MAKSANKO KIRKOLLISVEROA

saatana6668

KUN saan vain toimeentulotukea ja opintotukea?? MAKSANKO NIISTÄ

12

261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • et maksa

      Et maksa mitään veroja.

    • Eroa varmuuden vuoksi kuitenkin.

      • Ei mene

        Ei mene. Toimeentulotuki on listassa kohta (22. ja opintotuki on pykälässä 105§. Opintolainasta saa 2600€ tai maksimissaan opintolainansuuruisen opintorahavähennyksen, eli opintolainasta ei mene veroa, jos ei ole muita ansituloverotettavia tuloja.

        Mutta kirkosta kannattaa erota senkin vuoksi että jos vaikka pääsee ensikesänä kesätöihin, niin sitten sitä veroa alkaa mennä ja silloin menee myös kirkollisveroa, ja siinä tilanteessa eroaminen näkyy verossa vasta seuraavan vuoden alussa.


      • Ei mene
        Ei mene kirjoitti:

        Ei mene. Toimeentulotuki on listassa kohta (22. ja opintotuki on pykälässä 105§. Opintolainasta saa 2600€ tai maksimissaan opintolainansuuruisen opintorahavähennyksen, eli opintolainasta ei mene veroa, jos ei ole muita ansituloverotettavia tuloja.

        Mutta kirkosta kannattaa erota senkin vuoksi että jos vaikka pääsee ensikesänä kesätöihin, niin sitten sitä veroa alkaa mennä ja silloin menee myös kirkollisveroa, ja siinä tilanteessa eroaminen näkyy verossa vasta seuraavan vuoden alussa.

        Sori, kirjoittelen tuossa opintolainasta, vaikka tarkoitan opintorahaa. Omista opiskeluajoista on jo sen verran aikaa, että ei ole termit ihan tuoreena muistissa.


      • Ei mene kirjoitti:

        Ei mene. Toimeentulotuki on listassa kohta (22. ja opintotuki on pykälässä 105§. Opintolainasta saa 2600€ tai maksimissaan opintolainansuuruisen opintorahavähennyksen, eli opintolainasta ei mene veroa, jos ei ole muita ansituloverotettavia tuloja.

        Mutta kirkosta kannattaa erota senkin vuoksi että jos vaikka pääsee ensikesänä kesätöihin, niin sitten sitä veroa alkaa mennä ja silloin menee myös kirkollisveroa, ja siinä tilanteessa eroaminen näkyy verossa vasta seuraavan vuoden alussa.

        Olet oikeassa. Enpä tajunnutkaan, että kunnallis- (ja siis myös kirkollisveroissa) on vielä erilaisten vähennysten lisäksi tulolaji, josta ei veroa mene, vaikka valtionverotuksessa menee. Ja toimeentulotuen osalta en huomannut että "Aiempi sanamuoto kuuluu" koski vain yhtä alakohtaa.

        Minun käy melkein sääliksi Karismaa. Mahdollisesti hän pääsee Eduskuntaan ja joutuu setvimään Suomen verolainsäädäntöä.


      • jori.mantysalo kirjoitti:

        Olet oikeassa. Enpä tajunnutkaan, että kunnallis- (ja siis myös kirkollisveroissa) on vielä erilaisten vähennysten lisäksi tulolaji, josta ei veroa mene, vaikka valtionverotuksessa menee. Ja toimeentulotuen osalta en huomannut että "Aiempi sanamuoto kuuluu" koski vain yhtä alakohtaa.

        Minun käy melkein sääliksi Karismaa. Mahdollisesti hän pääsee Eduskuntaan ja joutuu setvimään Suomen verolainsäädäntöä.

        Joutuu toisen kerran elämänsä aikana äänestämään SDP:n ehdokasta.

        Eka kerta oli se, kun äänestin Ahtisaarta, kun parempaakaan ei ollut tarjolla.

        No eipä sinne eduskuntaan ole paljon mahdollisuuksia, muutoin kuin puolueiden listoilta.
        Demokratia ei ole siltä osin vielä toteutunut Suomessa, samaisten isojen puolueiden vastustuksesta johtuen.


      • Pe.ku kirjoitti:

        Joutuu toisen kerran elämänsä aikana äänestämään SDP:n ehdokasta.

        Eka kerta oli se, kun äänestin Ahtisaarta, kun parempaakaan ei ollut tarjolla.

        No eipä sinne eduskuntaan ole paljon mahdollisuuksia, muutoin kuin puolueiden listoilta.
        Demokratia ei ole siltä osin vielä toteutunut Suomessa, samaisten isojen puolueiden vastustuksesta johtuen.

        Se on tämä suhteellinen vaalitapa :-(


      • tic tac toe
        Pe.ku kirjoitti:

        Joutuu toisen kerran elämänsä aikana äänestämään SDP:n ehdokasta.

        Eka kerta oli se, kun äänestin Ahtisaarta, kun parempaakaan ei ollut tarjolla.

        No eipä sinne eduskuntaan ole paljon mahdollisuuksia, muutoin kuin puolueiden listoilta.
        Demokratia ei ole siltä osin vielä toteutunut Suomessa, samaisten isojen puolueiden vastustuksesta johtuen.

        Toivottavasti Karisma pääsee läpi, niin voidaan vihdoinkin saada jotain yritystä muuttaa lainsäädäntöä vakaumusneutraaliksi. Pöhinää voi syntyä jo siitä kun eduskunnan kyselytunnilla haastaa evlut kirkon erityisaseman ja haastaa ministerin ottamaan kantaa asiaan. Tästä voi syntyä iso juttu seuraavalle nelivuotiskaudelle.


      • Turkulainen...
        tic tac toe kirjoitti:

        Toivottavasti Karisma pääsee läpi, niin voidaan vihdoinkin saada jotain yritystä muuttaa lainsäädäntöä vakaumusneutraaliksi. Pöhinää voi syntyä jo siitä kun eduskunnan kyselytunnilla haastaa evlut kirkon erityisaseman ja haastaa ministerin ottamaan kantaa asiaan. Tästä voi syntyä iso juttu seuraavalle nelivuotiskaudelle.

        No hiivatti. Pitääkö tässä tehdä pikamuutto Pirkanmaalle, että voi äänestää Karismaa.


    • Ota varman päälle!

      Jos et eroa nyt ja tulosi nousee esim toukokuussa niin sitten maksat veroa pakolla, eroaminen toukokuussa ei enää auta.

      Nyt kannattaa erota niin et varmasti maksa enää kirkollisveroa yhtään ensi vuonna, vaikka tulosi muuttuisi kuinka tahansa.

      http://www.eroakirkosta.fi/

      • Varallisuus

        Ei tarvi maksaa koko loppuelämäsi aikana. Vuonna 2014 eronneet ovat jo maksaneet monen verot pitkälle tulevaisuuteen ja sehän heitä eniten ärsyttää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      110
      1189
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1014
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      127
      917
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      775
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe