Heippa
Olen aloittanut hautomaan kaupan luomu kananmunaa ilman hautomakonetta. Haudon munia niin että ne ovat villasukkien sisällä ja sumutan niihin vettä neljä kertaa päivässä. Munat ovat laatikossa pesuhuoneen lattialla ja munilla lämpötila on noin 27 astetta. Eli kysymyksrni onkin että voiko hautominen onnistua tällä tyylillä ilman hautomakonetta tai lämpölamppua?
kanan munien hautominen ilman konetta
10
3502
Vastaukset
- kananen
Ei onnistu.
- Luomukukko
"Olen aloittanut hautomaan kaupan luomu kananmunaa ..."
Mutta se luomu-merkintä ei tarkoita sitä, että kanalassa olisi välttämättä kukko hommiaan hoitamassa. Silloin ei poikasia synny, vaikka haudontaolosuhteet olisivat kunnossa. - kananen
Aika kylmä kana sinulla, meinaan. Eivätkö kanat ole mitään sorsia, tai mitä kuvittelet tuolla munien sumuttamisella. Haudontalämpötilan tulisi olla 37,2 - 37,8*C välillä.
- alottelia
Heippa olin kysymyksen kirjoitus päivänä vasta vain laittanut ne sinne ja lukenut netistä väärää tietoa mutta innostuin sitten rakentamaan omatekoisen hautomokoneen ja nyt näkyy jo verisuonia kananmunissa. Jotain siellä kai on nyt tapahtumassa:)
Ja vielä lisäyksenä että kanoja olen omistanut jo useamman mutta en ole itse munia ennen hautonut :) - Anonyymi
alottelia kirjoitti:
Heippa olin kysymyksen kirjoitus päivänä vasta vain laittanut ne sinne ja lukenut netistä väärää tietoa mutta innostuin sitten rakentamaan omatekoisen hautomokoneen ja nyt näkyy jo verisuonia kananmunissa. Jotain siellä kai on nyt tapahtumassa:)
Ja vielä lisäyksenä että kanoja olen omistanut jo useamman mutta en ole itse munia ennen hautonut :)Anteeksi mutta voinko kysyä että miten sä oot saanu ne verisuonet näkyviin ja minkälaisen hautamakoneen ja miten sen rakensit kun mäkin yritä;)
- untuvikkonen
Osta munat oikeastta siitoskana paikasta, onnistut varmemmin saaman untuvikkoja
- hyväävai
no joko ne kanat o syöty
- viesker
En usko että onnistuu.Pikkusia haudontakoneita saa n.90 E. Jos tarvitset siitosmunia voin myydä sinulle 2 E/kpl Postikulut lähettämiseen.Sähköpostiosoitteeni on [email protected] pieni kotikanala jossa kolme kukkoa,eli aika suuri tod. että kehittyvät tipuiksi.
- Anonyymi
Missä asut ja paljonko maksaa ja voiko siis ilman konetta hautoa?:)
- Anonyymi
olisiko kellään vinkkejä miten hautoa kananmuna ilman hautomis konetta? Olemme yrittäneet vaikka mitä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2822584Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3001379- 1081251
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n831241Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi971198Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n581185- 451053
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi71946Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa22900- 33797