Säästöpankki?????

jalllu

Mitäs mieltä olette Säästöpankista? Miettimässä vaihtoa Danskesta Säästöpankkiin,koska Dansken kaikki asiat tökkivät eivätkä oikein toimi oikein.

35

12647

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1618

      Sulle on varmasti S-pankki oikea pankki. Kaikki ilmaista, kun vaan olet jonkun osuuskaupan jäsen.

      Säästöpankit rahastavat lujasti. Ovat pieniä ja tehottomia pankkeja.

      • entinen pankkilainen

        Tiukentunut pankkisäätely on pakottanut säästöpankkien yhdistymiseen. Löydät netistä tietoa asiasta. Nooa pankki on liian pieni toimimaan yksin ja huhu kertoo, että sekin yhdistyy lähiaikoina johokin toiseen pankkiin. Tässä tilanteessa en harkitsisi säästöpankkeja. Asiantuntemus on niissä heikkoa ja yhdistymiset vievät resursseja.


    • Pop

      Oliko jollakin tietoa Pop-Pankeista ajattelin vaihtoa,mutta kaikki palvelumaksut
      jokaisella pankilla erilaiset mitä netistä katsonut ? Ovatko itsenäisiä vai kuuluvatko
      johonkin yhteenliittymään kuten eräät sp ?

    • Arpa vaan vetämään

      POP Pankeista 6 on ilmoittanut lähtevän. Näistä 5 OP ryhmään ja yksi SP Oma Säästöpankkiin.

      Arpa kohtalon on aina arvaamaton jos nyt vaihdat.

      • Ei arpoja

        Ai jaa sitten pitää vältellä koko Pop arpaa


    • kia-22

      Itse vaihdoin aikoinaan POP pankista Aito säätöpankkiin. Mitään pahaa sanottavaa säästöpankista ei ole. Pieni laina (2500) irtosi helposti vaikka määräaikainen työsopimus (noin 6kk jäljellä), yksi lyhennysvapaa kk myös helposti ja jopa alennusta ko tapahtuman pankkiveloituksista. Kerran soittivat ko pankista "ihan muuten vaan" (oisko tarvetta varata esim. aikaa pankkiin, onko kaikki raha asiat kunnossa tms.) eivät kuitenkaan tuputtaneet mitään palveluja.
      Nyt olen (miehen kanssa) hakemassa lainaa kysesestä pankista, eikä edes omarahoituksen vähyys ollut ongelma. Ja ne muutamat kerrat kun on tarvinnut paikanpäällä asioida olen aina saanut mukavaa palvelua vaikken ole edes rikas (perus duunari, se mikä tulee usein myös kaikkineen menee).

      • gfsd

        Paljonko maksat palvelumaksuja? 2,5 tonnin laina ei taida vielä riittää, jotta pääsisi esim. "verkkopankin lisäpalveluista" (kuten laskunmaksu) perittävistä maksuista eroon.


      • ei ikinä säästöpankkiin

        Pienet pankit toimii just noin. Aluksi ollaan niin mielin kielin, mutta se ei kestä pitkään. Ammattitaito samoin kuin riskienhallinta on kovin heikkoa. Kokeilin kerran ja se kaduttaa.


      • kokemusta on
        ei ikinä säästöpankkiin kirjoitti:

        Pienet pankit toimii just noin. Aluksi ollaan niin mielin kielin, mutta se ei kestä pitkään. Ammattitaito samoin kuin riskienhallinta on kovin heikkoa. Kokeilin kerran ja se kaduttaa.

        Sama täällä. Niiden ymmärrys loppuu saman tien jos jäät työttömäksi, sairastut tai puoliso kuolee. Sen takia tämä säästöpankkien yhdistyminenkin tehtiin, kun ovat niin tumpeloita yksistään. Ei siitä silti asiakas mitään hyödy.


    • 10+17

      Täällä kaikkien mielestä jokainen pankki on syvältä. Aina on joku pahoittanut mielensä, kun luulee että rikkomansa kortin voi uusia maksutta, vaikka joka päivä, eikä osaa lukea sopimusehtoja vakuutuksissa jne. Sitten ristitään koko pankki varkaaksi täällä suomi24-palstalla, ja luullaan, että sillä saadaan aikaiseksi jotain. Sitten mennään duunarina taas töihin aamulla tahkomaan.

      Mutta ihan vakavissaan, itse olen asiakkaana nordeassa, op:ssa ja s-pankissa. Tuttavia on dansken asiakkaina, ja parikin säästöpankissa. Kaikki ovat osanneet raha-asiansa hoitaa saamatta merkintää maksuhäiriöstä, eivätkä ole joutuneet pankinkaan toiminnasta valittamaan.

      Mielestäni on melkein ihan sama, missä pankissa asiakkuus on. Mutta jos on pakko suositella, niin varmaan jossakin näistä kolmesta isoimmasta: Op,Danske tai Nordea. Tuskin säästöpankissakaan mitään vikaa on.

      • 18 + 19

        Samaa mieltä siitä, että iso pankki on tavalliselle duunarillekin paras pankki. Pienillä pankeilla ei vaan ole mahdollisuutta yhtä monipuoliseen palveluun kuin isoilla. Ammattitaito isoissa pankeissa on erittäin laadukasta. Pienten pankkien johtajatkin kompastelevat perusasioiden osaamisessa. Esitteissä luvataan "kaupungin parasta palvelua". Se ei valitettavasti toteudu asiakasneuvottelussa.


      • parasta palvelua
        18 + 19 kirjoitti:

        Samaa mieltä siitä, että iso pankki on tavalliselle duunarillekin paras pankki. Pienillä pankeilla ei vaan ole mahdollisuutta yhtä monipuoliseen palveluun kuin isoilla. Ammattitaito isoissa pankeissa on erittäin laadukasta. Pienten pankkien johtajatkin kompastelevat perusasioiden osaamisessa. Esitteissä luvataan "kaupungin parasta palvelua". Se ei valitettavasti toteudu asiakasneuvottelussa.

        Pienten pankkien aika on ohi sillä pitää osata muutakin kuin tehdä otto/pano
        tehtäviä ja voihan se jonkun mielestä olla kaupungin parasta palvelua


      • UteliasX
        18 + 19 kirjoitti:

        Samaa mieltä siitä, että iso pankki on tavalliselle duunarillekin paras pankki. Pienillä pankeilla ei vaan ole mahdollisuutta yhtä monipuoliseen palveluun kuin isoilla. Ammattitaito isoissa pankeissa on erittäin laadukasta. Pienten pankkien johtajatkin kompastelevat perusasioiden osaamisessa. Esitteissä luvataan "kaupungin parasta palvelua". Se ei valitettavasti toteudu asiakasneuvottelussa.

        Palvelua? Isommat pankit eivät tarjoa yhtään sen parempaa palvelua. Eikä ainakaan Danske! Jos haluaa OIKEAA palvelua, niin kyllä osoite on joko POP tai Aktia.


      • Anonyymi

        20vuotta sitten kun liityin nordeaan ni minulta lähti palvelu maksuja kerran vuodessa 4€, nyt niitä lähtee kuukaudessa 50€. Kerro mulle mitä muuta tämä on ku sairaanloista ahneutta?


    • ghjkldfg

      Aito säästöpankki on ihan hyvä ja palvelua asiakastiskiltä. Ei ole valittamista ja olen tyytyväinen. Kierrätän pikku eläkkeen sen kautta ja toimii minun makuuni.

    • wfwewerqqwe334

      EKSP kun muuttui oma säästöpankiksi niin johan alkoi kaikesta rahan nyhtäminen vaikka on avainasiakas. Meni vaihtoon, ehkä OP toiseksi pankiksi, s-pankissa on jo, se on hyvä!

      • pohdinta

        Vielä jonkun aikaa pikkupankit pystyvät pumppaamaan rahaa eläkeläisiltä, mutta kun eläkeläiset nykyaikaistuvat (verkkopankki ja kortti) niin vaikeeta tulee olemaan. Mihin pikkupaikkakunnan konttoreita tämän jälkeen tarvitaan? Kulurakenne on erittäin raskas kilpailukykyiselle toiminnalle. Nyt nämä pienet pankit pärjäävät ainoastaan sillä, että talletuskilpailua ei ole. Jos vaikka Nordea alkaisi maksamaan kaikista talletuksista 1 %:n niin se pystyisi pelaamaan aika nopeasti pienet pankit pois kuljeksimasta.

        Palvelu toki on erittäin hyvää eläkeläisille säästö- ja pop pankeissa. Mutta mitä tästä hyötyy normaali asiakas, joka hoitaa asiansa verkon kautta? Käy ehkä kerran 5 vuodessa konttorissa, jos sitäkään.

        S-pankilla ei tule pankkitoiminnasta juurikaan ylimääräisiä konttorikuluja. Tämä on iso etu kilpailijoihin verrattuna. Eläkeläiselle myös esim. kakkospankiksi hyvä vaihtoehto, miksei myös ykköseksi.


    • Rauski

      Itse ollut Nooa säästöpankin asiakas yli 10 v, kun tuli joskus otettua asuntolaina k.o. pankin kautta. Muuten toimii verkkoasiakkaalle kaikki hyvin, mutta konttoreita on lakkautettu paljon ja palvelumaksut nousevat jatkuuvasti. 3.2019 alkaen Verkkopankista ja visa/debit kortista veloitetaan 5eur/kk. Muut palvelumaksut nousee huimaasti. Tutkin juuri muita vaihtoehtoja, kun pankin vaihto on edessä.

    • BancaBanana

      :Mitäs mieltä olette Säästöpankista? Miettimässä vaihtoa Danskesta Säästöpankkiin,koska :Dansken kaikki asiat tökkivät eivätkä oikein toimi oikein.

      Itse vaihdoin 2017 DanskeBankissa Nooa pankkiin juuri palvelumaksujen vuoksi. Konttoreita riittävästi, talletukset TalletusOTTO/OTTOPlus kautta. Nostot OTTO / Nosto automaattien kautta.
      Verkkopankki toimii, toisin kuin Danskella. S-ryhmän verkostossa onnistuu myös nostot / talletukset, rajana 400€ max nosto, 1 000€ max talletus joka riittää, sekä mieluiten setelistöä, ei kolikkovuoria S-kassoille.

      Arvopaperi palvelut DeGiro / Nordnetin kautta, sivupankkeinna N26 & S-Pankki. Ihan toimiva paketti.

    • Anonyymi

      Heh, yritin yrityslainaa ja virkailija tiedusteli, että ajattelitko että perikunta sitten jatkaisi toimintaa? Aika härskiä!!!

      • Anonyymi

        Hyi 😕 Tuommoisia vois vetää turpaan tai nyrkki perseeseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyi 😕 Tuommoisia vois vetää turpaan tai nyrkki perseeseen

        En tiedä minkä alan yritystä pyöritäy, mutta mielestäni fistaus ei auta siihen, että yrittää saada lainan sellaisilla ehdoilla, että oma elinikä ei riitä takaisinmaksuun


    • Anonyymi

      Paska pankki, koska nimi säästö on ihan kusetusta. Maksat 11 euroa palvelumaksuja kortin takia kuussa ja säästötilillä rahan makuutus maksaa euron, jos siellä on rahaa 🤭

      Nykyään tulee myös palkka myöhässä. Ennen näkyi aamulla jo vähän vaille viisi tai tasan viisi. Nyt sattuu näkymään koska huvittaa! Joillekin on täsmällisyys tärkeää. Tuollainen paska ärsyttää.

    • Anonyymi

      Älä ainakaan Nooa Säästöpankkiin vaihda. Minulla on Visa - kortti Nooan kautta Ja lisäävät paperilasku- lisän kuluihin , vaikken ole paperilaskua tilannut.

    • Anonyymi

      Turha yrittää sinne asiakkaaksi ainakin jos olet yrittäjä.

    • Anonyymi

      Kyllä menee ristiin nuo pankkikokemukset. Meillä on vaimon kanssa ollut jo vuosia suhde Danskeen (tilit, lainat, arvo-osuustilit, rahastot jne.) Ei mitään valitettavaa, sillä en muista koska olisi ollut jotain sotkua. Pari kertaa on verkkopankki takunnut, mutta muuten kaikki on 100% ok. Konttoria ei tarvita ollenkaan, lukuun ottamatta yhtä kertaa kun oli muutama satanen käteistä jotka piti laittaa tilille DB:iin. Senkin sain sitten hoidettua automaatilla. Nettipalveluilla mennään ja täysin tyytyväisinä.

    • Anonyymi

      Jos on kyse pelkistä peruspankkipalveluista, niin kolme halvinta ovat S-Pankki (0 euroa), Osuuspankki (3,95 €) ja Nordea (4,65 €).

      • Anonyymi

        S-Pankilla on joo kaikki ilmaista ja palvelu sen mukaista..... Asuntolaina-asioissa ei kannata edes yrittää ellei ole aivan täysin ehjä ja tuore talo jota yrittää ostaa ja aina menee päiväkausia et saa vastauksen kysymykseen.

        Säästöpankista nyt saa lainaa helpolla, mutta siellä taas veloitetaan joka asiasta. Maksaa 4€/kk yhteensä kaikki tilit, lainahoidot, kortit yms. Mikä on ihan ok, mutta sitten on erikseen kaikesta muusta. Jopa push ilmoitukset kännykkään ovat MAKSULLISIA! Siis oikeesti?! Sinulle saapuu e-lasku ja jos haluat kännykkään ilmoituksen siitä niin täytyy maksaa per kilahdus!


    • Anonyymi

      P pankki mitä on, Kaupassa kävin ja mulla meni kaksi kertaa pin koodi väärin vaikka ei siis menny ja siten pankki sai mun hankkimaan henkilökortin jolla saisin tunnukset auki ja siinä meni melkee 3 kuukautta että sain auki, menin säästöpankkii ja käski hankkia henkilökortin ja sitte hankin sen ja menin säästöpankkiin niitä avaamaan mutta kappas kun täti sanoo että ei me voida avata niitä koska me ei tiedetä minkä pankki se on siinä kohtaa olin et mit vitt ja sanoin et onko tää piilokamera ja sen jälkeen soittelin ja viestiä laitoin kesti ja kesti mitää ei tapahtunut sitte viel koitin laittaa säästöpankille viestiä henkilökortin kuvan kera ja siinä kesti ainaki viikko niin sitte ne laitto viestiä että auki on tunnukset nyt.

      • Anonyymi

        Alku aina hankala, lopussa kiitos seisoo.


      • Anonyymi

        'pankki mitä on, Kaupassa kävin ja mulla meni kaksi kertaa pin koodi väärin vaikka ei siis menny '

        Nimenomaan OTTO automaatit pystyy siruaukossa (vihreä / musta) avaamaan lukittuneen chipin naputtelemalla ** OIKEAN ** PIN koodin & tekemällä OTTO tapahtuman.

        Nosto / ChangeGroup automaatit ei tähän pysty.


    • Anonyymi

      Kaikki pankit on yhtä hyviä tai onoja. Joskus joku pankki saattaa aiheuttaa ongelmia vaikket ole edes ko. pankin asiakas.

      S-pankin toiminnasta. Ihmetytti, kun pankki lopetti sen tavallisen etukortin ja vaati ottamaan jonkin maksuominaisuudella olevan tai jotain sellaista. Minkä helvetin takia ne ei voineet lähettää korttia suoraan kortin uusimisen yhteydessä automaattisesti. Aikanaan kun osuuskassa loppui ja tuli pankin toiminta uusi s-pankki olisi voinut tiedottaa asiasta paremmin ja lähettää kirjeen verkkopankkitunnuksista kaikille jotka ei esim. ensimmäiseen kuuteen kuukauteen olleet asiaa muuten hoitaneet. Itse sain asian hoidettua jo ennen tätä pari vuotta sitten tehtyä muutosta ja uuden kortin tullessa prisman asiakaspalvelun ihminen sanoi, että tilaa debit ja lopeta vanhan ajan bonuskortin käyttö. Tämä siis joskus 2008 vähän pankin perustamisen tai tulemisen jälkeen.

      Mutta sinänsä s-pankki on ihan toimiva juttu jos asiat muuten kunnossa, eikä historiassa ole ongelmia. Se on aika monelle yksi ja sama missä pankissa tilit on kun asiakassuhteen saa aikaan ilman ongelmia.

    • Anonyymi

      Säästöpankkissa saattaa välillä loppua asituntemua kesken. Eräässä säästöpankissa aikanaan kun olin laina-asioissa niin pankkiiri kyseli että.
      "olisko teillä jotain tuttavaa joka ois lakimies jne.. Että vois kertoa miten tämä menee?? "
      Eikö se jumalauta ole pankin asia tietää miten lainat hoidetaan. 😆

    • Anonyymi

      Kaikki pankit on hyviä niin pitkään kun se pankki tekee asioita asiakkaan oman mielen mukaan eikä varota tai luetuta ehtoja ääneen!

      Mutta itseäni vituttaa se, että pankki saattaa tehdä myös "tietämättään" vahinkoa asiakkaan lähipiirissä olevalle ihmiselle.

      Markkinointia, yritystaloutta ja oikeusoppia kauppakoulussa lyhyesti lukeneena tiedän, että kaupat ja pankit tekee asiakatutkimusta, mutta pankeilla on paras peruste sille. Tutkitaan asiakaskäytöstä ja pankissa asiakas saattaa ajaa lähelle rotkoa tai jopa rotkoon, ja pankki ei ole tehtnyt mitään.

      Ei pankki aina vaihtamalla parane. Monella tavallisella ihmisellä ei ole mitään vietävää pankista toiseen. Joskus olen miettinyt sitä kuinka paljon pankeilla on asiakkaita joista pankki haluaisi eroon. Sitä saa jokainen miettiä miksi. Pankillehan ei ole kuin kuluja asiakkaasta jonka keskimääräinen asiointi on maksimissaan satasen luokkaa kuukaudessa ja usein allekkin satasen.

      En tiedä miten tämä asiakkaalle uusien pankkien kanssa kommunikointi toimii, kun fyysiset lasikopit on vähissä. Enää ei kävellä konttoriin ja pyydetä neuvotteluaikaa! Pankkienkin oli opittava sanomaan suoraan onko 40-50v ikäinen ihminen ajantasalla asiassa.

    • Anonyymi

      Säästöpankki Optiassa minun pesänhoitajana piti kirjoittaa kaikkien pesänosakkaiden tilisiirtolomakkeet ja laskea perintöosuus.
      Pankki ei laske kun ei ota vastuuta että jos menee laskutoimitus väärin.
      Lakimies oli tehnyt jakokirjan valmiiksi ja se oli toimitettu pankille.Voi hemmetti että suututti.
      Luulen ettei virkailija osannut tehdä sitä laskutoimitusta.
      Ei ikinä enään Säästöpankki optiaan ja varotan kaikkia muitakin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1841
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1759
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      1705
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1551
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1528
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1426
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1415
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1222
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe