kenestä tuli rikollinen

tapani

Meitä on moneksi. On sellaisiakin, joiden on vaikea noudattaa kaikkien yhteiseksi hyväksi tehtyjä sääntöjä ja jotka sen seurauksena joutuvat viettämään aikaa kalterien takana.

Tunnetko läheisemmin henkilöitä, joilla on ollut tällainen kohtalo tekemiensä rikosten seurauksena? Millainen lapsuus heillä oli? Saattoiko jo silloin ennustaa ihmisen tulevat vaikeudet?

Miten luokan tai koulun ongelmalapset selviytyivät myöhemmin elämässä?

5

344

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • P. Veli

Ovat pääsääntöisesti psykopaatteja.

• william

Omasta tuttavapiiristäni tunne vähän toisenlaisen tilanteen.
      Poika oli aivan mukava, mutta saattoi olla myös väkivaltainen ja - rääkkäsi eläimiä. Perheessä oli useita lapsia, mutta hän poikkesi siinä suhteessa muista; hän oli toiseksi vanhin.
      Maan- tai pienviljelijänä hän taisi hankkia toimeentulonsa eläen lainkuuliaista elämää.
      Hänen pojallaan ei enää mennyt hyvin. Poika alkoi syyllistyä murtoihin ja pikkurikoksiin paikkakunnalla. En tiedä, onko tätä nykyä, yli 30-vuotiaana ristikoiden takana.
      Jommankumman kasvatuksessa oli jotakin mennyt vinoon, ehkä kummankin.

• Luin eilisestä iltalehdestä (ruotsalaisesta) että yli puolet raskaista rikoksista vangituista on
      ns. adhd-häiriöstä kärsiviä.
      Se on impulssihäiriö joka tekee lapsista yliaktiivisia. He ovat poikkiteloin kaikissa asioissa, protestoivat sekä vanhempiaan että opettajiaan vastaan, päiväkotien henkilökuntaa vastaan, kaikkialla.
      Heitä ei ole ajoissa saatu tajuamaan että he eivät saa ohjailla maailmaa mielensä mukaan.

Moni tällainen lapsi joutuu rikoksen tielle jos yhteiskunta ei ajoissa tarjoa apua.
      Ja rikokset maksavat valtavia summia yhteiskunnalle.
      Esim. eräs Malexanderin poliisimurhasta elinkautiseen tuomittu on maksanut n 31 milj. kruunua yhteiskunnalle tähän mennessä. Jos hän olisi saanut ajoissa apua olisi se maksanut ehkä 1,8 milj.

Ei tietenkään kaikista adhd- lapsista tule rikollisia, mutta heidän kohdallaan vaara on suurempi kuin muitten "tavallisten" lasten kohdalla, jos he eivät saa apua ajoissa.

• hakea

ADHD- lapsiksi esittelemiä lapsia on paljonkin ollut lähipiirissäni. Jopa murha miehiä. Eikö kuvailemiisi raamein sovi myös kasapäin hallitsijoista. Ehkä yksi pahimmista ohjailijoista olisikkin Adof Hitler, eikä Josef Staliniakaan sovi unohtaa.

• savompoeka

Oman entisen kansakouluni naapurissa oli lastenkoti.
      Pahimmat ongelmalapset eivät koulussa kuitenkaan olleet sieltä.

Myöhemmissä vaiheissa olen nähnyt lehdissä joskus heidän nimiään - ja poikkeuksetta rikosuutisissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1816
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      848
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      752
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe