Olen menossa tuohon parin viikon päästä. Kävin muutama kuukausi sitten röngtenosastolla ja käteen laitettiin jo tippa tms ja otettiin pari kuvaa mutta sitten tuli sydänlääkäri paikalle ja sanottiin ettei tehdä mitään tässä vaan tehdään sydänpajalla.
Pitääköhän minun nyt varautua, että tehdään jotain suurempaa josta tulee sairauslomaa vai käynkö vain varjoainekuvauksessa ja lähden takaisin töihin?
Varjoainekuvaus sydänpajalla
33
343
Vastaukset
- tietoa on
Jos on ahtaumia valtimoissa niin ehkä samalla tekevät pallo laajennuksen. Se on yleinen käytäntö. Riippuu tietenkin pajasta.
- epätietoa ilmassa
No tuleeko tuosta sitten pitkä sairausloma?
Minä olen pienessä firmassa töissä ja tuuraaja hankkia ulkopuolelta ja pomo tivailee kauanko aion olla sairas.- epätietoa ilmassa
korjaus... tuuraaja hankitaan....
- NJoopewe
Ei pelkkä kuvaus vie työkykyä. Eriasia jos sieltä löytyy jotain mitä pitää alkaa fiksaan.
- Ei töihin enää
Se on kuule toisarvoinen juttu selviätkö miten pian sorvin ääreen.Mullekkin tultiin veikkaileen että parin viikon päästä voit palata töihin,vaan en palaa koskaan enää.Sydänsairaudet usein yllättää.Sano pomollesi että et osaa ennustaa.
- tietoaon
Pari viikkoa salkkua jos tehdään pallolaajennus samalla ja kaikki menee OK.
Nyt kannattaa hoitaa se oma terveys/sairaus ennen työnantajan asioita.
- epätietoa ilmassa
Minä en oikein itsekään osaa asennotua siihen, että joutuisin sairauslomalle.
Tunnen itseni terveeksi, olen vaan tavallista väsyneempi.- kivuton hiihtäjä
Infarktin, varjoainekuvauksen ja pallolaajennuksen jälkeen 6 viikkoa saikkua.Kaikki tuli samana yönä.
- Pidä itsetäsi huolta
Jos sinulla on mielestäsi rasittava työ ja olet nyt muutenkin tavallista väsyneempi,on järkevää pitää sair lomaa.Kukaan muu ei tiedä miltä sinusta tuntuu ja mitä jaksat.Pidä vain sinä itsestäsi huolta,sitä ei määrää työkaverit,pomot eikä lääkrikään tiedä miten jaksat,sinä kerrot !
Parempaa tätä vuotta"
- Rauhassa siis
Minä olin sairaslomalla kyseisen varjoainetutkimuspäivän (tehtiin vasta puolen päivän aikaan), ei siinä vaiheessa enempää. Itse tutkimushan on "helppo", ellei muita toimenpiteitä ole.
- lisätietoa
Niinhän siinä kävi, että tuli rintakipua viikko ennen sovittua aikaa. Minulle tehtiin viisi ohitusleikkausta ja olin sairaalassa kuukauden.
Nyt on lääkkeitä ja jälkitarkastus kuukauden päästä ja sitten määräytyy lopullinen sairausloma-aika.
Miten sydämeni pääsi noin huonoon kuntoon ja miksei minua heti laitettu varjoainekuvaukseen, jos se yksi tutkimus näytti ettei sydämeni ole kunnossa. Olen jopa miettinyt, että ottaisin yhteyttä potilasasiamieheen mutta kannattaako se mitään.
On niin epätoivoinen olo etten tiedä miten yksin jaksan itseäni kuntouttaa.- juukelinpoika
Tulikin sitten kerralla isomp remontti; no hyvä että pääsit "heti" hoitoon ja ohituksiin.
Varmaan siellä oli jonossa sua ennen muitakin huonosydämisiä joten jonottaa pitää yleensä.
Nyt vaan lepäilet ja unohdat ne työkiireet vallan kokonaan; keskityt ihan omaan olemiseen ja rauhottumiseen.
Kyllä se nyt elämä taas voittaa kun on uudet suonet laitettu; muutamn kk kuluttua jo rillumareitä laulelet :))
Hyvää vointia !!!
- Tsemppiä
Semmosta se on,sitä vain yrittää sinnitellä vaikka tuntisi ittensä miten väsyneeksi.Ei sinne varjoainekuvaukseen tahdo päästä ilman kunnon oireita,tai kohtausta.Sinä selvisit,turhaan rasitat itseäsi moisilla ajatuksilla.Nyt pitää ottaa iisisti,ja keskittyä kuntoutumiseen!
- lisätietoa
Tässä pikkuhiljaa jaksaa jo kävellä parisataa metriä pari kertaa päivässä.
Sairauslomaa on maaliskuun alkuun jolloin on jälkitarkastus ja yleensä kuulemma tulee kuukausi lisää lomaa.
Olen kyllä ajatellut hakea työkyvyttömyyseläkettä mutta ei sitä kai tällä sairaudella saa. Lisänä kyllä on vaikea astma.- eräsmies_
Tuliko siis ohitusleikkauksia vai viisi stenttiä? Kuulostaa aika rajulta määrältä.
Työkyvyttömyyseläkkeelle lienee hankala joutua? - lisätietoa
Kyllä se lääkäri antoi sydämen kuvan jossa myös luki, että viisi ohitusleikkausta ja ihan hyvin ne kuvasta näkyy.
Mitä ovat stentit?
Ehkä olen vaan niin huonossa kunnossa etten usko tulevani ikinä enää työkuntoiseksi ja siksi tulee vaan mieleen työkyvyttömyyseläke. Parempi on kai etten ajattele koko työtä sairauslomalla vaan yritän keskittää ajatukset itseeni.
- Vaakakuppi
No hommahan menee niin että lääkäri kirjoittaa saikkua niin kauan kuin et tunne itseäsi työkykyiseksi.sitten se muuttuu kuntoutustueksi,jota yleensä maksetaan n.4 vuotta,ja sitten yleensä armahtavat ja tulee eläkepäätös.Mihinkään työkokeiluihin ei kannata lähteä,sillä sen jälkeen on vaikea päästä enää takaisin saikulle jos sinne erehtyy menemään.Kun saa eläkepäätöksen,sittenkin voi eläkkeen lisäksi tehdä jonkin verran työtä,määrä lukee sitten päätöksessä.Kannattaa punnita asioita,kumpi on tärkeämpi,työ vai terveys.
- lisätietoa
Täytän syksyllä 60v, minua tuskin enää mihinkään kuntoutetaan.
- Vaakakuppi
Pääset taatusti suoraan eläkkeelle,kun olet ollut vuoden päivät saikulla!
- lisätietoa
Minä sain epikriisin ja sen mukaan minulle on todettu jo toukokuussa sepelvaltimotauti ja aloitettu lääkitys?
Minä kävin toukokuussa ajamassa polkupyörällä ja sanottiin ettei ole mitään kummoista vaan jotain pientä häiriötä.
Jos minulle olisi aloitettu joku lääkitys, olisi kai minulla resepti ja kuka minulle antoi sepelvaltimo-diagnoosin?
Tilasin paperit ja tutkin asiaa. - Vaakakuppi
No onpas hommaa...käyppäs apteekissa vilauttamassa kelakorttia,ja katsomassa onko sinulle laitettu sähköisenä se resepti?Mutta tuntuishan tuo etttä kerrottaisi asiasta kasvotustenkin kun on noin vakavasta sairaudesta kuitenkin kyse.
- lisätietoa
Kiitos vinkista, pitääkin käydä apteekissa.
- Muukalanen
Aloitustekstissä kerroit,että olit röntgenosastolla? Ja ,että siellä kävi sydänlääkäri,hän varmaan sanoi ,että leittaa reseptit apteekkiin,( e resepti ,kun menee suoraan apteekkiin ,on uudehko käytäntö),voi mennä potilaalta ohi,kun ennen sai reseptit käteen.-saattoiko käydä noin?
- lisätietoa
Menikö minulta myös ohi, että minulla oli sepelvaltimotauti jo toukokuussa. Enkä olisi mitään neuvoja saanut silloin miten sen kanssa eletään. Kun nyt leikkauksen jälkeen olen saanut ison pinon opasteita.
Kun lääkäri kirjoittaa sen e-reseptin, eikö hän anna kuitenkin sellaisen lapun mitä on määrännyt? Ainakin sellaisen sain, kun sain kerran antibioottikuurin. Ja olen tuon kuurin syönyt joskus syyskuussa, eikö apteekki olisi kertonut tuosta lääkkeestä mitä en ole ostanut?
Päivällä käyn apteekissa. - m76__
Jotkut lääkärit ovat niin kokemattomia, etteivät saa selitettyä asioita ymmärrettävällä tavalla. Tai sitten on kiire toisen potilaan luo, palaveriin, kahville tai hiihtämään. Eikä siten jakseta keskittyä. On omissakin potilaskertomuksissa välillä asioita, mitä en muista sanoneeni ja toisaalta asioita mitkä kerroin lääkärille mutta ilmeisesti ei kiinnostanut sillä hetkellä. Toki luulisi normaalisti vastaanototlla tulevan selväksi että on a) lääkkeet määrätty ja b) vakava sairaus :D
Toisinaan lääkäri ei välttämättä puhu edes Suomea ja opitkin voivat olla hieman erikoisemmat.
- lisätietoa
Ei ole kirjoitettu reseptiä keväällä sepelvaltimotautiin. On vaan nämä lääkkeet mitä tuli leikkauksen jälkeen.
Minulla tosiaan keväällä oli huonosuominen lääkäri joten, jos hän käski ostamaan reseptivapaata aspiriiniä, niin en ymmärtänyt. Vaikka apteekki mietti, että kyllä se yleensä kirjoitetaan sepelvaltimotaudissa reseptilääkkeenä. - Vaakakuppi
Tarkoitti varmaan Primaspania,ilman reseptiä saatavaa lasten aspiriinia,jota syödään tukosten estoon.
- lisätietoa
Jos tarkoitti, ei sitä kovin helposti tuonut esiin eikä epikriisissä lue mikä lääkitys aloitettiin.
Ja nyt minulla on Primaspania kuitenkin e-reseptinä. On muitakin lääkkeitä.
Ei kai nyt kuitenkaan kannata tehdä mitään valitusta mihinkään, en taida edes jaksaa. - Vaakakuppi
Miksiköhän reseptillä,kun sitä saa ilmankin?Niinpä se on,ettei sitä jaksa turhasta eikä aiheestakaan valittaa,hyvä kun jaksaa mennä päivän kerrallaan eteenpäin!
- lisätietoa
Onko niin, että reseptillä saa isomman pakkauksen kerralla?
Eikö monia lääkkeitä saa ilman reseptiä ja silti saa reseptin?
Olisin ainakin ymmärtänyt saaneeni uuden lääkkeen ja uuden diagnoosin, jos olisi ollut resepti.
Pelottaa oikein, jos jälkitarkastuksessa on sama lääkäri.- kolee
Kun saa lääkkeen reseptillä niin saa sit korvauksen jos lääkekatto ylittyy,,käsikauppalääkkeistä ei saa.Ja edellä joku sanoi 5 ohitusleikkauksesta,,tarkotti et yhessä leikkauksessa 5 ohitusta,,,
- rauhallisesti
miksi ette mene kardiologille, vaikka yksityiselle. Varjoainekuvauksessakin on vaaransa. Pallonlaajennuksessa on kuoleman vaara. Ei se mikään pikku juttu ole" ja sitten duuniin."
Itselleni kun tehtiin pallonlaajennus lääkäri näytti kuinka suonet avautuivat. Ihmeellinen olo , kun ei tarvinnut puuhkuttaa ja olla paikallaan pienessäkin mäessä.
Sain kyllä parin vuoden jälkeen jalkaan veritulpan ja pari sydänkohtaustakin tuli jne..kuvittelin olevani pallonlaajennksen jälkeen nimittäin juuri tuo tyyppi; "ja sitten duuniin".... - lisätietoa
Olen kyllä miettinyt yks. kardiologia mutta tässä kaupungissa heitä on tasan yksi ja hän on sama joka minua on hoitanut sairaalassa. Oiskohan parempi, jos maksaisin enempi.
Minä sain uuden b-todistuksen, kun vaadin päivämäärää milloin minulle on todettu sepelvaltimotauti. Nyt, kyllä lukee, että minulla on sepelvaltimotauti todettu mutta ei mitään, että keväällä. Ja Kelakin nyt vasta sai tiedon sepelvaltimosairaudestani ja lähettävät uuden Kela-kortin.
Ja tein sittenkin potilasasiavalituksen ja sain jo sieltä päätöksen, että tutkivat asiaa ja hommaavat itse lisätietoa sairaalasta ja asian tutkimiseen menee puoli vuotta. Mutta tutkivat kuitenkin ja minä saan rauhan vaikka sanoisivat ettei mitään virhettä ole tapahtunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552513Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot981020- 64881
- 61774
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka273701Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85680Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202658Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648