Akne ja antibiootti. Kokemuksia?

Kertokaamulle-l

Heippa,

Tällei lyhyesti, oon 20-vuotias nuori nainen, joka sairastuis äskettäin akneen.Syynä epäilen e-pillereitä, koska heti kun aloitin ne sain finnejä.Suvussa ei pitäis olla aknea, eikä oo teininä ollu melkeinpä ikinä edes finnejä. Kuitenkin vaikka lopetin kyseiset e-pillerit, joiden yleisempiin haittavaikutuksiin kuuluu akne, niin iho on vain sen jälkeen ns. pahentunut. Odottelin 4 kk, kunnes kyllästyin ja hain lääkäriltä apua. Sain epiduo geelin, joka on itseasiassa osakseen auttanut. Mutta ei kuitenkaan, joten sain apocyclin nimiset antibiootit. Paheneminen alkoi parin viikon päästä. Selvää parannusta ei ole vielä tapahtunut, kohta 3 viikkoa käyttänyt. Käytän myös nyt noita yaz e-pillereitä, joiden ei pitäis vaikuttaa ihoon huonolla tavalla (kokemuksella 3 vuotta sitte käytin niitä hetken aikaa).
Kuitenkin kun neki aloitin niin edelleen tiputteluvuotoa kokoajan niiku joskus aikaisemmin, eli luultavasti neki on mulle liian matalahormoniiset, et iho vaa paheni aluks, mutta ei oo poistanu tota aknea.

NYT .....halusin siis kysyä kokemuksella, miten teillä on toiminu noi antibiootit..? Mitä merkkiä käytitte, miten toimi, milloin alko paranemaan, tuliko akne takasi heti antibiootit lopetettua?? Paraniko iho edes ollenkaan? Ja millainen akne sulla on?

0

165

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
        Ikävä
        85
        7445
      2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
        Ikävä
        96
        5384
      3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
        Ikävä
        257
        4595
      4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
        Ikävä
        44
        4495
      5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
        Ikävä
        62
        3247
      6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
        Ikävä
        49
        2685
      7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
        Ikävä
        22
        2348
      8. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
        Ikävä
        29
        2322
      9. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
        Ikävä
        49
        2313
      10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
        Ikävä
        41
        2174
      Aihe