Yläpohjaan puhallusvillaa itse

parannusta

Paljonko tulee maksamaan 100m2 talon yläpohjan lisäeristäminen puhallusvillalla, jos sen tekee itse? Onko mitään arviota esim. jos puhallan 20cm kerroksen lisää? Onko pakko laittaa niitä tuulensuojia sinne reunoihin, kuinka helposti tuo villa lentää tuulen mukaan? Onko tuommoisen laitteen käyttö vaikeaa, montako ukkoa vaatii? Entä jos homman teettää puhallusporukalla, kohde on helppo, talossa on käyttöullakko jossa mahtuu hyvin kävelemään, mitähän maksaisi villat ja työ? Suunnittelen tällaista operaatiota ensi keväänä tehtäväksi. Muuten siellä yläpohjassa on normaalipaksuudelta levyvillaa.

6

5921

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ppp

...tulee halvemmaksi ottaa villat puhallettuna, kuin alkaa itse puhaltamaan. Hintatasosta ei ole tämänhetkistä tietoa, mutta veikkaan 25-27 euroa/m³.

• Kale

En tiedä mitä isompi läjä kerralla maksaa, mutta 27 € taitaa olla rautakaupan hinta kuutiolta. Sieltä saa yleensä puhalluskoneen lainaan kun ostaa riittävästi. Jos valmiiksi puhallettuna saa tuohon samaan niin se kyllä kannattaa. Pitäähän kuitenkin kahden henkilön työllekin kai laskea jotain. Ajatellen vaikka että nämä kaksi henkilöä voisi tehdä jotain muuta samaan aikaan kun ammattilaiset puhaltaa.

• jakeman

Kysyin just tarjouksen k-raudasta. Ekovilla 25 €/m3 ja kone 30 € viikonloppu. Eli 100 m2 talon 20cm lisäeristäminen tulisi maksamaan 530 €.

• Xan

puhallettuna viime kesana. Ei ehka kannata itse nahda vaivaa touhon hintaan?

• konnari

siellä reunalla on tarkoitettu estämään ilmavirran kulku eristeen sisään ja siten heikentämästä sen eristyskykyä.

• parannusta

Talossa jyrkkä kattokulma ja 70cm räystäät, ei kai se tuuli sillon sinne pääse?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5836
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      39
      3842
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3333
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      12
      2778
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2242
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2197
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      162