Paljonko tulee maksamaan 100m2 talon yläpohjan lisäeristäminen puhallusvillalla, jos sen tekee itse? Onko mitään arviota esim. jos puhallan 20cm kerroksen lisää? Onko pakko laittaa niitä tuulensuojia sinne reunoihin, kuinka helposti tuo villa lentää tuulen mukaan? Onko tuommoisen laitteen käyttö vaikeaa, montako ukkoa vaatii? Entä jos homman teettää puhallusporukalla, kohde on helppo, talossa on käyttöullakko jossa mahtuu hyvin kävelemään, mitähän maksaisi villat ja työ? Suunnittelen tällaista operaatiota ensi keväänä tehtäväksi. Muuten siellä yläpohjassa on normaalipaksuudelta levyvillaa.
Yläpohjaan puhallusvillaa itse
6
5921
Vastaukset
- ppp
...tulee halvemmaksi ottaa villat puhallettuna, kuin alkaa itse puhaltamaan. Hintatasosta ei ole tämänhetkistä tietoa, mutta veikkaan 25-27 euroa/m³.
- Kale
En tiedä mitä isompi läjä kerralla maksaa, mutta 27 € taitaa olla rautakaupan hinta kuutiolta. Sieltä saa yleensä puhalluskoneen lainaan kun ostaa riittävästi. Jos valmiiksi puhallettuna saa tuohon samaan niin se kyllä kannattaa. Pitäähän kuitenkin kahden henkilön työllekin kai laskea jotain. Ajatellen vaikka että nämä kaksi henkilöä voisi tehdä jotain muuta samaan aikaan kun ammattilaiset puhaltaa.
- jakeman
Kysyin just tarjouksen k-raudasta. Ekovilla 25 €/m3 ja kone 30 € viikonloppu. Eli 100 m2 talon 20cm lisäeristäminen tulisi maksamaan 530 €.
- Xan
puhallettuna viime kesana. Ei ehka kannata itse nahda vaivaa touhon hintaan?
- konnari
siellä reunalla on tarkoitettu estämään ilmavirran kulku eristeen sisään ja siten heikentämästä sen eristyskykyä.
- parannusta
Talossa jyrkkä kattokulma ja 70cm räystäät, ei kai se tuuli sillon sinne pääse?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315836- 393842
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833333- 122778
- 292242
- 122197
- 1621906
- 181535
- 1051372
- 251263