Jaguar S-Type 2,7 D -04

kangmik1

Nyt kun kylmät ilmat on tulleet niin alkaa hieman ottamaan päähän Jaguarin meininki... Ei lohkolämmitintä, ei Webaston kelloa. Mikähän siellä mättää????!!!!

17

6747

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoopee

      Miten se Webasto toimii jos siinä ei ole kellokytkintä?

      Onpa hyvä tietää, kun ja jos ensi kesän/syksyn aikoihin samanlaisen menopelin hankin. Hyvä olisi tietää muuistakin oston yhteyteen liittyvistä huomioista. Mitä suosittelet? Millainen on takuu? Montako vuotta ja km? Mitä takuuaikaiset huollot maksavat?

      Kiitän kovasti henkilöitä, jotka avoimesti kertovat kokemuksistaan ja huomioistaan. Ei anneta vahingon kiertää eikä hiertää. Puhutaan tänään, huomenna voi olla myöhä.

    • salsaredD

      no, eiköhän tuon lohkon kuitenkin saa? ainakin letkuun. ja x:ään saa kyllä kellonkin

      • x-type -04

        Mitä maksaa x-typen kellolaite ja mihin kohtaan se asennetaan?


      • Nimetön
        x-type -04 kirjoitti:

        Mitä maksaa x-typen kellolaite ja mihin kohtaan se asennetaan?

        Ostin uuden diesel S-Typen ja siihen asennettiin Webastoon kello-ohjaus. Auto on ollut kuukauden käytössä jona aikana webasto on kerran uusittu ja tällähekelläkin se on toimimaton.Harmittaa, kun muuten olen autooni tyytyväinen. Asun lapissa ja tänäaamunkaan ei lämmitin ollut toiminnassa. Käynnistys -26 asteesta onnistui hyvin, mutta....


    • K.K.K.

      Lohkolämmitin on S-type dieselissä vakiovarusteena, siis ilman lisähintaa. Etkö ole pistokkeen reikää löytänyt?? Vai oletko edes koskaan nähnyt S-typeä?
      Varustelista löytyy: www.jaguar.fi

      • kangmik1

        Lohkolämmitin on vakiovaruste mutta sitä ei ole toistaiseksi saatavilla. Jaguarilta ilmoittivat että sekä lohkolämmitin että kellokytkin ovat koekäytössä, mutta ei ole saatu toimimaan oikealla tavalla joten sitä ei anneta asiakkaiden autoihin asennettavaksi vielä...
        Eikä tiedetä milloin annetaan...
        Varustelistaan olen kyllä tutustunut, toivottavasti K.K.K:kin pääsee joskus tutustumaan kyseiseen autoon vaikkapa jossain näyttelyssä ja kenties hän voi jopa istahtaa vähäksi aikaa Jaggeen sisälle.


      • K.K.K.
        kangmik1 kirjoitti:

        Lohkolämmitin on vakiovaruste mutta sitä ei ole toistaiseksi saatavilla. Jaguarilta ilmoittivat että sekä lohkolämmitin että kellokytkin ovat koekäytössä, mutta ei ole saatu toimimaan oikealla tavalla joten sitä ei anneta asiakkaiden autoihin asennettavaksi vielä...
        Eikä tiedetä milloin annetaan...
        Varustelistaan olen kyllä tutustunut, toivottavasti K.K.K:kin pääsee joskus tutustumaan kyseiseen autoon vaikkapa jossain näyttelyssä ja kenties hän voi jopa istahtaa vähäksi aikaa Jaggeen sisälle.

        Toivottavasti.


      • hoopee
        kangmik1 kirjoitti:

        Lohkolämmitin on vakiovaruste mutta sitä ei ole toistaiseksi saatavilla. Jaguarilta ilmoittivat että sekä lohkolämmitin että kellokytkin ovat koekäytössä, mutta ei ole saatu toimimaan oikealla tavalla joten sitä ei anneta asiakkaiden autoihin asennettavaksi vielä...
        Eikä tiedetä milloin annetaan...
        Varustelistaan olen kyllä tutustunut, toivottavasti K.K.K:kin pääsee joskus tutustumaan kyseiseen autoon vaikkapa jossain näyttelyssä ja kenties hän voi jopa istahtaa vähäksi aikaa Jaggeen sisälle.

        Mitä muuta kyseisessä autossa on sellaista mitä vakiona pitäisi olla muttei olekaan? Tämä tuntuu jo tosi oudolta - suorastaan petolliselta?

        Nyt tulee sellaista tietoa ja epäilyksenvarjoa aton ylle, josta pitänee tehdä uusia johtopäätöksiä. Huh, huh..

        Vai onko tässä joku pelle asialla?

        En aijo sijoittaa 65000 euroja, ellei kaikki mikä sovittua pelaakaan? Nyt toivoisi jonkun maahantuojan edustajan lukevan tämän ja vastaavan.


      • kokenut
        hoopee kirjoitti:

        Mitä muuta kyseisessä autossa on sellaista mitä vakiona pitäisi olla muttei olekaan? Tämä tuntuu jo tosi oudolta - suorastaan petolliselta?

        Nyt tulee sellaista tietoa ja epäilyksenvarjoa aton ylle, josta pitänee tehdä uusia johtopäätöksiä. Huh, huh..

        Vai onko tässä joku pelle asialla?

        En aijo sijoittaa 65000 euroja, ellei kaikki mikä sovittua pelaakaan? Nyt toivoisi jonkun maahantuojan edustajan lukevan tämän ja vastaavan.

        ne seuraa parempia palstoja!


      • xjr-98
        hoopee kirjoitti:

        Mitä muuta kyseisessä autossa on sellaista mitä vakiona pitäisi olla muttei olekaan? Tämä tuntuu jo tosi oudolta - suorastaan petolliselta?

        Nyt tulee sellaista tietoa ja epäilyksenvarjoa aton ylle, josta pitänee tehdä uusia johtopäätöksiä. Huh, huh..

        Vai onko tässä joku pelle asialla?

        En aijo sijoittaa 65000 euroja, ellei kaikki mikä sovittua pelaakaan? Nyt toivoisi jonkun maahantuojan edustajan lukevan tämän ja vastaavan.

        Kaikkien hintaan kuuluvien lisälaitteiden tarkastamisen luulisi olevan melko helppoa.

        Kysy myyjältä onko autossa varmasti kaikki mitä kuuluukin JA tarkista itse varusteluettelosta että kaikki vehkeet on mukana.

        Enpä usko että autosta puuttuu muuta kuin korkeintaan nuo yllämainitut ja varmaan nekin korjataan piakkoin.


      • Turhan helposti
        hoopee kirjoitti:

        Mitä muuta kyseisessä autossa on sellaista mitä vakiona pitäisi olla muttei olekaan? Tämä tuntuu jo tosi oudolta - suorastaan petolliselta?

        Nyt tulee sellaista tietoa ja epäilyksenvarjoa aton ylle, josta pitänee tehdä uusia johtopäätöksiä. Huh, huh..

        Vai onko tässä joku pelle asialla?

        En aijo sijoittaa 65000 euroja, ellei kaikki mikä sovittua pelaakaan? Nyt toivoisi jonkun maahantuojan edustajan lukevan tämän ja vastaavan.

        Olet kyllä tekemässä aika helposti johtopäätöksiäsi. Tutki autoa ja perehdy asiaan vähän perusteellisemmin. Polttoainelämmitin muuten toimii automaattisesti ja hienosti ilman lisävarusteena myytävää ajastinta.

        Ethän vaan ole sinäkin niitä, jotka tykkäävät sanoa, että se oli joko jagge tai Avensis, ja Avensis voitti :)


      • 2.7 d
        hoopee kirjoitti:

        Mitä muuta kyseisessä autossa on sellaista mitä vakiona pitäisi olla muttei olekaan? Tämä tuntuu jo tosi oudolta - suorastaan petolliselta?

        Nyt tulee sellaista tietoa ja epäilyksenvarjoa aton ylle, josta pitänee tehdä uusia johtopäätöksiä. Huh, huh..

        Vai onko tässä joku pelle asialla?

        En aijo sijoittaa 65000 euroja, ellei kaikki mikä sovittua pelaakaan? Nyt toivoisi jonkun maahantuojan edustajan lukevan tämän ja vastaavan.

        Eli kyse on siitä, että moottorilämmittimien valmistaja Defa ei ole vielä saanut ko. moottorille lämmitintä valmiiksi. S-Typehän on ensimmäinen malli, jossa tuota V6-dieseliä käytetään. Ja koska Suomi on aika marginaalinen markkina-alue, niin tuskin Defa hirveästi ponnistelee lämmittimen markkinoille saamiseksi. Käsittääkseni millään autovalmistajalla ei ole "omaa" lämmitintä, vaan se tulee aina joltain lämmitinvalmistajalta.

        Webaston ajastin puolestaan odotuttaa XJ:n dieselmallia. Eli jostain syystä tehtaan ajastinta ei tarjota S-Typeen ennenkuin se on XJ:ssä tarjolla! Nykyautoissahan tieto kulkee järjestelmäväylässä, joten ajastimen käyttöönotto ilman tehtaan myötävaikutusta lienee kohtuullisen hankala operaatio.


      • Minä
        2.7 d kirjoitti:

        Eli kyse on siitä, että moottorilämmittimien valmistaja Defa ei ole vielä saanut ko. moottorille lämmitintä valmiiksi. S-Typehän on ensimmäinen malli, jossa tuota V6-dieseliä käytetään. Ja koska Suomi on aika marginaalinen markkina-alue, niin tuskin Defa hirveästi ponnistelee lämmittimen markkinoille saamiseksi. Käsittääkseni millään autovalmistajalla ei ole "omaa" lämmitintä, vaan se tulee aina joltain lämmitinvalmistajalta.

        Webaston ajastin puolestaan odotuttaa XJ:n dieselmallia. Eli jostain syystä tehtaan ajastinta ei tarjota S-Typeen ennenkuin se on XJ:ssä tarjolla! Nykyautoissahan tieto kulkee järjestelmäväylässä, joten ajastimen käyttöönotto ilman tehtaan myötävaikutusta lienee kohtuullisen hankala operaatio.

        Juuri näin!!!
        Kerrankin täällä saa lukea asiatietoa eikä vain "asiantuntijoiden" mutu-paskaa.


      • 2.7DExec
        Minä kirjoitti:

        Juuri näin!!!
        Kerrankin täällä saa lukea asiatietoa eikä vain "asiantuntijoiden" mutu-paskaa.

        Maahantuojalla todellakin on protoyyppi 2.7D:n kummastakin (kellosarja,lohkolämmitin) valmiina ja todennäköisesti lohkis tulee olemaan ensin saatavilla, mutta kellokin Joulukuun aikana luvattiin autooni asentaa. Varustelista todellakin sisältää lohkolämmittimen, mutta tarkoittanee vakiona olevaa polttoainelämmitintä (uskoisin varustelistan olevan käännös englanninkielisestä vastaavasta..)Mikäli joku näitä tietoja epäilee niin laittakoon mailiosoitteensa, niin annan yhteystietoja, josta saa oikeaa tietoa eikä spekulointia. Ja sen verran voin sanoa, että jos oikeasti joku on S:ää laittamassa niin tämä ei liene kynnyskysymys..


      • hoopee
        2.7DExec kirjoitti:

        Maahantuojalla todellakin on protoyyppi 2.7D:n kummastakin (kellosarja,lohkolämmitin) valmiina ja todennäköisesti lohkis tulee olemaan ensin saatavilla, mutta kellokin Joulukuun aikana luvattiin autooni asentaa. Varustelista todellakin sisältää lohkolämmittimen, mutta tarkoittanee vakiona olevaa polttoainelämmitintä (uskoisin varustelistan olevan käännös englanninkielisestä vastaavasta..)Mikäli joku näitä tietoja epäilee niin laittakoon mailiosoitteensa, niin annan yhteystietoja, josta saa oikeaa tietoa eikä spekulointia. Ja sen verran voin sanoa, että jos oikeasti joku on S:ää laittamassa niin tämä ei liene kynnyskysymys..

        Seuraan mielenkiinnolla tämän auton käyttöön ja toimintaan liittyvää keskustelua.
        Olen vakavasti hankkimassa kyseistä pirssiä. Aikaa minulla on. Olen selvittelytyön jo kännistänyt viime kevänä ja ehkä ensi syksynä, jos hyvin käy päätän lopullissti tilata auton. Hyvä - kuka tietää mikä on toimitusaika.

        Olipa edellinen jollekin kynnyskysymys tai ei, minulle on ehdottoman tärkeää, että kaikki on ja toimii mikä on luvattu? niin kai se on auton maksunkin kanssa?

        Tässä tuli uusi hyvä näkökohta. Koeajo myös talviolosuhteissa ja mielellään pidempään, kuin 10-15 min. on tarpeen. Olen koeajanut auton kesäolosuhteissa ( 8 h), joten se ei riittäne huomaamaan talven käyttäytymistä. Pitänee ottaakin yhteyttä autoliikkeeseen. Kysäistä autoa päiväksi tai pariksi kovimmille pakkasille!!

        Kertokaa vain, hyvät ystävät, jos näin saan sanoa, lisää kokemuksistanne. Voin niitä sitten huomattavasti paremmin - ilman väärinkäsityksiä, tarkentaen kysellä myyjältä ja/tai tavaran toimittajalta.

        Kiitos kovasti asiallisista kirjoituksistanne.


      • hoopee
        hoopee kirjoitti:

        Seuraan mielenkiinnolla tämän auton käyttöön ja toimintaan liittyvää keskustelua.
        Olen vakavasti hankkimassa kyseistä pirssiä. Aikaa minulla on. Olen selvittelytyön jo kännistänyt viime kevänä ja ehkä ensi syksynä, jos hyvin käy päätän lopullissti tilata auton. Hyvä - kuka tietää mikä on toimitusaika.

        Olipa edellinen jollekin kynnyskysymys tai ei, minulle on ehdottoman tärkeää, että kaikki on ja toimii mikä on luvattu? niin kai se on auton maksunkin kanssa?

        Tässä tuli uusi hyvä näkökohta. Koeajo myös talviolosuhteissa ja mielellään pidempään, kuin 10-15 min. on tarpeen. Olen koeajanut auton kesäolosuhteissa ( 8 h), joten se ei riittäne huomaamaan talven käyttäytymistä. Pitänee ottaakin yhteyttä autoliikkeeseen. Kysäistä autoa päiväksi tai pariksi kovimmille pakkasille!!

        Kertokaa vain, hyvät ystävät, jos näin saan sanoa, lisää kokemuksistanne. Voin niitä sitten huomattavasti paremmin - ilman väärinkäsityksiä, tarkentaen kysellä myyjältä ja/tai tavaran toimittajalta.

        Kiitos kovasti asiallisista kirjoituksistanne.

        Mistä lie tullut tuo "-vero"? Anteeki. Olis pitänyt tarkistaa teksti.


      • 2.7DExec
        hoopee kirjoitti:

        Mistä lie tullut tuo "-vero"? Anteeki. Olis pitänyt tarkistaa teksti.

        Toistaiseksi talviominaisuuksista vain hyvää sanottavaa, oma lisälämmitin toimii hienosti, mitä ei voi kaikkien merkkien vastaavista sanoa.Eli tarkenee ja ikkunat pysyvät huurteettomina.Varsinaisia puutteita / vikoja ei ole esiintynyt kylmässä (-29) (kään).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2709
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      236
      2607
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      64
      2349
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      195
      1829
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1318
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1297
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      21
      1259
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1234
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1128
    Aihe