Onko täällä muita joilla olisi kokemusta lapsuuden aikaisen seksuaalisen hyväksikäytön kertomisesta tai asian viemisestä eteenpäin ja yrittää saada tekijä vastuuseen? Kuinka mahdollista se on? Pelkään että pilaan kaikki loputkin välini sukulaisiin jos kerron eikä minua uskottaisikaan? Toisaalta kuitenkin haluaisin tekijän vastuuseen myös hänen omien/ tuttavien lastensa turvallisuuden vuoksi, sillä pelkään että hän ei välttämättä osaa lopettaa tekemisiään. Minullekin hän lupasi liian usein lopettavansa, mutta jatkoi aina vaan.
Minua hän hyväksikäytti ikävuosinani 6-16, pahimmillaan se oli silloin kun minä olin 10-13-vuotias, ja pienenä kosketteluna se jatkui vielä minun ollessa 18-vuotias, ja nyt olen siis 19-vuotias ja muuttanut kauas pois tekijän luota. Lapsuudessani nuo teot olivat lähes päivittäisiä, ja se sisälsi niin katselua, koskettelua, ja yhdynnän ollessani 10-vuotias yms.
Mutta tosissaan kokemuksia kaipaisin muita samoja kokeneilta että onko tekijä saatu vastuuseen teoistaan?
Hyväksikäyttö
2
287
Vastaukset 2
- yks nainen
Jos olisin sina, kysyisin jostain ilmaisesta lakiasioiden palvelusta, sellaisia on kai ainakin yliopisto-opiskelijoille ja s-etukortin omaaville, voi olla muuallakin.
Minusta on hyva ratkaisu, jos paatat tehda asialle jotain. Nyt se on mahdollista eika mielestani kannata kuluttaa aikaa miettien,pitaisiko se tehda vai ei. Pitaa osoittaa vahvuutta siina prosessissa varmasti, mutta mieti, jos et koskaan tekisi sita ja aina ajattelisit sita ihmista, ja olisikosinun pitanyt tehda asialle jotain. Tai millaista olisi tavata se ihminen, kun hanen ei ole tarvinnut kohdata seurauksia
Vaikka kavisi niin etta en voittaisi juttua olisin silti tyytyvainen itseeni etta tein sen minka kykenin. Ja jos kavisi niin etta joku sukulainen suuttuisi SINULLE tuosta asiasta, se osoittaisi vain etta sellaisella ei ole oikeudentuntoa. Mita laheistesi tulee tehda, on antaa sinulle tukensa.
Maailma ei ole aina oikeudenmukainen, mutta se ei tarkoita, ettei itse voisi toimia oikeudenmukaisuuden puolesta.
Olet kai saanut keskusteluapua asian kasittelemiseksi? - yks nainen
Jos olisin sina, kysyisin jostain ilmaisesta lakiasioiden palvelusta, sellaisia on kai ainakin yliopisto-opiskelijoille ja s-etukortin omaaville, voi olla muuallakin.
Minusta on hyva ratkaisu, jos paatat tehda asialle jotain. Nyt se on mahdollista eika mielestani kannata kuluttaa aikaa miettien,pitaisiko se tehda vai ei. Pitaa osoittaa vahvuutta siina prosessissa varmasti, mutta mieti, jos et koskaan tekisi sita ja aina ajattelisit sita ihmista, ja olisikosinun pitanyt tehda asialle jotain. Tai millaista olisi tavata se ihminen, kun hanen ei ole tarvinnut kohdata seurauksia
Vaikka kavisi niin etta en voittaisi juttua olisin silti tyytyvainen itseeni etta tein sen minka kykenin. Ja jos kavisi niin etta joku sukulainen suuttuisi SINULLE tuosta asiasta, se osoittaisi vain etta sellaisella ei ole oikeudentuntoa. Mita laheistesi tulee tehda, on antaa sinulle tukensa.
Maailma ei ole aina oikeudenmukainen, mutta se ei tarkoita, ettei itse voisi toimia oikeudenmukaisuuden puolesta.
Olet kai saanut keskusteluapua asian kasittelemiseksi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa611336Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää901017- 164937
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.105874Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä30863Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as25808Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒201772Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks46760Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93707- 27704
Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu126703Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.165620VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa43616- 61602
Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.12585- 85548
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78530Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo187511sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75497- 55497