Tunnustaako kukaan köyhä että on tuhlannut jolloinkin rahaa raketteihin?
Toivon ettei sellaista köyhää ihmistä ole joka laittaisi rahansa sellaiseen tyhjäpäiseen humputukseen kun raketit, minäkään en laita vaikka olisikin vara.
Ampua nyt rahaa taivaalle, jos haluaa nähdä raketteja katsoo kun muut haaskaavat turhuuteen eurojaan.
Ethän osta raketteja vähillä rahoilla?
92
1354
Vastaukset
- Henrik.
Ostin 100 eurolla raketteja.
- niinpäniin
Aivan levotonta puuhaa. Sulla riittää sitten rahaa ammuttavaksi taivaalle.
- me käyhåt
Ei raha riitä raketteihi. Mut naksuja raksuja ja limpsaa ostetaa.
- hehehehehe....
niinpäniin kirjoitti:
Aivan levotonta puuhaa. Sulla riittää sitten rahaa ammuttavaksi taivaalle.
Jotkut ovat köyhiä, kun eivät osaa käyttää rahojaan oikein.
- 80-luvun lapsi
me käyhåt kirjoitti:
Ei raha riitä raketteihi. Mut naksuja raksuja ja limpsaa ostetaa.
Juu, tälläistä sontaa me opittiin pienenä syömään, kun kukaan ei ollut kotona tekemässä ruokaa, vaan luomassa uraa työpaikalla.
- vähempi on enempi
Ostin 120€ paukkuja ja padan ja olen muuten työtön ja kolme alaikäistä ja asunto velkaa mutta silti riittää raha????
- mies kaks ysi
hehehehehe.... kirjoitti:
Hauskaa mitenkä jotkut oikeasti jaksavat natista tälläisestä asiasta; Rakettien ostamisesta ja "rahan taivaalle ampumisesta".Kaikkista asiathan kuulosttavat järjettömiltä jos niitä lähdetään yksikertaistamaan.
Ja jos oikeasti lähdetään miettimään niin mitenkä jotkut kehtaavat ostaa tupakkaa monella sadalla kuukaudessa? Tai mitä järkeä on oikeasti tuhlata vähirahojaan alkoholiin? Monet eivät vielä osaa ottaa asiallisesti ja alkavat haastamaan riitaa.Siltikin, ihmiset tekevät tälläistä älytöntä.
Ja niin, onhan tuota aikoinaan tullut käytettyä 200-300e /v raketteihin aikoinaan.
Siinä sitä teininä meni koko ilta.Enään ei vain jaksa - eikä jaksa siivota jälkiäkään. - get high
hehehehehe.... kirjoitti:
Oon köyhä ja vedän yksin huumeita kotona vielä uudenvuoden.
- ghjkdasd
get high kirjoitti:
Tiedämme, syytät silti hallitusta rahattomuudestasi.
- hyvääuuttavuotta
vähempi on enempi kirjoitti:
Ostin 120€ paukkuja ja padan ja olen muuten työtön ja kolme alaikäistä ja asunto velkaa mutta silti riittää raha????
Onko asunto sinulle velkaa?
- vajakki
ghjkdasd kirjoitti:
Tiedämme, syytät silti hallitusta rahattomuudestasi.
Kokoomuksen vika !
Köyhät kyykkyyn ! - hehehehe..
get high kirjoitti:
Senkus vedät.
Ei minulla vaan ole rahaa moisiin. - heheheheheh....
vajakki kirjoitti:
Kokoomuksen vika !
Köyhät kyykkyyn !Ja miten se rahojen ulkomaille jako ei olisi kokkareen syytä?? Nehän ne siellä hallituksessa johtaa?
- ei raketteja
Raketin rakettia en ole ostanut ikinä. Nyt jo vähä vanhempana rahaa sitte on tilillä enemmän. Mutta taivaalle en rahojani raketteina lennätä.
- ei räketei
eij räkettejä tärvitse östää jös ei hälyä
- Göyhä
Ostamme raketteja, naksuja ja raksuja. Meillä on oikeus juhlia myös!
- RIKAS NAAPURISI
kävin hakemassa muutamia isoja patoja maksokin 275e huomenna haen taas lisää kun ei syliin mahtunu enempää kerralla... rahaa ei oo paljoo mut pitäähän se vielä KÖYHEMMÄLLE naapurille näyttää et täältä pesee ja syödäänki kauravelliä tammikuun mut ei se mitään hauskaa on ainakin viis minsaa ehkä
- Göyhä
RIKAS NAAPURISI kirjoitti:
kävin hakemassa muutamia isoja patoja maksokin 275e huomenna haen taas lisää kun ei syliin mahtunu enempää kerralla... rahaa ei oo paljoo mut pitäähän se vielä KÖYHEMMÄLLE naapurille näyttää et täältä pesee ja syödäänki kauravelliä tammikuun mut ei se mitään hauskaa on ainakin viis minsaa ehkä
Osamme enemmän raketteja kuin te juntit siellä naapurissa. Saan myös vaimolta uutena vuotena pildeä.
- vuorakasarmien om.
Köyhällä ei ole mitään oikeuksia, eikö se jo ala mennä jakeluun.
- 2.nEdellisenNaapuri
Göyhä kirjoitti:
Osamme enemmän raketteja kuin te juntit siellä naapurissa. Saan myös vaimolta uutena vuotena pildeä.
Mutta mä otan pikavipin ja ostan viidelläsadalla raketit sekä tonnilla vaimon ja saan sekä räiskettä että pildeä. Tosin en muista montako päivää se "vaimo" tolla rahalla mun luona pysyy mut onpahan vuoden vaihde kiva.
Ja se vaimo on kauniimpi kun siellä naapurissa! - dfhgdfh
Göyhä kirjoitti:
Kyllä minä voin sinulle myydä harrasteautoni tai moottoripyöräni, jos sinulla on varaa niistä joku ostaa.
Minä voin myydä ajoneuvoistani minkä tahansa, koska tahansa, mikään niistä ei ole rahoitusyhtiön rahoittama,kaikissa on omistajan kohdalla minun tai vaimoni nimi.
Kerro vaan, mihinkä sinulla on varaa. - puukko
vuorakasarmien om. kirjoitti:
Köyhällä ei ole mitään oikeuksia, eikö se jo ala mennä jakeluun.
Köyhällä on aina oikeus teurastaa rikas sika.
- Pitkäaikatyötön
En osta raketteja, varsinkaan pelkkiä räjähteitä missään tapauksessa. Ihan sama kuinka paljon rahaa on, kaikki saapuneet tulitemainokset lentävät suoraan paperinkeräyspinoon. Usein on uutenavuotena pakko juoda vähän viinaa, jotta pääsee mistään piittaamattomaan mielentilaan, jolloin räjäytykset eivät tunnu yhtä häiritseviltä.
Koko touhu on aivan tarpeetonta häiriötä ihmisille, ja herkkäkuuloisille eläimille jopa rääkkäystä. - sorvari leku 36 v.
Aloittaja ei voi ampua raketteja kun vaimo ei osta niitä. Itsellään sillä ei ole rahaa edes papattimattoon. Siksi se on niin kateellinen kun me muut ammumme satoja euroja taivaan tuuliin ja juomme shamppanjaa.
Siinä vain korostuu se ero työtätekevien, ahkerien ja vastuuntuntoisten ihmisten sekä toimeentulotuella elävien välillä.- sossubummi naapurisi
jokainen hassaa rahansa miten haluaa. totuus on että näin kaupungissa kun menee kalliolle ja katsoo taivaalle riittää mulle. mieluummin käytän rahani ruokaan ja viinaan. =)
- muilla on
Rikkaita on kahdenlaisia.
Niitä joilla on paljon rahaa.
Ja niitä joilla on vähäiset tarpeet.
Elämän asenetta on kolmelaista.
Elämäänsä tyytyväisiä
Katkeria; he uskovat muilla olevan enemmän tai saavan heille kuuluvan.
Onnettomia.- loisen isoäiti
Pruukaa vaan aina käymään niin että ahkerat ja työteliäät vastuuntuntoiset ihmiset pärjäävät omillaan kun taas nämä taivaanrannanmaalarit, niitä pitäisi heidän mielestään kaikkien muiden auttaa joka käänteessä taloudellisesti kun he eivät kuulemma ole elämässään pärjänneet ja AINA jonkun muun tahon syystä. Itsessä ei ole ollut koskaan mitään vikaa eikä parannettavaa.
Siinä se on se muka vähäinen tarve, pthyi .
- Sossunkainen
Sossun rahoja ne on mitä sillä on väliä, ei kenenkään rahaa, jos ne ei mulla ole niin jollakin toisella, eikun raketit taivaalle ja konjakkia kurkkuun...
- rakettipaketti
tyttöystävä kysyi ostanko raketteja johon kerroin että minulla on yksi raketti varattu hänelle uutena vuotena joka laitetaan alipaineella palamaan päästä ja räjähtää anus nimisellä tähdellä, lähinnä siis kyseessä kertalaukeava malli
- Venus se on...
Eikö riitä kantovoima Venukseen? Menee satsit hukkaan ihan täysin.... mutta kuten kerroit, se on kertalaukeavien ongelmia...
- teppo tenukeppi
Sossu maksaa kaljat ja tupakat ja tietysti raketit, käykää työn orjat töissä jotta saan sossusta rahaa.... hassaan kaikki rahat raketteihin & kaljaan ja tupakkaan ja laskut vien taas sossuun uuden vuoden jälkeen, miksi maksaa laskuja kun sossu antaa vastikkeetta rahaa ja ne käytän yleensä päihteisiin..... voin olla vuoden jokaisena päivänä umpi päissään ja sossu maksaa.... rahaa kun saa ilman mitään vastiketta niin miksi nähdä vaivaa ja mennä töihin, tyhmä on se joka kulkee töissä ja maksaa verot kun sosiaalipummina pärjää paremmin ja työnteko ei haittaa viihteellä oloa...
- NOT FIRE
Rakettien ampuminen on ääliöiden tapa vaihtaa vuotta
- MegaJättiPamausHype
Vuoden vaihtumista voi juhlia monella tapaa. Yhden pienen kun ampuu ennen ilta kuutta, vaikka klo 1400, tietävät naapuritkin että uusi vuosi on tulossa. Pieni rike lakia ja virkavaltaan vastaan on aina hyvä lääke verenpaineelle. Liian tiukka pipo estää jo verenkierron aivoista.
Kun kello tulee sen 1800, voi aloittaa virallisesti ja luvalla paukuttelun. Yksi pieni raketti on muistutus että homma jatkuu vielä tänään. Myös naapurin pienimmät ja mummut kuulevat äänet ja ryntäävät ikkunoiden eteen, joten perään on hyvä ampua toinen pieni tsuppu, ja yksi keskikokoinen.
2100 on naapurin mummu melkein unessa. Silloin on hyvä pamauttaa taas keskikokoinen paukku. Jysähtää varmasti ja herättää katselijat paikalle. Perään voi ampua sitten pari pientä ihan silmän iloksi.
Jos on ollut varaa ostaa pari pakettia, kannattaa ampua yksi aina tasatunnein.
Puolilta öin, juuri ennen vuoden vaihtumista voi ampua yhden jättipaukun. Perään kaikki pienet ja keskisuuret, sitten lopuksi se superhyperjätti, jonka nousua yläilmoihin joutuu kattelemaan tavallista pidempään, ja vieläkin pidempään. Pamaus on niin suuri että jos ei mummu vielä ollut herännyt niin ainakin sen jälkeen ja valvoo varmasti kahteen asti. Hitaimmatkin kerkiävät sohvanperältä ikkunaan katsomaan valosadetta. Maksaa vähän paljon, mutta kannattaa kerran vuodessa. Ei ole muilla samanlaista.
- cargo 200
Raketteja ammutaan kerran vuodessa 10-15 min ajan . OK
Tupakan polttaminen tai alkoholi huomattavasti tyhmempää !
koska sitä jatketaan vuodesta toiseen .- Apropos5
Nyt osuit asian ytimeen. Jouduin joskus olemaan työttömien kuntouttavassa ns. työtoiminnassa. Porukka oli persaukista, mutta tupakkaan oli varaa. Viinaankin oli joskus ollut varaa. Sen näki, kun avasivat suunsa: hampaita oli joskus ollut.
Itse olen tätä nykyä pienituloinen eläkeläinen. Tänä vuonna ostin juhlan kunniaksi yhden raketin, joka maksoi 5,95. Sukulainen osti parinkympin edestä hiukan korkeammalle lentäviä. Näillä mennään ja naapurien ampumilla.
Yleensä en viitsi tuollaiseen laittaa senttiäkään, mutta nyt tuli tehdyksi kaupat. Jaksaisi vaan valvoa. :) - uglug
Apropos5 kirjoitti:
Nyt osuit asian ytimeen. Jouduin joskus olemaan työttömien kuntouttavassa ns. työtoiminnassa. Porukka oli persaukista, mutta tupakkaan oli varaa. Viinaankin oli joskus ollut varaa. Sen näki, kun avasivat suunsa: hampaita oli joskus ollut.
Itse olen tätä nykyä pienituloinen eläkeläinen. Tänä vuonna ostin juhlan kunniaksi yhden raketin, joka maksoi 5,95. Sukulainen osti parinkympin edestä hiukan korkeammalle lentäviä. Näillä mennään ja naapurien ampumilla.
Yleensä en viitsi tuollaiseen laittaa senttiäkään, mutta nyt tuli tehdyksi kaupat. Jaksaisi vaan valvoa. :)Kaikki suomalaiset oliskin varmaan rikkaita jos ei käyttäis rahaa niin sanottuihin turhuuksiin. Ehkä ei kuitenkaan.
- makeaa
Otin pikavippinä 700€
Ostan koko rahalla raketteja olutta kossua kortonkeja
sipsejä pitsaa makkaraa tupakkaa Jos jää niin loput
laitan huoriin.- bissee
Jos jää??? No ei taida olla kortongeilla käyttö sitte? Käytä nekin karkkirahat kaljaan, niin helpottaa
- työtönjuoppo
mulla taas ei mene rahaa viinaa,tupakkaa tai raketteihin.....
raketit kattelen....juuu 2kybää makso "joulukalenterit" mulle,24 pintin tölkkiä kaljaa ja votkapullot(24) ja tupakit vielä siihen myös....
ainii...en ole vuokraluuseri...omistus osaketta ja kiinteistökin on...
- Jokaisen oma asia
Mitä se muille kuuluu mihin ihmiset rahansa tuhlaavat! Jos sinä et pidä raketeista niin eikö se toinen köyhäkään saa pitää? Se voi olla hetken ilo siihen köyhyyteen laittaa parikymppiä rakettiin ja kerrankin nauttia hetken ilman ainaista vyön ja hammasten kiristystä. Jos sinä sijoitat sen parikymppiä johonkin omaan kivaan niin mitä ajattelet ihmisistä jotka tulevat tuomitsemaan sinun hankintasi koska se ei heitä kiinnosta?
- omillaanpärjättävä
Se ei ole jokaisen oma asia silloin kun valitetaan että ei ole riittävästi rahaa tai jos anotaan toimeentulo tai asumis tukea.
Ostavathan palestiinalaisetkin paljon raketteja: http://www.foxnews.com/world/2014/08/08/hamas-backers-spend-fortunes-on-rockets-and-tunnels-while-gazans-live-in-misery/
- järki hoi
Minä laitan ne vähät rahat tupakkaan ja viinaan kuten niin moni muukin suomalainen tekee. Ryyppääminen ja polttaminen eivät ole tyhjäpäistä humputusta, vaikka tyhjäpäiseksi tekevätkin.
- Juhlitaan aamuun
Sain sossusta 280€ rakettirahaa kun kerroin järjestäväni uudenvuodenjuhlat maahanmuuttaneille ystävilleni.
- Hyvää uutta vuotta !
Onko joku oikeesti niin tyhmä, että ottaa pikavippejä räjähteisiin? Siihen ei voi muuta sanoa, kun, että ei paljon älliä päässä liiku. Jos joku on tuolla tosissaan pistämässä 700euroa pikavipillään raketteihin ja muuhun hömppään nii mahtaa olla kauhee morkkis seuraavana aamuna, kun herää todellisuuteen. Aivan tajuttoman älyvapaata meininkiä ja en yhtään ihmettele miksi jollain menee luottotiedot ja muuta ongelmaa tulee. Kehtaa sitten aukoa täällä päätä muita sosiaali ja muita avustuksia saavia. Johon kierteeseen nuo tulevat tuota menoa joutumaan, kun eivät itse sitä älyä tässä vaiheessa, kun kehua retostelevat noilla pikavipeillänsä.... Ja työssä käyville, ei koskaan nykypäivänä tiedä milloin työttömyys iskee joten en yhtään ilkkuisi siellä, voi kalahtaa huomenna omaan nilkkaan joten olisin ihan hiljaa!!?? Hyvää uutta vuotta ja jokainen juhlikoon tavallaan. Mulle yhdentekevää !!!
- 6+7
Kännissä ne parhaat ideat syntyy joille sit nauraa myöhemmin. Kerran täällä eletään.
- fama
pajaut homo huumeita häh,snaijaatsä hä homo dik dööti
- meillähän ei
ole koskaan ammuttu raketteja eikä nytkään
- olen pitkäaikais
työtön, mutta kävin huorissa ( 50€ pyllyseksiä)
Litran viinapullo uuden vuoden kunniaksi ja 200€ tulitteisiin.
Noilla eväillä valkoinen heteromies pysyy tyytyväisenä.- gyflxsvh
Siis valkoinen hamppi.
- Mr kakki
Oliks hyvä pyllyseksi, mä vetelen tumppuun ja haistelen kakkaa,
säästyy rahaa
- kiva kun on lätää
Nyt ostettu 750egellä paukkuja,toivottavasti riittää yhex yöksi....
- paskat muista
VOIHAN V***U...nytkö köyhiltä pitää viellä viedä uudenvuoden juhlintakin???????
SOSSUSTA JOKA JAMPALLE 100€ ETTÄ SAADAAN KUNNON JUHLAT!!!! Mitä tarkoitat aloittaja vähillä rahoilla?Tuttavani pitävät lapsilleen ilotulituksen vaikkei heillä varmaan ole liikoja rahoja tuhlattavaksi,mutta lapset odottavat sitä enemmän kuin joulua joka on valheellinen juhla.On todistettu että puusepän poika syntyi noin kolme kuukautta myöhemmin mitä nykyinen Joulun vietto on.(Saattaa olla 3kk aiemminkin koska myös joku toinen puuseppä oli nakutellut samoihin aikoihin mutta eri paikkakunnalla) Kyllä omat lapset on ansainneet ilotulituksen,joten eise raha hukkaan mene ainakaan heillä ,lopettivat saunakaljat ja tupakin,itselleen kaikki vaatteet kirpparilta,mutta lapset saa ettei koulussa kukaan vaan tunnista omaa vanhaa rättiään ovat aika raakaa porukkaa nuo teinit ja pienemmätkin jos huomaavat.Hyvä kun aloitit niin käyn yksin eläjänä hakemassa lapsille muutaman satasen edestä juhla tunnelmaa.Hyvää Uutta vuotta ja antakaa rakettien lentää,einyt joka paikassa tarvi olla järkeä jos muuten eläminen kunnossa.
- kukkuuuuuuuuuuuuuuuu
Miten niin- joulu on valheellinen juhla? Kuka on sanonut, että juhlin Jeesuksen syntymäpäivää?
- Pitkäaikatyötön
kukkuuuuuuuuuuuuuuuu kirjoitti:
Miten niin- joulu on valheellinen juhla? Kuka on sanonut, että juhlin Jeesuksen syntymäpäivää?
Niin juuri. Joulua on juhlittu täällä jo ennen kuin kristinuskosta oli kuultukaan.
On se tietysti siinä mielessä valheellista, että valtapoliittisista syistä joulun päälle liimatulla jeesustelulla ole oikeasti edes mitään historiallista pohjaa. Siis kristittyjen kannalta.
Leipä on yli arvostettu tuote ei siinä ole mitään hauskaa vaikka sen nakkaisi taivaalle kuinka monta kertaa tahansa? Toinen mikä ei ole hauskaa on aloittajan kaltaiset olennot jotka vaativat jo köyhät tilille pienistäkin virheistä elämässä(virheet ovat siis heidän mielessään) Älytöntä vahtia kuka saa ja kuka ei,esim joskus olen antanut Joululahjaksi isojakin määriä turhuuksia eli ilotulitteita,on ne komeita köyhänkin lasten katella.Laitatko tänne yhteys tietosi niin laitan ainakin sädetikkuja tulemaan? Vi,,u se on kokemus lapsille samoin kuin etelän matka tai muu joutava humputus esim,Mikroauto radalla jonne mielestäsi saisi mennä vain keskiluokkaan kuuluvat lapset.Minä olen vielä niin lapsellinen että varmaan ammuskelen taivaalle noin 3-400e edestä kaikenlaista mitä löysin eli ainakin mitä luulen että naapuri tulee kateelliseksi ja annan vielä auton peräpaksista tutuille lisää jos niillä ei riitä omille lapsille lystin pitoa. Ymmärrä nyt ettei ilotulitteet maksa kovin paljon kun ostat valmis paketteja ja niistäkin voi saada 50%ALEN kun myyntiaika päättymässä,ainakin moottori pyörä jengit myy kaiken aina pois. Niillä on hellä ja ymmärtäväinen sydän köyhää kohti,en sitten tiedä miten sinun käy kun menet pelastamaan Suomen köyhät lapset niitten kynsistä?? Käyppä kokeilemassa,ja vastaa saako mennä köyhänä Sirkukseen ,Tivoliin,Elokuviin,Lätkä tai muu urheilu tilaisuus,Laulu ja ylipäätään musa tilaisuus,Kirkkoon kun siellä on se kolehti. Ilmeisesti ei,koska et halua viereesi huono käytöksisiä ja lemuavia köyhiä,jos olet sitä mieltä niin kait radio ja tv,kin pitää kotoa poistaa,pelikorteista puhumattakaan.Käpylehmät ja muut itsetehdyt ilman kallista liimaa kait sallit? VastaaNYT KOHTA KOHDALTA KUN MINUA OTTAA TOSIAAN PÄÄHÄN JAOTELLA LAPSET.alussa oli se leipä joka yleensä kivikovaa mutta pehmenee kyllä kun Äiti laittaa sen veteen kiehumaan ja tekee Leipäressua. Hyvää uutta vuotta sullekkin,ja ampuisitko raketteja niin että köyhätkin näkisi.
- IkisinkkuM
Kyllä köhälläkin on oikeus Uuden Vuoden Juhlaan. Otin pitkästä aikaa pikavipin ja hain alkosta koko poikueen ison kossun, skumpan ja 8 olutta. Raketteja ostin 200 egellä. Nyt juhlitaan perusteellisesti.
- tamtamtaratamtam
IkisinkkuM kirjoitti:
Kyllä köhälläkin on oikeus Uuden Vuoden Juhlaan. Otin pitkästä aikaa pikavipin ja hain alkosta koko poikueen ison kossun, skumpan ja 8 olutta. Raketteja ostin 200 egellä. Nyt juhlitaan perusteellisesti.
Niin... Köyhillekin on oikeus sikiä vammaisia lapsia. Jeee...
- NOT FIRE
Vielä 11 tuntia, sitten pääsette roiskimaan niitä p@skapaukkujanne
- Pommi paavo
iskä osti mulle 200 e pommeja aijon räjäytellä niitä kaverien kanssa.
- rakettipieru
mielummin oon ostamatta kuin rakettimarkkinoissa.
- No Rocket
Ensi yönä menee taas silmiä ja sormia, mutta pääasia että tulityökortittomat juopuneet saa paukutella. Eihän se vuosi muuten vaihdu, VAI MITÄ
- Elämä on ja kuolema
Niin ja jokunen roskakatos ja postilaatikko, sekä ehkä muutama talo kärähtää tai päiväkoti.
Plus alkoholistien riehunnat ja muut poliisia ja ensiapuapolia työllistävät idiootit.
Että Hyvää Uutta vuotta ja talo palaa?
Ps. lukekaa vaikka tota ennemmin.
http://injesuschrististand.blogspot.fi/ Eiköhän ne ole panostajan paperit eikä tulityö kortti? Nytkin kaikki olisi ollut ok jos lasit olisi kelvannut laittaa päähän,ja mennä ampumaan paikkaan jossa ei sivulliset saa niitä naamalleen.
- ottothunder
thunderotto kirjoitti:
Eiköhän ne ole panostajan paperit eikä tulityö kortti? Nytkin kaikki olisi ollut ok jos lasit olisi kelvannut laittaa päähän,ja mennä ampumaan paikkaan jossa ei sivulliset saa niitä naamalleen.
Vai oikein panostajan paperit, mutta mikä luokka pitää olla kun niitäkin on 6 kpl. Täällä meilläpäin riittää 18 vuoden ikä rakettien ampumiseen ja ostamiseen.
ottothunder kirjoitti:
Vai oikein panostajan paperit, mutta mikä luokka pitää olla kun niitäkin on 6 kpl. Täällä meilläpäin riittää 18 vuoden ikä rakettien ampumiseen ja ostamiseen.
Vastasin nm. No Rocket,joka kirjoittaa tuossa ylempänä että tulityö kortittomat juopot saa paukutella??? Eli vastasin hänen kirjoitukseensa ettei tulityö kortilla ole mitään tekemistä ilotulitteiden kanssa. Ja mainitsin vain että ennemmin seon varmaan panostajan paperit.?! Siis aloit oikaista turhaan kun et lue mitä varten ihmiset vastaavat toisten kirjoituksiin. En muuten tiedä noista luokista mitkä ne ne on ja mitä varten 6kpl? Jos voisit valaista,olisin kiitollinen,ja Hyvää Uutta vuotta teillekkin.
- hmmm...
55 euroa meni raketti kassiin. Kohta pojan kanssa ammutaan ensimmäiset ja loput suurimmat puolen yön aikaan. Näinä aikoina panemme vähemmän rahaa paukkuihin kun ennen meni 100-150 euroa.
- roletaari
Raketit ja rahan käyttö.
Olen aina asettanut tarpeeni tärkeysjärjestykseen niin välttämättömyyden, tarpeellisuuden, kuin myös nautinnon tuottamisen mukaan tuossa järjestyksessä.
Raketit ovat kaukana tuon viimeisenkin ryhmän takana.
En voi kuvitella turhempaa.
Nautintoaineiden haluttavuuden ymmärrän. Tupakka on turhake mutta alkoholin nautinnollisuuden ymmärän hyvin.
Sen hankintamuotojen valinnalla voi vaikuttaa ratkaisevasti kustannuksiin.
Jokainen tietää vaihtoehdot mutta harva viitsii toteuttaa niitä halvimpia.
Tyydytin paukuttelun tarpeeni 1956 yleislakon aikaan.
Varastin läheiseltä soralouhimolta ämpärillisen kaliumkloraattia sekä metrimäärin sytytyslankaa. Perinteistä tulilankaa.
Valmistin ohjeiden mukaista mustaaruutia ja siitä erilaisia pommeja.
Kiväärin hylsyistä pp-pumpun teräsputkeen, sillä välillä kaikkea kovakuorista säiliöntapaista mitä vain löysin.
Ei ollut suojalaseja eikä käytön opastusta mutta ei tullut henkilövahinkojakaan.
Eikä maksanut mtään.
Pollarit tulivat jäljittämään mutta ajautuivat väärään pihaan.
Henkilöjäljet sotkeentuivat mutta yhden talon koira oli kaverinani ja pollarit harhaantuivat sen jälkien perusteella väärään taloon. - rakettirako
Ammuinpa raketin peräaukosta, pankaa paremmaksi.
- NIINKÖÖÖÖ
Vai PERCEESTÄ ammuit raketin, siehän zaatana sälli oot
- LIMEHOTE
NIINKÖÖÖÖ kirjoitti:
Vai PERCEESTÄ ammuit raketin, siehän zaatana sälli oot
Ennenvanhaan oli raket merkkisiä moottorisahoja, mutta sitten humalaiset suomalaiset ampui uutenavuotena kaikki raketit taivaalle. HAH HAH HAA, avautuko ?
- juhla mielellä
otin 7 eri paikasta pikavipit että sain raketteja, 1138 egee meni... sitten uudeks vuodeks sai vielä punalappusta perunsalaattii makkaraa, ranskista sipsejä ja kolme toppaa punasta smarttii ja viis laatikkoo keppanaa
näin pärjää tosi hyvin, mitä nyt eukko ja lapset kitisee tossa vähän kun ei oo muka kunnon ruokaa, vaik ostin lapsilleki yhet pätkikset per naama- juhla mielellä
Niin ha naksuja, raksuja ja limpsaa oli kyllä runsain määrin.
- Suomi nousuun
Hahaa, enpä ostanut raketteja. Laitoin kaikki rahat viinaan. Siitäkin harvemmin näkö lähtee nykyään. Mut oli suomen kossua, eikä mitään viron litkuja. Tosin sieltä ostin edelliset.
- MINÄ VOITIN
Kun en ostanut viinaa, kaljaa, raketteja eikä roskaruokaa, mutta minä olenkin parasta A-ryhmää ja teidän tulee ottaa minusta mallia
- ruotsittaja
ruotsissa raketeiile on löytynyt uutta käyttöä. niillä voi ampua ihmisiä, busseja rakennuksia ja tietenkin myös munattomia poliiseja. eikä meille krrota mitään http://professorinajatuksia.blogspot.fi/2015/01/miksi-ruotsin-rakettisota-salataan.html
- Kyykkyjaska
En ostanut raketteja. Nukkumaankin kävin uudenvuoden aattona tavalliseen tapaan kymmeneltä. Ei myöskään ollut "raksuja, naksuja ja limpsaa" (kerroin tämänkin koska näyttää siltä että jollakin tämän palstan latvarosolla näyttäisi olevan asiasta jonkinlainen epäterve pakkomielle).
- NIINKÖÖÖÖ
Mikä on pointtisi, odotatko nyt itsellesi mitallia ?
- Kyykkyjaska
NIINKÖÖÖÖ kirjoitti:
Mikä on pointtisi, odotatko nyt itsellesi mitallia ?
Vastasin kun kysyttiin. Ja se on mitali, ei mitalli.
- NIINPÄ NIIN
Kyykkyjaska kirjoitti:
Vastasin kun kysyttiin. Ja se on mitali, ei mitalli.
Joku vastaa vaikkei kysytä, ja kysyy vaikkei vastata. Ihan ehdottomasti kuulut molempiin ryhmiin
- Kyykkyjaska
NIINPÄ NIIN kirjoitti:
Joku vastaa vaikkei kysytä, ja kysyy vaikkei vastata. Ihan ehdottomasti kuulut molempiin ryhmiin
En itse asiassa kuulu kumpaankaan mainitsemistasi ryhmistä. Vähän yritystä nyt, niin kyllä se looginen ajattelu sujuu joskus sinultakin.
- Tradenomi AMK
Kyykkyjaska kirjoitti:
En itse asiassa kuulu kumpaankaan mainitsemistasi ryhmistä. Vähän yritystä nyt, niin kyllä se looginen ajattelu sujuu joskus sinultakin.
Parempi olisi olla kommentoimatta noihin trolleihin. Näitä viestejä ilmestyy joka ketjuun eivätkä ne liity keskusteltavaan aiheeseen mitenkään.
- tuo on kyllä totta
Tradenomi AMK kirjoitti:
Parempi olisi olla kommentoimatta noihin trolleihin. Näitä viestejä ilmestyy joka ketjuun eivätkä ne liity keskusteltavaan aiheeseen mitenkään.
Nyt on aiheena ethän osta raketteja vähillä rahoilla, eikä vastailla tyhmiä kysymyksiin joita kukaan ei ole edes esittänyt
- Jon Snuhhhh
tuo on kyllä totta kirjoitti:
Nyt on aiheena ethän osta raketteja vähillä rahoilla, eikä vastailla tyhmiä kysymyksiin joita kukaan ei ole edes esittänyt
Mitä nyt ketjun otsikossa kysyttiin: "ethän osta raketteja vähillä rahoilla?" En ymmärrä, miksi jonkun toisen käyttäjän vastaaminen tähän kysymykseen voi riepoa sinua noin paljon.
Taidat olla se tyyppi joka kirjoittelee ja trollailee puolet tänne kaikesta ja näköjään jopa keskustelee pitkät pätkät itsensä kanssa joissakin ketjuissa. - Jon Snuhhhh
Jon Snuhhhh kirjoitti:
Mitä nyt ketjun otsikossa kysyttiin: "ethän osta raketteja vähillä rahoilla?" En ymmärrä, miksi jonkun toisen käyttäjän vastaaminen tähän kysymykseen voi riepoa sinua noin paljon.
Taidat olla se tyyppi joka kirjoittelee ja trollailee puolet tänne kaikesta ja näköjään jopa keskustelee pitkät pätkät itsensä kanssa joissakin ketjuissa.Tietääkö kukaan mikä aine on H2SO4 ?. Jos se nyt jollain pyörii ihan tuossa kielen päällä, niin kannattaa sylkeä se äkkiä pois sillä kyseessä on rikkihappo.
- Onnellinen köyhä
Olemme joka vuosi tarjonneet lapsillemme ilotulituksen ja siitä emme tingi!
Tässäkin voi verkostoitua naapureiden kanssa, ei tarvitse ostaa niin kauheasti kalliita raketteja, kun jokainen ostaa muutaman raketin taikka muun ilotulitteen ja ne ammutaan yhdessä samaan aikaan. Kauempaa katsottuna taivaalle ammutut raketit ovat upeita katseltavia ja lapsille vaan lämmintä vaatetta päälle ulos rakettien katselemisen ajaksi.
Ostimme nyt vuoden vaihtumisen kunniaksi ilotulitteita 15,95€:lla, jolla sai näyttävän padan ja kolme muuta ilotulitetta, lisäksi meillä oli aiemmilta vuosilta säästyneitä ilotulitteita, joita olimme säilyttäneet huolellisesti kuivassa varastossa. Käytimme kaikki vanhat ilotulitteet pois nurkistamme.
Naapureiden ilotulitukset tulivat samaan aikaan, joten kaikille riitti katseltavaa.
Asumme sen verran laitakaupungilla, että tänne eivät näy kaupungin suuret ilotulitukset kunnolla, jos kävisimme katsomassa kaupungin järjestämää ilotulitusta, tulisi sille hintaa enemän ja pitäisi kulkea lasten kanssa pitkä matka hankalasti, joten ei kiitos.
Talvella näemme ulkomailla Intiassa runsaan ilotulituksen, kun matkustamme sinne ja siinä majapaikkamme lähellä järjestetään usein ilotulitus, kun siellä paikalliset asukkaat viettävät häitä ja silloin aina on ilotulitus. Kiva ohjelma sekin lapsille ja ei maksa erikseen mitään, kun vain menemme parvekkeelle katsomaan lasten kanssa sitä ilotulitusta.- Pitkäaikatyötön
"Käytimme kaikki vanhat ilotulitteet pois nurkistamme."
Oikein hyvä. Tulipalon sattuessa ne olisivat melkoinen riskitekijä muun vahingon lisäksi. Asuminen on teillä nyt hieman turvallisempaa. - Onnellinen köyhä
Pitkäaikatyötön kirjoitti:
"Käytimme kaikki vanhat ilotulitteet pois nurkistamme."
Oikein hyvä. Tulipalon sattuessa ne olisivat melkoinen riskitekijä muun vahingon lisäksi. Asuminen on teillä nyt hieman turvallisempaa.Asuminen meillä on turvallista, sillä olen työskennellyt räjähdysaineiden kanssa n. 30 vuotta ammattini puolesta ja säilytyspaikat sen mukaan myös käyttämättä jäänneille uuden vuoden raketeille. Ilotulitteita en säilytä asuintiloissa.
On heti sanottava, että suhtaudun kaikella vakavuudella myös ilotulitteisiin, aivan kuten räjäyttäisin aniittia taikka dynamiittiä.
- Ex-köyhä
Aloittajan ajatuksena lienee ollut herätellä köyhiä ja vähävaraisia miettimään, onko rakettien ostaminen ja ampuminen niin tärkeää, että vähäiset varansa kannattaisi räiskiä taivaan tuuliin.
Jos minulta ex-köyhältä kysyttäisiin, niin vastaukseni olisi ehdoton EI! Jos on oikeasti köyhä ja saa yhteiskunnan varoja toimeentuloonsa, niin ei niitä taivaalle ammuta ja onhan asiassa myös kasvatuksellinen puoli. Kyllä ne kersat äkkiä oppivat "rahan käytön" ja jatkavat sitten aikuisena kädestä suuhun elämistä ja kitisevät köyhyyttään.
Omista lapsistani olen kasvattanut vastuuntuntoisia aikuisia, jotka osaavat käyttää rahaa järkevästi ja sijoittavat pitkäjänteisesti ja koko ajan on ollut kirkkaana mielessä tavoite, pois köyhyydestä.
Ikinä en ole haaskannut rahojani lapsellisiin turhuuksiin, kuten tupakka, alkoholi ja ilotulitteet, mutta talouskin on oivassa kunnossa. Ainut haittapuoli on, kun köyhät naapurit kadehtii, mutta kaipa sen haitan kestää.- Onnellinen köyhä
Muistan omasta lapsuudestani, kuinka isäni valmisti itse uuden vuoden raketit, hän oli alan harrastaja ja käytti ammatikseen räjähdysaineita. Oli hienoa katsella ilotulitusta uuden vuoden aattona ja parhaat muistot juuri lapsuuteni uuden vuoden aatoista.
Vanhempani eivät käyttäneet alkoholia, joten uuteen vuoteen ei liittynyt mitään epämielyttävää sen puoleen. Uuden vuoden aattona aina oli hyvää ruokaa, käytännössä sama menu, kuin joulu aattona. Ruokapöytään pukeuduttiin aina parhaimpiin, me lapset saimme olla hieman vapaammin pukeutuneita, mutta isällä oli aina valkoinen kauluspaita, solmio ja tumma takki, äitini oli pukeutunut juhlavasti ja koruina oli yleensä kauniin siniset helmet kaulassa ja korvakoruina.
Astioina meillä oli vain jouluna ja uuden vuoden aattona käytetyt kultareunaiset astiat (lautaset ja tarjoiluastiat), sekä hopeiset Musla-sarjan aterimet.
Vaikka perheemme oli hyvin köyhä, halusivat vanhempani tarjota meille lapsille kuitenkin pientä iloa juhlapäivinä.
Samaa olemme koettaneet tarjota omille lapsillemme ja ilotulitus on yksi sitä perinnettä, vaikka minä en itse valmista ilotulitteita. Uskon, että lapsemme muistavat nämä uuden vuoden ilotulitukset ja raittiin elämämme.
En pidä kovin suurena syntinä, jos itse hankkimillani rahoilla ostan muutaman ilotulitteen uuden vuoden aatoksi ja kuten tuolla aiemmin kerroin, kaikkia hankkimiamme ilotulitteita ei ole aina edes käytetty. Joskus esim. huonon sään vuoksi emme ole käyttäneet kaikkia ilotulitteita, toisaalta taasen joskus olen hankkinut erillisen luvan viranomaisilta saada käyttää ilotulitteita vielä loppiaisena, jos ilotulitteiden käyttö ei ole onnistunut uuden vuoden aattona. Lupa on aina myönnetty!
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti36039136Särkynyt sydän
Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s1047578Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos315680Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta
Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös214188Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi593532Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!
Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta523337Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D702804- 262472
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul182281En suuttunut missään vaiheessa
Oon vaan herkkä ja tuskastunut. Mies se ei ole henkilökohtaista sinulle. Ei mitenkään päin. Sinä herkkänä vaan satut näk122164