Ulosoton vapaakuukausi haku propleema

aira3

Olen ollut vuodesta 2010 ulosotossa. Palkastani otetaan suoraan kuukaudessa 400-650€, minulle jää suojaosuuden verran. Nyt hain vapaakuukautta autohuoltoon vedoten (tarvitsen työni takia autoa) ja sain vastaukseksi:

"Pyytäisin täydentämään hakemustanne kustannusarviolla.
Teillä on ollut vapaakuukaudet heinäkuu ja elokuu 2014, joten nyt hakemanne vapaakuukausi on kolmas vapaakuukausi vuoden sisällä."

En ymmärrä?! Siis kerronko nyt että jakopäänhihna n.550€, jarrulevyt n.270€ jne? Vai mitä pitää kertoa? Vapaakuukausi vuoden sisällä?! Luulin, että vapaakuukausia on kaksi per' vuosi .. eikö tammikuu ole jo uusivuosi :D ?

Valaiskaa mua nyt joku mitä ihmettä.

9

258

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12 kuukautta

"Vuosi" tarkoittaa tuossa yhteydessä kahtatoista perättäistä kalenterikuukautta.

Eli koska sinulla on ollut vapaakuukaudet heinäkuu ja elokuu 2014, periaatteessa saisit seuraavan vapaakuukauden syyskuussa 2015.

Ja kustannusarvio on tosiaan mahdollisimman tarkka arvio/luettelo siitä mitä autolle aiotaan tehdä ja mitä se tulee maksamaan.

• aira3

Kiitos! Jotenkin tuntuu idiootilta alkaa kustannusarviota tekemään koska vaikka saisin yhden vapaakuukauden ei se kattaisi autoon menevää määrää. Siihen pitää kerätä varoja jostain sukanvarresta kuitenkin lisäksi. Merkillistä :(

• Jos itse olisi tarvetta moiselle, vaikka näyttäisi että siihen ei olisi laillista mahdollisuuttakaan, niin tekisin mahdollisimman tarkan arvion. Mielellään kustannusarvio varaosien ja työn osalta eriteltynä suoraan korjaamolta. Myös selvitys siitä miten aiot ylimenevän osan hoitaa olisi hyvä kustannusarviossa näkyä(lainata esim sukulaiselta). On kyllä ihan uo-miehestä kiinni antaako ylimääräisen vapaan. Olettaisin että kun on kerran tuollaista kysellyt niin siihen olisi myös antamassa mahdollisuuden jos vaan saa mieleisensä vastineen pyyntöönsä. Jos auto edellytys työnteolle niin olisihan tuo uo:lta säästyvä rahasumma parempi kuin ei mitään.

• oma kokemus.....

Juuri noitten hätätilanteiden takia ei kannata turhia vapaa kuukausia käyttää vaikka siihen olisi oikeus. Itse käytin 10 vuodessa vain kolme kertaa yhden kuukauden ja siihen riitti yksi lyhyt puhelu ilman selityksiä. Muistaakseni joka kerta oli auton hajoaaminen syy.

• Jaana K

Vuosi on kyllä 12 kk, mutta ainakin minä olen saanut pitää aina saman kuukauden vuodessa maksuvapaana. Siis ettei mene niin, että jos on tänä vuonna ollut keskäkuu, pitäisi olla ensi vuonna heinäkuu, sitten elokuu jne.

En tosin ole tulorajamittauksen piirissä, vaan haen aina vapaakuukauden erikseen.

• 17+6

Tee itte niin pääset halvemmalla. Ja kyllä, voin valaista sinua, sinun pitää kertoa just niin kuin sinua on ulosottoviranomainen ohjeistanut. Eli, käpyttelet sinne korjaamolle ja pyydät kustannusarvion jonka sitten kiikutat sille uo-virkailijallesi. Tollaset jakopää ja jarru rempontit hoituu yhdessä päivässä ihan autotallikorjaajaltakin, siinä ehtii jopa parit kahvitkin juoda.

• mieti hetki

aira vaan taitaa olle tyttö ja sillä ei ole työkaluja jarruremppoihin....urpo.....

• eldlldm

Jakopääremppa en tekisi tuntemattomalla autotallikorjaajalla. Mokaamalla tuhoat koneen ja persaukinen autotallikorjaaja sanoo "voivoi".

Merkkiliike mokasi jakopäärempan nissaniini, kone paskana. Vaihtoivat takuutyönö uuden koneen, kustansi nolla egee.

• aira3
        eldlldm kirjoitti:

Jakopääremppa en tekisi tuntemattomalla autotallikorjaajalla. Mokaamalla tuhoat koneen ja persaukinen autotallikorjaaja sanoo "voivoi".

Merkkiliike mokasi jakopäärempan nissaniini, kone paskana. Vaihtoivat takuutyönö uuden koneen, kustansi nolla egee.

Kiitos vaustauksistanne!
        Yritän sumplia autonhuollot ilman sitä vapaakuukautta. Olen vakitöissä ja kesälomarahaakin tuloillaan niin ehkä järkevämpi yrittää sitä vapaakuukautta semmoseen väliin. Miten te muut?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      242
      2631
    2. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      80
      2014
    3. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1898
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      83
      1357
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      67
      1315
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1238
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1108
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1090
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      943
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      934
    Aihe