Heippa
Olen aloittanut hautomaan kaupan luomu kananmunaa ilman hautomakonetta. Haudon munia niin että ne ovat villasukkien sisällä ja sumutan niihin vettä neljä kertaa päivässä. Munat ovat laatikossa pesuhuoneen lattialla ja munilla lämpötila on noin 27 astetta. Eli kysymyksrni onkin että voiko hautominen onnistua tällä tyylillä ilman hautomakonetta tai lämpölamppua?
kanan munien hautominen ilman konetta
10
3022
Vastaukset
- kananen
Ei onnistu.
- Luomukukko
"Olen aloittanut hautomaan kaupan luomu kananmunaa ..."
Mutta se luomu-merkintä ei tarkoita sitä, että kanalassa olisi välttämättä kukko hommiaan hoitamassa. Silloin ei poikasia synny, vaikka haudontaolosuhteet olisivat kunnossa. - kananen
Aika kylmä kana sinulla, meinaan. Eivätkö kanat ole mitään sorsia, tai mitä kuvittelet tuolla munien sumuttamisella. Haudontalämpötilan tulisi olla 37,2 - 37,8*C välillä.
- alottelia
Heippa olin kysymyksen kirjoitus päivänä vasta vain laittanut ne sinne ja lukenut netistä väärää tietoa mutta innostuin sitten rakentamaan omatekoisen hautomokoneen ja nyt näkyy jo verisuonia kananmunissa. Jotain siellä kai on nyt tapahtumassa:)
Ja vielä lisäyksenä että kanoja olen omistanut jo useamman mutta en ole itse munia ennen hautonut :) - Anonyymi
alottelia kirjoitti:
Heippa olin kysymyksen kirjoitus päivänä vasta vain laittanut ne sinne ja lukenut netistä väärää tietoa mutta innostuin sitten rakentamaan omatekoisen hautomokoneen ja nyt näkyy jo verisuonia kananmunissa. Jotain siellä kai on nyt tapahtumassa:)
Ja vielä lisäyksenä että kanoja olen omistanut jo useamman mutta en ole itse munia ennen hautonut :)Anteeksi mutta voinko kysyä että miten sä oot saanu ne verisuonet näkyviin ja minkälaisen hautamakoneen ja miten sen rakensit kun mäkin yritä;)
- untuvikkonen
Osta munat oikeastta siitoskana paikasta, onnistut varmemmin saaman untuvikkoja
- hyväävai
no joko ne kanat o syöty
- viesker
En usko että onnistuu.Pikkusia haudontakoneita saa n.90 E. Jos tarvitset siitosmunia voin myydä sinulle 2 E/kpl Postikulut lähettämiseen.Sähköpostiosoitteeni on [email protected] pieni kotikanala jossa kolme kukkoa,eli aika suuri tod. että kehittyvät tipuiksi.
- Anonyymi
Missä asut ja paljonko maksaa ja voiko siis ilman konetta hautoa?:)
- Anonyymi
olisiko kellään vinkkejä miten hautoa kananmuna ilman hautomis konetta? Olemme yrittäneet vaikka mitä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk305770Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin183194Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_171311Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.511303Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.231164PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht1521085Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport43979- 126964
- 37854
- 142793