Mitkä ihmeen joulukilot? Lihooko joku kiloja jouluna?

En tajua tota

En ymmärrä että jouluna joku lihoaa kiloja. Yksi kilo rasvaa on n.7000kaloria ja yli kulutuksen. Syökö joku muka jouluna niin hvetisti että lihoo useita kiloja??? Sitten niitä tiputetaan sen jälkeen vai?? Mitä hvetin järkeä tossa on?? Eikö voi syödä normaalisti ja liikkua myös jouluna?? Mekin ollaan kaikki joulupyhät käyty koko perhe luistelemassa ja kävelemässä sekä vanhemma kuntosalilla. Ei mulla ainakaan mitään kiloja ole tullu jouluna eikä muutenkaan. Ihme lässytystä aina joulukilojen karistamisesta.

42

1487

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En vaan tiedä. . .

      Jotkut tekee Jouluksi liikaa ruokaa, niin on pakko niitä sitten syödä ettei pilaannu :)
      Itellä meni ihan normaalin ruuan parissa. Ulkoilessa. Luulen jopa että painoa putosi. Kinkut jäi hankkimatta, kun käy noi karjaeläimet niiiiiin sääliksi.

      • Terveiset ulkomailta

        Suomessa on niin kallista ruoka että ei siellä voikkaan kukaan lihoa jouluna eikä muulloinkaan .


      • Idioottile
        Terveiset ulkomailta kirjoitti:

        Suomessa on niin kallista ruoka että ei siellä voikkaan kukaan lihoa jouluna eikä muulloinkaan .

        Jos on persaukinen, sitten kaikki on kallista.


      • köyhä , köyhempi , k
        Idioottile kirjoitti:

        Jos on persaukinen, sitten kaikki on kallista.

        .... Ja Suomessahan niitä persaukisia on vaikka millä mitalla . Köyhyys on aina vieraanamme täällä Suomenmaassa .


    • kilot pönttöön

      Jouluna syödään ehkä enemmän suolaisia ruokia ja suola sitoo elimistöön nestettä.
      Nopeat painonvaihtelut ovat nestepitoisuuden muutoksia, lihominen ja laihtuminen ovat hitaita prosesseja joten oikeaa lihomista ei tapahdu muutamassa päivässä.
      Neste poistuu liikunnassa hikoilemalla mutta suuremmassa määrin sitä kautta mistä neste yleensäkin kehosta poistuu.

    • Bastrado

      Eipä nuo Jouluruuat lihota,vaan se mitä syöt Joulujen välillä.

    • Liikunnallinen34

      En kanssa käsitä mistä tuo toteamus tulee. Itse ennemminkin laihdun jouluna kun lihon sillä en pidä niistä perinteisistä laatikoista ja rosolleista. Kinkkua kyllä syön ja sitäkin kohtuuden rajoissa. Paremmin mä syön perus arkena kun jouluna perinne ruokia. Itsekin liikun paljon joten lopulta sillä mitä syö ei ole merkitystä. Turha valittaa lihavuudesta jos ei sitä persettä saa penkistä ylös.

    • Öyestä

      Joulukilot on sportti-ihmisten "ongelma". Jos on kilot vedetty minimiin, niin joulukilojen ilmaantuminen ei ole mitenkään ihmeellistä.

      Tavallisille ihmisille ei mitenkään voi ilmaantua paria kiloa muutamassa päivässä. Tikkuihmisille voi.,

      • Narsistit...

        ...Itsensä nipistelijät mittaa rasvaprosentteja ja syö heiniä Joulunakin


    • Täytyyhän iltapäivä-lehdillä olla kirjotettavaa, joka ainoa vuosi samat täysin turhat jutut. Tän jälkeen tuleekin kesäkilot, hohhoijaa..

