V70 - lyhyet turvavyöt?

ostaja?

Nyt on koeajossa -99 V70, jossa tuntuu olevan aika lyhyet turvavyöt. Lasten turvakaukalon saaminen apukuskin paikalle vöihin vaatii melkein koko elopainon puserruksen. Vyö ei yksinkertaisesti ole riittävän pitkä oikeaoppiseen kiinnitykseen.

Onko muilla ollut samaa ongelmaa? Onko joku vaihdattanut pidemmät vyöt? Mitä maksoi (osat, työ)?

Myös keskellä takana tuntuu turvavyötä olevan hintsusti: ei riitä aikuiselle miehelle talvitakki päällä...

11

4213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • S60:ssa... ja

      ratkaisuna Graco Autobaby. Toimii loistavasti kun siinä on erillinen "telakka" joka jää autoon. Lyhyemmät vyöt riittävät.

      En lähtisi vaihtamaan vöitä kun hyvä kaukalo löytyy kaupan hyllystä.

      Sama ongelma on kuulemma mm. Saabissa ja itse havainnut sen mm. vm -98 corollassa.

      • ostaja?

        Kiitos vastauksesta. Turvaistuin on jo perheessämme jo kolmas, ja tähän mennessä istuimet ovat sopineet aina apukuskin paikalle (käytössä olleet Renault, Nissan, Honda ja Fiat.)

        Turvakaukalo on jo ostettu, ja jotenkin tuntuu hölmöltä että ns. "kaupasta ostettavaa" lastenistuinta ei saa sopimaan uudehkoon autoon, vieläpä Volvoon...

        Uusi istuin olisi tietysti kompromissi. No, katsotaan vaihtaako autoliike vyöt omaan piikkiin.


      • volleja
        ostaja? kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Turvaistuin on jo perheessämme jo kolmas, ja tähän mennessä istuimet ovat sopineet aina apukuskin paikalle (käytössä olleet Renault, Nissan, Honda ja Fiat.)

        Turvakaukalo on jo ostettu, ja jotenkin tuntuu hölmöltä että ns. "kaupasta ostettavaa" lastenistuinta ei saa sopimaan uudehkoon autoon, vieläpä Volvoon...

        Uusi istuin olisi tietysti kompromissi. No, katsotaan vaihtaako autoliike vyöt omaan piikkiin.

        Itsekkin törmäännyt vastaavaan seikkaan. Tosin vyöt eivät olleet niin lyhyet, että ei oltas saatu turvaistuinta paikoilleen. Ainakin meidän molemmissa istuimissa on vaihtoehtoiset kiinnitys menetelmät ja saatiin näin hyvin paikoilleen.

        Mikäli ei vaan mene paikalleen sitä voi miettiä, että vaihtaako auton vai istuimen :) Outona pitäisin kyllä jos ei ole istuimessa vaihtoehtoja.


    • Tepa

      Joo, lyhyet on vyöt myös 850 farkussa. Auto hankittiin tilojen puolesta, joten turvaistuin piti vaihtaa sellaiseen, joka käy myös lyhyihin vöihin. Japseissa on pidemmät vyöt.

      • V70

        Britax Rock a Tot-turvakaukalo menee hyvin -01 V70:een eli vyöt riittää. Lyhyet vyöt on Volvon mielestä turvallisemmat (kuinkas muuten...)


    • ostaja

      No tehtiin sitten kuitenkin kauppakirjat tosta -99 V70:stä, vaikka vyöt onkin lyhyet. ;) Volvolla on ilmeisesti tarjota sellaisia pieniä turvavyön jatkopätkiä, joilla saadaan sitten riittävän pitkä vyö aikaiseksi.

      Auto meni vielä huoltoon, jarrunesteiden ja lamppujen vaihtoon. Loppuviikosta käy ilmi minkälaistä (ja minkä hintaista!) turvavyön jatkopätkää Volvolla on tarjota.

    • Pena

      Törmäsin samaan ongelmaan 850-farmarissa. Apukuskin turvavyö ei ylettynyt turvakaukalon ympäri. Ongelma oli tuttu myös Volvo-liikkeessä. Turvavyön jatkopalat eivät kuulemma ole laillisia.

      Niinpä turvavyö sitten pidennettiin Helsingissä. Volvo-liike sai suorittaa vyön irrottamisen ja kiinnittämisen, sillä turvavyönkiristimessä on räjähdyspanos ja myös vikakoodit täytyy nollata. Suomessahan vallitsee talonpoikainen itse tekemisen kulttuuri, mutta teetin työn kuitenkin, vaikka jouduin sen rahalla maksamaan.

    • S60:ssa... ja

      Minä en ainakaan mielellään päästäisi ketään koskemaan tehtaalla asennettuihin turvavöihin, juuri mm. siksi että niissä on panokset (vyökiristimet). Ihan varmasti olemassa vaara että vyöt eivät sitten toimi kuten pitäisi jos jooutuu kolariin. Kaukalo vaan vaihtoon.

    • Turvavyöt

      Minä painan 170 kiloa ja kuskin turvavyö yltää ympärilleni vain väkisin laittamalla. Mutta kahdelle pojalleni ostamalla carina ja primera vyöt yltää hyvin ympärille. EN SITTEN SAANA HALUA TEILTÄ LAIHTUDUSOHJEITA. Haluen edelleen ajaa traktorillani kori 1 225 km/tunti max. Vaan miten HELVETISSÄ MAAILMAN TURVALLISIMMASSA AUTOSSA ON LIIAN LYHYET TURVAVYÖT?

      • Ei_hätää

        Penkkiä vaan taaksepäin. (paitsi jos olet lyhytraajainen)


    • J.P.Hyykeenniemi

      Meillä on ollut perheessä 850. 940 ja kolme V70 Kyppistä
      VM 01,03,04. Nytkin on. kaikissa kuskin vyö liian lyhyt. olen 186 pitkä ja mahaa on. Volvoilla pitää ajaa ilman vöitä. kysyin Biliasta. Sanoivat kaivokselassa ,ettei saa laitta .menee autom kiristäjä poskeleen. Taxit neuvo johonkin liikkeeseen,että siellä tehdään pätkiä.
      Ostinkin Mesen kyllä riittää vyöt, ja p-ainetta menee paljon vähemmän.
      Volvo on isolle miehelle maailman turvattomin auto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe