Windows 8.1 asennusmedia helposti

Voit tehdä Windows 8.1 Update 1-tasoisen USB-asennustikun tai DVD:n Microsoftin tukisivustolta. Pitää olla kirjautunut järjestelmänvalvojana Microsoft-tilille ja tuoteavain sekä USB-tikku tai DVD-levy esillä. Lataussivu:

http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/create-reset-refresh-media

Tein kokeeksi tuollaisen USB-tikun vastaisen varalle mahdollista uudelleenasennusta varten. Testasin sen tyhjälle levyosiolle ja asennusohjelma hyväksyy Windows 8.0 tuoteavaimen ja muutenkin toimii kuten pitääkin. Alkutilanne: Windows 8.0 Pro asennettu koneeseen 8.0 tuoteavaimella, josta 8.1:ksi päivitetty ihan viimeisiä päivityksiä myöten.

Tämä on myös ihan käyttökelpoinen tapa päästä pakettikoneen turhasta sälästä eroon. Koneen valmistajan sivuilta voi sitten tarvittaessa päivittää ajurit. Täälläkin keskusteluissa on moitittu kuinka vaikeaa on saada asennusmediaa. Voiko se enää tämän helpompaa olla?

Hyvää Uutta Vuotta kaikille!

17

367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dvmf

      Näyttäisi lataavan ensin pikkuohjelman ja luovan iso-tiedoston myös ilman kirjautumista ja tuotetunnusta

    • Niin se tekee, ensin lataa sen pikkuohjelman ja sitten lataa ison. Saattaa olla että ei tarvii kirjautua, hyvä niin. Itse tein tuon kirjautuneena ja tuotetunnuksella.

    • Jos tuo oin neljä gigaa, niin onko siinä kaikkea taittavaa. Oma palautustikkuni on 16 gigaa. Siinä toki oin valmistajan omia, mutta onko niitä niin paljon. Ainakin tuossa kysyttiin kieltä. Asentuuko vain ko. kielen versio?

      • Koeasensin tuon läppäriini, F-S Amilo PI3625:een. Yhtään ajuria ei tarvinnut käydä lataamassa valmistajan sivuilta, kaikki löytyi suoraan lataamaltani asennustikulta. Omalla tikullani on tilaa käytetty 2,44 Gt ja siinä on näköjään kaikki tarvittava. Koneen mukanahan tulee tavallisesti kokeilu- ym. ohjelmia, tuolta tulee ainoastaan perus-Windows siihen sisältyvine ohjelmineen ja nippu ajureita.

        Lataussivulla sanotaan että kieleksi tulee valita se kieli joka koneelle on asennettu, en ole kokeillut muita vaihtoehtoja.


      • onniOsuukko
        sutix kirjoitti:

        Koeasensin tuon läppäriini, F-S Amilo PI3625:een. Yhtään ajuria ei tarvinnut käydä lataamassa valmistajan sivuilta, kaikki löytyi suoraan lataamaltani asennustikulta. Omalla tikullani on tilaa käytetty 2,44 Gt ja siinä on näköjään kaikki tarvittava. Koneen mukanahan tulee tavallisesti kokeilu- ym. ohjelmia, tuolta tulee ainoastaan perus-Windows siihen sisältyvine ohjelmineen ja nippu ajureita.

        Lataussivulla sanotaan että kieleksi tulee valita se kieli joka koneelle on asennettu, en ole kokeillut muita vaihtoehtoja.

        Kiitos linkistäsi. Tuota olen odottanut jo viime kevät-kesästä lähtien. Tässä sama sivu suomenkielisenä.
        http://windows.microsoft.com/fi-fi/windows-8/create-reset-refresh-media

        Miten löytää Windows 8 tuotetunnus numero? Minulla Lenovo pöytäkoneessa sitä ei ole näkyvillä. Tämä ohjelma näytti Windows 8 tuotetunnusnumeron.
        http://www.filehippo.com/download_speccy
        Nyt kun uskaltaisi kokeilla tuota ladattua Windows 8.1 DVD levyä.

        Teinkö sen levyn asennuksen oikein kun lopussa tuli kohta valmis niin painoin kohtaa talletta levylle ja vasta sen jälkeen valmis. Se luontityökalun sininen ikkuna katosi ja se poltti sen ISO-imagen vielä siihen samelle levylle? Teinköhän oikein vai poltinko sen nyt sen ladatun Windows 8.1 version DVD levyn päälle ISO-imagen? :/

        Minun tapaus...

        Windows 8 päivitys 8.1 versioon pysyvästi?
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/13200795


      • onniOsuukko kirjoitti:

        Kiitos linkistäsi. Tuota olen odottanut jo viime kevät-kesästä lähtien. Tässä sama sivu suomenkielisenä.
        http://windows.microsoft.com/fi-fi/windows-8/create-reset-refresh-media

        Miten löytää Windows 8 tuotetunnus numero? Minulla Lenovo pöytäkoneessa sitä ei ole näkyvillä. Tämä ohjelma näytti Windows 8 tuotetunnusnumeron.
        http://www.filehippo.com/download_speccy
        Nyt kun uskaltaisi kokeilla tuota ladattua Windows 8.1 DVD levyä.

