukeneisuutta ja oppineisuutta ei itselläni ole, pohjatonta uteliaisuutta kyllä. Wikipediasta löytyy paljon perustietoa asioista ja sitä käytänkin paljon.

Harmaana variksena riukuaidalle en sentään löytänyt kuin vilkkaahkon mielikuvituseni avulla. Jotain olin sieltä näkevinäni ja palstalaiset innostuivat mukaan. Syntyi ketju, joka sisällölllän ylitti odotukset, joita ei juuri ollutkaan.

Kiitän omalta osaltani niitä erinomaisia ja tietäviä kirjoittajia, jotka omina itseinään antavat niin paljon näille palstoille.

Häpeillen muistelen riehumistani, jos näen aiheelliseksi antaa satikutia ja tukkapöllyä kanssakirjoittjille. Kyllä kampa oikisee hiukset ja korvien puna vähenee kun talven viileys jäähdyttää. Nenänsä voi itse kukin pyyhkiä.

Hyvää Joulua kuitenkin toivotan kaiklle- tasapuolisesti!

• Sydämen kaipuunko ´hyvä keskustelija ´ täyttäisi....ehei Ruuneperi, kyllä se on kaikkea muuta. Hyvää Joulua ! Kaikille tasapuolisesti, minäkin.

• Alkaa päälle ehkä, pitemmän päälle ei!

• *Kukkahame*

On tullu se aika vuodesta kun pimeys pitää pihdeissän, odotettavissa on kauniit keväiset päivät ja ikävän ja yksinäisyyden tunne hävenee.
      Mielestäni pimeys on pahin se on ikkunoiden ovien takana kuin tulppana ulkomaailmaan, silloin ikävyys valtaa mielet yksinäisyys korostuu, varsinkin joulun aikana.
      Lapsuudesta muistoina kun kaikki oli yhdessä, tehtiin paljon sellaista mitä muina juhlapyhinä ei, laulettiin, kyseltiin arvoituksia, ihailtiin lahjoja vaikka nekin oli aivan tarveseneita tai vaatteita.
      Ruokaa valmistettiin viikkoja etukäteen ja sukulaiset vieraili salaperäisten pakettien kanssa kunnes ne jaettiin ja päästiin ihailemaan.

Kirkossa käynti ei koskaan jäänyt tekemättä, hevosilla aisakellojen kilistessä lämpimässä reessä sylikkäin vällyjen alla.
      Menomatka kirkkoon oli hiljainen kuin puoliunessa mentiin, liturgian jälkeen tee tarjoilu pienten voileipien, makeiden leipomusten kanssa kirvoitti kansan kielet.
      Puheen sorina täytti kirkkosalin ja iloinen nauru helähteli, kun tavattiin sukua ja ystäviä.
      Tällaisia kirkkotapaamisiakaan ei ole ollut enää aikoihin, harmi.

Ikävä niitä aikoja muistellessa tulee mutta kaikki on muuttunut ja muuttuu, itsekin tässä nyt vanhentunut, paljon ystäviä poistunut keskuudestamme.
      Tänään sytytämme lasten ja lastenlasten kanssa ulos lyhtyjä lumimatolle.

Voimia, lämpimiuä ajatuksia vaikka meenneistä jokaiselle.

• ylös ja ulos !

Ainakin meillä on sähkövalot sisällä ja ulkona, on katuvalotkin kunnan puolesta. Yöllä nukun ja päivällä pystyy ulkoilemaan ihan hyvin, se on tekosyy liikkumattomuudelle jos ei pimeään vuodenakaan viitsi ulos ihmisten ilmoille mennä.

• puhdas kaula
        ylös ja ulos ! kirjoitti:

Ainakin meillä on sähkövalot sisällä ja ulkona, on katuvalotkin kunnan puolesta. Yöllä nukun ja päivällä pystyy ulkoilemaan ihan hyvin, se on tekosyy liikkumattomuudelle jos ei pimeään vuodenakaan viitsi ulos ihmisten ilmoille mennä.

Voi kuin kiva tietää pian ne sähkövalot tulee tänne pääkaupunkiseudullekin.
        Täällä on maksukykyistä joulun viettäjää muutama niin heidän pihavalot tuo kaiken puuttuvan sitten meille muillekin.
        Eikä tarvi ulkona kärvistellä makkaranpaistossa kun herkemmät saa siitä kärystä yskää.
        Parempia aikoja on odotettavissa mikäli uskoo näihin kirjoituksiin ja vain se usko on voimallinen näinhän se todellisuudessa siirtää Puijontorninkin Ahvenanmaalle-

Hyvää joulua jokaiselle säädylle ja yksilöille.

• *Kukkahame*
    • Kaipaavalle sydämelle

Minäkin jäin 6 vuotta sitten yksin, juuri ennen joulua. Vähitellen on ollut totuttauduttava elämään näilläkin yksinäisen ehdoilla. Toki jälkipolven olemassaolo toi ja tuo jatkuvuuden tunteen, yhdessäolon riemuakin elämään.

Silti säilyy ihmisellä tarve jakaa ajatuksiaan muiden kanssa. On hyvä kokea, ettei olekaan niin yksin tilanteessaan.

Uskaltaessaan olla avoin ( kuin lapsi meissä) keskustelupalstoillakin, on ollut ilo huomata tämänkin olevan
      osa*elävää elämää* erilaisine ihmisineen,...

Milloin on kanssanne huvittavia hetkiä-- risujakin kintuille, naamallekin:D - mutta, sydäntä lämmittävät *tähtihetketkään*- eivät ne unohdu!

Lämmintä Joulumieltä kirjoittajille!

• Yksin eläjän onni

Ruuneperi sanoo; "Kiitän omalta osaltani niitä erinomaisia ja tietäviä kirjoittajia, jotka omina itseinään antavat niin paljon näille palstoille."

Olen viimeisimmät vuodet kirjoittanut tänne lauseenpätkillä, mutta vain omana itsenäni, koska keneksikään en voi muuttua, enkä muuntautua muuksi kuin olen.

Muiostanpa tässä eräänkin tekstini kun Ruuneperikin kiitteli ja toivotteli tervetulleeksi palstalle, vaikka mustalla nikillä kirjoitin, eli, osaa hänkin arvostaa tekstin perusteella, ainakin silloin, kun se hänelle muuten sopii.

Olen elänyt parikynmmentä vuotta. Suhteita en harrasta, enkä kärsi yksin elämisestä, mutta kaipaan toki joskus toista ihmistä.
      Mistä etsiä?
      Treffipalstoilla roikkuvat nyt samat nimimerkit, jotkut omaslla naamallakin jopa, jotka siellä olivat yksinäisyyttä valittamassa ja seuraa etsimässä jo edellisellä vuosituhannella.

Epäonnistuvatko he aina ja aina valinnoissaan, kun kaiken aikaa ovat aktiivina hakemassa ja kaiken lisäksi monilla, monilla palstoilla, eli ei tärppää haut, ei.

Olisin valmis tutustumaan saman ikäiseen, mutta onko mitään mahdollisuutta löytää ystäväksi ihminen joka ei koko ajan etsi uutta?
      Olen valmis tutustumaan, jos vastapuoli haluaa tutustua minuun kaikessa rauhassa, ja jollei mitään löydä, siirtyy vasta sitten uuteen, ei kaiken aikaa jauha monella kanavalla ja kokeile kelpaako?

Olen yhden ihmisen ystävä, jos sellainen sattuu kohdalle. En vaihda kuin paitaa joka viikko, tai ennehän se vain käännettiin ja sellaisia tuntuu olevan tarjolla.

Jossain toisissa ympyröissä yksinäinen voikin löytää ystävän, täällä en voi suositella luottamaan hyvään tuuriinkaan.

Joulun olen yksin, mutta niin olen useimmiten ollutkin, ellen sitten ole sukuni parissa sitä viettänyt.

Tsemppiä heille jotka hakevat seuraa.

Hyvää Joulua. Minä menen saunaan ja nautin sen jälkeen aterian. Otan lasillisen hyvää vinninä kinkun ja laatikoiden kyytipoikana. Rosolli kermakastikkeella, kalat ja jälkiruokana riisipuuro sekametelisopan kanssa, maistuis varmaan Sinullekin.

Voisin kutsua Sinut aterialle kanssani, mutta en tunne Sinua.

• Tosiasiat huomioon

Jos ihminen on yksinäinen, etsii hän tietysti jatkuvasti. Moni ei löydä koskaan ja tämäkin on ymmärrettävä.

Miksi kehua itseään niin paljon. Mahdollisen tutustumisen jälkeen selviää totuus.

"Yhden illan suhteita ei harrasteta". miksi asia korostetusti mainitaan? Onko tuollainen ihminen ylikorostetun hyvä, muita parempi?

Eikö ihminen pitäisi nähdä erilaisissa elämäntilanteissa ja kokea tämän rakastettavuus tai kelvottomuus.

Muistakaa! Näissä kirjoitteluissa me itse kukin paljastamme yllättävän paljon itsestämme. Karkuun menijöitäkin on paljon, valitettavasti. Kotiolot sitovat.

• Mitä täällä voivottelet? Tee niin kuin entinen merimiehen muija, joka kertoi tavastaan pitää yhteyttä mieheensä.

"Ja riivas min kuppes reve o min kuppe riivas min reve"!

Kirjoittelu käy meiltä rekisteröityneiltä hur bra som helst.

[email protected]

• mies murmeli

Askeettisen joulun vietän. Mielelläni herkuttelisin, mutta meillä on sukuperintönä taipumus lantioseudun pyylevyyteen.
      Viimeisen iltapalani otin n. klo 17.30. Niukasta ravinnonkäytöstä huolimatta ylipainoa hiukan on. Se turhauttaa - salaateillako tässä pitäisi pärjiä.

Joulukriisi meni jo ohi su.21.12. Naismurmelia kaipaisin ilman muuta kainalooni. Sattuneista syistä johtuen en sitä järjestä tänä jouluna.

• fiiuliin*

Mikähän minuakin vaivaa kun huomaan kirjoittavani jo kolmanteen ketjuun vaikka en mitään osaa sanoakaan.

Haluan kai näyttää että tyhmäkin elää monia vuosia mitään osaamatta.

Minua loukkaa tuo kaverin ainainen maininta paremmuudesta ja huonommuudesta, ellei olisi joulu , niin tällä kertaa antaisin tulla kaikki patoutumani vuosien varsilta palstan vaikeuksista, mutta mitä se auttaisi.

Siinä hyvän ja huonon välillä kun tuntuu olevan aika suuri kuilu jonka yli ei haluta hypätä.

Mutta mielentilani on melko herkässä, joten toivotan jokaiselle hyvää jatkoa , sekä hyville että huonoille kirjoittajille ja meen lämpimän peiton alle , siellä ei mikään huonouskaan oo näkyvissä

• toinen leski,

Yksin On hyvä olla,
      en jaksaisi enee ketään passatavaksi elämääni, puolisoni poistui luotani parivuotta sitten pitkäaikaisen sairauden seurakusena,
      riittää kun näen omaisiani, ja soittelemme kewskenään muillekki lähisukulisille,
      haudoilla kävimme, oli pakkasta ja tuuli erikoisen kylmä,
      OMA oli parasta elämässäni, eikä toista tule, ikääki jo senverran hiukan yli seittemänkymentä että seurustelu olisi liian rakskasta puuhaa,

Hän on poissa,
      vei elämän multa
      meren aallot tyrkyinä lyö
      raivo paisenä kallion kylkeen
      mustat pilvet salamoi,
      tuli aamu
      tuli rauha rannalle tuolle
      jätän muistot myrskyineen
      usein kuljen rannala tuolla
      rakkaintani muistellen.

PS.
      tämä runonpätkä on muuneltu omatekemästä runosta " Lopullista "

• ei kun--ei kun

Kilpalaulantaa yksinäisyyden puristuksesta, mieli olisi kuitenkin olla kahden jonkun kanssa vaan kun?
      Voi voi kun vaikeeta, no helpottaako se täällä ei koska tulee perästä taas jolla on enemmän kokemuksia ja jos ei sittenkään löydy edes ruokailuun kerran viikossa.

Mitään ei tapahdu se on tosi kukaan ei enää tässä iässä halua passata, eli olla tai ei olla, ei ole hyvä mitenkään päin.

otetaan ohjeeksi, tuumaakaan en anna periksi, ja olikeassa olen aina.

• Kävin katsomassa tänään vaimoani yksityisessä, korkeatasoisessaa hoitolaitoksessa. 3v 4kk ovat vieneet hänen voimansa, niin ettei keskustelumme enää kohtaa. Aivoverenvuoto on usein kohtalokas. Niin nytkin.

• Salli minunkin esittää myötätuntoni Sinulle, olevissa vaikeuksissasi.

Olet merkittävä palstalainen, joka olet hankkinut kaikkien ajattelevien palstalaisten arvostuksen. Olet raottanut hiukan elämäsi taustaa ja tiedän, että olet sivistänyt itseäsi runsaastikin. Tiedon jano, sen hankinta ja omaksuinen, on tehnyt Sinusta eräänlaisen palstan peruspilarin, jonka varassa palsta makaa. Me muut palstalaiset yritämme olla vain sivustatukena.

• jakolasku

Avasin tämän ketjun vasta nyt, voimia sulle cc.

• Hyvän Joulun tervehdys Sinulle capt. Cöpenick! sinne kotiisi.
      Tuo kaikki on käytävä läpi, kun parisuhteessa astuu toisen sairaus kuvaan

• capt. cöpenick

Sini-Sirkku.
        Kiitos HyvänJouluntervehdyksestäsi ja lämpimistä sanoistasi. Kuten me nostoväen tason sotilaat sanomme: Tupa kasarmilla on lämmin, ruoka on hyvää ja sitä on ollut riittävästi.
        Jotokset ovat päällikkömme suhteuttaneet kuntoamme vastaaviksi. Sekin vielä, että täällä kukaan ei ole yksin.

• att2

Liikkumalla tapaa ihmisiä ei kotona istumisella, minulla oli tannssit vähän eri maissa paljon tapasin myös läheisen, oli paljon pettymyksiä eri tavoilla.

Kaikilla on onni löytää, netti oli minulle tavallaan suuri pettymys.

Tanssi tai muu on hyvä.

• 11 27

Lyhytaikaisetkin suhteet , joiden olemassaolon aloittaja omalta kohdaltaan tunnusti, ovat ilman muuta parempi kuin ei mitään.
      Voi siis lohduttautua sillä, että joillakin - ja ehkä monillakin - asiat ovat vielä kehnommin ja että aina ei siinäkään suhteessa onnista

• on tietoa asiasta

11 27

sanoisimpa -
      lyhytaikaiset yhdenillan suhteet on hyiii, tautista touhua ,

• eisurusilmäenää

Lyhytaikaiset kohtaamiset ovat OK. Eihän influenssaa potevat hae seuraa eivätkä kuljeskele raitilla. Vaihdetaan muutama ajatus ja mieli virkistyy. Näihin tyydyn, omat mieheni saivat poistua nopeasti eläessään vielä täysiillä ikäistänsä elämää. Siitäkin olen nyt kiitollinen, vaikka 10 v sitten ensimmäisten hautajaisten valmistelu oli tosi surullista. Viihdyn myös yksin, pyhät vietin lähipiiirissä.

• kauniskerttu

Tässä iässä lienee hyötyä siitäkin, ettei nuorenakaan ollut pilvin pimein noita kavaljeereja. Tottui elämään yksinkin. Tämä toteamus ei hyödyttäne aloittajaa, mutta tosiasia on, että naisia on 2/3 kaikista meistä. Kaikille eiriitä seuralaista. Tämän asian olen itse sisäistänyt. Harvan miehen seurassa olen todella viihtynyt, mutta heitäkin on ollut. Voipa vielä tulla tupsahtaa vieläkin, mutta melkoista sattumaa on ollut ennenkin, siis enpä suunnittele.

• Seppo Ilmarinen

Tässä iässä lienee hyötyä siitäkin, ettei nuorenakaan ollut pilvin pimein noita kaunokaisia. Tottui elämään yksinkin ja katsomaan kauempaa. Tämä toteamus ei hyödyttäne aloittajaa, mutta näin tässä kävi. Kaikille ei riitä seuralaista saati edes tuttavaa. Tämän asian olen jo itse sisäistänyt. Muutamien naisten seurassa olisin aikanaan oikeinkin hyvin viihtynyt, mutta se oli kaikki kulissia ja heidän tapansa kohdata muita miehiä. Menemättä sen pitemmälle kuin kauniita sanoja kuulijan korvaan. Ei tule enää oikeaa kohdalle kun ei tullut ennenkään. Nuorempana en osannut napata tilaisuudesta kiinni ja heikkoa se on nytkin vaikka joskus tilaisuus sattuisikin kohdalle. En edes yritä enää. Ei tarvinnut jouluksikaan muuta valmistelua kuin parin päivän ruuat jääkaappiin.

• Realismi on paikallaan näissäkin asioissa. Jos naisia on merkittävästi enemmän on todennäköisempää yksinäisyyskin heidän kohdallaan. Miesten kohdalla on tietysti päin vastoin.

Ulkonäkö pelaa aivan liian suurta osaa.

• 71v

Aivan oikein perusteltu Ruuneperi. Olen ollut monissa ryhmissä mukana yhtenä vastuuhenkilönä. Vanhat herrat jo leskeytyneet, kehottavat juuri leskeytyneitä etsimään itseleen naisystävän - edelleen aviovaimon, joka on ainakin 10 nuorempi, joka hoitaa miehen loppuun saakka. Oman ikäisillä naisilla kun tuppaa olemaan jos jonkinlaista remppaa. Mitä uutta hoitosatsia ottamaan kun jo yksi on takanapäin.

Näin sitä pariudutaan sitten vähintäin 10 - 20 - 30v nuoremman naisen kanssa
        Naisen on hyvä myös omata ammatti ja kohtuullinen eläke. Näillä kriteereillä sitä voi ikä-tyttökin 70v iässä saa taluodenhoitajan paikan.

Hyviä löytöpaikkoja on mm. lintuharrastus, sieltä löytyy luontoystävällisiä naisia, kiikareista voi aina aloittaa keskustelun, sitten mennäänkin naiselle ostamaan uutta kiikaria naisen rahoilla, loppu onkin sitten vain miehen näpeissä, mitä jatkossa seuraa,

Opetustuokiot kevätlintujen palatessa senkun vain vahvistavat ystävyyttä. Talvisin voi ehdottaa Lapin hangille hiihtoretkeä kuukkeleita pongaamaan. Näin ne tiet löytyvät yhteiseen elämään. Syksy on muuttolntujen aikaa. Näin löydetty nainen onkin sitten kuulema kiintokamaa -
        taloudenhoitaja on löytynyt.

Mies on ikuinen poika. ensin metsästetään perhosia haavilla, sitten kalastetaan josta sitteen kiinnostus ohjaa etsimään aina kehittyneempää yksilöä - hyvän ammatin omaavaa tyttöä !

• näin meilläki -
        71v kirjoitti:

Aivan oikein perusteltu Ruuneperi. Olen ollut monissa ryhmissä mukana yhtenä vastuuhenkilönä. Vanhat herrat jo leskeytyneet, kehottavat juuri leskeytyneitä etsimään itseleen naisystävän - edelleen aviovaimon, joka on ainakin 10 nuorempi, joka hoitaa miehen loppuun saakka. Oman ikäisillä naisilla kun tuppaa olemaan jos jonkinlaista remppaa. Mitä uutta hoitosatsia ottamaan kun jo yksi on takanapäin.

Naisen on hyvä myös omata ammatti ja kohtuullinen eläke. Näillä kriteereillä sitä voi ikä-tyttökin 70v iässä saa taluodenhoitajan paikan.

Hyviä löytöpaikkoja on mm. lintuharrastus, sieltä löytyy luontoystävällisiä naisia, kiikareista voi aina aloittaa keskustelun, sitten mennäänkin naiselle ostamaan uutta kiikaria naisen rahoilla, loppu onkin sitten vain miehen näpeissä, mitä jatkossa seuraa,

Opetustuokiot kevätlintujen palatessa senkun vain vahvistavat ystävyyttä. Talvisin voi ehdottaa Lapin hangille hiihtoretkeä kuukkeleita pongaamaan. Näin ne tiet löytyvät yhteiseen elämään. Syksy on muuttolntujen aikaa. Näin löydetty nainen onkin sitten kuulema kiintokamaa -

Mies on ikuinen poika. ensin metsästetään perhosia haavilla, sitten kalastetaan josta sitteen kiinnostus ohjaa etsimään aina kehittyneempää yksilöä - hyvän ammatin omaavaa tyttöä !

heh ,,, just noin se menee,
        elämä on eletty yliseitenkymppisillä,
        ei ku höyhen kenkään ja uutta mettästämään,
        siinä kunto pysyy hyvänä vaikka saalista ei enää saakaan,

• maxinainen
        71v kirjoitti:

Tässä taannoin kuulin tositarinan. Nainen oli opiskeluaikana rakastunut monta vuosikymmentä vanhempaan opettajaansa, avioitui ja jäi kotiin. Hoiti miehensä loppuun asti ja tuli työelämään. On kuulemma aivan "tollo", tiedot ja taidot vanhentuneet. Elämänpolut ovat kirjavia.

• kyttyrä paha

ja paha riidakas sisäpuol

• kyttyrä paha kirjoitti:

ja paha riidakas sisäpuol

Mistä kirjoitat?

• En peilaudu

Seuran etsiminen, toisen ihmisen kohtaaminen ; kaksi asiaa jotka ovat kuin yksi, mutta voivat olla kaksi eri asiaa jos tarkastelen tarkoitusta.

Joskus kaipaan seuraa esimerkiksi jollekin matkalle, ei sen tarvitse merkitä sänkyyn menoa, eikä vakavaa suhdettakaan, mutta olisi kiva jakaa kokemuksia ja näkymiä jonkun samanhenkisen ihmisen kanssa, sukupuolesta riippumatta. Seuraa kaverihengessä. Onneksi olen sellaisiakin löytänyt

Sitten kaipaa vain juttukaveria, pientä hetkeä muiden ihmisten parissa, vaikka kahvilan pöydässä päivän tapahtumia kerraten. Voi istahtaa vieraaseen pöytään, olla hetken seurana ja mennä pois, ellei enempää halua eikä etsi. Usein tuolla kaupungilla saakin pöytäänsä ihan vieraan ihmisen jonka kanssa syntyy ihan mieleenpainuva hetki juuri spontaanisuuden vuoksi. Tavattu sopimatta, viihdytty ja viihdytetty.

Nuo ukkoköörit toreilla ja kahviloissa ovat kuin pilkantekoa yksinäisille naisille.
      Keskstelin juuri hiljakkoin asiasta ja toinennhenkilö sanoi, ettei niissä kahviloissa naiset viihdy joissa miehillä on ikäänkuin kantapöytä jossa he istuvat kuin arvosteluraati omana suljettuna piirinä. Siihen joukkoon liittymiseksi vaditaan naiselta todella "karhunnahka".

On seuran etsimistä elämänkumppanin löytämiseksi. Sellaisen etsimiseen asennoidutaankin eri tavalla, se ei ole haja ampumista johonkin laumaan, vaan sielujen sympatian etsintää. Monet onnistuvat aina uudelleen ja uudelleen, mutta miksi kaikki suhteet eivät sittenkään kestä. Tapasin hiljakkoin henkilön joka oli eronnut kolme kertaa ja kerran jäänyt leskeksi, eikä hän ollut läheskään minun ikäiseni, tuskin viittäkymmentä täyttänyt. Yhä hän etsi sitä pysyvää onnea joka kuulemma jossain on hänellekin varattuna.

Tekeekö ihminen liian hätäisiä päätöksiä juuri siksi, että pääsisi yksinäisyydestä.
      Onko joku suhde tärkeämpää kuin oman elämän hallinta ja onnellisuus, kun avioidutaan ja erotaan monta kertaa?

Omalle kohdalleni en voisi ajatellakkaan lyhyen tuttavuuden jälkeen muuttoa yhteen, vaikka ei edes ole ennättänyt toiseen ihmiseen tutustua. En ole valmis ottamaan sellaista riskiä minkään pelonkaan vuoksi.

Lyhytaikaisissa suhteissa on oma helppoutensa, ei tarvitse tälläytyä sukujuhliin!
      Niissä on tietysti oma hohtonsa heille joille sellainen suhde riittää. Kestää aikansa ja pyyhitään osoitekirjasta. Suuria pettymyksiäkin sellaisiin liittyy, jos toisella on kovin suuret ja syvääluotaavat odotukset. Ihminen on heikko joissain asioissa tuntemaan edes omien tekojensa tärkeyttä ja lopullisuutta.
      Tekemiänsä valintoja kannattaa miettiä kahdelta suunnalta, menneisyyden ja tulevan.

Yksin elämisessä ei ole mitään pahaa. Minulle tämä sopii ja on mielestäni parasta mitä tässä ajassa on. Ei ole velvollisuutta mihinkään suuntaan.

Onnellisuus ei riipu toisesta ihmisestä.
      Minuus on tärkeintä, koska kenenkään peilikuva ei vastaa minua, enkä minä voi peilautua jonkun toisen kautta.

Puppua on se, että elämä vaatii kaksi yhdessä, vaikka yhdessä samotaankin me, ei sinä ja minä.
      Yksin eläjällä riittää kun sanoo minä ja uskaltaa seisoa minuutensa takana yksinkin.

• realisti vanhus ---

Minkä ikänen on " ei peilaudu "
        oletko jo yli seitenkymppinen,
        jos olet on " outoa " ihmisten näkökulmasta noin suuri ihmisen kaipuu että tosissaan jaksaa vielä etsiä puolison tilalle uutta lohduttajaa,
        näkemys on hyvin yleistä yhteiskunnassa, lähinnä noin kiihkeä kaipuu pannaan jo dementian piikkiin sori vaan,
        tiedän kyllä että kokemasi kaipuu on todellista kohdallasi,
        mutta reaali elämässä hyvin epädodennäköstä toteutuakseen,
        tän ikäset ihmiset ovat eläneet avioliitonsa loppuun ja jääneet kaipaamaan omaa rakasta puolisoaan,
        enimmäkseen terveet mummot / papat elävät rakkaitaan muistellen
        ja harrastavat jaksamisesta riippuen vielä hyödyllisiä harrastuksiaan, esm, kuntoilevat käyvät kirkossa, pitävät itsensä mahdollisuuksien mukaan terveenä itsensä
        tai käyvät jossaki kerhossa josta saavat senverran puhekavereita että taas jaksavat seuraavaan päivään,
        useimmat tämän ikäiset terveet vahukset viihtyy aivan itsekseen kotosalla tultuaan harrastuksistaan kotiin,
        näin vanha harva jaksaa enään vakituisesti uutta puolisoa katella ja passata kokopäiväisesti,
        paitsi ne joilla oma puoliso on vielä elossa,
        oma puoliso on jumalan lahja parasta mitä elämä ikinä voi ihmiselle antaa jos hän on vielä elossa,
        häntä kannattaa paijata ja passata kykyjensä mukaan,
        pasaaaminen on tietenki yleensä molemminpuolista,
        tai useinmiten jos molemmat on vielä suhteelisen terveitä,
        --- oma puoliso oli parasta mitä elämältä sain, en kaipaa uutta hänen tilalleen,
        olen hyvin tietoisena ikäni tuomasta viehätysvoimasta, se on tässä ijässä olematon, kuka vanhasta yli seitenkympisestä olisi vielä kiinostunu, ei kukaan, paitsi gigolot ,
        seksiki tuntuisi mahdottomuudelta vaikka minkälaisia rasvoja käyttäisi,
        elämä oli nuoruudessa, silloin kun lapset oli pienia, ja myöhemmin kun sai lapsenlapsia puolison kanssa vielä hyysätä, se oli oikeaa elämää,
        nyt pidän terveydestäni mahdollisimman hyvää huolta ettei yhteiskunnan tarvitse vaivautua mun takia ,
        toiveeni on kuolla saappaat jalassa.

• realistille vanhukse
        realisti vanhus --- kirjoitti:

Minkä ikänen on " ei peilaudu "
        oletko jo yli seitenkymppinen,
        jos olet on " outoa " ihmisten näkökulmasta noin suuri ihmisen kaipuu että tosissaan jaksaa vielä etsiä puolison tilalle uutta lohduttajaa,
        näkemys on hyvin yleistä yhteiskunnassa, lähinnä noin kiihkeä kaipuu pannaan jo dementian piikkiin sori vaan,
        tiedän kyllä että kokemasi kaipuu on todellista kohdallasi,
        mutta reaali elämässä hyvin epädodennäköstä toteutuakseen,
        tän ikäset ihmiset ovat eläneet avioliitonsa loppuun ja jääneet kaipaamaan omaa rakasta puolisoaan,
        enimmäkseen terveet mummot / papat elävät rakkaitaan muistellen
        ja harrastavat jaksamisesta riippuen vielä hyödyllisiä harrastuksiaan, esm, kuntoilevat käyvät kirkossa, pitävät itsensä mahdollisuuksien mukaan terveenä itsensä
        tai käyvät jossaki kerhossa josta saavat senverran puhekavereita että taas jaksavat seuraavaan päivään,
        useimmat tämän ikäiset terveet vahukset viihtyy aivan itsekseen kotosalla tultuaan harrastuksistaan kotiin,
        näin vanha harva jaksaa enään vakituisesti uutta puolisoa katella ja passata kokopäiväisesti,
        paitsi ne joilla oma puoliso on vielä elossa,
        oma puoliso on jumalan lahja parasta mitä elämä ikinä voi ihmiselle antaa jos hän on vielä elossa,
        häntä kannattaa paijata ja passata kykyjensä mukaan,
        pasaaaminen on tietenki yleensä molemminpuolista,
        tai useinmiten jos molemmat on vielä suhteelisen terveitä,
        --- oma puoliso oli parasta mitä elämältä sain, en kaipaa uutta hänen tilalleen,
        olen hyvin tietoisena ikäni tuomasta viehätysvoimasta, se on tässä ijässä olematon, kuka vanhasta yli seitenkympisestä olisi vielä kiinostunu, ei kukaan, paitsi gigolot ,
        seksiki tuntuisi mahdottomuudelta vaikka minkälaisia rasvoja käyttäisi,
        elämä oli nuoruudessa, silloin kun lapset oli pienia, ja myöhemmin kun sai lapsenlapsia puolison kanssa vielä hyysätä, se oli oikeaa elämää,
        nyt pidän terveydestäni mahdollisimman hyvää huolta ettei yhteiskunnan tarvitse vaivautua mun takia ,
        toiveeni on kuolla saappaat jalassa.

Hei.

Millaisten lasien läpi sinä luit tuon --- ei peilaudu --- kirjoittaman viestin.

Kertoiko se että hän etsii jotain?

Jos sellaista löysit, olet todella kääntänyt sen viestin indokiinaksi!

mm. tällainen jakso tekstissä;

"" Yksin elämisessä ei ole mitään pahaa. Minulle tämä sopii ja on mielestäni parasta mitä tässä ajassa on. Ei ole velvollisuutta mihinkään suuntaan. ""

Sitten sinä vielä kirjoitat että minkä ikäinen kun hakee?

Alkua pidemmälle en sinun virttäsi lukenut, enkä siitäkään ymmärtänyt kenelle sen tarkoit, koska viittasit tuohon mainittuun nimimerkkiin ja hänen tekstinsä oli pohtivaa, juuri pohtivaa, ei valittanut yksinäisyydestä vaan nauttii.

• realist,, sori
        realistille vanhukse kirjoitti:

Hei.

Millaisten lasien läpi sinä luit tuon --- ei peilaudu --- kirjoittaman viestin.

Kertoiko se että hän etsii jotain?

Jos sellaista löysit, olet todella kääntänyt sen viestin indokiinaksi!

mm. tällainen jakso tekstissä;

"" Yksin elämisessä ei ole mitään pahaa. Minulle tämä sopii ja on mielestäni parasta mitä tässä ajassa on. Ei ole velvollisuutta mihinkään suuntaan. ""

Sitten sinä vielä kirjoitat että minkä ikäinen kun hakee?

Alkua pidemmälle en sinun virttäsi lukenut, enkä siitäkään ymmärtänyt kenelle sen tarkoit, koska viittasit tuohon mainittuun nimimerkkiin ja hänen tekstinsä oli pohtivaa, juuri pohtivaa, ei valittanut yksinäisyydestä vaan nauttii.

sori,
        en todellakaan hänen juttuaan lukenu,
        yhdistin se alotukseen joten vastasin lähennä alotuksessa olevaan suureen kaipuuseen oman näkemyksen tämänikäisen ihisen mahdollisuuksita uuteen syvällisempään ihmis-suhteeseen

oletan,
        jos tämänikänen ihminen vielä hakee uutta on hän hakenu aviossaki ollesaanki aijantakaa vihreempää ruohoa
        ehkä oma ei koskaan ole riittäny tai sitten on ihmisiä joille ei riitä mikään,
        aina uutta etsimään ja parempaa kuin oli oma,
        tämmösellä henkilöllä on itsetunto huono
        hän koittaa sitä korjata aina vain paremmalla puolisolla,
        hän tulee aina ja ikuisesti tulee pettymään etsiessään parempaa,
        siksi kun itse ei ole yhtikäs mitään,
        hänellä on siis huono itsetunto eikä riitä itselleen ikinä, hän itse ei sitä tajua,
        hän voi olla jopa narsisti luonne,
        nähty on näitäki pitkän elämän varrella,

• Caesar4

Hei ! Ajatuksesi ovat aivan loistavia. Kirjoitat miehen ja naisen suhteesta niin kumman todenmukaisessti ja ja muiltakin kantillta kuin Seksi ja Avioliitto. Minulla ei ole koskaan ollut suomalaista työyhteisöä enkä koskaan ole puhunutn SANAAKAAN suomea töissä. En voi kuin ihmetellä miten aina Suomessa törmää heti vain näihin kahteen vaihtoehtoon. Pelastit päiväni kun kirjoitit, että ilmeisesti Espalla olet kahvilassa keskustellut tuntemattoman kanssa ja olet ollut sitä mieltä, että se oli vänkää ja lämmitti sydäntäsi jälkeenkin päin. Siis vaikka et mennyt keskustelukumppanisi kanssa edes ajatuksissasi sänkyyn etkä avioliittoon. Kiitos, viel elää isäin henki täällä Suomessani ! Erämaan hiljaisuus on parasta.

• mielipiteet plussaa
        Caesar4 kirjoitti:

Hei ! Ajatuksesi ovat aivan loistavia. Kirjoitat miehen ja naisen suhteesta niin kumman todenmukaisessti ja ja muiltakin kantillta kuin Seksi ja Avioliitto. Minulla ei ole koskaan ollut suomalaista työyhteisöä enkä koskaan ole puhunutn SANAAKAAN suomea töissä. En voi kuin ihmetellä miten aina Suomessa törmää heti vain näihin kahteen vaihtoehtoon. Pelastit päiväni kun kirjoitit, että ilmeisesti Espalla olet kahvilassa keskustellut tuntemattoman kanssa ja olet ollut sitä mieltä, että se oli vänkää ja lämmitti sydäntäsi jälkeenkin päin. Siis vaikka et mennyt keskustelukumppanisi kanssa edes ajatuksissasi sänkyyn etkä avioliittoon. Kiitos, viel elää isäin henki täällä Suomessani ! Erämaan hiljaisuus on parasta.

Caesar4.

Tarkoititko tuon vastauksesi nimimerkille?

Luulen, että tarkoitit sen " Ei peilaudu: " lle.

• caesar4
        mielipiteet plussaa kirjoitti:

Caesar4.

Tarkoititko tuon vastauksesi nimimerkille?

Luulen, että tarkoitit sen " Ei peilaudu: " lle.

Oikein. Tarkoitin kyllä Ei peilaudu. Caesar 4

• oikein sanoit

Tuossa onkin perää. Just huonosta itetunnosta kysymys pettäjillä ja jättäjillä.
      Siitten kehdataan vielä kehuskella miten on hyvin ollut aina kysyntää. Sille tavaralle on toisaan aina kysyntää.

• siveys tädeille

Otan kerran vielä kantaa, koska jotenkin jäi vaivaamaan muutamien vastaajien asenne.

Vaikka etsii seuraa ja haluaa elää parisuhteessa vielä puolison kuolemankin jälkeen, ei se tee ihmisestä huonoa.
      Seksistäkin voi nauttia vanhanakin, ei se lopu toisen kuolemaan, eikä ole syytäkään loppua, se on sittenkin nautinto nautintojen joukossa, ja halpaakin kaiken lisäksi, vain kahden ihmisen yhteinen ilo. Toista on kapakoissa ituminen ja viihdyttäminen itseänsä juomalla ja juhlimalla.

Terve ihminen kaipaa seksiäkin, vaikka se ei ole pää asia suhteessa, mutta kuuluu asiaan kun suhde toimii.
      Täällä joku tässä muinoin valitti, että seksikin on parisuhteessa vain välttämätön paha ja hyvä kun on loppunut! Henkilökohtaista mielipidettä ei pidä tyrkyttää muille. Joku jopa kaipaa sitä.

Tämä arvon < realisti vanhus > puhuu kuin siveyspoliisi. Kaikki jotka eivät tee kuten hän tekee, ovat dementikkoja. Hän kehoittaa paijaamaan puolisoa ja muuta yhtä onnellista, ja sanoo, että
      < siksi kun itse ei ole yhtikäs mitään,
      hänellä on siis huono itsetunto eikä riitä itselleen ikinä, hän itse ei sitä tajua,
      hän voi olla jopa narsisti luonne, >

Voiko nainen, (voi kun on moonikan luonteinen) sanoa noin muille naisille?
      Narsistisenko luonteen se vaatii, että etsii rakkautta vielä leskeksi jäätyään ja ikääntyneenä?
      Tiedämme julkisuudestakin kuinka ikääntyneet naiset ja miehet ovat etsineet ja löytäneet uuden kumppanin, avioituneetkin, eikä heitä voi sanoa tyhmiksi, ei edes itsetunnon puutteessa oleviksi.

Mikäli minulla olisi halua etsiä kumppania, siihen juuri yvä itsetunto on yksi hyvä plussa!
      Kuka haluaa kumppaniski sellaisen nyssön joka elää menneiden muistoissa ja vihaa seksiä, inhoaa sitä harrastavia ihmisiäkin.

Hyi olkoon. Sellaiset miehet ja naiset saavat todella seuraa hakevalta ja kaipaavalta ikuisen rauhan, olipa kuinka hyvä viehätysvoima muutoin jäljellä tai ei.

Muita inhoava ihminen on itseään täynnä.
      Haljetkoon myrkkyihinsä, sanoi suutari mylläri vainaan leskestä!
      nähty on näitäki pitkän elämän varrella,

• nauru pidentää ikää

puhu sinä vaan puolestasi, me nautimme lukemastamme ja omista kokemuksistamme,
        joskus jopa purskahdamme nauruun,

• oxiboxi

Joskushan siitä sexistäkin on luovuttava eikä kynsin, hampain irvisteltävä mukana. Varmaan jjoukossa on sellaisia kuin minä, myönnän, etten seksistä enää välitä. Kymmenessä vuodessa on tapahtunut paljon.

• ei kiitos enää --

seksielämä kuuluu sukukypsyyteen jonka tarkotus on tuottaa uusia jälkeläisiä,
      tämän ikänen EI ole enää naimaijässä, vaikka joku täällä vielä kaipaa niiiiiiin hirveesti seksielämää,
      olikohan hänellä avioliitto oikea, jää hiukan epäilyytämään, ruho taisi silloinki olla parempaa aijan tuollapuolen ja parempia miehiä,
      mun aviopuoliso oli maailman paras sillä olinhan aivan itse valinnut parhaan puolisokseni,
      miksi vähätellä omaa puolisoa ja etsiä parempaa, ei ymmärrä,

juu, enemmänki vanhojen seksiharrastus on vanhuuden höperyyttä,
      varsinki jos juostaan miesten / naisten perässä tosissaan haaroja levitellen,
      aikoinaan kun puolisoni eli vielä,
      oli laitoksessa loppuaikanaan, siellä näin aivan kamalaa touhua, suorastaan surulliselta näytti,
      jotkut mummelit siellä työnteli rollaatoria pelkkä t-paita päällä ja ryppunen pylly paljaana ,
      joilleki vanhoille seksi on koko maailma vaikka muisti muuten ei enään toimiskaa,
      miespuolisilla on myös omat ongelmansa,
      usein vanha mies luulee voivansa tehdä seksiä vaikka kalu roikuu kuin kuollu mato, eikä nouse vaikka tikun työntäs tueksi,
      mua ei enää kiinosta seksi elämä,
      tiedän, jos kynsisin jokailta piirakkaa, heräähän se ,
      mutta kun sen antaa olla rauhassa eipä herää mielenkiinto,
      kyllä sen tuntee ja tietää elävän,
      mutta se ei häiritse kun ei ole sitä vastapuolta rinnalla,
      olen huomannu, on tyhmyyttä herätellä itse kynsimällä uinuvaa tiikeriä,
      jos olisi oma puoliso elossa tai uusi kumppani asia olisi avan toisin,
      vanhana en jaksa juosta enkä haaveilla uudesta kumpanista,

• hurutalohanke

Jos olisi sellainen huruakkojen ja ukkojen talo sellainen kommuunityyppinen. Kyllä enemmän nuorten suosimia tilapäiseen asumiseen.
      Tulijoita ja tilausta olisi yhteistaloasumiseen. Kukin voisi järjestää omissaan ruokailemisen, mutta kokki olisi myös talonväkeen kuuluva.

Ihmisillä olisi seuraa toisistaan. Tehtäisiin yhteismatkoja, pelattaisiin seurapelejä yms.

• hurutalossa ;D

Nauran yksikseni.

En sille mitä kirjoitat urutalohankkeesta, mutta jos seksistä siellä sitten tuliskin riitaa.

Kun joku saa ja toinen ei edes halua!

Haluaisin olla kärpäsenä katossa.

• liimii

Minä haluan toistaiseksi olla paljon omissa oloisssani. Harvassa olivat vastakkaisen sukupuolen mielenkiintoiset yksilöt nuoruudesssakin, vaikka esim. opiskelin miiesvaltaisella alalla. Sieltä ei elämänkumppaniaa löytynyt, silti aika kului. Tavallaan olen palannut tuohon aikaan, seuraa on, mutta läheisempää suhdetta en kaipaa.

• yx ainoa olla pitää

mutta seksin kanssa sekoilua en kestäisi.

• kukkaro kiekuu
        yx ainoa olla pitää kirjoitti:

mutta seksin kanssa sekoilua en kestäisi.

Kyllähän kaheksaakymmentä lähentelevät ihmiset osaavat suhtautua seksittömään elämäänsä. Sitä paitsi maksullisia palveluksia on olemassa.
        Kukin toimikoon kukkaronsa mukaan.

• huruakat ja ukot

onko niitä täällä? tuoko .... ... vai kuka ??

• hurujako

eipä ko kauniita seitenkymppisiä viiva kaheksankymppisiä naisimmeisiä on täällä koko joukko yhellä ei ol edes vaivaisenluita vaan korkeat korot ja kellohame-
      ja nii ollaa hyvänluonteisia että riidellää vain seitemän päevää viikossa

• el charmi

Kelpaisi kyllä minullekin, se sydänystävä. Minulla oli paras mahdollinen nainen ihan elämänkumppaniksi, mutta vanhanliiton miehenä aikailin liikaa.
      Nyt hän sanoikin, että seurustelee uuden miesystävän kanssa. Harmi mikä harmi.

• Saa antaa

Olen seitenkymppiä ylittäny, yksin ooon, mutta naisellisuuteni ei oo mihinkään hukkunu. Kaipaan silittelijää selälle ja sielulle, saa sieltäki silittää, koska käden lämpö herättää halut ja suukko tekee hulluksi.

Oliskohan....?

• kaapo .

Täälläkin huomaa, ettå päälle seitsenkymppisistä naisista monet ovat vielä hyvinkin naisellisia.

• mielikuvitus tekee-

joilleki tepposia, älä kynsi enää piirakaasi se ei pääse rauhottumaan jos aina työntää kätensä sinne.
        olisit pitäny omasta puolisosta parempaa huolta.

sunki halut on vanhuuden höperyyttä,
        rakstitko omaa puolisoasi silloin kun hän oli elossa, vai joksitko silloinki jo vieraissa,

vanhoilla seksi elämä on mileti mahdottomuus, naisilla limakalvot ei kestä hinkaamista, ja miehillä ei yksinkertasesti seiso muu kuin järki,

puistataa nämä kiimaset hörhöt,

• caesar4

Oletpa ihan toista maata. Onnittelen ! Jos arvata saan olet sitä mitä olet siksi, että olet heittäytynyt ELÄMÄÄN alusta alkaen tunteilla etkä raaàlla seksillä. Kohtaloamme emme valitse laskelmoiden koska se tulee aina yllättävän käänteen takaa jatkuen aina vain joko hyvään tai vaikeaan suuntaan. Vaikeuksien voittaminen kannattaa!

• viiksi collie

Saa antaa, pitäisikin...

Elämänläheistä tekstiä on aina wanhan collienkin kiva lukia. Koska luonto se on, koska luonto se on joka wanhan tikan puuhun vetää.

• Väärintein

olisitkohan ?

• saa antaa...
        mielikuvitus tekee- kirjoitti:

joilleki tepposia, älä kynsi enää piirakaasi se ei pääse rauhottumaan jos aina työntää kätensä sinne.
        olisit pitäny omasta puolisosta parempaa huolta.

sunki halut on vanhuuden höperyyttä,
        rakstitko omaa puolisoasi silloin kun hän oli elossa, vai joksitko silloinki jo vieraissa,

vanhoilla seksi elämä on mileti mahdottomuus, naisilla limakalvot ei kestä hinkaamista, ja miehillä ei yksinkertasesti seiso muu kuin järki,

puistataa nämä kiimaset hörhöt,

mielikuvitus tekee- Sinulle ihan vartavasten vastaan.

Limakalvot tottakai ohenevat siellä missä hormoonitoiminnan pitäisi olla hyvä.

Etkö tiedä, että hormooneilla korjataan sitä oman kehon hormoonivajetta? Kun lisätään puuttuvat hormoonit lääkkeinä, "sekin kostuu ja kestää", jopa kaipaa sellaista mistä Sinä haluat kaikkien jo luopuvan.

Jollet itse halua miestä lähellesi juuri siinä halussa ja olet jo lopettanut itsetyydytyksenkin, niin harmitteluni. Olet luopunut paljosta.

Jos löytäisin miehen, ilomielin luopuisin lopustakin häveliäisyydestäni ja nauttisin, nauttisin sinunkin puolestasi siitä mitä luoja on minulle haluina ja himoina antanut ja jonka Hän sallii munu säilyttävän ja jonka iloista voin jakaa kumppanillekin.

Harmi kun noita siveitä sattuu joka ketjuun.
        Pilaavat kaiken iloni moittimalla kun minulla on vielä kaikki aistit terävinä ja himot huutaa....

• koettua tietoa
        saa antaa... kirjoitti:

Etkö tiedä, että hormooneilla korjataan sitä oman kehon hormoonivajetta? Kun lisätään puuttuvat hormoonit lääkkeinä, "sekin kostuu ja kestää", jopa kaipaa sellaista mistä Sinä haluat kaikkien jo luopuvan.

Jollet itse halua miestä lähellesi juuri siinä halussa ja olet jo lopettanut itsetyydytyksenkin, niin harmitteluni. Olet luopunut paljosta.

Jos löytäisin miehen, ilomielin luopuisin lopustakin häveliäisyydestäni ja nauttisin, nauttisin sinunkin puolestasi siitä mitä luoja on minulle haluina ja himoina antanut ja jonka Hän sallii munu säilyttävän ja jonka iloista voin jakaa kumppanillekin.

Pilaavat kaiken iloni moittimalla kun minulla on vielä kaikki aistit terävinä ja himot huutaa....

Hormonihoito ei ole niin ongelmatonta, siinä piilee syöpävaarakin. Paras limakavojen liukastaja on halukkuus ja säännöllinen rakastelu. Pitkä esileikki valmistelee naisen, kukapa voisi kylmäksi jäädä kun mies suulla kiihottaa. On hyviä apteekkivoiteitakin paikalliseen käyttöön, ei koko kehon tarvitse hormonihoitoa saada. Hyvä vinkki on geishakuulat, ne pitävät vaginan lihakset kunnossa, ilolihaksien lisäksi virtsanpidätys säilyy täydellisenä.

• se samainen
        Väärintein kirjoitti:

olisitkohan ?

No niin no. Mikään ole mahdotonta. Katotaan ny ainakin viikonloppuun. Alkaa väsy käydä käpälään, sano. Oikein mukavata illan mullukkata.

