LUKEKAA! TARVITSEN KIPEÄSTI APUA!

Auttakaa:(

Oon vaikka kuinka monta kertaa laittanut tännne uuden keskustelun ja mua todella turhauttaa etten saa vastauksia. Mulla on hirvee leuka, posket, otsa ja nenä. Nimittäin musta,märkäpäiden peitossa ja finnien ja näppylöiden. Olen 12-vuotias tyttö.
Nyt syön pelkästään E-pillereitä akneen ja ihotautilääkäri ja kosmetologilla käyn välillä. On kokeiltu tetrasal kuuri, ei tullu mitään. Kaikki turhaksi osouttautuneet voiteet, läpi käyty vaikka mitä lupaisivat. Käytän lili lolon mineraali puuteria joka on kuulemma hyvä vaihtoehto iholle.
Mulla ei oo enää itsetuntoa. En tunne itseäni millään tavalla kauniiksi. En jaksa enää.

10

141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muuta ruokavalio
    • H.anne

      Ihon kanssa tappelu on kyllä tosi raskasta. Varsinkin, kun tuntuu ettei mikään auta : (

      Ilmeisesti olet liian nuori saamaan isotretinoiini-kuuria? Se olisi seuraava vaihtoehto, jos antibioottikuurit eivät auta kuin korkeintaan hetkellisesti.

      Se on niin hakuammuntaa aknen hoitaminen..ja varmasti olet ehtinyt kokeilla vaikka mitä puhdistus- ja hoitotuotteita.
      Ei niistä mikään ihotyyppiä muuta toisenlaiseksi, mutta jokin tuote saattaa aiheuttaa hanakammin näppylöintiä ja punakkuutta tai sitten kuivattaa liikaa ihon pintaa.
      Eli turhia ostoksia tulee varmasti tehtyä, kun huomaa, että jokin tuote ei sittenkään sovi omalle iholle lupauksista huolimatta.

      Joillakin on toiminut hyvin ACO:n young facen pinkin värinen puhdistusvaahto, apteekista. Riittoisa, vaikka ei näytä sellaiselta. Saman sarjan kosteusvoidekin on aika hyvä.
      Alkoholipitoisia kasvovesiä kannattaa välttää kokonaan. Itselleni ei käy minkäänlainen kasvovesi ja Luoja yksin tietää lisäkseni kuinka paljon olen niitä elämässäni ehtinyt kokeilla.
      Niitä kasvoille suihkutettavia lähdevesiä olen käyttänyt. Ne sopivat, mutta ne nyt eivät olekaan varsinaisia kasvovesiä.

      Voita napata silloin tällöin sinkkitabletinkin, saa apteekista ja luontaistuotekaupasta. Ota myös D-vitamiinia kuten suositellaan. Eivät maksa paljoa.
      Itselleni taas B-vitamiinitabletit aiheuttavat punakkuutta ja näppylöintiä, samoin kaikki juustot. En tiedä miksi. Suklaa ei taas aiheuta. Tarkkaile, mikä sinulle saattaa aiheuttaa pahemman vaiheen.

      Osta myös vaikka Natusan tai Libero-sarjan sinkkivoidetta, markettien vauvanhoitohyllystä löytyy. Sitä voi kokeilla kaikenlaisiin iho-ongelmiin ohuelti. Ihmisten ilmoilla ei voi liikkua, jos on juuri laittanut sitä naamalle, sillä on valkoista ja paksua rakenteeltaan.

      Puuterimainen tuote, vaikka onkin mineraalimeikki, voi olla silti tukkeuttava iholle. On kyllä tosi vaikea löytää meikkivoidetta tai värillistä hoitovoidetta, koska suunnilleen ne kaikki lupaavat, että eivät tuki huokosia. Mutta jos omistaa hankalan ihon, on satavarmaa, että viikon-parin käytön jälkeen iho kapinoi sellaisiakin tuotteita vastaan, joiden piti olla "juuri tällaiselle iholle sopivia".

      Tsemppiä! Toivottavasti e-pillerit auttaisivat. Sittemmin voit saada sen isotretinoiinikuurin (monet kutsuvat sitä yhdellä kauppanimellä Roaccutan), jolloin iho-ongelma voi poistua pysyvästi.

      • viljat pois

        " Itselleni taas B-vitamiinitabletit aiheuttavat punakkuutta ja näppylöintiä, samoin kaikki juustot. En tiedä miksi. "

        Synteettiset B-vitamiinit aiheuttavat ongelmia.


        Roaccutan on erittäin voimakas lääke, se rasittaa maksaa ja voi altistaa monille vakaville sairauksille. Ruokavalio on avainsana; sokeri ja viljat pois ruokavaliosta samoin kuin keinotekoiset kasvirasvat. Parantuu iho ja koko keho.


        Viljoille yliherkkyys näkyy monesti ihossa.

        Viljat (tutkitun tiedon mukaan täysjyvä on nopeasti imeytyvää hiilihydraattia kuten vaalea vehnäkin) ja sokerit nostavat verensokerin nopeasti, jolloin haima alkaa tuottaa runsaasti insuliinia. Liiallinen insuliini veressä laskee verensokerin liian alas ja liian nopeasti. Tällöin ihminen on taas nälkäinen ja haluaa syödä. Lisäksi liiallinen insuliini poistaa lähes kaiken sokerin verenkierrosta ja näin aivot jäävät ilman energiaa, jolloin ihminen väsyy. Insuliinitason pysyessä vakaana elimistö polttaa rasvaa ja aivot saavat energiaa. Viljat kannattaa korvata muilla kasvikunnan tuotteilla, joissa on vähemmän hiilihydraattia, jolloin insuliinitaso pysyy vakaana ja ihminen virkeänä. Viljat ovat myös huono kuitujen lähde. Energiatiheyden suhteen vihanneksissa, juureksissa, marjoissa, pavuissa, linsseissä, hedelmissä ja kasviksissa on kahdeksan kertaa enemmän kuituja kuin viljassa.


        Viljat ovat myös huono vitamiinien lähde. Tiedetään, että jauhamisen jälkeen 40% viljan vitamiineista häviää 24 tunnin kuluttua ja 3 päivän kuluttua vitamiineista on jäljellä enään 10%. Viljan jyvällä on hieno, monikerroksinen rakenne, jossa pitkittäis- ja poikittaiskuitujen vuorotellessa niissä on hapelta ja valolta helposti pilaantuvia rasvoja ja vitaaliaineiden hävikiltä suojaava vaikutus. Kokojyvävehnäjauhon köyhtyminen alkaa jauhamishetkellä. Kun alkio, jossa E-, A-, ja B-vitamiinit, proteiinit ja rasvat ovat, rikotaan, osan niistä pilaantuminen alkaa jo tunneissa. Valkojauho tehdään arvottomaksi jo valmistumishetkellä. Rasvaa sisältävää jauhoa ei voi pilaantumatta säilyttää huoneenlämmössä, joten teollisuus poistaa rasvan ja samalla kaiken muunkin terveellisen teollisessa prosessoinnissaan.


        EU hylkäsi Suomen leipomoteollisuuden terveysväitteet!

        Maaseudun tulevaisuus -lehti uutisoi 11.11.2011, että rukiin terveysväitteet menivät nurin. Suomalaiset suurleipomot Vaasan ja Fazer lähettivät Euroopan elintarviketurvallisuusvirasto Efsalle kaikkiaan 21 ehdotusta terveysväitteeksi leivälle. Ehdotuksista puoli tusinaa koski ruista. Efsa hylkäsi kaikki lähetetyt terveysväitteet yhtä lukuun ottamatta.

        Ainoan hyväksytyn terveysväitteen mukaan ruislesekuitu edistää vatsan toimintaa. Hylättyjen terveysväitteiden joukossa oli mm. se, että ruisleipä vaikuttaisi edullisesti sokeriaineenvaihduntaan tai veren kolesterolitasoon. Moni Efsan hylkäämä terveysväite löytyy myös suomalaisista ravitsemussuosituksista.
        http://ravitsemusjaterveys.wordpress.com/2011/11/13/eu-hylkasi-suomen-leipomoteollisuuden-terveysvaitteet/


    • ravinto.

      Huono ravinto näkyy ihossa.

    • 19+7

      Itse kärsinyt ruusufinnistä 13vuotta, nyt olen siis 28. Ruusufinnihän ei kyllä ole sams kuin akne mutta kokeile tyrnimehua ennen vahvoja lääkityksiä? 2rkl lasilliseen vettä, juot sen jokapäivä. Maksaa vajaa 8e/0,5L ja on todella terveellinen! guugleta vaikka tyrnin hyötyjä, on antiseptinen yms

    • ölöööölöö

      Voisit kokeilla jättää maitotuotteet pois kokonaan. Nykyään myydään mm. kauramaitoa/yogurttia missä on yhtä paljon kalsiumia kuin tavallisissa maitotuotteissa (älä vaihda soijatuotteisiin). Ylipäätään ruokavalioon kannattaa kiinnittää huomiota, aina pelkkä terveellisesti syöminen ei riitä, koska ruoka-aineet joille olet yliherkkä/allerginen lisäävät tulehdusta. Tarkkaile siis miten reagoit eri ruokiin niin asiat helpottuu.

    • vältä soijaa

      Maidon korvikkeita!

      Markkinoilla on olemassa myös mainioita maidon korvikkeita. Kokeilemisen arvoisia ovat ainakin kauramaito, cashew-maito, seesammaito, hamppumaito, mantelimaito, pähkinämaito, kvinoamaito ja riisimaito, joita voi kaikkia tehdä itse kotona ja todella edullisesti laadukkaista luomuaineksista. Soijamaito ei sovi läheskään kaikille.

      http://www.lily.fi/blogit/kiitos-hyvaa/muu-maito

    • blaah2

      mulla oli akne aina 11 vuotiaasta asti 25 vuotiaaseen kunnes lopetin maitotuotteiden ja viljojen käytön. kaikki rasvat ja lääkkeet tuli vuosien aikana käytyä läpi ja vaikka jotkut auttoi hetkellisesti,niin se akne aina vain tuli takaisin. Nyt tällä uudella ruokavaliolla akne on pysynyt poissa jo vuoden ja samalla laiduin 15kiloa. on siis täyttä paskaa ettei aknella ja ruokavaliolla ole mitään tekemistä toistensa kanssa.

      • imsososorryforyou

        KOMPPAAN KAIKKIA JOTKA PUHUVAT PAREMMAN RUOKAVALION PUOLESTA:

        Muuta ruokavaliota. Sen ei tarvitse muuttua radikaalisti ja voit syödä (ja sun pitää syödä) yhtä paljon kuin ennenkin. Jätä kuitenkin KAIKKI maito- ja soijatuotteet pois. Kokeile edes kuukausi. Jätä myös vehnän puputtaminen eikä mitään pullavaalealeipämössöjä. Googlettamalla löytyy paaaaaljon tietoa puhtaasta terveellisestä ravinnosta sekä vaihtoehdoista korvata maitoa ja vehnää/vaaleaa viljaa sisältävät herkut ja ruuat. Nyt ei siis ole kyse mistään laiduttamisesta tai fitness-hömpästä, vaan juurikin ihosi ja koko kehon terveydestä ja hormonitasapainosta.

        Sitten pakko ihmetellä. 12-vuotiaana e-pillerit??!!! Olen ihan pöyristynyt. Itselleni määrättiin 14-vuotiaana Diane Novat ja niitä sitten popsin hyväuskoisena yli 6 vuotta. Nyt olen viime vuosina kamppaillut niiden lopettamisen kanssa, sillä e-pillereistä tulee ainakin pidemmän päälle lukemattomia huonoja sivuvaikutuksia. Siitäkin kannattaa googlata ja ottaa selvää. Nyt sulla on vielä mahdollisuus lopettaa pillerit ja perääntyä sekä alkaa hoitamaan ihoasi järkevämmin. Toki pillerit paransivat ihoa, mutta eivät lopullisesti. Heti kun ne haluaa lopettaa, iho räjähtää ja on kenties huonommassa kunnossa kuin alun alkaen (sama koske roaccuttan-kuuria ja muita antibiootteja). Siinä ollaankin sitten noidan kehässä kun haluaisi lopettaa pillerit, mutta ei pysty kun iho huononee. Mutta tosiasiassa ihoon vaikuttaa parhaiten ja radikaaleimmin sinnikäs ruokavalion muutos. Ja siinä samalla kun iho paranee, tulee myös lukemattomia muita terveyshyötyjä!!

        Ja tuo kosmetologilla käyminenkin on vähän ristiriitaista. Tuskin siitä hirveää haittaa on, mutta puhun syvällä kokemuksen rintaäänellä (olen siis koikeillut kaikki maailman aknenhoitoyritykset!), ettei siitä ollut mitään hyötyä. Mieluummin antaa luonnon parantaa ja antaa ihon rauhoittua. Perus pesut. Ei kannata tunkea MITÄÄN ylimääräisiä mömmöjä, voiteita, rasvoja tai täsmähoitoja. Itse käytän vain meikkiä (päivisin, silloin kun tarvitsee) ja silloin tällöin puhdasta kookosöljyä.

        Puhdas ruokavalio. Mieti kuinka simppeliä! Kuinka halpaa, yksinkertaista! Mutta näitä asioita lääketeollisuus, lääkärit eikä markkinatalous halua sinun tietävän.


      • roan syönyt
        imsososorryforyou kirjoitti:

        KOMPPAAN KAIKKIA JOTKA PUHUVAT PAREMMAN RUOKAVALION PUOLESTA:

        Muuta ruokavaliota. Sen ei tarvitse muuttua radikaalisti ja voit syödä (ja sun pitää syödä) yhtä paljon kuin ennenkin. Jätä kuitenkin KAIKKI maito- ja soijatuotteet pois. Kokeile edes kuukausi. Jätä myös vehnän puputtaminen eikä mitään pullavaalealeipämössöjä. Googlettamalla löytyy paaaaaljon tietoa puhtaasta terveellisestä ravinnosta sekä vaihtoehdoista korvata maitoa ja vehnää/vaaleaa viljaa sisältävät herkut ja ruuat. Nyt ei siis ole kyse mistään laiduttamisesta tai fitness-hömpästä, vaan juurikin ihosi ja koko kehon terveydestä ja hormonitasapainosta.

        Sitten pakko ihmetellä. 12-vuotiaana e-pillerit??!!! Olen ihan pöyristynyt. Itselleni määrättiin 14-vuotiaana Diane Novat ja niitä sitten popsin hyväuskoisena yli 6 vuotta. Nyt olen viime vuosina kamppaillut niiden lopettamisen kanssa, sillä e-pillereistä tulee ainakin pidemmän päälle lukemattomia huonoja sivuvaikutuksia. Siitäkin kannattaa googlata ja ottaa selvää. Nyt sulla on vielä mahdollisuus lopettaa pillerit ja perääntyä sekä alkaa hoitamaan ihoasi järkevämmin. Toki pillerit paransivat ihoa, mutta eivät lopullisesti. Heti kun ne haluaa lopettaa, iho räjähtää ja on kenties huonommassa kunnossa kuin alun alkaen (sama koske roaccuttan-kuuria ja muita antibiootteja). Siinä ollaankin sitten noidan kehässä kun haluaisi lopettaa pillerit, mutta ei pysty kun iho huononee. Mutta tosiasiassa ihoon vaikuttaa parhaiten ja radikaaleimmin sinnikäs ruokavalion muutos. Ja siinä samalla kun iho paranee, tulee myös lukemattomia muita terveyshyötyjä!!

        Ja tuo kosmetologilla käyminenkin on vähän ristiriitaista. Tuskin siitä hirveää haittaa on, mutta puhun syvällä kokemuksen rintaäänellä (olen siis koikeillut kaikki maailman aknenhoitoyritykset!), ettei siitä ollut mitään hyötyä. Mieluummin antaa luonnon parantaa ja antaa ihon rauhoittua. Perus pesut. Ei kannata tunkea MITÄÄN ylimääräisiä mömmöjä, voiteita, rasvoja tai täsmähoitoja. Itse käytän vain meikkiä (päivisin, silloin kun tarvitsee) ja silloin tällöin puhdasta kookosöljyä.

        Puhdas ruokavalio. Mieti kuinka simppeliä! Kuinka halpaa, yksinkertaista! Mutta näitä asioita lääketeollisuus, lääkärit eikä markkinatalous halua sinun tietävän.

        samaa mieltä! 15v aknekokemuksella voin vaan todeta että muutos lähtee sisältä ja hormonaalinen akne paranee vaan hormonitoimintaa tasapainottamalla, oikea ruokavalio on kaikista tärkeintä. Itselleni ei sopinut Diane Novat, söin niitä vaan 5kk, vaikka akneen auttoivatkin. Antibiootit ja roaccutan auttoi vaan kuurin aikana. Ruokavaliosta on ollut todellakin apua, ja akne pysyykin poissa kunhan vaan jaksaa sitä koko ajan noudattaa. Käytän nykyään luonnonkosmetiikka, ja suosittelen muillekin, vaikka akneen siitä ei ole ollut vaikutusta, niin ajatus siitä etten tunge ihooni synteettisiä aineita tuntuu hyvältä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1927
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1729
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1594
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1326
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1252
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1216
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1192
    9. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1186
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe