Olin parin kk ajan suojaamattomassa yhdynnässä yhden miehen kanssa. Itselläni ei oireita ole ollut, joten en osannut ajatella, että minulla olisi mitään tautia. Noin kolme viikkoa sitten olin suojaamattomassa yhdynnässä miehen kanssa jonka olen tuntenut parin vuoden ajan. Olimme yhdynnässä saman illan aikana ainakin kolme kertaa ja mies antoi minulle suuseksiä kaksi kertaa. Muutaman päivän kuluttua itse aloin miettimään, että mistä hitosta voin olla varma, onko minulla tauteja. Kävin testeissä, ja minulla todettiin klamydia. Kysyin terkkarissa, kuinka herkästi klamydia tarttuu ja vastaus oli vain "100 % varmuudella se ei aina tartu, mutta voi tarttua". Kerroin molemmille miehille tartunnasta ja kehotin menemään testeihin. Mietin vain, että kuinka herkästi klamydia olisi tähän toiseen mieheen minulta tarttunut tämän yhden illan aikana, kun olimme yhdynnässä kuitenkin useammin kuin kerran.
Klamydian tarttuvuus
mikäköhän
3
643
Vastaukset
- Hep45456
Minusta on turhaa miettiä Mies käy testeissä ja sitten se selviää, että kuinka suurella todennäköisyydellä tarttuu. Mutta voin sanoa, että jos olette olleet useamman kerran yhdynnässä, niin suurella todennäköisyydellä mies on tartunnan saanut.
Muista käyttää kondomia vastaisuudessa! - mikäköhän
Juu eihän se muulla selviäkään kuin sillä, että mies käy itse testeissä.
Lähinnä ehkä kyselin muiden kokemuksia, että miten herkästi on tarttunut. - Vain testi kertoo
Klamydia tarttuu muuten aika herkästi, ainoa tapa saada varmuus on käydä testissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202293Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281714Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3061262- 65959
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53915- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53825J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e35737Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273673Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33662