Akne ja antibiootti. Kokemuksia?

Heippa,

Tällei lyhyesti, oon 20-vuotias nuori nainen, joka sairastuis äskettäin akneen.Syynä epäilen e-pillereitä, koska heti kun aloitin ne sain finnejä.Suvussa ei pitäis olla aknea, eikä oo teininä ollu melkeinpä ikinä edes finnejä. Kuitenkin vaikka lopetin kyseiset e-pillerit, joiden yleisempiin haittavaikutuksiin kuuluu akne, niin iho on vain sen jälkeen ns. pahentunut. Odottelin 4 kk, kunnes kyllästyin ja hain lääkäriltä apua. Sain epiduo geelin, joka on itseasiassa osakseen auttanut. Mutta ei kuitenkaan, joten sain apocyclin nimiset antibiootit. Paheneminen alkoi parin viikon päästä. Selvää parannusta ei ole vielä tapahtunut, kohta 3 viikkoa käyttänyt. Käytän myös nyt noita yaz e-pillereitä, joiden ei pitäis vaikuttaa ihoon huonolla tavalla (kokemuksella 3 vuotta sitte käytin niitä hetken aikaa).
Kuitenkin kun neki aloitin niin edelleen tiputteluvuotoa kokoajan niiku joskus aikaisemmin, eli luultavasti neki on mulle liian matalahormoniiset, et iho vaa paheni aluks, mutta ei oo poistanu tota aknea.

NYT .....halusin siis kysyä kokemuksella, miten teillä on toiminu noi antibiootit..? Mitä merkkiä käytitte, miten toimi, milloin alko paranemaan, tuliko akne takasi heti antibiootit lopetettua?? Paraniko iho edes ollenkaan? Ja millainen akne sulla on?
0216
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset

Vanhimmat

Ei vielä vastauksia

Aloittaja odottaa vastauksia. Kerro oma näkemyksesi ensimmäisenä.

Kommentoi aloitusta


Kertokaamulle-l kirjoitti:

Heippa,

Tällei lyhyesti, oon 20-vuotias nuori nainen, joka sairastuis äskettäin akneen.Syynä epäilen e-pillereitä, koska heti kun aloitin ne sain finnejä.Suvussa ei pitäis olla aknea, eikä oo teininä ollu melkeinpä ikinä edes finnejä. Kuitenkin vaikka lopetin kyseiset e-pillerit, joiden yleisempiin haittavaikutuksiin kuuluu akne, niin iho on vain sen jälkeen ns. pahentunut. Odottelin 4 kk, kunnes kyllästyin ja hain lääkäriltä apua. Sain epiduo geelin, joka on itseasiassa osakseen auttanut. Mutta ei kuitenkaan, joten sain apocyclin nimiset antibiootit. Paheneminen alkoi parin viikon päästä. Selvää parannusta ei ole vielä tapahtunut, kohta 3 viikkoa käyttänyt. Käytän myös nyt noita yaz e-pillereitä, joiden ei pitäis vaikuttaa ihoon huonolla tavalla (kokemuksella 3 vuotta sitte käytin niitä hetken aikaa).
Kuitenkin kun neki aloitin niin edelleen tiputteluvuotoa kokoajan niiku joskus aikaisemmin, eli luultavasti neki on mulle liian matalahormoniiset, et iho vaa paheni aluks, mutta ei oo poistanu tota aknea.

NYT .....halusin siis kysyä kokemuksella, miten teillä on toiminu noi antibiootit..? Mitä merkkiä käytitte, miten toimi, milloin alko paranemaan, tuliko akne takasi heti antibiootit lopetettua?? Paraniko iho edes ollenkaan? Ja millainen akne sulla on?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu