Miniydinpommin voi ampua singolla.

Davy Crockett

Jenkeillä oli 1960-luvulla hyvin paljon suomalaista vanhaa raskasta sinkoa muistuttava oma raskas sinkonsa, mutta sitä käytettin vähän muuhunkin kuin panssarintorjuntaan. Siihen kehitettiin hiukan ärhäkämpi latinki, nimittäin miniydinpommi.

Sillä kun lasautti, niin ilmaan nousi kaunis pieni sienipilvi ja kuolema niitti satoa alueella, jonka halkaisija oli öbaut kuutisensataa metriä. Sitä ei koskaan käytetty tosisodassa ja projekti ajettiin myöhemmin alas, mutta kyllä sillä olisi saanut kertalaakilla hengiltä komppaniallisen kommunisteja.

Sellainen ihan pikkuinen ja vaatimaton ydinase sopisi vähän muokattuna Suomenkin asevalikoimaan.

http://en.wikipedia.org/wiki/Davy_Crockett_(nuclear_device)

https://www.youtube.com/watch?v=nv_q8q6Z9_I

25

213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ple!

      Miksi toivot sotaa?

      • Nato eiku Eno

        Tappaminen on parasta maailmassa ja niin ihanan amerikkalaista.


      • Suomelle ydinaseita

        Kauhun tasapaino, niin sotaa ei tule.


      • Häh?

        Ei kai kukaan sotaa toivo, mutta puolustusaseena miniydinpommi toimisi hyvin hyökkääjää vastaan.


      • I2K4ql
        Häh? kirjoitti:

        Ei kai kukaan sotaa toivo, mutta puolustusaseena miniydinpommi toimisi hyvin hyökkääjää vastaan.

        Mutta ennaltaehkäisevä isku on paras.


    • Suomi ei voittanut

      Suomi ei kuulu niiden valtioiden joukkoon jolle annettaisiin lupa ydinaseisiin. Jos aloittaja ei satu seuraamaan kansainvälistä politiikkaa, niin voin kertoa että toisen maailmansodan voittajavaltiot määrittelevät yhä edelleen ne maat joille ydinaseet sallitaan.

      • heh...

        pakkoko sitä on kaikille mennä huutelemaan hissunkissun vaan??


      • Niin,

        Sallitaanko ydinaseet Israelille ja Ruotsille? Molemmilla tiedetään olevan ydinaseita.


      • Ruotsilla ydinase
        Niin, kirjoitti:

        Sallitaanko ydinaseet Israelille ja Ruotsille? Molemmilla tiedetään olevan ydinaseita.

        Ruotsillakin on ydinaseita niin myös Suomella pitäisi olla.

        http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/ruotsin_salainen_atomipommi_102755.html#media=102761


      • Stinde.,
        Niin, kirjoitti:

        Sallitaanko ydinaseet Israelille ja Ruotsille? Molemmilla tiedetään olevan ydinaseita.

        Joo niin on hei. Monacollakin on ja Islannilla kans. Niillä on sellaset ydinaseet että niillä sais maailman tuhotua kuuteen kertaan mun laskujen mukaan.


      • Suomella ydinaseita?
        Stinde., kirjoitti:

        Joo niin on hei. Monacollakin on ja Islannilla kans. Niillä on sellaset ydinaseet että niillä sais maailman tuhotua kuuteen kertaan mun laskujen mukaan.

        Onkohan Suomellakin salaisia ydinaseita koska Suomi ei halua liittyä NATOon? Ruotsillakaan ei ole mitään halua liittyä NATOon ja Ruotsilla on salainen valttikortti, ydinpommit. Siksi Venäjäkin meitä niin paljon pelkää.


      • Niin,

        toisen maailmansodan voittajavaltio Neuvostoliitto määrittelee.


      • Ruotsilla ydinase?!?

      • En tiennytkään.
        Niin, kirjoitti:

        toisen maailmansodan voittajavaltio Neuvostoliitto määrittelee.

        Onko se Neuvostoliitto vieläkin olemassa?


      • Täytyy olla,
        En tiennytkään. kirjoitti:

        Onko se Neuvostoliitto vieläkin olemassa?

        koska aiempi kirjoittaja sanoi, että "... toisen maailmansodan voittajavaltiot määrittelevät yhä edelleen ne maat joille ydinaseet sallitaan."


    • komppanianvääpeli

      Olisiko se tehonnut kommunisteihin myös ilman jäsenkirjaa?
      Entäs sosialidemokraatit, mitä niille olisi käynyt? Olisi kai ainakin vp:tä tullut joksikin aikaa.
      Kokoomuslaiset ja RKPläiset tietysti olisi säästynyt siitä lasautuksesta.

      • Luulisin, että

        se tuhoaisi kaikenlaiset kommunistit, mukaanlukien stalinistit, sosialidemokraatit, DEVA:laiset, vihreät, anarkistit, punkkarit, prekariaatit, syndikalistit jne. jne. Kommunismin lahkojahan on noin satakunta erilaista.


    • Tykillä ammuttavia ns. taktisia ydinaseita on ollut vuosikymmeniä ja se on yleisesti tiedossa.

      Ruotsilla oli 1950-luvulla oma ydinaseenhankintaohjelma, mutta siitä luovuttiin, kun Ruotsi sai USA:lta ja Iso-Britannialta riittävät (salaiset) turvatakuut. Ruotsilla oli aikaisemmin myös varsin vahvat konventionaaliset puolustusvoimat.

    • Ei talouspakotteita?

      USA on käyttänyt uraanilla köyhdytettyjä ammuksia hyökkäyksessä Irakia vastaan.

      • Sou wot?

        Niinhän pitikin tehdä.


      • Ei todellakaan

        Maailman ainoalle supervallalle ei voi asettaa mitään pakotteita, koska siinähän ampuisi omaan jalkaansa.


      • Vajok buster

        Et kai oikeasti ole niin vajokki, että luulet köyhdytetyn uraanin räjähtävän kuin joku miniydinpommi?? "DU"ta käytetään siksi koska se on tiheää ainetta ja omaa muutenkin hyvät panssarinläpäisyominaisuudet.


      • wveDKj
        Vajok buster kirjoitti:

        Et kai oikeasti ole niin vajokki, että luulet köyhdytetyn uraanin räjähtävän kuin joku miniydinpommi?? "DU"ta käytetään siksi koska se on tiheää ainetta ja omaa muutenkin hyvät panssarinläpäisyominaisuudet.

        Lisäksi se palaa ja synnyttää myrkyllisiä yhdisteitä.


    • aika pommi!

      Ikävää jos jää putkeen suhisemaan !

      • Mutta se ei

        ole koskaan jäänyt.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1412
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      109
      1150
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1013
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe