evita-
31.12.2014 08:26
0
http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/kolumnit/5211/youversion_listasi_vuoden_suosituimmat_raamatunjakeet
Roomalaiskirjeen 12. luvun jae 2 on ollut tämän vuoden suosituin kohta raamattusovellus YouVersionissa. kun lasketaan yhteen jakeiden merkinnät suosikeiksi ja jaot. Toiseksi ja kolmanneksi suosituimmat jakeet löytyvät Paavalin kirjeestä filippiläisille.
Suosituin jae kuuluu: "Älkää mukautuko tämän maailman menoon, vaan muuttukaa, uudistukaa mieleltänne, niin että osaatte arvioida, mikä on Jumalan tahto, mikä on hyvää, hänen mielensä mukaista ja täydellistä." (Room. 12:2)
Mikä on teidän puhuttelevin Raamatunjae?
Suosituin Raamatunjae
41
137
Vastaukset
- ABC-kirja
Minua puhuttelee Jeesuksen sanat. Erityisesti Vuorisaarna.
- merinätkelmä
"ja hän pyyhkii heidän silmistään joka ainoan kyyneleen. Kuolemaa ei enää ole, ei murhetta, valitusta eikä vaivaa, sillä kaikki entinen on kadonnut."
Ilm. 21:4 Minulle on tämä ROOM.8:1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
- Mediamaisteri
"Suosituin jae kuuluu: "Älkää mukautuko tämän maailman menoon, vaan muuttukaa, uudistukaa mieleltänne, niin että osaatte arvioida, mikä on Jumalan tahto, mikä on hyvää, hänen mielensä mukaista ja täydellistä." (Room. 12:2)"
Kuinka ajankohtainen tämä jae onkaan!!!
Eräs käytetyimpiä huudaksia eri yhteyksissä on, että "Elämmehän sentäs jo 2000-luvulla" tai jokin vastaava.
Tässä huudahduksessa luodaan mielikuva, että tämä nykyaika olisi jotenkin erilaista ja parempaa kuin mikään entinen ajanjakso. Ei oteta ollenkaan huomioon, että joka vuosikymmenellä ihmiset ovat käyttäneet tätä kielikuvaa ... Elämmehän nykyaikaa!!
Tämä on petollinen huudahdus, sillä siinä unohdetaan, että historian liike suurissa kuvioissa on aaltoileva. Aina samat asiat tulee uudestaan ja uudestaan ja ihmiskunta toistaa aina samat virheet. Tänään radiossa joku poliitikko kertoi kuinka 1930-lehtien otsikot muistuttivat tämänpäiväisiä. Silloinkin oli eräs pieni mies, joka halusi valtakunnalleen takaisin sen suuren arvon.
Tämä huudahdus on myös vaarallinen siinä mielessä, että sisältää pyrkimyksen mukautua tämän maailman menon mukaan. Ihmiset seuraa muoti-ilmiöitä ja trendejä. Vaarallista tällainen ajattelu on kristillisellä alueella. Jumala korostaa muuttumattomuutta ja paluuta ajassa noin 6000 vuotta eli paluuta paratiisimaisiin olosuhteisiin takaisin, jossa pahuutta ei enää ole. Jumalan 1000-vuotinen valtakunta edustaa täyttä yksityistaloutta - jokainen kuluttaa itse kättensä työt. Kaupankäyntiä ei siis enää ole. Jumala itse huolehtii, että resurssit riittää.
Uskovilla kristityillä ei ole varaa mukautua tämän maailman muotien mukaan. Meidän tulee edustaa turvallista muuttumattomuutta, sillä tavalla kuin on Jumalan tahto. Jeesus osoitti meille miten elää ja toimia ja senmukaan haluamme toimia siinä armon ja voiman määrässä minkä Jumala meille tänäpäivänä antaa. Emme edusta levotonta ja ihmispsyykettä voimakkaasti rasittavaa muutosta ja liikehdintää tämän maailman opintuulien heitellessä ihmisiä sinne ja tänne. Kukaan ei tätä nykyaikaa kestä enää ja ihmisten psyykkeen kuormituksesta voimme lukea päivittäin mediasta. Uskovien vastuulla on turvallinen pysyvyys niissä rajoissa ja voiman määrässä minkä Jumala meille antaa. Emme halua olla nykyaikaisia, koska nykyaika tuhoaa ihmisen. Haluamme edustaa sitä pysyvää ja muuttumattomuutta, mitä Jeesus edustaa.- komppaan
Viisaasti kirjoitit.
Tuo olikin uusi tuttavuus: Raamattusovellus YouVersion. Sitä ilmeisesti pitää yllä yhdysvaltalainen evankeelinen yhteisö LifeChurch.tv. Varsin monipuolinen versio tähän nykyaikaan.
http://blog.youversion.com/2014/12/our-year-with-the-bible-infographic-2014/
Suomeksi
https://www.bible.com/fi/
Tuossa taitaa olla listattuna vain muutamien maiden suosikit?
Itselleni on niin monta kohtaa Raamatussa, joita tulee luettua usein, ettei yksittäistä jaetta oikein voi irrottaa.- etsivä löysi
Puhuttelevia jakeita on monia, mutta yksi perustava ja tärkein jae, joka mielessä alkoi pyöriä ihan itsekseen aikoinaan, oli tämä: Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa. Muistaakseni ihan näin lyhyenä versiona. Se oli johdattamassa uskoon.
- hyvä ohje
Siinä onkin kiteytettynä uskovan elämä.
Tämä Raamatunlause tuli minulle tärkeäksi joskus nuorena, kun etsin maailmalta tukea ja turvaa toisista ihmisistä. Monien pettymysten kautta nousi mieleeni juuri tämä Raamatun paikka.
"Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan."
Niin paljon toteen on käynyt kohdallani tämä Raamatun lause, että vieläkään ei tämä maailma ole tullut minulle niin tärkeäksi, etteikö uskoni olisi minulle monin verroin tärkeämpi.
- erkki.
Minua puhuttelee Jeesuksen opetus Nikodeemukselle Joh. 3
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Joh.3.html
" Tuuli puhaltaa missä tahtoo, sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä mistä se tulee ja minne se menee, niin jokaisen, joka on Hengestä syntynyt "....
Myös vuorisaarna....... Paljon on jakeita, jotka puhuttelevat, aina tilanteen mukaan, mutta nyt nousi mieleeni lyhyt ja ytimekas Raamatun lause. "Vanhurskas on elävä uskosta."
"Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta."
Room 1:16-17 (Vuoden -38 käännös)- nhgyt
jk.
Siis raamatussa olevat Jumalan ja Jeesuksen Lait sekä opit ovat ihmisille suosittuja ja rakkaita mm. väärää todistusta jakavia vastaa. rfvtgb, vai mikälie kirjaimerkkiriiviö, miksi tulet sotkemaan näitä ketjuja, noilla massapostauksilla ?
Kaikki lähtevät poistoon ja tiedoksi poliisille, joka lomansa jälkeen ottaa sinuun yhteyttä.
Et siis ymmärrä ennemmin lopettaa......- että sillen
Ei kelpaa, vaan Raamatun jakeet. Ne ovat ketjun aiheena.
että sillen kirjoitti:
Ei kelpaa, vaan Raamatun jakeet. Ne ovat ketjun aiheena.
ÄLKÄÄ NYT VAAN VASTATKO TÄLLE, eihän tuo ymmärrä, että ei ole täällä oikeudenvalvojana.
Jokainen viesti häneltä lähtee poistoon, nytkin poistettuja on 15 kpl, jotka ovat näkyvissä luotseille, moderaattorille ja ylläpidolle, te ette niitä näe, mutta me nähdään.
Mikäli vastaatte, myös vastauksenne lähtee tuon massapostaajan viestin alta pois.- ho hoi kapteeni!
shrink kirjoitti:
ÄLKÄÄ NYT VAAN VASTATKO TÄLLE, eihän tuo ymmärrä, että ei ole täällä oikeudenvalvojana.
Jokainen viesti häneltä lähtee poistoon, nytkin poistettuja on 15 kpl, jotka ovat näkyvissä luotseille, moderaattorille ja ylläpidolle, te ette niitä näe, mutta me nähdään.
Mikäli vastaatte, myös vastauksenne lähtee tuon massapostaajan viestin alta pois.Jos olisit ajan tasalla niin myös kaikki "helsinkijokkerin" viestit pitäisi poistaa. Hänhän on jatkuvasti kaikkien vähänkin Raamattua kunnioittavien kimpussa ja kielenkäyttö on alle kaiken arvostelun.
- samoin
ho hoi kapteeni! kirjoitti:
Jos olisit ajan tasalla niin myös kaikki "helsinkijokkerin" viestit pitäisi poistaa. Hänhän on jatkuvasti kaikkien vähänkin Raamattua kunnioittavien kimpussa ja kielenkäyttö on alle kaiken arvostelun.
Myös mummomuorin tekstit pitäisi poistaa , hänhän vastustaa konservatiivisia oikeauskoisia älykkäästi.
- kaksi mätää marjaa
samoin kirjoitti:
Myös mummomuorin tekstit pitäisi poistaa , hänhän vastustaa konservatiivisia oikeauskoisia älykkäästi.
Jokkeri ja mummis pitäisi poistaa koska he tekevät masinoitua homoagendaa ja romuttavat Raamatun sanaa ja ivaavat uskovia.
- shrink.
ho hoi kapteeni! kirjoitti:
Jos olisit ajan tasalla niin myös kaikki "helsinkijokkerin" viestit pitäisi poistaa. Hänhän on jatkuvasti kaikkien vähänkin Raamattua kunnioittavien kimpussa ja kielenkäyttö on alle kaiken arvostelun.
Mikäki tietäisitte, minkälaisesta massapostaajasta on kysymys, ette alkaisi neuvoja jakamaan ja kyllä, tulen puuttumaan ko kirjoituksiin....
Itseasiassa tämä selviää kaikille, joita asia tosiaan kiinnostaa, kun laitatte haun tämän sivun hakukenttään ja haette keskusteluja kaikilta aluelta s 24 sivuilta haulla teuta, niin näette, että tätä on jatkunut jo monta vuotta.....
Hyvää uutta vuotta kaikille asiallisille kirjoittajille.
Kirjoitin tämän mobiililaitteella ja vahvistan myöhemmin. - uusvuos1
shrink. kirjoitti:
Mikäki tietäisitte, minkälaisesta massapostaajasta on kysymys, ette alkaisi neuvoja jakamaan ja kyllä, tulen puuttumaan ko kirjoituksiin....
Itseasiassa tämä selviää kaikille, joita asia tosiaan kiinnostaa, kun laitatte haun tämän sivun hakukenttään ja haette keskusteluja kaikilta aluelta s 24 sivuilta haulla teuta, niin näette, että tätä on jatkunut jo monta vuotta.....
Kirjoitin tämän mobiililaitteella ja vahvistan myöhemmin.Hyvää uutta vuotta!
- hihhulifundisänkyrä
shrink. kirjoitti:
Kirjoitin tämän mobiililaitteella ja vahvistan myöhemmin.Siunattua vuotta 2015!
- Mediamaisteri
"Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta."
Tämä evitan esiintuoma jae on täyttä dynamiittia.
Tälläkin foorumilla on muutamia ihania uskovaisia, jotka eivät tottatosiaan häpeä evankeliumin esiintuomista, vaikka koko muu maailma jo Suomessakin näyttää olevan vastaan. Evankeliumiin kuuluu ilosanoma siitä, että Jeesus tuli ja sovitti syntimme. Ja jotta synnit voidaan sovittaa, niin ne tulee tunnistaa ja tunnustaa. Ei synnitön tarvitse parantajaa - sanoo Jeesus.
Lisäksi evankeliumi ja sen julistus on Jumalan voima. Evankelista saa kaikki Jumalan maailmankaikkeuden voimat käyttöönsä, kun sitä julistaa. Ja näin se käytännön elämämme on eloa ihmeestä ihmeeseen. Tästä puolesta tämän maailman ihmiset eivät onneksi tiedä yhtään mitään. Mutta meidän tulee käyttää tätä suurta voimaamme viisaasti, sillä Jumala on tarkoittanut sen vain evankeliumin ja lähimmäistyön tarpeisiin. Ja joskus myös siihen, että selviämme tämän maailmaan pahuudesta kuin ihmeen kaupalla. Mutta tämä on sitten se toinen juttu :) - kaunista niin
Jokaiselle , jolla vähän on, on otettava se vähäkin pois, mutta jokaisella jolla on paljon ,sille on annettava rutkasti lisää.
Tämä on kaunein ja inhimillisin jae raamatussa.- Mediamaisteri
"26 'Minä sanon teille: jokaiselle, jolla on, annetaan; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on."
Näinhän se on taivasten valtakunnassa.
Jos on paljon uskoa, niin lisää annetaan, mutta jolla on vähän uskoa, niin se loppukin usko otetaan pois.
Tämä vähän uskon omaava kun ei käytä sitä leiviskäänsä evankeliumin työn tarpeisiin. Mutta se joka surutta käyttää leiviskäänsä evankeliumin työhön, niin saa surutta myös lisää. Vähän samaa asiaa ajaa se, että jos paljon antaa, niin hänelle myös paljon annetaan. Joka kitsastelee eikä anna, niin ei myöskään hänelle anneta.
Ja tähän liittyy myös jae, että se mitä kylvää, niin sitä myös niittää. Joka paljon kylvää, niin paljon saa - joka vain vähän siementä peltoon panee, niin eihän sieltä paljoa satoakaan sitten tule. - hyvä alku
Ihan lonkalta heitit. Otapa Raamattu esille ja lue tuo koko luku niin ihastut siihen vielä enemmän.
- Onanoin
Puhuttelevasta en tiedä mutta se jae on hassu, missä Onan pantuaan veljensä vaimoa ei lauennutkaan hänen sisälleen vaan tuhlasi siemenensä hiekkaan, jolloin Onan ei tehnytkään veljensä vaimoa raskaaksi. Tästä jumala suuttui ja tappoi Onanin.
En muista miksi jumala halusi Onanin panevan veljensä vaimoa. Ehkä Onanin veli ei kyennyt saamaan lapsia tai jotain.- Mediamaisteri
Onan ei täyttänyt Jumalan säätämää velvollisuutta, että soisi myös edesmenneelle veljelleen lapsen. Onan siis menetteli jotenkin julmasti vainajaa kohtaan.
Siihen aikaan oli Jumalan antama säädös, että jos mies kuoli ilman lasta, niin joku hänen sukulaisensa oli velvollinen tekemään lapsen tälle kuolleelle miehelle, että hänen sukunsa jatkuisi. Myös nykyään toimitaan niin, että jos miehellä on kaikki tyttöjä, niin jokin vävy ottaa tämän miehen sukunimen ja näin suku voi jatkua.
- teol. yo
Väkevä paikka:
Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
2 Kor 5: 19-21- uk-te
Väkevämpi paikka Markus 16:15
- pappi10
Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen; samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
(Room 1:26-28)- yhjn0k
Niinpä...
- amen
Amen.
- Kokonaan
Ai että Jesuksen puheiisakin on vain "suosikkijakeita"?
Eihän "suosikki jakeita" lueskemalla mitään Jumalan tuntemuksen kasvua tapahdu mikäli puhutaan kristillisyydestä?
Joh.8:31." Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; 32. ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi". 33. He vastasivat hänelle: "Me olemme Aabrahamin jälkeläisiä emmekä ole koskaan olleet kenenkään orjia. Kuinka sinä sitten sanot: 'Te tulette vapaiksi'?" 34. Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja. 35. Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti. 36. Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.."
Joh.14: 22." Juudas, ei se Iskariot, sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmoittaa itsesi meille etkä maailmalle?" 23. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan. 24. Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt. 25. Tämän minä olen teille puhunut ollessani teidän tykönänne. 26. Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut..." - Vuoris
1 Nähdessään kansanjoukot Jeesus nousi vuorelle. Hän istuutui, ja opetuslapset tulivat hänen luokseen.
2 Silloin hän alkoi puhua ja opetti heitä näin:
3 Autuaita ovat hengessään köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta.
4 Autuaita murheelliset: he saavat lohdutuksen.
5 Autuaita kärsivälliset: he perivät maan.
6 Autuaita ne, joilla on vanhurskauden nälkä ja jano: heidät ravitaan.
7 Autuaita ne, jotka toisia armahtavat: heidät armahdetaan.
8 Autuaita puhdassydämiset: he saavat nähdä Jumalan.
9 Autuaita rauhantekijät: he saavat Jumalan lapsen nimen.
10 Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden vuoksi vainotaan: heidän on taivasten valtakunta.
11 "Autuaita olette te, kun teitä minun tähteni herjataan ja vainotaan ja kun teistä valheellisesti puhutaan kaikkea pahaa.
12 Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä palkka, jonka te taivaissa saatte, on suuri. Niinhän vainottiin profeettojakin, jotka elivät ennen teitä.Vuorisaarnaan on aina hyvä palata silloin kun etsii vastauksia. Siinä on sanottu kaikkein oleellisin, ja siinä on Kristuksen henki ja mieli.
- Saa arvostella
Autuaita ovat siis Jeesuksen mukaan he, jotka ,,,
- tuntevat janoa hengelliseen opetukseen
- murheelliset koska he saavat jokakerta lohduksen ja näin säilyttävät nöyryyden ja kiitollisuuden
- kärsivälliset sillä he vain odottavat ja koko maan omaisuus lankeaa heille
- jotka janoavat oikeamielisyyttä ja Jumalan hyvyyttä
- jotka armahtavat ja peittävät toisen lähimmäisensä viat
- ovat vilpittömiä Jumalan edessä
- tuovat rauhaa kansojen ja ihmisten kesken
- joita oikeamielisyyden takia vainotaan (hehän ovat aina oikeassa, koska Jumala huolehtii siitä, että ovat oikeassa)
- joita Jeesuksen takia vihataan ja haukutaan ja puhutaan kaikenlaisia itsekeksittyjä syytöksiä
Näin tuo kohta äärimmäisen vapaamielisesti ja omin sanoin selitettynä. - Kokonaan
Luukkaan tekstissä neljä myönteistä ja neljä kielteistä lausumaa. ( Keskellä on "selittävää" täytelausettta )
Luuk.6:. 20." Ja hän nosti silmänsä opetuslastensa puoleen ja sanoi:
( A )"Autuaita olette te, köyhät, sillä teidän on Jumalan valtakunta.
( B ) 21. Autuaita te, jotka nyt isoatte, sillä teidät ravitaan!
( C ) Autuaita te, jotka nyt itkette, sillä te saatte nauraa!
( D ) 22. Autuaita olette te, kun ihmiset vihaavat teitä ja erottavat teidät yhteydestään ja herjaavat teitä ja pyyhkivät pois teidän nimenne ikäänkuin jonkin pahan - Ihmisen Pojan tähden.
( >> IHMISEN POJAN TÄHDEN )
( >> IHMISEN POJAN TÄHDEN ) 23. Iloitkaa sinä päivänä, riemuun ratketkaa; sillä katso, teidän palkkanne on suuri taivaassa; sillä näin tekivät heidän isänsä profeetoille.
( A) 24. Mutta voi teitä, te rikkaat, sillä te olette jo saaneet lohdutuksenne!
( B ) 25. Voi teitä, jotka nyt olette kylläiset, sillä teidän on oleva nälkä!
(C ) Voi teitä, jotka nyt nauratte, sillä te saatte murehtia ja itkeä!
( D ) 26. Voi teitä, kun kaikki ihmiset puhuvat teistä hyvää! Sillä niin tekivät heidän isänsä väärille profeetoille..."
( A )"Autuaita olette te, köyhät, sillä teidän on Jumalan valtakunta.
( A) 24. Mutta voi teitä, te rikkaat, sillä te olette jo saaneet lohdutuksenne!
( B ) 21. Autuaita te, jotka nyt isoatte, sillä teidät ravitaan!
( B ) 25. Voi teitä, jotka nyt olette kylläiset, sillä teidän on oleva nälkä!
( C ) Autuaita te, jotka nyt itkette, sillä te saatte nauraa!
(C ) Voi teitä, jotka nyt nauratte, sillä te saatte murehtia ja itkeä!
( D ) 22. Autuaita olette te, kun ihmiset vihaavat teitä ja erottavat teidät yhteydestään ja herjaavat teitä ja pyyhkivät pois teidän nimenne ikäänkuin jonkin pahan - Ihmisen Pojan tähden.
( D ) 26. Voi teitä, kun kaikki ihmiset puhuvat teistä hyvää! Sillä niin tekivät heidän isänsä väärille profeetoille..."- Sivuhuom!
Onpas hyvää vertailua Jeesuksen sanoista. Ja niin opettavaista.
- EvanK
Tuolla eräs ehdotti jaetta ...
Mark. 16 "15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
Tämä on varmaan Jeesuksen tärkein käsky. Ja näinhän olemme myös toimineet. Uskovat menee tosiaan kaikkialle - sinnekin mihin kukaan muu ei uskalla. Menemme henkemme kaupalla ja tänäänkin taas muutama sata uskovaa tapetaan pelkästään sen takia etteivät suostu peruuttamaan uskoaan Jeesukseen. Usein asiat menee näin, että painetaan aseen piippu ohimolle ja kysytään, että "Kiroatko Jeesuksen taikka kiellätkö Jeesuksen". Taikka seistään tuomarin edessä joka kysyy saman kysymyksen. Muslimien kysymys on usein, että "Onko Jeesus Jumala vai ei?". Jos vastaus on kysyjän mielestä väärä, niin henki lähtee. Uskovalla ei ole tässä tilanteessa muuta mahdollisuutta kuin kuolla.
Myös länsimaissa tarvitaan nyt paljon evankelistoja julistamaan uskoa Jeesukseen. Suomen luterilaisiakin tulee paljon uskoon joka päivä, kun haluavat aidosti seurata Jeesusta. Samoin koko länsi-Euroopan maat ovat erkautuneet kristinuskosta ja myös itä-Euroopassa tarvitsemme paljon evankelistoja. Onneksi nämä sähköiset välineet ovat tehokkaana apuna sekä Euroopan aluelle että muslimimaihin.
Eräs ilahduttavin asia ovat nämä Aasian maat. He ovat avoimia kristinuskolle ihan täysin. Jopa Kiinassa uskova työntekijä saa koko ajan vastailla kiinalaisten innokkaisiin kysymyksiin, että mitä tuo teidän uskonne oikein on. Kulttuurishokki on valtava kun tulevat takaisin Suomeen, jossa kirkko on pakottanut ihmiset vaikenemaan uskonasioista. - Joh. 3:16
Puhuttelevin raamatunjae ;
23
16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut,
että hän antoi ainokaisen Poikansa,
ettei yksikään, joka häneen uskoo,
hukkuisi,
vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Joh.3.html
todella rohkaiseva ja kannustava jae. - Joh A
Totta - tuo vae Joh. 3:16 puhuu niin selvästi uskosta Jeesukseen! Jeesuksen seuraaminen on niin tärkeä asia.
Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433404Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan172632Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!3762536Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!821757- 861405
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541080SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs70985- 74955
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.27779Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l4734