Läheltä piti -tilanne sattui maanantaina, kun Ryanairin kone joutui kiihdyttämään takaisin ilmaan väistääkseen kiitotiellä olleen Flyben koneen. Lisää aiheesta: http://yle.fi/uutiset/ryanairin_lento_oli_tormata_suomalaiskoneeseen_tallinnassa/7707704
Ryanairin lento oli törmätä suomalaiskoneeseen Tallinnassa
11
193
Vastaukset
- läheltä piti tilanne
No tätä se on, koko ryan air on kuin aikapommi tuolla maailman lentokentillä. Joskus vielä räjähtää, lentäjien alipalkkauksen ja siitä johtuvan ammattitaidottomuuden ja virhealttiuden takia.
- vilo
ei ne osaa edes englantia.muutaman kerran lentänyt rynkyllä.en enää.
- Hirveä tilanne
Oho? Aika paha tilanne kerrassaan ja oli kyllä lähellä aikamoinen pamaus? Miten noin voi käydä? Miksi Ryanair päätti nousta takaisin ilmaan? eikö tuossa ollut omat riskinsä nousta takaisin välittömästi? Kyllä varmasti matkustaja olivat kaikki peloissaan tilanteesta.
- erggff
Ei Ryanair päättänyt nousta takaisin ilmaan, vaan lennonjohtaja käski koneen tehdä ylösvedon, kun oli ilman laskeutumislupaa änkenyt laskuun edelliselle koneelle varatulle kiitotielle.
- raikuliman
mitä vittua se flybe oli vielä siellä tiellä ??oli ihme ettei se ollut finnairin kone tiellä
- Jäähyä
Just niinhän se on raikun pitää päästä ensin, milloin on polttoaine loppu ja muuten vaan vaikka lennonjohto ei ole antanut lupaa, lupakirjat veke.
- pelottava juttu
Miten vaarallinen tuo tilanne oikeasti siis oli? Onko täällä porukkaa joka hieman pystyisi asiaa selventämään meille? Käydään kentän pinnassa ja noustaan takaisin ylös, kuulostaa aika hirveältä ja näyttikin tuossa videossa.
- kdnnzn
Tilanteessa Ryanairin kone käskettiin tekemään ylösveto lennonjohdon toimesta ja se tehtiin. Suihkumoottoreissa kestää hetken ennen kuin tehoa saadaan ulos, ja kone ehti koskettaa kiitorataa. Mitään vaarallista tuossa ei ollut, toki kun tilanne tulee odottamatta matkustamossa eteen, se herättää hämmennystä. Mutta ihan perusproseduuri ohjaamossa.
- 8+14
Joo, tuon tutkinnan tulos on aika mielenkiintoista nähdä. Tallinnan kenttä on niin pieni että lennonjohdon sekoilu tässä tapauksessa ei kuullosta kovin todennäköiseltä.
- 3plus
Tuosta oli tullut päivitys jo joulukuussa:
On Dec 27th 2014 Estonia's Civil Aviation Authority reported that they are aware of the occurrence and have collected data. The data available do not permit to accurately claim the Boeing crew acted outside their clearances, the CAA reasoning that it takes a while for an aircraft to settle in a go-around. The danger of a collision was minimal even if the Boeing had continued the landing. The occurrence therefore was rated an incident and is not being investigated."
Hiukan ympäripyöreästi sanottu, mutta näköjään lupa oli laskeutua, eikä tuossa ollut eritystä törmäysriskiä, vaikka olisivatkin laskeutuneet. Mutta varmuus tietysti parempi, eli parempi kun nousivat.- mdmd
Flyben ATR oli radan toisessa päässä rullaamassa rullaustielle kun Ryan tuli laskuun toiseen päähän kiitorataan. Törmäysvaaraa ei ollut mutta säännöt sanovat että radan oltava tyhjä laskeutuvalle koneelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2534567Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1302985Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412752Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?741730Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061574Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn221468- 551324
- 931235
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2051098- 471085