uusi paikka ilmestynyt

iso jorma

tosin se on vippi.fi ja oliko laina.com saman firman tuotoksia.
nyt aukesi 1.1.2015 limiitti.fi

32

1857

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 16+2

Tutustuin hieman lainaehtoihin, jotka löytyivät sivun https://www.limiitti.fi/ alalaidasta.

2000€ LAINALIMIITTI

✓ Luoton nimelliskorko 90%
      ✓ Todellinen vuosikorko 175,35%
      ✓ Nostokulu 15%
      ✓ Lyhennyserän maksimimäärä 250,00€
      ✓ Jatkuva luottosopimus

Eli korko on huikea. Isoissa lainoissa korolla on iso merkitys. Lisäksi luottoa pystyy lyhentämään maksimissaan vain 250 euroa kuukaudessa, mikä voi pidentää kalliin lainan laina-aikaa monilla. Tosin asiakkailla on lain mukaan aina oikeus maksaa koko laina ennenaikaisesti takaisin, mutta tämä oikeus ei koske lainan osittaista ennenaikaista takaisinmaksua.

• 16+2

Lisäisin vielä, että sivulla ei ole mitään esimerkkilaskelmaa lainan hinnasta jollakin tietyllä takaisinmaksuaikataululla, ja moni voi mennä sen takia sitoumuksessaan vipuun, kun ei tajua lainan kallista hintaa. Luulee, että kun maksan takaisin 150 euroa kuukaudessa, laina tulee takaisinmaksetuksi "parissa vuodessa". 2000 euron suuruisen lainan ensimmäisen kuukauden korot ovat pelkästään jo 173 euroa eikä siinä summassa ole vielä varsinaista lainan lyhennystä mukana.

• fgfgj45y7jokurotisen

ehehe..mitäs siitä sitten seuraa jos lyhentää yli 250€..jotain sakkoja vai !!?? :D :D

• 16+2
        fgfgj45y7jokurotisen kirjoitti:

ehehe..mitäs siitä sitten seuraa jos lyhentää yli 250€..jotain sakkoja vai !!?? :D :D

Ei sakkoja, mutta he laskuttavat varmasti kalliimman kaavan mukaan.

http://www2.kuluttajavirasto.fi/Page/e6acb2c4-6027-476c-a013-7b91cc39263a.aspx

"Lainan ennenaikainen lyhentäminen ei automaattisesti tuo etua"

"Kuluttajan maksaessa lainansa ennenaikaisesti takaisin, hänellä on oikeus saada hyväkseen luottokustannukset, jotka kohdistuvat käyttämättä jääneeseen luottoaikaan. Samat säännöt eivät kuitenkaan päde tilanteeseen, jossa kuluttaja lyhentää lainaansa ennenaikaisesti, mutta ei maksa sitä kokonaan pois. Kuluttajavirasto muistuttaa, että tiedottaminen lyhennysperiaatteista on luotonantajan velvollisuus."

"Kuluttajan oikeus maksaa ottamansa luotto ennenaikaisesti takaisin ja hyötyä luottokustannussäästöstä on jo vakiintunut kuluttajansuojalain mukainen käytäntö ja kuluttajien tiedossa. Monet ovat kuitenkin luulleet oikeuden koskevan myös luoton lyhennyksiä. Monissa lainoissa luoton antajan ja ottajan väliseen sopimukseen tällainen oikeus on kirjattukin, mutta ei automaattisesti kaikkiin."

"Tiedonanto sopimusehdoista on luotonantajan velvollisuus"

"Lain mukaan kuluttajalla ei ole oikeutta edellyttää hyvitystä ennenaikaisen lyhennyksen johdosta. Toisaalta kuluttajalta ei voida edellyttää yksityiskohtaista lainsäädännön tuntemista ja on ymmärrettävää, että asiassa on helppo erehtyä. Luotonantajan olisikin vahvemman osapuolen ominaisuudessa kerrottava sopimusehdoissa kuluttajan oikeudesta ennenaikaiseen takaisinmaksuun ja siihen liittyvistä ehdoista."

"Jos ennenaikaisista lyhennyksistä ei ole mainintaa sopimuksessa, on korrektia, että luotonantaja kertoo myös siitä. Mikäli asiakas maksaa ilman eri sopimusta ennenaikaisen lyhennyksen, luotonantajan tulee tiedustella palautetaanko liikaa maksettu summa vai käytetäänkö se tulevien erien lyhennykseen, vaikka kuluttaja ei tästä saakaan hyvitystä luottokustannuksista."

• pitäkää tunkkinne

Jännä lainapalvelu! Mulla ikuinen lainakielto, kun kyselin sähköpostitse, miksi ei lainaa myönnetty.
        Oon kuulemma joskus maksanut laskuni perinnän kautta ja luottotiedot mulla on kuitenkin ok.
        En tiedä kenelle olen perintään laskun hoitanut ja tuomio aika kova, kun korkojen kera laskun kuitenkin olen maksanut.
        Eli salliiko ensinnäkin laki säilyttää ikuisesti mun tiedot niin, että siirtyvät yritykseltä toiselle? Saahan luotto tiedotkin takaisin tietyssä määrä ajassa, kun on velkansa hoitanut!
        Vaan ei haittaa, olisi vaan kiva tietää, että toimitaanko tässä lain sallimissa rajoissa...

• pitäkää tunkkinne
        pitäkää tunkkinne kirjoitti:

Jännä lainapalvelu! Mulla ikuinen lainakielto, kun kyselin sähköpostitse, miksi ei lainaa myönnetty.
        Oon kuulemma joskus maksanut laskuni perinnän kautta ja luottotiedot mulla on kuitenkin ok.
        En tiedä kenelle olen perintään laskun hoitanut ja tuomio aika kova, kun korkojen kera laskun kuitenkin olen maksanut.
        Eli salliiko ensinnäkin laki säilyttää ikuisesti mun tiedot niin, että siirtyvät yritykseltä toiselle? Saahan luotto tiedotkin takaisin tietyssä määrä ajassa, kun on velkansa hoitanut!
        Vaan ei haittaa, olisi vaan kiva tietää, että toimitaanko tässä lain sallimissa rajoissa...

Niin ja siis kyseessähän oli uusi lainapalvelu?!!!

• Limiitti.fi

Hei,

sopimusehtojen mukaan palvelussamme voi toki maksaa suurempiakin lyhennyksiä kuin 250 euroa kuukaudessa. Lainan voi maksaa milloin vaan kokonaisuudessakin takaisin.

Jos limiitti (nostovara) on 2000 euroa, niin kuukausittainen minimilyhennys on 20%. Laskussa minimilyhennys ei kuitenkaan voi olla suurempi kuin 250 euroa. Kyse on siis minimilyhennyksen maksimimäärästä, jolloin asiakasta ei milloinkaan velvoiteta maksamaan suurempaa summaa kuin 250 euroa kuukaudessa, vaikka asiakas olisi käyttänyt nostovaransa esimerkiksi kokonaan.

Ystävällisin terveisin,

Limiitti.fi asiakaspalvelu

• Juma

ootteko muuten huomannut että vanhoista toimijoista risicum.fi on avannut palvelunsa uudestaan. sain 500 egeä 12 kuukauden maksuajalla, erä vaan n. 50/ kk.

• safd

nojoo ja instantor käytössä, ei kiinnosta antaa pankkitiliään kaikkien urkittavaksi, että se siitä.

• 7+16
        safd kirjoitti:

nojoo ja instantor käytössä, ei kiinnosta antaa pankkitiliään kaikkien urkittavaksi, että se siitä.

"ei kiinnosta antaa pankkitiliään kaikkien urkittavaksi"

Laki vaatii nykyisin luotonmyöntäjää aina tutkimaan kuluttajan luottokelpoisuuden, vaikka lainaisit vain yhden euron.

https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1978/19780038#L7P14

"Luotonantajan on ennen luottosopimuksen tekemistä arvioitava, kykeneekö kuluttaja täyttämään luottosopimuksen mukaiset velvoitteensa (kuluttajanluottokelpoisuus). Arviointi on tehtävä kuluttajan tuloja ja muita taloudellisia olosuhteita koskevien riittävien tietojen perusteella."

Jos et suostu Instantorin urkittavaksi, toinen vaihtoehto on postittaa omat tiliotteensa pikavippifirmalle. Onko se mielestäsi parempi? Hitaampi se on ainakin. Sen jälkeen sanasta pikavippi voidaan ottaa pika-alkuosa pois.

• joopajoo6
        7+16 kirjoitti:

"ei kiinnosta antaa pankkitiliään kaikkien urkittavaksi"

Laki vaatii nykyisin luotonmyöntäjää aina tutkimaan kuluttajan luottokelpoisuuden, vaikka lainaisit vain yhden euron.

https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1978/19780038#L7P14

"Luotonantajan on ennen luottosopimuksen tekemistä arvioitava, kykeneekö kuluttaja täyttämään luottosopimuksen mukaiset velvoitteensa (kuluttajanluottokelpoisuus). Arviointi on tehtävä kuluttajan tuloja ja muita taloudellisia olosuhteita koskevien riittävien tietojen perusteella."

Jos et suostu Instantorin urkittavaksi, toinen vaihtoehto on postittaa omat tiliotteensa pikavippifirmalle. Onko se mielestäsi parempi? Hitaampi se on ainakin. Sen jälkeen sanasta pikavippi voidaan ottaa pika-alkuosa pois.

No kyllä vielä saa lainaa ilman liitteitä tai instantoriakin, kunhan valitsee paikan oikein :)

• koodari
        joopajoo6 kirjoitti:

No kyllä vielä saa lainaa ilman liitteitä tai instantoriakin, kunhan valitsee paikan oikein :)

Olisi kiva tietää mtä tuon instantor oikeasti tekee. Todella arveluttava systeemi !

• 7+16
        joopajoo6 kirjoitti:

"No kyllä vielä saa lainaa ilman liitteitä tai instantoriakin, kunhan valitsee paikan oikein :) "

Ihan hyvä, jos saa. Laki onkin aika outo, samoin kuin korkokattolaki pikkulainojen osalta.

• joohan
        koodari kirjoitti:

Olisi kiva tietää mtä tuon instantor oikeasti tekee. Todella arveluttava systeemi !

Minuakin kiinnostaisi. Näkyykö siinä mistä rahat on tulleet eli maksaja ja vastaavasti mihin on menoja suoritettu.
        Ihme kun missään ei kerrota mitään, siksi en ainakaan itse uskalla tililleni tuota systeemiä "päästää".

• kilpailija
        joohan kirjoitti:

Minuakin kiinnostaisi. Näkyykö siinä mistä rahat on tulleet eli maksaja ja vastaavasti mihin on menoja suoritettu.
        Ihme kun missään ei kerrota mitään, siksi en ainakaan itse uskalla tililleni tuota systeemiä "päästää".

Www.nytlainaa.com on puolta halvempi

• koodari
        joohan kirjoitti:

Pakko näkyä , koska muuten tuosta ei ole iloa. En tajua miten Suomen pankkisalaisuus on noin lepsu että tollasia saa puuhata. Pitää varmaan huvikseen puuhata selvityspyyntö jonnekin , lähinnä pankkeja valvovalle AVI.lle. Ei se ole tyhmä ja laiton joka tietoja kysyyy vaan se joka ne antaa

• 4+19
        koodari kirjoitti:

Pakko näkyä , koska muuten tuosta ei ole iloa. En tajua miten Suomen pankkisalaisuus on noin lepsu että tollasia saa puuhata. Pitää varmaan huvikseen puuhata selvityspyyntö jonnekin , lähinnä pankkeja valvovalle AVI.lle. Ei se ole tyhmä ja laiton joka tietoja kysyyy vaan se joka ne antaa

Pankkitunnuksiaan ei saa koskaan luovuttaa kenelläkään toiselle, oli kysymyksessä sitten ihminen tai Instantor.

• koodari
        4+19 kirjoitti:

Pankkitunnuksiaan ei saa koskaan luovuttaa kenelläkään toiselle, oli kysymyksessä sitten ihminen tai Instantor.

Tässä ei luovuteta varsinaisesti pankkitunnuksia vaan tehdään tunnistautuminen ja päästetään toinen urkkimaan tiliä . Ihmettelen vaan miten pankit suostuvat !

• 4+19
        koodari kirjoitti:

Tässä ei luovuteta varsinaisesti pankkitunnuksia vaan tehdään tunnistautuminen ja päästetään toinen urkkimaan tiliä . Ihmettelen vaan miten pankit suostuvat !

Jotta Instantor pääsisi urkkimaan tiliäsi, sinun on täytynyt luovuttaa heille käyttäjätunnuksesi ja salasanasi?

• Luottolasse
    • Bullshit1

Limiitti kusetus jatkuu ja jatkuu...

• amelieamande999

samaa mieltä.

• pötpötköt

me otettiin joka paikasta lainaa ja ei makseta koskaan
      takaisin
      ei tarvi kun tulot 700€ kk
      heh paskaaivot saa kärsiä
      pötkylät kohta lentää yhteen paikkaan

• 14+19

"heh paskaaivot saa kärsiä"

Olet itse kyllä melkoinen luuseri, jos tulot vain 700 euroa kuukaudessa.

• amelieamande999

Taas yksi firma joka mainostaa ei piilokuluja. Siis mä otin pienen lainan, ja piti kirjautua omille sivuille (siis oli pakko varmistaa sähköpostiooite) niin summa yhtäkkiä nousi. Vituttaa. Vituttaa tosi paljon. Aikaisemmassa laina.comissa ei otettu tällaisia lisäkuluja. Törkeää. Mainostan tätä jokaiselle , joka erehtyy kysymään paikoista jotain. SORI, mutta yksi rahastuskeino taas lisää, jolla ei ainakaan saa lisää asiakkaita. Entinen paikka oli hyvä. (laina.com)

• riskiarvio

Otin limiitistä lainan. Joustava 2000 € asti. 2 nostoa ehdin tehdä ja yhden laskun maksaa, ihan ajallaan.

Nostorajaa oli vielä yli 700 euroa ja yritin tehdä 100 € nostoa, ilmoittivat että nosto hylätty - "riskiarvio ei hyväksynyt nostoa". Tämä yllätti. Onneksi en ollut missään reissussa ja raha ei ole ihan välttämätön. Tilipäivään on 4 päivää, makselin huoletta laskuja juuri - ei olisi kannattanut. Päätin, etten enää nosta sieltä, maksan laskuni pois ja limiitti saa jäädä- Onneksi veronpalautuksiakin tulossa joulukuussa, että kyllä selvitään.

Hassua minusta se, ettei tuohon voi luottaa. Luottorajaa jäljellä, laskut maksettu, silti nosto evätään. Minulla ei ole mitään maksuhäiriömerkintää ja normaalit, vakituiset kuukausitulot. Jos olisin ollut jossain tien päällä ja riippuvainen tuosta nostosta, aika ikävä yllätys.

• edellinen

Luin vielä heidän sivujaan kun tämä ei siis mene minulle tyhmälle jakeluun. Limiitin sivuilla sanotaan, että "saat käyttöösi jatkuvan luottolimiitin, jota voit käyttää kuin luottokorttia".

Tämä on siis väärää tietoa ja valheellista markkinointia. Eihän luottokortti noin toimi, että yhtäkkiä et voikaan luottokortilta nostaa vaikka luottorajaa on jäljellä ja maksut on maksettu.

• Määmääää

Minun oli lähdettävä juhannuksena vanhan äitini seuraksi..Muuttokulujeni takia otin mielessäni viikoksi tai kahdeksi pienen vipin,ja pienin olikin 500€.Aiemmassa 200€, joka olisi riittänyt nytkin( eikä ollut mitään kuluja päälle)
        Käteistä onneksi oli juuri lippujen hinta sillä limiitti.fi sivuilla tiedotetaan,että nosta käteistä missä vain enkä ainakaan minä voinut nostaa,oli virhe tieto,chattasi neuvoja.Kun vain laskuja voi maksaa sillä lainalla, ehti kotiin tultuani nälkä tulla.Onneks läheiset pystyi lainaamaan sen pari kymppiä ruokaan.
        Että tiedoksi!

• ei_se_mennyt_niin

Minun mielipide on et tämä "elävä" vippien pikalainojen kulutusluottojen markkinoiden perimmäinen tarkoitus on järjestää ihmisille iso perunasäkki selkään lisä painoksi kun vaihtoehtoista mitään pelastamista rahaongelmista. Joka vuosien väliin kun valtio tuotannon kohennus tarkoituksessa tekee kiristys toimia varsinkin näitä laina palvelua käyttävät ovat kymmenen senttiä syvemmässä suossa ja niitti päälle.

• kohvenniekka

Yhtiöllämme ei ole hoitolainaa.Vaan tikaudelta on jäänyt voittoa.
      20000.00 e luottolimiitistä luovuttiin Marraskuussa.
      Kysyin,millä hallitus on aikonut rahoittaa tulevat 5 vuoden päähän suunnitellut kattoremontit plus muut pienemmät korjaukset.
      Isännöitsijä vastasi että onhan meillä luottolimiitti.

Kyselenkin tietäviltä,mikä on luottolimiitin pankkikorko?

• jenselson

Älkää hyvät ihmiset sortuko kyseiseen firmaan. "Jopa 500 euron kuluton ensilaina", otin satasen ja kas kummaa, halusivat kuitenkin muutaman kympin korot tästä korottomasta/kuluttomasta ensilainasta..

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      91
      2670
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      205
      1695
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      116
      1610
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1481
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1242
    6. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      76
      1025
    7. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      989
    8. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      79