      • ikisinkkulaiva

        Eikä unohdeta näitä:

        "Talvi yllätti autoilijat"
        "Miten pääsee irti kesän ryyppyputkesta"


    • rantojen mies

      Hah, ja kohta pitää sitten päästä rantakuntoon!
      Eli ei mitään tipattomia tammikuita vaan tähtäin kesään ja aloitetaan viinidieetti nyt.
      Aluksi mietoja viinejä ja kevättä myöten Sorbuksen ym. kautta terävät loppuhuipennukset niin voi päästä viimeistään juhannukseksi rantakuntoon.

      • nbxndmdfbxnl

        Minä olen aina rantakunnossa! Katson vain että lammikon tilavuus on riittävä, etten aiheuta tulvaa uimaan hypätessäni.


    • jorkke

      MUUUAAAHAHAHAHAAAAAA SUOMALAISET ON VALTAVIA LÄSKIPERSEITÄ MUUUAAAAHAHAHAAAAAAAAAAAAA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • kaihisilmä

        jorkke. Sinä olit 30 kg kevyempi joskus 1960 luvulla.


    • pyh ja pah!

      Rikkaiden ongelmia...

    • yup9ö.

      No jos olet parikymppinen, niin et liho, vaikka söisit mitä. Keski-iässä pitää löysätä vyötä, jos syö yhden porkkanan.

    • kinkkuu

      Joo, kolme kiloa puhdasta nautintoa!

    • GröönDEman

      Juu. Minulla paino nousi jouluviikolla 18 kiloa. Aatonaattona käydessäni vaa`alla painoin n 72 kiloa, viime sunnuntaina tasan 90 kiloa. Itsekin kävin pyhien aikana 2 kertaa juoksemassa n.6 kilometriä per kerta, mutta kyllä se paino silti nousi. Nopeassa painonnousussa on se etu, että lähtee myös lähes yhtä nopeasti.

      • kaloreita syödään

        Liikunta on tylsää ja lisää ruokahaluja!


      • konnapuolue-kok

        Juu. Minulla muna venyi jouluviikolla 18 senttiä. Aatonaattona käydessäni ajamassa bemarilla munan pituus oli 1sentti, viime sunnuntaina tasan 19 senttiä. Itsekin kävin pyhien aikana 2 kertaa päivässä pilillä pukkimassa pemarini pakoputkea n.6 sekunttia per kerta, mutta kyllä se pituus silti nousi. Nopeassa pituuskasvussa on se etu, että lähtee myös lähes yhtä nopeasti.


    • Juhla ja arki

      Joulu 1300g, tällä viikolla uusivuosi sotkee, mutta tammikuun puoliväliin taas paino kohdallaan. Juhlan pitää erottua arjesta.

    • jesshhh

      mä laihuin jouluna..ruuat on niin täyttäviä että kun pikksen syö on jo täynnä..

    • Riuku

      joulukilot, kesälomakilot, raskauskilot, jalka oli poikkikilot, ym. höpö höpö kilot. Läskien selityksiä.

      • notfatman

        :)),juuri näin


    • .......

      Suolan ja sokerin mättäminen aiheuttaa nesteen kerääntymistä kehoon ja jos mässäily jatkuu muutamaa päivää pitempään niin se voi näkyä lisäkiloina. Näitä sitten "laihdutetaan".

      • Öyestä

        Meillä emäntä teki sienisalaattia, jonka suolapitoisuus varmaan 6%..., maistuu pieninä annoksina ruisleivän päällä hyvältä :>


      • Kinkku jäi kauppaan

        Onko sitä pakko syödä kuin viimeistä päivää? Mitä jos jätätte kinkun, tortut, suklaat ym. Kauppaan ja syötte ihan normaalia kotiruokaa? Ei voi ymmärtää miksi joku syö väkisin. Onko pulaa tekemisestä vai seurako tekee kaltaiseksi?


      • koö+
        Kinkku jäi kauppaan kirjoitti:

        Onko sitä pakko syödä kuin viimeistä päivää? Mitä jos jätätte kinkun, tortut, suklaat ym. Kauppaan ja syötte ihan normaalia kotiruokaa? Ei voi ymmärtää miksi joku syö väkisin. Onko pulaa tekemisestä vai seurako tekee kaltaiseksi?

        Mutta kun se ruoka on hyvää.


    • ummetus

      Nyt kun kävin pitkästä aikaa paskalla niin laihduin 7 kiloa !

    • jaa jaauu

      Miksei saisi jouluna herkutella? Kyllä mä ainakin syön hyvällä omatunnolla rosollit, kinkut ja laatikot. Tosin ei se perinteinen jouluruoka kauheasti lihota, vaan enemmänkin ne jälkkärit eli konvehdit, joulupulla, luumutortut ja joulukakut. Itse taisin lihoa 1,5 viikon joululoman aikana noin 1,5 kg.

      Käyn kuntosalilla tai muuten kuntoilen säännöllisesti ympäri vuoden. On itse asiassa hyvä pitää välillä taukoa, jotta ei mene ylikuntoon. Jouluna seurustelen perheen ja suvun kanssa. Vaikken normaalisti käytä alkoholia, niin hyvällä omatunnolla otan saunaoluenkin.

      Ei siis ne joulusyömingit, vaan se arkisyöminen!

    • käy ulkoilemassa

      Ostin just toisen kinkun j aaijon syädä senkin! Kotimaista viljakinkkua maistuu hyvälle!

    • näin se menee

      Huomaat sitten vanhempana, että niitä kiloja kertyy ihan eri tavalla kuin nuorempana.

      • x-man

        Vähänkö katukuvassa näkyy läskejä nuoria jopa lapsia. Kyllä se läskien kerääminen onnistuu jo hyvinkin nuorella iällä.


      • kahden äiti

        En minä ainakaan ole huomannut. Olen nyt yli nelikymppisenä huomattavasti hoikemmassa ja tiukemmassa kunnossa kuin parikymppisenä. Ei ne kilot itsestään kerry, vaan omat elämäntavat ja valinnat vaikuttavat siihen.


    • jkkgh

      kesänjälkeen laihdutetaan kun on grillailtu ja talvella taas on omat kilot! missä välissä sitä laihdutetaan oikein erikoista touhua

    • ovat tarpeeseen

      Luuletko, että yhden koon Suomi-oloasu on turhaan joka toisessa lahjapaketissa?

    • Intissä

      Mulla ainahi nousi paino muutamankilon nyt kun oli loma jouluna. Joulu on aivan mahtava kun ei tarvi tehä mittää ja voi syyä kokoajan

    • myrkky

      Hei pahvi!
      Joulukuuta mennyt nyt 30 päivää ja 10kg lisää!
      Viini, ruoka, pikkujoulut, nyt lapissa alkoholia yli 5l viikossa.
      Voi teitä hiiriä!

    • alipainoinen

      Hallitus pitää huolen ettei köyhän tarvii edes jouluna syödä muuta kuin samaa sapuskaa kuin muinakin päivinä ja hyvin niukasti.

    • Rehti ihminen

      Katsos normaalit ihmiset eivät ole sellaisia kiloista ja kaloreista skitsoavia liikuntafriikkejä, kuten sinä. He osaavat ottaa myös rennosti ja juhlia, kun sen aika on.

    • non-alko

      Jännä juttu kun aina vouhkataan RUUAN lihottavuudesta, mutta viinaksista ei puhuta juurikaan mitään. Viina se vasta lihottaakin. Itse yritin vaikka mitä laihdutuskeinoja ja kilot eivät meinanneet pudota millään, mutta kun äkkäsin jättää alkoholin kokonaan, alkoi tapahtua ja paino putosi. Tosin viinattomuus saa aikaan sen, että tulee syötyä säännöllisemmin ja terveellisemmin ja liikunta maistuu ihan eri lailla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      72
      1394
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      74
      1099
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      967
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      374
      717
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe