Hei.
Olen 21v tyttö ja harrastin keskeytettyä yhdyntää poikaystäväni kanssa. Olen lukenut että sillä tavallakin voi tulla raskaaksi koska peniksen liukastenesteessä voi olla siittiöitä.
Pelottaa nyt että entä jos tulin raskaaksi. Tästä on nyt viikko ja kuukautisiin on vielä 2 viikkoa.
Mietin mitenköhän nopeasti raskauden näkee virtsasta tai lääkärillä?
pelottaa, miten pärjään? Poikaystäväni asuu eri maassa ja valmistun itse juuri opiskeluista. En ehtisi hankkia mitään alan työkokemustakaan.
Voiko lapsen saannin jälkeen edes saada helpolla töitä? Työnantajat pelkäävät ottaa töihin kun on lapsi?
Tuleekohan minusta sitten työtön kotiäiti tai työtön yksinhuoltaja jos poikaystävä ei kestä vastuuta?
Kauhea olo, pelottaa niin.
Abortti on kuitenkin kaukainen vaihtoehto.
keskeytetty yhdyntä
14
7714
Vastaukset
- Marjo
Uusimman tiedon mukaan siinä liukastustipassa on vain vähän siittiöitä.
Keskeytetty yhdyntä toimii monilla pariskunnilla ehkäisykeinona, mutta tietenkään se ei ole varmin mahdollinen keino. Minä ja avomieheni olemme tosin käyttäneet sitä jo 2 vuotta turvallisesti:)
Emmekä todellakaan ole hedelmättömiä, mutta keskeytetty yhdyntä on myös varteenotettava ehkäisymenetelmä. Raskaaksi voi tulla vain muutamana päivänä kuukaudessa, sillä nainen on kuukaudessa hedelmällinen vain 48 tuntia yhteensä, joten suurin osa ehkäisystä on turhaa.
http://www.tohtori.fi/kysy/kysvas.php3?faqID=229
Kysymys: Voiko nainen tulla raskaasi silloin jos ei päästä siemensyöksyä naisen sisälle? Eli kun laukeaa ei laukea emättimeen.
Nimimerkki: "Huolestuttaa"
Vastaus: Käytännössä ei ole mahdollista tulla raskaaksi, jos siittiösoluja ei ole päässyt naisen emättimeen. Yleensä siittiösolut tulevat vasta siemensyöksyssä. Jos tämä lasti menee muualle kuin emättimeen, niin raskaaksi ei voi tulla. Voit olla huoleti, jos näin on käynyt.
Kuitenkin pieni varaus: Joskus siittimen kärjestä tulee aivan yhdynnän tai kiihottumisen alussa pieni määrä kosteaa eritettä. Se saattaa joskus sisältää siittiöitä, mutta aivan pieniä määriä. Tämän vuoksi 100 % varmuutta tällainen keskeytetty yhdyntä ei anna, mutta todennäköisyys, että tästä seuraisi raskaus on äärettömän pieni. Jos haluaa olla aivan varma ehkäisystä, voi tyttö hankkia jälkiehkäisypillerit, jotka on nautittava 48 tunnin kuluessa yhdynnästä. Tällöin vasta voi olla aivan varma, ettei raskautta voi tulla. Jälkiehkäisypillerit saa terveyskeskuksesta.
Älä nyt vielä turhaan huolestu, kyllä kaikki järjestyy:) - Kokenut
Ei tosiaankaan kannata olla huolissaan. Todennäköisyys tulla raskaaksi liukastustipoista on huikean pieni. Kyllä raskaaksi tulemiseen tarvitaan kunnon lasti siittiöitä. Odota nyt kaikessa rauhassa niitä kuukautisia. Kaikella todennäköisyydellä ne tulevat. Kirjoita sitten miten kävi. Lycka till!
- Hoitsu
"Kokenut";älä viitsi jakaa väärää informaatiota!
Ns. touhutipoissa on siittiöitä vaikka kuinka ja paljon ja siihen hedelmöitykseen niitä ei tarvita kuin yksi kappale!"Kunnon lasti siittiöitä..."
Kaivahan biologian opikirjat esiin,hedelmöitykseen ei todellakaan tarvita mitään "lastia" siittiöitä,YKSI ainut riittää!
Olet jakanut täysin virheellistä tietoa muillakin palstoilla tästä samasta asiasta.
Ja mitä tulee ovuloimiseen,sekin voi tapahtua useamman kuin kerran kuukaudessa ja voi tyystin olla noudattamatta kiertoa (eli tyyliin kierto 29v,ovulaatio 14pv)
- Ehkäpä näin
Ja huomasin vain, että tuo yhdyntä ajankohta viittaisi siihen, ettet ole edes ovuloinut. En menisi vielä hätäilemään.
- mummu
...tuota olisi kannattanut miettiä aiemmin?
Älä kuitenkaan stressaa, raskaus on aika epätodennäköinen. Muista sitten seuraavalla kerralla. - karvasta kokemusta on
Meillä ainakin vaimo on raskaana nyt vaikka käytimme keskeytettyä yhdyntää. Käytimme tätä "ehkäisyä" viimeksi viisi vuotta sitten parin vuoden ajan. Sittemmin saimme kaksi lasta ja nyt ekojen menkkojen jälkeen (imetyksen jälkeen) harrastimme keskeytettyä yhdyntää ja kas kummaa vaimoni tuli raskaaksi. No ongelma hoidetaan... mutta en todellakaan suosittele keskeytettyä kenellekkään.
- Arwid
Yleesä käy niin ne jotka todella haluaa ja yrittää lasta ei saa.
Toisilla jotka ei edes halua niin kyllä heti ollaa paksuna.
Yksi siittiö riittää.
Tapaus Englanista:
Vaimo tuli raskaaksi, sai mustan lapsen,eikä valmasti ollu käyny veiraissa.
Selitys mies oli käyny maksullisella,jota oli sitä enne nainu musta mies.
Mustan miehen siittiöitä oli jääny tän hemmon heppiin ja siitä ne siirty vaimon sisälle, kun
vaimo sai oman osuutensa miehensä miehisyydestä. - kirjastontäti
Arwid kirjoitti:
Yleesä käy niin ne jotka todella haluaa ja yrittää lasta ei saa.
Toisilla jotka ei edes halua niin kyllä heti ollaa paksuna.
Yksi siittiö riittää.
Tapaus Englanista:
Vaimo tuli raskaaksi, sai mustan lapsen,eikä valmasti ollu käyny veiraissa.
Selitys mies oli käyny maksullisella,jota oli sitä enne nainu musta mies.
Mustan miehen siittiöitä oli jääny tän hemmon heppiin ja siitä ne siirty vaimon sisälle, kun
vaimo sai oman osuutensa miehensä miehisyydestä.Ei kannata otta ihan todesta kaikkea, mitä täällä kirjoitetaan.
Keskeytetty yhdyntä ei ole ehkäisykeino. Tutustukaa biologian kirjoihin.
Tarina valkoihoisten ihmisten värillisestä lapsesta (mies käynyt vieraissa ja saanut penikseensä mustan miehen siittiösolun ja sillä hedelmoittänyt vaimonsa) kuuluu niihin ns. kaupunkitarinoihin, joita kerrotaan tositarinoina, vaikkei todellisuudessa mitään sellaista ole tapahtunut. Tarinasta on monia eri versioita. Kyseinen tarina ja monia muita löytyy Leea Virtasen kirjasta "Varastettu isoäiti, vanhoja ja uusia kaupunkitarinoita".
- Ninja
Kylmänväreet tuli, kun luin viestiäsi johtuen omasta kokemuksesta...
Itse tulin raskaaksi keskeytetyssä yhdynnässä, ehkä mies halusi näin käyvän..ei varmaa sekään! Nuorisoneuvolassa sanottiin ja olen myös jälkeen päin lukenut, että kyseiseen menetelmään EI VOI luottaa pätkääkään..! Siemennestettä voi tulla jonkin verran vaikkei mies saisi varsinaista orgasmia ja pienikin määrä riittää...ikävä kyllä!
Olin tuolloin 17v. koulut kesken ja mies oli kaikkea muuta kuin sopiva lapsen isäksi, joten päädyin aborttiin...
Elämäni vaikein päätös, mutta lapsen elämää en halunnut pilata teini äidillä ja rikollisella isällä. Mielestäni lapsella oikeus molempiin vanhempiin ja turvalliseen kasvuympäristöön.
Noh, 3 vuotta meni toipuessa tosta kaikesta. Unettomia öitä, itsesyytöksiä...jne. masennusta ja psyykelääkkeittä, koska olin niin rikki.
Elämäni helvetillisimmät 3 vuotta mitä ilmeisemmin. Nyt olen 21 v. ja tiedän ettei tehtyä saa tekemättömäksi, mutta oppinut olen paljon elämästä. Minusta on kasvanut vastuullisempi ja vahvempi ihminen. Eikä keskeytetyt yhdynnät ole enää kuuluneet minun elämääni. Hyvä, että opin sen jo varhaisessa vaiheessa, ettei aikuisena ole enää tarvinnut yllättyä!
Anteeksi olen itselleni antanut, mutta unohtaa en voi koskaan. Eikä tarvitsekaan. - äiti itse
sä nyt siitä yhestä kerrasta raskaaks tulit,onhan sekin tietenkin mahollista,mutta pieni on mahollisuus.Harvemmin varmaan ekasta kerrasta raskaaks tulee,ku jättää ehkäsyn...
- Ninja
Kuule niin kävi kuitenkin, ehkä ite tiedän paremmin elämästäni, kuin sinä luulisin..
Ja eka kertakin oli vielä kaiken lisäksi ja heti raskaaksi...
Kyllä sitä toisinaan tulee ajateltua lapsettomia pareja..
No, hyvään tuuriin en ole luottanut 4 vuoteen.
- kokenut
Hei!
Kuulostaa kyllä siltä, että mahdollisuus tulla raskaaksi on suhteellisen pieni tuolla menetelmällä. Itse harrastin keskeytettyjä yhdyntöjä ennen kuin todella tulin raskaaksi, kun molemmat "unohdimme" ottaa kondomin käyttöön ennen kriittistä vaihetta. Ja se tapahtui yhdestä kerrasta. Ennen raskaaksi tuloani pelkäsin itsekin joka kerta, että tulisin raskaaksi, mutta en ottanut opikseni. Toivottavasti otat pelkosi vakavasti, jotta et joutuisi vaikeaan tilanteeseen myöhemmin! Nyt kondomin käyttö on sekä minulle että kumppanilleni itsestäänselvyys. Mutta hinta, joka siitä viisaudesta täytyi maksaa, oli todella kova. - toivoa
Hei, kiitos kaikille vastanneille! Olo helpottunut ja valaisunut! Täänä olin vielä todella stressaantunut, mutta kiva kun tuli näin nopeasti vastauksia ja juttelin vielä mukavan terveyshoitajan kanssa.
Se mikä sai minut enimmäkseen raskauden pelkoon oli kivut jotka alkoi lauantaina. Mutta soitin tänään väestöliittoon ja sain selville että ilmeisesti se on vain vanha kysta joka vaivaa vain näin ovulaatio aikaan (mulla oli la-su ovulaatio).
Kuulin että jos olisin tullut silloin 8 päivää sitten raskaaksi niin en tuntisi vielä mitään.
Joten täytyy nyt sitten odottaa kuukautisiin ja toivoa etten olisi raskaana kun ei ollut tuo ovulaatio aikakaan vielä silloin.
Mutta tottahan se on ettei koskaan voi tietää.
Tämä on kyllä hyvä opetus tulevaisuuden varalle että tulee se ehkäisyä varmasti hankittua.
ei minulla lapsia vastaan mitään toisaalta ole, mutta olisi vaan kiva että olisi enemmän oikeaan aikaan että oli enemmän annettavaa lapselle.
Katsotaan sitten.
Kysyisin muuten tuosta kysta asiasta.. eli onko ihmisillä kokemuksia kystista?
Minulla on tälläinen niin sanottu katoava kysta (eli ei pysyvä) joka monesti puhkeaa kierron puoli välissä. Sitten tulee kauheat tuskat. 3 kertaa olen ollut sairaalassa siitä.
mikä tähän kystaan auttaisi? Lääkäri sanoo että e-pillerit vähentää kystan puhkeamisia.
ei mulla ennen 20 ikä vuotta niitä ollutkaan.
Kiitos vielä kerran. - masa
Oliko poikaystäväsi suomalainen,vai jostain vinkuintiasta? Jos on suomalainen,niin ei muuta kuin lapsen tekoon,sillä Suomi tarvitsee lapsia.Käytä aina kumia.koska myös se ehkäisee tauteja.joita on liikkeellä runsaasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1303089EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje392949- 1051331
Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi1351057Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621047Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661037- 60977
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j373949- 41777
Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne22753