Tuli ajettua joulun aikaan n.700km matka edestakaisin halki Suomen ja muutamia ihmeellisyyksiä jälleen kerran näki liikenteessä.
Sumuvalojen käyttö: Etusumuvaloja käyttää yllättävän moni autoilija aivan selkeällä kelillä, valoisan aikaan niistä ei tietenkään haittaa ole, mutta on vain hölmön näköistä. Pimeällä aina vain useampi kytkee etusumuvalot päälle, karkeasti arvioiden noin joka neljäs- joka kolmas ajoi täysin selkeässä säässä pimeällä etusumuvalot päällä. Tätä minä ihmettelen, kuvitteleeko oikeasti noin moni, että niistä on jotakin apua näkemiseen? Vai onko kysessä kuvitelma sporttisemman näköisestä autosta? Ja en sekoita päiväajovaloja etusumuvaloihin.
Jonossa ohitteleminen: Jonoa riittää silmänkantamattomiin ja aina löytyy joku valopää joka lähtee ohittelemaan. Mitä sillä kuvitellaan saavuttavan? Lisähavaintona vielä, että näillä jonossa ohittelijoilla on melkein aina ne sumuvalot päällä eli jotenkin käsityskyvyn heikkous koskettaa useampaa asiaa liikenteessä.
Jos sinulla ei ole muuta sanottavaa, kuin haukkua jotakin keskustelijaa niin jätä kiitos tämä aihe rauhaan.
Havaintoja joululiikenteestä
58
193
Vastaukset
- tarpeettomat valot
No tuo valopelleily on tuttua taajamissakin, selkeällä valoisalla ilmalla homovalot loistaa.
Mahtaisikohan löytyä tällaista homovaloilijaa joka kertoo miksi ne ovat päällä.- Tarpeelliset valot
Jos heteron selitys kelpaa, niin vot: Käytän pitkälle hämärään saakka sumuvaloja, koska haluan säästää ajovaloja tositarvetta varten. Väite, että ne häikäisisivät vastaantulijaa on outo, koska olen tuijottanut vastaantulijoiden sumareihin, eivätkä ne ainakaan minua häikäise yhtään.
- .,.
Tarpeelliset valot kirjoitti:
Jos heteron selitys kelpaa, niin vot: Käytän pitkälle hämärään saakka sumuvaloja, koska haluan säästää ajovaloja tositarvetta varten. Väite, että ne häikäisisivät vastaantulijaa on outo, koska olen tuijottanut vastaantulijoiden sumareihin, eivätkä ne ainakaan minua häikäise yhtään.
Haluat säästää ajovaloja tositarvetta varten? Siis säästää miltä? Olet siis niitä jotka ajaa parkit ja sumuvalot päällä. Tätäkin ilmiötä olen ihmetellyt, tätä olen luullut vain keskenkasvuisten leikiksi muka sporttisemman näköisen auton kuvitelmissaan, mutta onko siis olemassa joku ajovalojen säästämisen tarve? Toki valoisan aikaan tästä ei varsinaista haittaa ole, mutta pimeällä sitten täytyy muistaa sammuttaa ne sumarit pois.
- Tarpeelliset valot
.,. kirjoitti:
Haluat säästää ajovaloja tositarvetta varten? Siis säästää miltä? Olet siis niitä jotka ajaa parkit ja sumuvalot päällä. Tätäkin ilmiötä olen ihmetellyt, tätä olen luullut vain keskenkasvuisten leikiksi muka sporttisemman näköisen auton kuvitelmissaan, mutta onko siis olemassa joku ajovalojen säästämisen tarve? Toki valoisan aikaan tästä ei varsinaista haittaa ole, mutta pimeällä sitten täytyy muistaa sammuttaa ne sumarit pois.
"Haluat säästää ajovaloja tositarvetta varten? Siis säästää miltä" Tietysti ennenaikaiselta sammumiselta. Mitä enemmän niitä polttaa, sitä enemmän ne kuluvat. Yksisilmäisiä autoja näkee liikenteessä liikaa. Sitten kun on pimeää, niin sumarit vaihdetaan ajovaloihin.
- tarpeettomat valot
"Haluat säästää ajovaloja tositarvetta varten? Siis säästää miltä" Tietysti ennenaikaiselta sammumiselta. Mitä enemmän niitä polttaa, sitä enemmän ne kuluvat. Yksisilmäisiä autoja näkee liikenteessä liikaa. Sitten kun on pimeää, niin sumarit vaihdetaan ajovaloihin.
Mutta kun sumuvaloja ei saa käyttää kuin määrätyissä olosuhteissa, en nyt niitä tässä erittele.
- .,.
No etkö sitten vaihda sumuvaloista palanutta polttimoa uuteen vaan ajat yhdellä sumarilla? Vai onko sinulla sumuvalot joissa polttimo ei kulu.
- Meiltähän tämä käy
.,. kirjoitti:
No etkö sitten vaihda sumuvaloista palanutta polttimoa uuteen vaan ajat yhdellä sumarilla? Vai onko sinulla sumuvalot joissa polttimo ei kulu.
Yksikin sumari riittää vastaantulijoiden varoittamiseen, että täältä tullaan. Sitte kun senkin polttimo kärähtää, niin käytetään ajovaloja. Vuosihuollossa vaihdetaan palaneita polttimoita tarpeen mukaan, mutta aina ajaessa on kaiken todennäköisyyden mukaan ainakin yksi toimiva.
- .,.
Meiltähän tämä käy kirjoitti:
Yksikin sumari riittää vastaantulijoiden varoittamiseen, että täältä tullaan. Sitte kun senkin polttimo kärähtää, niin käytetään ajovaloja. Vuosihuollossa vaihdetaan palaneita polttimoita tarpeen mukaan, mutta aina ajaessa on kaiken todennäköisyyden mukaan ainakin yksi toimiva.
On sulla jutut
- Väärää säästämistä
Mites kun ne sumuvalot nyt sitten sinulla kuluu, niin vaihdatko mielummin niitä lamppuja, kuin ajovalon lamppuja? ( 1 1=1)
- Yksinkertaista
Väärää säästämistä kirjoitti:
Mites kun ne sumuvalot nyt sitten sinulla kuluu, niin vaihdatko mielummin niitä lamppuja, kuin ajovalon lamppuja? ( 1 1=1)
Vaihdan lamput mieluiten vuosihuollossa, ettei tarvitse erikseen lähteä vaihtamaan. Sumarit ajovalot = neljä polttimoa, joista ainakin yksi pelaa huoltoajankohtaan saakka.
- .,.
Yksinkertaista kirjoitti:
Vaihdan lamput mieluiten vuosihuollossa, ettei tarvitse erikseen lähteä vaihtamaan. Sumarit ajovalot = neljä polttimoa, joista ainakin yksi pelaa huoltoajankohtaan saakka.
Eli sinä joka kerta ajamaan lähtiessä käyt tarkastamassa, että mitkä valot vielä palaa ja sen mukaan päätät millä valoilla lähdetään liikenteeseen. Niin kauan ei ole asiaa polttimokauppaan kun yksikin valo kiiluu keulalla. Tosi turvallista. Minä en ainakaan lähtisi ajamaan mihinkään pimeässä autolla jossa toimii vain yksi sumuvalo, mitä sitten kun sekin pimenee kesken ajon? On sulla edelleen jutut.
- 11+7
Olet köyhä, ei varaa uusiin polttimoihin:
" Käytän pitkälle hämärään saakka sumuvaloja, koska haluan säästää ajovaloja tositarvetta varten. " - On sulla ihmettelyt
.,. kirjoitti:
Eli sinä joka kerta ajamaan lähtiessä käyt tarkastamassa, että mitkä valot vielä palaa ja sen mukaan päätät millä valoilla lähdetään liikenteeseen. Niin kauan ei ole asiaa polttimokauppaan kun yksikin valo kiiluu keulalla. Tosi turvallista. Minä en ainakaan lähtisi ajamaan mihinkään pimeässä autolla jossa toimii vain yksi sumuvalo, mitä sitten kun sekin pimenee kesken ajon? On sulla edelleen jutut.
No näkeehän tuon helposti mitkä valot palaa, sen kun pimeällä napsuttelee viiksiä.
- Varautukaa meihin
11+7 kirjoitti:
Olet köyhä, ei varaa uusiin polttimoihin:
" Käytän pitkälle hämärään saakka sumuvaloja, koska haluan säästää ajovaloja tositarvetta varten. "Olen köyhä, ei varaa uusiin polttimoihin. Meitä on tulevaisuudessa yhä enemmän.
- Olet provo
On sulla ihmettelyt kirjoitti:
No näkeehän tuon helposti mitkä valot palaa, sen kun pimeällä napsuttelee viiksiä.
Hyvää parempaa vuotta. Toivottavasti sulla on tänä vuonna varaa uusiin polttimoihin?
- 153351
Oletko narkkari vai miksi et ymmärrä mistään mitään?
Jonon ohituksesta miksi ei urpot ohita siellä keulilla??? Minä olen monesti joutunut hänniltä etenemään muutama auto kerralla. Aikaa kuuluu paljon, mutta urpot ei ohita.
MIKSI`????- .,.
autoilija kirjoitti:
Jonon ohituksesta miksi ei urpot ohita siellä keulilla??? Minä olen monesti joutunut hänniltä etenemään muutama auto kerralla. Aikaa kuuluu paljon, mutta urpot ei ohita.
MIKSI`????Kun ne jonot tuppaa liikkumaan kumminkin aika lähelle suurinta sallittua. Minä en julkisesti ilkeäisi myöntää lähteväni ohittamaan jatkuvaa jonoa jonon hänniltä, sama asia kuin julistaisi olevansa tyhmä.
- hohhoijakkaa...
Osta sumaripelle uuden valoummpiot 25 vuoden välein niin ei tavi pelleillä.
- Talous tarkka
Olet provo kirjoitti:
Hyvää parempaa vuotta. Toivottavasti sulla on tänä vuonna varaa uusiin polttimoihin?
Katsotaan kevään huollossa vaihtotarpeet kerralla vuodeksi kuntoon.
- on se
.,. kirjoitti:
Kun ne jonot tuppaa liikkumaan kumminkin aika lähelle suurinta sallittua. Minä en julkisesti ilkeäisi myöntää lähteväni ohittamaan jatkuvaa jonoa jonon hänniltä, sama asia kuin julistaisi olevansa tyhmä.
No mutta "autoilija" on tyhmä palstapelle ja julistaa sitä joka jutussaan.
- Myös Autoilija
.,. kirjoitti:
Kun ne jonot tuppaa liikkumaan kumminkin aika lähelle suurinta sallittua. Minä en julkisesti ilkeäisi myöntää lähteväni ohittamaan jatkuvaa jonoa jonon hänniltä, sama asia kuin julistaisi olevansa tyhmä.
Ei vaan tyhmä on joka ei lähde ohittamaan. Se on aina kova homma kun jonon hänniltä lähdetään puikkelehtimaan eteenpäin kun vielä jotkut pitävät liian pientä turvaväliä.
- luonnonlapsia ovat
Uskon että etusumuvalojen käyttö liittyy siihen ettei tunneta sääntöjä tai tiedetä sumuvalojen käyttötarkoitusta. Sumuvalot ovat suomalaisissa olosuhteissa yleensä laittomat ja turhat (kokeile pimeässä kantamaa). Jotkut huomiovalot taitavat sijainniltaan olla siellä missä sumuvalot yleensä ovat.
Ohittelijoita löytyy aina, ja uskon että se liittyy siihen että luullaan että muut noudattavat liikennesääntöjä siksi että ovat huonompia tai pelkäävät poliisia (auktoriteettiongelma). Itse halutaan todistaa että ollaan taitavia rattimiehiä eikä poliisia pelätä muutoin kuin silloin kun sellaisen näkee. Toisena seikkana se että normaaliliikenne koetaan pitkästyttäväksi vaikkei olisi edes kiire, eikä olla laskettu kovan ajon kustannuksia, alkaen polttoaineesta päättyen tehomallin hankinnan kalleuteen.- .,.
Kyllähän minäkin olen kuullut, että sumuvaloja käytetään lisävalona pimeässä, mutta näiden tietämättömien määrä minulla ihmetyttää. Voiko oikeasti niin moni luulla, että sumareista on apua pimeällä näkemiseen?
- hyvä auto
Kannattaa ostaa sen verran hyvä auto, että sen kyydissä viihtyy. Mulla matka loppuu aina kesken ja tulee tunne, että olisipa saanut ajaa vielä vähän kauemmin.
- vajaalla mennään
En tiedä voiko syynä olla sääntöjen tuntemattomuus. Ei pitäisi kovin suurta järjen riemuvoittoa tarvita ymmärtääkseen koska SUMUvaloja käytetään. Kyllähän se nimessä jo aika selvästi vihjataan.
- kunhan sanon
vajaalla mennään kirjoitti:
En tiedä voiko syynä olla sääntöjen tuntemattomuus. Ei pitäisi kovin suurta järjen riemuvoittoa tarvita ymmärtääkseen koska SUMUvaloja käytetään. Kyllähän se nimessä jo aika selvästi vihjataan.
Eikös niiden nimi ole "sumarit", eli ei kaikki niitä varmaan osaa yhdistää huonoihin ajo-olosuhteisiin. Etenkin kun ne tulevat vakiovarusteena aika monessa autossa.
"are intended for use at low speed to increase the illumination directed towards the road surface"
http://en.wikipedia.org/wiki/Automotive_lighting#Front_fog_lamps
Takasumuvalon tarkoituksen ymmärtää autokoulun käymätönkin...
http://en.wikipedia.org/wiki/Automotive_lighting#Rear_fog_lamps
"in conditions of poor visibility to make the vehicle more visible from the rear." - .,.
kunhan sanon kirjoitti:
Eikös niiden nimi ole "sumarit", eli ei kaikki niitä varmaan osaa yhdistää huonoihin ajo-olosuhteisiin. Etenkin kun ne tulevat vakiovarusteena aika monessa autossa.
"are intended for use at low speed to increase the illumination directed towards the road surface"
"in conditions of poor visibility to make the vehicle more visible from the rear."Yksi käsittämätön juttu aika monessa autossa on se, että sumuvalot kytketään samasta katkaisijasta vieläpä niin, että ensin menee päälle etu- ja sitten takasumuvalo. Eli pakotetaan käyttämään etusumuvaloja silloin kun esimerkiksi pölisevän lumen takia tarvittaisiin takasumaria. Pitäisi poistaa kokonaan etusumuvalot, polttimoita pelkästään ei voi laillisesti poistaa kun valojen täytyy toimia jos ne on asennettu. Etusumuvalot voisi ihan hyvin nimetä vuoden turhakkeeksi.
- .,.
.,. kirjoitti:
Yksi käsittämätön juttu aika monessa autossa on se, että sumuvalot kytketään samasta katkaisijasta vieläpä niin, että ensin menee päälle etu- ja sitten takasumuvalo. Eli pakotetaan käyttämään etusumuvaloja silloin kun esimerkiksi pölisevän lumen takia tarvittaisiin takasumaria. Pitäisi poistaa kokonaan etusumuvalot, polttimoita pelkästään ei voi laillisesti poistaa kun valojen täytyy toimia jos ne on asennettu. Etusumuvalot voisi ihan hyvin nimetä vuoden turhakkeeksi.
Lisäksi etusumareiden kytkentä on outo kun ne palaa yhtäaikaa ajovalojen kanssa vaikka niitä ei saa yhtäaikaa käyttää. Järkevä kytkentä olisi sellainen, että ajovalojen ollessa kytkettynä saisi vain takasumarin päälle ja etusumuvalot sammuisi ajovalot kytkettäessä.
- vajaalla mennään
Minusta sumuvalojen sijaan nimi tulisi olla lumipyryvalo. Aika harvoin on sumua, mutta lumipyryä ja pöllyävää lunta enemmänkin. ainakin täälläpäin suomea. Hanko nyt eri asia.
- vajaalla mennään
Minusta sumuvalojen sijaan nimi tulisi olla lumipyryvalo. Aika harvoin on sumua, mutta lumipyryä ja pöllyävää lunta enemmänkin. ainakin täälläpäin suomea. Hanko nyt eri asia.
Jaaha, hiirulainen täällä taas kommentoi. Yritä keksiä oma nimimerkki. Kysy vaikka äidiltä apua. Varmaan voi siinä imetyksen yhteydessä keksiä jotain.
- vajaalla mennään
Jaaha, hiirulainen täällä taas kommentoi. Yritä keksiä oma nimimerkki. Kysy vaikka äidiltä apua. Varmaan voi siinä imetyksen yhteydessä keksiä jotain.
Ei voi olla hiirulainen. Se on kuulemma kuollut. Muutamapäivä sitten ennustajat ennusti tämän.... Kauheeta!!! Toivottavasti ei kidutettuna kuollut ;D
- vajaalla mennään
Ei voi olla hiirulainen. Se on kuulemma kuollut. Muutamapäivä sitten ennustajat ennusti tämän.... Kauheeta!!! Toivottavasti ei kidutettuna kuollut ;D
Ainakin ennen oli sanonta "oletko mies vai hiiri". Mies et ainakaan ole, joten hiiri todennäköisesti. Ellet sitten nainen?
- vajaalla mennään
Ainakin ennen oli sanonta "oletko mies vai hiiri". Mies et ainakaan ole, joten hiiri todennäköisesti. Ellet sitten nainen?
Entäpä, jos olenkin molempia? Onneksi sinulla on rekattu nimimerkki aktiivikäytössä näillä palstoilla. Hyvin palsta hiljeni, kun oikeaan kohtaan tökkäsi. Samoin pari muuta palstaa.... siitä tietää että yksi ja sama penis liikkeellä.
Miksi olet tuollainen??? - Tiedät kyllä :DDDDD
Entäpä, jos olenkin molempia? Onneksi sinulla on rekattu nimimerkki aktiivikäytössä näillä palstoilla. Hyvin palsta hiljeni, kun oikeaan kohtaan tökkäsi. Samoin pari muuta palstaa.... siitä tietää että yksi ja sama penis liikkeellä.
Miksi olet tuollainen???Hyvää yötä rakkaani ❤...
- vajaalla mennään
Miksi olet tuollainen???En nyt ymmärrä horinoistasi mitään. Yksi ja sama penis. No hyvä jos sinulla sellainen on. Yritä nyt kuitenkin miehistyä ja olla käyttämättä muiden nimimerkkiä jos kerran peniksenkin omistat.
- kolme pelleä
En nyt ymmärrä horinoistasi mitään. Yksi ja sama penis. No hyvä jos sinulla sellainen on. Yritä nyt kuitenkin miehistyä ja olla käyttämättä muiden nimimerkkiä jos kerran peniksenkin omistat.
Jatketaan huomenna.
- Vanhavolvo
.,. kirjoitti:
Yksi käsittämätön juttu aika monessa autossa on se, että sumuvalot kytketään samasta katkaisijasta vieläpä niin, että ensin menee päälle etu- ja sitten takasumuvalo. Eli pakotetaan käyttämään etusumuvaloja silloin kun esimerkiksi pölisevän lumen takia tarvittaisiin takasumaria. Pitäisi poistaa kokonaan etusumuvalot, polttimoita pelkästään ei voi laillisesti poistaa kun valojen täytyy toimia jos ne on asennettu. Etusumuvalot voisi ihan hyvin nimetä vuoden turhakkeeksi.
Minulla on tuollainen auto. Takasumaria joskus tarvitsisi, mutta ei taas viitsi polttaa sen takia sumuvaloja edessä. 220000 kilometrin matkalla olen käyttänyt etusumareita katsastusta lukuunottamatta kahdesti ja kummassakin tilanteessa olisin pärjännyt ilmankin. Parempi olisi kun niitäkään valoja ei olisi tarvinnut kuljettaa turhaan mukana. Mieluummin vaikka lisälähivalot.
Onneksi takasumuvalon polttaminen on vähentynyt, mutta nyt jouluaattona ei moni polttanut vaikka olisi pitänyt, kun lumi pöllysi takana
- homovalot
kunhan sanon kirjoitti:
"in conditions of poor visibility to make the vehicle more visible from the rear."Niemen vosi vahtaa "homareiksi". Homot käyttää sumuvaloja tunnistaakseen toisensa.
- mennään vajaalla
En nyt ymmärrä horinoistasi mitään. Yksi ja sama penis. No hyvä jos sinulla sellainen on. Yritä nyt kuitenkin miehistyä ja olla käyttämättä muiden nimimerkkiä jos kerran peniksenkin omistat.
" Yritä nyt kuitenkin miehistyä ja olla käyttämättä muiden nimimerkkiä"
Asiasta paremmin tietämättä, onko nimim. vajaalla mennään, jotenkin sinun yksityisomaisuutta, vai mistä moinen kiihkeä vartiointi.
Rekisteröi toki ko. nimim. kun tunnet sen itseäsi niin hyvin kuvaavan.
Ei tule käyttäjä ongelmia. - vajaalla mennään
mennään vajaalla kirjoitti:
" Yritä nyt kuitenkin miehistyä ja olla käyttämättä muiden nimimerkkiä"
Asiasta paremmin tietämättä, onko nimim. vajaalla mennään, jotenkin sinun yksityisomaisuutta, vai mistä moinen kiihkeä vartiointi.
Rekisteröi toki ko. nimim. kun tunnet sen itseäsi niin hyvin kuvaavan.
Ei tule käyttäjä ongelmia.Kerrohan mitä ilman lapsena on jäänyt, jos pitää muiden nimimerkkiä käyttää. Ja ihan sama onko rekisteröitynyt vai ei, niin eikö voi ihan oman nimimerkin keksiä? Siis tietenkin sillä edellytyksellä, että kaikki hepat on himassa.
- hmmmm
Jonossa ohittelu johtuu suunnittelemattomasta ja hermoilevasta ajotyylistä, joka kumpuaa siitä, ettei kuski oikeasti ole tilanteen tasalla. Se voi myös johtua matalasta älykkyysosamäärästä. Ajokortin saamiseksi kun ei paljoa vaadita, eikä jälkikäteen voi lusikallakaan vaatia, jos ei ole kauhalla annettu.
- summaritimo
Tere.
Minun mielestä, on ihan turha väitellä nuo sumu valot jutskat. Siis Cmoon mikä väärä siinä on että jos on Lumipyry että toisetkin näkee sinut. Oletetaan että sulla on valkoinen auto, ja vastan tule rekkaa x 3 ja sen jälkeen ihan normit kansalaiset. Joka ei pidä turvaväliä ja vika jonossa se tietty BMW kuski joka ohittaa koko pitkän jonoon. Herra bmw kuski ei olisi nähnyt sinut herra Timo valkoisen Peugeot se joka tuli vastaan ilman Timon hienot summarit. HUOM PEUGEOT SW H4 standardi valot...
Ysitiellä kanssa melko mulkku audi kuski pari päivää sitten,veti tuplakeltasilla viivoilla ohi.
Ajelin Tampereelta pohjoista kohden kun atalan kohdalla tie muuttuu yksikaistaiseksi ja rajoitus tippuu 100-80km/h,no tämä audikuski sekos takana aivan täysin kun tiputin nopeuden n.90km/h ja veteli kaikenmaailman piruettejä siellä takana kunnes siltä päreet paloi ja lähti ohittaan tuplakeltaisilla ja vastaantulijoista välittämättä.
Järjettömäksi tämän vielä tekee sekin että edelläni n.50-100m päässä meni autojono samaa nopeutta kun minäkin joten mitään tuolla vouhotuksella ei voittanut.- Poliisi
Kortti pois, kuivumaan ensi jouluna Audi kuski olisi ehkä voinut saada se takaisin, jos hän suorittaa insi uudelleen. Ja sakot *400 euroa / ikä.
- hohhojakkaa...
Mikä vitun "tuplakelainen"? Ei vastaan tulevan liikenteen liikennemerkkejä ja merkintöjä tarvitse huomioida.
- 330d ja hajis
hohhojakkaa... kirjoitti:
Mikä vitun "tuplakelainen"? Ei vastaan tulevan liikenteen liikennemerkkejä ja merkintöjä tarvitse huomioida.
Se tupla keltanen tarkottaa että tiessä on keskellä kaksi keltasta viivaa. Niitä ei saa ylittää edes tollanen runkkaava hinttari perse naama.
- 330d ja hajis
330d ja hajis kirjoitti:
Se tupla keltanen tarkottaa että tiessä on keskellä kaksi keltasta viivaa. Niitä ei saa ylittää edes tollanen runkkaava hinttari perse naama.
M7näkin kyllä runkkaan ku53n jokainen mutta vittuilen siitä silti!
- Eemil Pappa
Jonossa ohittaminen, tätä olen itsekin ihmetellyt. Jono etenee tasaista 80 km/h kahdeksankympin alueella. Mihin kiire?
Talvella varsinkaan ei turisteja ole ajamassa, ja lähes kaikki tietävät että 5 - 15 km:n päästä alkaa leveäkaista-, ohituskaista-, moottoriliikenne- tai moottoritie.
Ja jos ei ala, ollaan jo niin kaukana kaupungeista, että liikenne vähenee joka tapauksessa.
Miksi pitää silti ohittaa? Saako siitä jotain nautintoa?- Maailman nopein
No saa tietysti! Hormoonit hyrrää, ettei paremmasta väliä (siis parempaa kuin naisen kanssa).
- Tavallinen tallaaja
Nonniin. Kaikki tajuaa, sumuvalot on pelleilyä, puolikkaat päälle, niin näet ja toiset näkee sinut. Täällä pohjoisessa ei kukaan ole niin pihi, että turhan takia polttimoita säästelis. Kaikki muu on paskapuhetta ja selittelyä. Se siitä. Sitten nämä jonossa stressaajat, sekin on selvä asia, ohittelemalla jonossa ei tule nopeampaa perille, ohittelia aiheuttaa vain helvetisti tarpeettomia vaaratilanteita. Olen monesti miettinyt, että tuleeko ihmisten perusluonne esille juuri autolla ajaessa, eli nämä ryntäiliät, perässä roikkujat, sivutieltä eteen kiilaajat, jne. ovat luonteeltaan vaan niin pirun vittumaisia ja itsekeskeisiä minä-minä-tyyppejä, ja auto on näille väline, millä mahtailla ja kohottaa olematonta itsetuntoa. Tai purkaa seksuaalista turhautumista, mene ja tiedä. Otin noin vuosi sitten ajo-opetusluvan, ja ajettiin pojalle kortti. Aloin kiinnittämään huomiota omaankin ajotapaani ja täytyy myöntää, että kolmessakymmesessä vuodessa oli tullut paljon "pinttymiä". Olen siistinyt ajamistani aika lailla , otan rauhallisemmin ja otan muut huomioon paremmin nykyään, eli ihan terveellinen kokemus kaiken kaikkiaan. Ehkä jonkinlainen ajotesti olisi hyvä sisällyttää esim. silloin , kun uusitaan korttia. En tiedä. Ehkä psykologinen testi olisi parempi ja kaikkein hulluimmat jäis ilman. Olen huomannu, kuinka venäläiset ajaa kuin pulloperse siat, mutta ne ei ole oppineet ymmärtään paremmin, mutta mikä on sellaisten suomalaisten puolustus, jotka ajaa KUIN venäläiset ? Huonot kotiolot, liian vähän leluja? Ei pitäs olla ainakaan opetuksesta kiinni.
- vai niin
Jaa. Olet ajanut kerran 2x700km ja koet nyt olevasi asiantuntija? Itse ajan tuollaisia lenkkejä viikottain ja voin kertoa että tien päällä sattuu ja tapahtuu. Mainitsemasi ongelmat liittyy lähinnä näihin ruuhka-aikoihin kun kokemattomat ovat liikenteessä.
- .,.
Kilometrejä takana auton ratissa yli 2,5milj. joitakin muitakin havaintoja on kyllä tienpäällä tullut tehtyä.
- vai niin
.,. kirjoitti:
Kilometrejä takana auton ratissa yli 2,5milj. joitakin muitakin havaintoja on kyllä tienpäällä tullut tehtyä.
Ja nyt vasta tajusit että joulu- ja juhannusruuhkissa on aika holtitonta menoa? Olitko ensimmäisen kerran selvin päin ratissa, vai mistä moinen ahaa-elämys?
- .,.
vai niin kirjoitti:
Ja nyt vasta tajusit että joulu- ja juhannusruuhkissa on aika holtitonta menoa? Olitko ensimmäisen kerran selvin päin ratissa, vai mistä moinen ahaa-elämys?
Onko sinulle jotenkin jäänyt epäselväksi keskustelupalstan tarkoitus?
- vai niin
.,. kirjoitti:
Onko sinulle jotenkin jäänyt epäselväksi keskustelupalstan tarkoitus?
Ei, mutta onko sinulle?
- .,.
vai niin kirjoitti:
Ei, mutta onko sinulle?
No mitä liikenteen keskustelupalstalla sitten tehdään jos ei keskustella liikenteen havainnoista? Jotkut on kyllä ottaneet palstan lapsellisen inttämisen ja haukkumisen välineeksi, mutta minä en niistä yöunia menetä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2151429- 961276
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan31077Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle171056Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9928Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86900Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.59838- 32830
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest37768Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii44754