• realisti vanha rva
        saa antaa... kirjoitti:

älä viitti hörhöillä enää,
        kävisit vanhain kodissa siellä niitä hörhöjä on sinullekkia aivan tarpeeksi,
        mummot jopa tappelevat ja kilpaiee huruukokojen suosiosta,
        mene ihmeessä vanhainkotiin, siellä on jo sinun ikäsiä pilvinpimein,
        täällä vapaalla markkinoilla ei sua kukaan katso enää sillä silmässä,

• capt. cöpenick
        realisti vanha rva kirjoitti:

Koetulla tiedolla ihan hyviä ohjeita vanhemmille naisille. Kun taas realisti vanha rouva ihan hörhöilystä kirjoittaa.
        Tuokin virtsan lirahtelu. Olen mies, mutta syksykesästä alkoi lirahtelemaan lähes joka päivä. Suositeltiin rankkaa voimistelemista.
        Vanha juttu toteutui, vaiva paheni puolella. Tiesin että pitää jatkaa aloiteetua venyttelyä, eikä tilata hädissään urologille aikaa.
        Muutaman viikon jälkeen käyttämäni kallis virtaamisvaikeuteen kirjoitettu Duodart lääke, teki saman jonka se tekee terveelle miehelle, pidätyskyky meni kokonaan.

Jätin ko. lääkkeen kokonaan pois ja tilalle apteekin reseptitöntä lääkettä tarpeen mukaan. Ei tuo kaikki estä sydämen kaipuun olemassaoloa.

• haluttunahaluaa
        realisti vanha rva kirjoitti:

Juu, tietävätköhän palstalaiset, varsinkin arvoisa realisti vanha rouva, kuinka virkeitä ja toimintakykyisiä voi vanhainkotissakin olla?

Miksi hän muuten viittaa mummoihin jotka tappelevat ukoista?
        On siis totta, että miehen kaipuu on noin kovaa ja haluja on, olkoon sitten vaikka hulluna huoraamassa, kun ei puutteeseen kuole!

Palvelutalojen asukkaat ovat varakasta väkeä. Moni ostaa osakkeen palvelutalosta ja lähtee talveksi etelän lämpöön. Niin minäkin aion tehdä!
        Sitten kun on saanut kaiken halaumansa, eikä enää jaksa juosta rakkaudenkaan perässä, joutaakin jäämään paikoilleen. Voi vanhana muistella kuinka mukavaa elämä oli, ellei enää jaksa, kuten kai on käynyt arvoisalle vanhalle rouvalle.

Minulle ainakin virtaa ehdotuksia, mutta eihän sitä pienestä tavarasta kaikille riitä. Pieni kun olen, pitää keskittyä olennaiseen ja olevaan.

Kun joku tekee paremman tarjouksen, tartutaan syöttiin, yhdessä kaikki yksinäiset, vaikka ei tietenkään siihen samaan voi, eihän kaikkea voi jakaa paloiksi ja mies nyt on liian suuri uhraus jkaa ihan yleisesti, salassa vois pikkuisen maistaa, eikös se ole drendikästä! Nyt on tulossa viikonloppu, ei ku kiinniottoon miehet ja naiset!
        Jos ei yritä, ei mitään saa. Saiskos pluvan vaan!

• väärintein
        se samainen kirjoitti:

No niin no. Mikään ole mahdotonta. Katotaan ny ainakin viikonloppuun. Alkaa väsy käydä käpälään, sano. Oikein mukavata illan mullukkata.

Olethan?

• Olen kuin olenkin
        väärintein kirjoitti:

Olethan?

haluttunahaluaa, Olen.

• V:T
        Olen kuin olenkin kirjoitti:

haluttunahaluaa, Olen.

jesh minäkin.

• realisti vanha rva.
        capt. cöpenick kirjoitti:

Koetulla tiedolla ihan hyviä ohjeita vanhemmille naisille. Kun taas realisti vanha rouva ihan hörhöilystä kirjoittaa.
        Tuokin virtsan lirahtelu. Olen mies, mutta syksykesästä alkoi lirahtelemaan lähes joka päivä. Suositeltiin rankkaa voimistelemista.
        Vanha juttu toteutui, vaiva paheni puolella. Tiesin että pitää jatkaa aloiteetua venyttelyä, eikä tilata hädissään urologille aikaa.
        Muutaman viikon jälkeen käyttämäni kallis virtaamisvaikeuteen kirjoitettu Duodart lääke, teki saman jonka se tekee terveelle miehelle, pidätyskyky meni kokonaan.

Jätin ko. lääkkeen kokonaan pois ja tilalle apteekin reseptitöntä lääkettä tarpeen mukaan. Ei tuo kaikki estä sydämen kaipuun olemassaoloa.

capt.cöpenick :

juu, totta on läheisyyden kaipuu, se on luonnolista vanhallekki yli seitenkympiselle,
        mutta seksistä höröily on tän ikäsille jo höperyyttä,
        kuten olet itse kokenu jokin vaiva on aina esteenä seksielämässä vanhuksilla,
        huomatkaa,, monella vanhalla naisellaki on virtsan karkailua usein hyvin suurta, huh huh
        itselläni ei kuitenkaa , luoja on antanu siinämielessä terveen fysiikan, koska ikäni olen kuntoillu ihmeekseni olen siinämielessä vielä terve,
        sitten naisilla on limakalvojen ohuus suuri harmi, itsellä ei hormoonitkaa ole pystyny estämään limakalvojen ohenemista,
        reikä pienenee vanhemuuten joten sinne tökkiminen aiheuttaa suurta kipua touhutessa ja seurauksena verenvuotoja ,
        limakalvojen repeilly haavauma vanhalla paranee hitaasti,
        tulee enemmän tulehdus peräistä vaivaa, joka on tosi kiusallista,
        kuka vanha nainen oikeesti haluaa toiminnalista seksiä vanhan ei kukaan,
        oma seksi elämä on loppunu yli kaksikymmentä vuotta sitten, kun puoliso sairastui vakavasti,
        vanha nainen ja mies mielikuvituksissaan kyllä seikkailee hamaassa nuoruudessaan kuten dementikot konsanaan,
        demetikko ei huomaa omaa vanhuuttaan ollenkaan, hän elää ikuista nuoruutta,
        ja hörhöilevät seksin perää vieläki, kuten olemme tälläki palstalla sen usein saaneet lukea.

• realisti rouvalle!
        realisti vanha rva. kirjoitti:

capt.cöpenick :

juu, totta on läheisyyden kaipuu, se on luonnolista vanhallekki yli seitenkympiselle,
        huomatkaa,, monella vanhalla naisellaki on virtsan karkailua usein hyvin suurta, huh huh
        itselläni ei kuitenkaa , luoja on antanu siinämielessä terveen fysiikan, koska ikäni olen kuntoillu ihmeekseni olen siinämielessä vielä terve,
        sitten naisilla on limakalvojen ohuus suuri harmi, itsellä ei hormoonitkaa ole pystyny estämään limakalvojen ohenemista,
        reikä pienenee vanhemuuten joten sinne tökkiminen aiheuttaa suurta kipua touhutessa ja seurauksena verenvuotoja ,
        oma seksi elämä on loppunu yli kaksikymmentä vuotta sitten, kun puoliso sairastui vakavasti,
        vanha nainen ja mies mielikuvituksissaan kyllä seikkailee hamaassa nuoruudessaan kuten dementikot konsanaan,
        ja hörhöilevät seksin perää vieläki, kuten olemme tälläki palstalla sen usein saaneet lukea.

Realisti vanha rouva.
        Arvoisa rouva, kerrot että reikä pienenee ja repeilee, virtsa karkaa ja mitä muuta ihme vaivoja sinulla nyt lieneekään. Ymmärrän hyvin tuon seksikielteisyytesi.

Et itse voi nauttia (kipuja) ja kiellät muita nauttimasta.

Voin kertoa, että olen 74 vuotias, limakalvot kunnossa, touhutippakin irtoaa tarvitessa, ei tee kipeää, mutta aah, niin hyvää tekee kun kunnolla saa.
        Se joka saa se tietää, joka ei ole kahteenkymmeneen vuoteen saanut, ei todella voi edes puhua vnahan naisen rakastelusta ja kaiken lisäksi opettaa!

Olisit jo hiljaa vaivoinesi.
        Me muut naatitaan ja laakastaan kun makeimmillaan nautinnon tila, huuta pitää, niin hyvää tekee.
        Vanhalla naisella!

Siveellinenkin haluan olla, säädyllinenkin kun sanon että rouva olen, mutta miestä vain ei ole joka haluun tuossa vieressä, mutta se onkin eri juttu, eikä kuulu sinulle.

Alkaa olla lapsellista, ei kannataisi noin yksislmäisesti elämää katsovalle edes vastata. Lopetan tähän ja menen miehen kanssa sänkyyn. Ehkä se tulee se nautintokin siinä sivussa, eikä tee kippeetä.

• kalle kehveli, gyn.
        realisti rouvalle! kirjoitti:

Realisti vanha rouva.
        Arvoisa rouva, kerrot että reikä pienenee ja repeilee, virtsa karkaa ja mitä muuta ihme vaivoja sinulla nyt lieneekään. Ymmärrän hyvin tuon seksikielteisyytesi.

Et itse voi nauttia (kipuja) ja kiellät muita nauttimasta.

Voin kertoa, että olen 74 vuotias, limakalvot kunnossa, touhutippakin irtoaa tarvitessa, ei tee kipeää, mutta aah, niin hyvää tekee kun kunnolla saa.
        Se joka saa se tietää, joka ei ole kahteenkymmeneen vuoteen saanut, ei todella voi edes puhua vnahan naisen rakastelusta ja kaiken lisäksi opettaa!

Olisit jo hiljaa vaivoinesi.
        Me muut naatitaan ja laakastaan kun makeimmillaan nautinnon tila, huuta pitää, niin hyvää tekee.
        Vanhalla naisella!

Siveellinenkin haluan olla, säädyllinenkin kun sanon että rouva olen, mutta miestä vain ei ole joka haluun tuossa vieressä, mutta se onkin eri juttu, eikä kuulu sinulle.

Alkaa olla lapsellista, ei kannataisi noin yksislmäisesti elämää katsovalle edes vastata. Lopetan tähän ja menen miehen kanssa sänkyyn. Ehkä se tulee se nautintokin siinä sivussa, eikä tee kippeetä.

ilmiselvästi sinulla ei koskaan ole ollutkaa miestä, itse olet dildoja käyttäny, jaluulet että se on oikeaa elämää,
        lue oikein ei vanha rva,lla ole virsankarkailua, on vain normaalia vanhenemista limakalvojen suhteen joka on väistämätöntä kaikilla vanhuksilla, ja normaalia on silloin kun vanhat naiset ei halua enää seksielämää, pelkkä toisen ihmisen läheisyys ja rakkkaus riittää, vielä harvemmalle vanhalla miehellekki seksi on mahdottomuus, ON asiasta oikeaa tietoa,
        sun ton tuha tänne tulla kerttomaan luonnottomuuksista,
        jos olet jo dementoitunu se on sinun harmisi, saat vapaasti elää harha maailmassasi.

• klapitimpuri
        realisti vanha rva. kirjoitti:

capt.cöpenick :

Onhan se oikein virallisesti todettu, että on terveempää käsitellä mielessään normaaleihin viettitoimintoihin liittyviä asioita kuten seksiäkin, eikä alkaa kieltämään koko asiaa.
        Elämälle ei ole trendikästä eikä terveellistäkään kääntää selkää. Puhutaan s i i t ä mikä puhututtaa.

• naimisissa.

Se nai ken siihen pystyy ja siihen kaverin saa. Sitä vartenhan naimisiinkin mennään.

• Hah !

Naimista varten ei tarvitse mennä naimisiin. Paitsi ehkä joskus keskiajalla.

• Vaikeita muutenkin

Mitähän hemmetin väliä iällä on? Meikän syrän ja sielu kaipaavat ymmärtäjää eikä iällä ole tasan mitään väliä. Tykkään kyllä nuoremmista, ehkä sattuneesta syystä.

• heevee

Aloittaja puhuu sydämestä. Miksi valutaan aina alaspäin näissä keskusteluissa? Jospahan lähdettäisiin vaihteeksi kiipeämään. Mulle on tärkeää sekin, mikä pääkopassa tapahtuu.

• Mitä sössötät ?

Mitä "heevee"ttiä? Mihin "alaspäin"? Syrämestähän määkin puhuin, en alapäästä. Ja sinullako myöskin sielusi sijaitsee alaosassa olemustasi?

• heevoo

sössötän mitä sössötän ihan yleisesti vain, mutta sohaisin ampiaispesään. Sattuipa viestisi olemaan hännänhuippuna, olen ihan hyvällä tuulella

• Vas laidan lukutaito
        heevoo kirjoitti:

sössötän mitä sössötän ihan yleisesti vain, mutta sohaisin ampiaispesään. Sattuipa viestisi olemaan hännänhuippuna, olen ihan hyvällä tuulella

Jos sinä et kommentoi minun viestiäni, niin älä näppää viestini "vastaa"-lootaa vaan käytä sitä, joka on sivun alalaidassa jo valmiina. Jos jo käytit ja kommentoit vain yleisesti tai aloittajalle, mene sivun ylös ja nappaa aloittajan "vastaa"-lootikkoa, niin menee oikealle kohdalle vasemmassa laidassa.

• tämä on tosi

Tiesittekö mikä on miehen rakkaus ?

NO mä kerron,

se on äkillinen verensyöksy k y r p ä ä n ,,

• tosi se tämäkin

että vehkeitään mies kutsuu sukukalleuksiksi

muuta sitten olekaan

• Nainen omaa
        tosi se tämäkin kirjoitti:

että vehkeitään mies kutsuu sukukalleuksiksi

muuta sitten olekaan

sukukalleuden
        kun pystyy synnyttämään elämää.

• Ryhmätyö
        Nainen omaa kirjoitti:

sukukalleuden
        kun pystyy synnyttämään elämää.

Tarkoitatko sinä tässä, että mies ei synnytä elämää, vaan nainen yksin? Onko jotain muutakin jäänyt väliin? Ihan yleisesti "sukukalleuksista" puhuttaessa tarkoitetaan miesten palleja eli suvunjatkamisvärkkejä. Siis miehen kallein ja rakkain omaisuus, jolla miehisyys määritellään. Vai?

Joku tunnettu viisas mies oli aikoinaan sitä mieltä, että naiset ovat kateellisia tästä riiputettavasta ominaisuudesta, mutta hän kuului siihen aikaan, jolloin ei arvostettu naista ihmisenäkään, miten sitten hänen lisääntymiseen tarvittavia elimiäänkään, jotka ovat vielä jopa piilossa eikä niitä pysty näyttämään. Vaikka kyllähän jotkut kovasti yrittävät revitellä sitä esille ja lisätä kansan tietoisuutta.

Mutta elämän synnyttämiseen tarvitaan vieläkin molempien sukupuolten ominaisuuksia, joten paremmuusjärjestyksestä taistelu on pienisieluista puuhastelua.

• oma oli paras -
        Ryhmätyö kirjoitti:

Tarkoitatko sinä tässä, että mies ei synnytä elämää, vaan nainen yksin? Onko jotain muutakin jäänyt väliin? Ihan yleisesti "sukukalleuksista" puhuttaessa tarkoitetaan miesten palleja eli suvunjatkamisvärkkejä. Siis miehen kallein ja rakkain omaisuus, jolla miehisyys määritellään. Vai?

Joku tunnettu viisas mies oli aikoinaan sitä mieltä, että naiset ovat kateellisia tästä riiputettavasta ominaisuudesta, mutta hän kuului siihen aikaan, jolloin ei arvostettu naista ihmisenäkään, miten sitten hänen lisääntymiseen tarvittavia elimiäänkään, jotka ovat vielä jopa piilossa eikä niitä pysty näyttämään. Vaikka kyllähän jotkut kovasti yrittävät revitellä sitä esille ja lisätä kansan tietoisuutta.

Mutta elämän synnyttämiseen tarvitaan vieläkin molempien sukupuolten ominaisuuksia, joten paremmuusjärjestyksestä taistelu on pienisieluista puuhastelua.

juu,
        vanhana rva:a olen sitä mieltä,
        miehllä on perhekalleudet,
        ainaki oli meidän perheessä, lapsia syntyi liuta maailmaan,

• 11, 3

Joku ilmoittaa toivovansa toisen sukupuoleen kuuluvaa kumppania, mutta julistaa samalla, ettei intiimi puoli tule kyseeseen.

On osoitus hyväuskoisesta hölmöstä, anteeksi vain, mutta totuuden sanominen on tässä paikallaan.

• pitääköRautalangasta

asia sinulle vääntää ,,,

11,3

se johtuu siitä,
        kun vanha nainen tietää ettei miehellä ehkä / t0dennäkösesti veri enää syöksy kyrpään,
        siksi varsinki nainen toitottaa että toivoisi miestä rinnalleen koska kuitenki mies on aina mies vaikka vanhalla miehellä ei seksi enää luistaiskaa,
        onhan mies nuorempana ollu seksuaalisesti kykenevä, kuten nainenki on ollu aikoinaan sukukypsä ja synnyttäny lapsia,
        eihän vanhalla naisellakaa ole limakalvot enää kunnossa joten tässä on selitys sinulle 11,3

• Ei peilaudu

Kyllä se niin on, että ei tällaisella keskustelulla ole mitään hyötyä kumppanin hakijalle, ellei ole avoimesti rekisteröitynä kirjoittamassa ja samalla hyväksy avoimesti suorat yhteydenotot postilaatikkoonsa, joka kaikilla rekisteröityneillä palvelun tarjoajalta on käytössä.

Ruuneperi oli suoraan laittanut sp osoitteensa, ottaa yhteyttä kuka haluaa, on hänen periaatteensa. Profiilista se löytyy sp. kaillla, ellei ole profiiliansa piilottanut.

Minäkin olen yksin, mutta en usko tämän Suomi24 kautta yksinäisyyteeni seuraa löytyvän, en siis kirjoita rekisteröitynä, vaikka se olisi viisainta.
      Saiaihan tämä palstan realismissa elävä rouva, jolle seksi ei maistu, suoraan haukkua minua tietäen kuka ja mikä olen, mutta sitä iloa nyt en halua hänelle suoda.

Arvostan miehiä ja kunnioitan miestä joka ei vaihda kumppania joka viikonloppu, ei etsi yhä uusia ja uusia suhteita käydäkseen paikan päällä katsastamassa ja kuten olen kuullut, "koeajamassa" ajatuksella, että kunhan nyt tämän kerran.

Mies on mies sukukalleuksineenkin, onhan sellainen naisellakin. Olen kuullut anoppia nimitettävän "herkkupalan kasvattajaksi". Siinä mies tykkää naisensa joka palasta, vaikka ei nyt paloina nautikaan, hetkinä vain. Makian lihan kasvattaja on anoppi ja me naiset kannmme sitä lihaa joko nautinnolla tai kieltäen nautinnon itseltämme, muka ikään viitaten.

Pitkälti yli 70 vuotispäivän olen elänyt ja seksi on nautinto jonka haluan jakaa sellaisen miehen kanssa joka tuntuu sielunveljeltä ja jonka silmissä on kutsu elämän tulevaisuuteen.

Tässä nyt ei ole osoitetta, kuten kerroin, olis kyllä paikallaan näyttää kuka puhuu ja ihan omalla suulla!!!!!

• huutomerkeille

evvk kuka puhuu noita päiväuniaan. Katkeruutesi ei vaan paistaisi niin rumasti ilmi, jo solisit malttanut jättää "palstan realismissa olevan rouvan jolle seksi ei maistu" mainitsematta. Sekin on omaa kuvitteluasi, kuka täällä on toisten oikeita tai kuviteltuja seksi kokemuksia haukkunut.
        Nyt näyttää olevan ihan kilpailu, että saa vakuuttaa seksin ihanuutta ja etsiä ja syytellä niitä, jotka muka sitä ei ihanana pidä. Nekin varmaan on tikkatauluna, jotka ei siitä julkisesti puhu.Kyllä se niin on, että siitä puhe ja huuto mistä puute.
        Kyllpäon huutomerkkejäkin perässä , niin on kova hätä .

• muutama !!!!!
        huutomerkeille kirjoitti:

evvk kuka puhuu noita päiväuniaan. Katkeruutesi ei vaan paistaisi niin rumasti ilmi, jo solisit malttanut jättää "palstan realismissa olevan rouvan jolle seksi ei maistu" mainitsematta. Sekin on omaa kuvitteluasi, kuka täällä on toisten oikeita tai kuviteltuja seksi kokemuksia haukkunut.
        Nyt näyttää olevan ihan kilpailu, että saa vakuuttaa seksin ihanuutta ja etsiä ja syytellä niitä, jotka muka sitä ei ihanana pidä. Nekin varmaan on tikkatauluna, jotka ei siitä julkisesti puhu.Kyllä se niin on, että siitä puhe ja huuto mistä puute.
        Kyllpäon huutomerkkejäkin perässä , niin on kova hätä .

Huutomerkeille!

Että Sinäkin näkisit mikä tekstissä on tärkeintä, niin olis hyvä joka ikisen laittaa noita huutomerkkejä!
        Minäkin merkkaan niillä!

• Caesar4

Tämä keskustelu on ihan mielenkiintoista kun ihmiset ovat rehellisiä ITSELLEEN. Tuskinpa tai toivottavasti Kallen lukijat eivät häiritse. Tietysti heitä jaerimielipiteen esittäjiä on täällä. On se vaan niin metkaa, että kaikki ihmiset ovat eri näköisiä ja eri tapaisia. Sehän on perusedellytys keskustelulle. Iulius.

• Sielun.. joku

Kukapa nyt ei sielunveljeä tai sielunsiskoa yksinäisyyteensä kaipaisi?

Niin täälläkin, veljet ja siskot hakusessa.

• eskimox

Sanotaan, että kaikille kipoille löytyy kantensa. Tarkoittaneeko koko maapallon väestöä? Vähän avaraks mämöö.

• --------------------

sielun..joku

halooo,
      ei kaikki vanhukset halua eikä kaipaa minkään laista ukkoa tai akkaa rieskseen,
      varsinkaa jos on koko elämänsä passannu ja hoivannu avutonta ukkoa hautaan asti, yksin on vihdoinki hyvä olla , ilman moitteita, ja vieraissa juoksevaa ukonrahjusta,
      -- on tetenki niitä vanhoja naisia, jos hänellä on ollu mies joka on passannu viimesen päälle akkaa ja rahottanu häntä, vaikka akka olis juossu vieraissa, semmonen vanha akka luulee vielä löytävänsä jonku vielä paremman ukon joka alkaa häntä passaamaan ja rahottamaan huonosta luonteesta huolimatta.
      sanompa totuuden tämmöselle akalle, EI LÖYDY, olit antanu arvon omalle miehellesi aikoinaan.

• virilinski

Eihän aloittaja puhunutkaan, kirjoittanut että kaikki yksin jääneet haluaisivat uuden sydänystävän - tosin mulkkujahan ne sellaiset tietenkin on.
        Itse kuitenkin haluan.

• kkanved

olisitpa antanut arvom.

• oma ON aina paras -

sitä mietä, kun itsellä on paras, miksi juosta vieraissa, ei ikinä mun luonteella.
      houkutuksia elämä toi useinki tielleni, mutta olin niille sokea ja kuuro, sanoin kiitos EI,
      olin papille luvannu elää uskollisena myötä ja vastoinkäymisissä, sen sanan pidin.

Mun puoliso oli paras enkä uutta tahdo, parempaa ei maa päällään kanna kuin oli aikoinaan omani, virheistään huolimatta,
      ikuisesti vain häntä kaipaan ja muistan.

• sattumaaon

Uskollinen olin minäkin ja luulin, että aviomieheni jää ainoaksi. En etsinyt ketään hänen kuoltuaan, mutta sattuma heitti tielleni toisen hienon miehen. Kultasimme toistemme eläkepäiviä. Hänkin poistui melkein yhtä äkkiä kuin oli ilmestynytkin. Kumpaakin muistelen , kaipaan, mutta elän omaa elämääni.

• kulkurin kaiho
        sattumaaon kirjoitti:

Uskollinen olin minäkin ja luulin, että aviomieheni jää ainoaksi. En etsinyt ketään hänen kuoltuaan, mutta sattuma heitti tielleni toisen hienon miehen. Kultasimme toistemme eläkepäiviä. Hänkin poistui melkein yhtä äkkiä kuin oli ilmestynytkin. Kumpaakin muistelen , kaipaan, mutta elän omaa elämääni.

Hienosti kirjoitettu; "kultasimme toistemme eläkepäiviä".

• lentävä läski m

Lentävä läskimies tässä hei. Lyllersin koneelle ilmaisemaan osanottoni sydämmessään vastakkaista sukupuolta olevan kaipuuseen.
      Kuten tunnetaan, lihavat on lepposia, ei tee ne suotta syyttä kepposia.

• aikaero

Lihavat on leppoosia, nauraiski on suuri naama.
        Myönteisti tuonki sanoon,

Isooista miähistä en tiiä, en taitaas tykätä.
        Vähä on vieres ollu ja haisoovat. Hiki niis haisoo!

• kuapo h
        aikaero kirjoitti:

Lihavat on leppoosia, nauraiski on suuri naama.
        Myönteisti tuonki sanoon,

Isooista miähistä en tiiä, en taitaas tykätä.
        Vähä on vieres ollu ja haisoovat. Hiki niis haisoo!

Sanotaan tosin,ettei se ole mies eikä mikään, joka ei tupakalle, viinalle ja cacalle haise.

• onnellinen leski

olen onnellinen leski, minulla on ainaki kaksi vaki ystävää, ( on olemassa muutama muuki ystävä sielun kumppani mutta emme pidä paljon yhteyksiä, mutta tiedämme vaan olevamme hyviä ystäviä, kortteja joskus lähettetämme toisillemme,)
      muuta nämä kaksi vaki ystävää , ne soittelee silloin tällöin kuulumisia, toinen on lapuuden tyleröstä asti ollu ikiystävä vanhhydenpäiville asti,
      toinen on kolmattakymmentä vuotta ollu vaki ystäväni soitellaan viikottain joskus useimminki, joskus hieman harvemmin, välimatkaa molempiin on satoja kilometrejä, joten nähdään hyvin harvoin, mutta puhelin ei ehdi ruostua, sitä käytetään ahkerasti ja puhelut on pitkiä,
      en kaipaa senkummemin ystäviä, nämä sydänystävät riittää ja omat lähiomaiset,
      - tietenki jos luoja tuo elämäni polulle vielä uuden sydän ystävän otan tietenki hänet avosylin vastaan, se olisi maailman suurin ihme, jumalalle ei mikään ole mahdotonta.

• mies, yksin

Minullakin hyvät ystävät tärkeitä kun yksinäisenä miehenä elelen. Ikäänkuin raskain aika olisi taittumassa.
      Maksettu kotitalousihminenkin oikein puhelias ja lämminsydäminen ammattilainen.

Kun itse asennoituu valoisasti kanssaihmisiin, vastakaikuakin niin saa paremmin.

• vm 39

Ei ole ystäviä ollut varmaan viimeiseen 60 vuoteen. Ei niitä kaipaile nytkään.

• ikä on rasite

vm 39

On sinulla ainakin hyviä tuttuja, jotka pitävät sinua kohtuullisena tyyppinä. Ystävyys on niin venyvä käsite. Naisilla on jotenkin käytännöllisempi ote elämään.
        Ne katsoo, että äijä se on, ei enää hyvässä vedossa tai hapessa.

• mieskin kaipaa

Saisi toki nainen hiukan nuorempikin olla, kunhan suhde perustuisi tosi kiintymykseen ja rakkauteen.

• Sitomisen kaipuuta

Monen miehen kuvittelema "tosi kiintymys ja rakkaus" loppuu siihen, kun nainen haluaa olla itsellinen ja itsenäinen ja elää myös omaa henkilökohtaista elämäänsä parisuhteesta huolimatta. Moni mies ei näet ymmärrä, että nainen pystyy molempiin yhtä aikaa vaikka mies ei pystykään.

• kiintymys ll

Jos miljardit kärpäsetkään eivät ole väärässä, niin eiköhän sama koske miehiinkin. Toki toki moni mies ei ole kehittynytkään syvän kiintymyksen tasolle, niin sama koskee naisiakin.

Ei tästä ole viikkoa kauempaa kun telkkarissa näin dokumentin huumeriippuvaisista ihmisistä. Dokumentin nainen antoi kaikki kolme lastaan pois, voidakseen antautua enemmän uudelle rakkaalleen heroiiniriippuvuudelle.

Nainen sanoi suoraan, että hänen riippuvuutensa on suurempi kuin rakkaus lapsiinsa. Nuorin lapsista oli vain muutaman vuoden ikäinen.

• Ehkä sitä oikeinta

Eiköhän narkkariäiti ollut vain viisas ja ymmärtäväinen, vaikkakin ehkä tietämättään. Jollain tasolla hän tajusi, että lapset eivät kuulu sellaiseen elämään, jossa hörhöillään huumeissa. Joten Luojalle kiitos, että luovutti pilttinsä pois. Sanoisin, että suuri rakkauden osoitus, sen oikean, josta ihmiset yleisesti eivät tiedä eivätkä tajua yhtään mitään.

• kiintymys lll

Juuri sitä aidointa ja oikeinta rakkautta. Ja luullakseni nainen tiesi, ettei aloittamaltaan sivuraiteelta ole paluuta lasten luo ja elämään.
        Syvä huumeriippuvuus on traaginen elämänvaihe. Ehkäpä naisen kohtalo puhuttelisi riippuvuuden vaaroista nuorempia aloittelijoita.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      224
      8344
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      116
      6167
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      5672
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      3940
    5. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      68
      3828
    6. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      30
      3008
    7. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      26
      2793
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      28
      2725
    9. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      25
      2687
    10. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      47
      2610
    Aihe