        Teinkö sen levyn asennuksen oikein kun lopussa tuli kohta valmis niin painoin kohtaa talletta levylle ja vasta sen jälkeen valmis. Se luontityökalun sininen ikkuna katosi ja se poltti sen ISO-imagen vielä siihen samelle levylle? Teinköhän oikein vai poltinko sen nyt sen ladatun Windows 8.1 version DVD levyn päälle ISO-imagen? :/

        Minun tapaus...

        Windows 8 päivitys 8.1 versioon pysyvästi?
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/13200795

        Voithan testata levyn toimivuuden, käynnistä kone siltä levyltä ja jos asennusohjelma käynnistyy niin ok. Voit keskeyttää sen halutessasi.

        Tuotetunnus löytyy komentoriviltä (järjestelmänvalvojana) komennolla:
        powershell "(Get-WmiObject -query 'select * from SoftwareLicensingService').OA3xOriginalProductKey"

        tai lataa ja asenna pikku ohjelma täältä: http://rweverything.com/download/
        Käynnistä ohjelma, valitse taulukko ACPI ja siitä välilehti MSDM ja tuotetunnus on siinä nätisti viimeisellä rivillä.

        Asiallinen Windows keskustelupalsta täällä:
        http://answers.microsoft.com/fi-fi/windows/forum/windows8_1?sort=lastreplydate&dir=desc&tab=Threads&status=&mod=&modAge=&advFil=&postedAfter=&postedBefore=&threadType=All&tm=1401163286822
        Viestejä voi lukea kuka vaan, osallistuminen vaatii rekisteröitymisen. Jos Lontoon murre on hallinnassa niin vaihtamalla kielen löytyy luettavaa lisää. Palstoilla Microsoftin asiantunijoitakin vastailemassa.


      • toiminee
        sutix kirjoitti:

        Voithan testata levyn toimivuuden, käynnistä kone siltä levyltä ja jos asennusohjelma käynnistyy niin ok. Voit keskeyttää sen halutessasi.

        Tuotetunnus löytyy komentoriviltä (järjestelmänvalvojana) komennolla:
        powershell "(Get-WmiObject -query 'select * from SoftwareLicensingService').OA3xOriginalProductKey"

        tai lataa ja asenna pikku ohjelma täältä: http://rweverything.com/download/
        Käynnistä ohjelma, valitse taulukko ACPI ja siitä välilehti MSDM ja tuotetunnus on siinä nätisti viimeisellä rivillä.

        Asiallinen Windows keskustelupalsta täällä:
        http://answers.microsoft.com/fi-fi/windows/forum/windows8_1?sort=lastreplydate&dir=desc&tab=Threads&status=&mod=&modAge=&advFil=&postedAfter=&postedBefore=&threadType=All&tm=1401163286822
        Viestejä voi lukea kuka vaan, osallistuminen vaatii rekisteröitymisen. Jos Lontoon murre on hallinnassa niin vaihtamalla kielen löytyy luettavaa lisää. Palstoilla Microsoftin asiantunijoitakin vastailemassa.

        >Voithan testata levyn toimivuuden, käynnistä kone siltä levyltä ja jos asennusohjelma käynnistyy niin ok. Voit keskeyttää sen halutessasi.<

        Minä testasin asennusta ja hyvin toimi. Kieli piti valita imurointi vaiheessa. Bittisyyden voi valita asennuksen alussa. Nyt testasin vain asennuksen alun. Kokeilen koko asennusta myöhemmin kun laitan koneeseen toisen levyn. Minulla on lisenssiavain win 8 pro:lle. Kokeilen avainta, hyväksyykö sen.


      • toiminee
        toiminee kirjoitti:

        >Voithan testata levyn toimivuuden, käynnistä kone siltä levyltä ja jos asennusohjelma käynnistyy niin ok. Voit keskeyttää sen halutessasi.<

        Minä testasin asennusta ja hyvin toimi. Kieli piti valita imurointi vaiheessa. Bittisyyden voi valita asennuksen alussa. Nyt testasin vain asennuksen alun. Kokeilen koko asennusta myöhemmin kun laitan koneeseen toisen levyn. Minulla on lisenssiavain win 8 pro:lle. Kokeilen avainta, hyväksyykö sen.

        >Minä testasin asennusta ja hyvin toimi. Kieli piti valita imurointi vaiheessa. Bittisyyden voi valita asennuksen alussa. Nyt testasin vain asennuksen alun. Kokeilen koko asennusta myöhemmin kun laitan koneeseen toisen levyn. Minulla on lisenssiavain win 8 pro:lle. Kokeilen avainta, hyväksyykö sen. <

        Latasin 2 versiota eli 8.1 ja 8.1 pro. Molemmat toimivat hyvin. Molempiin versioihin on lisenssiavain ja piti valita oikea avain. Kokeilin 8.1 pro version avainta 8.1:n, mutta se ei käynyt.


    • Puhdasasennus 8.1

      Kun koneessa on takuu vielä yli 300 päivää niin meneekö takuu jos tekee puhdas asennuksen? Koneessa on nyt Windows 8.1 sp1 . Näyttö vilkkuu mustaa joskus.
      Kiintolevyllä outoja osioita 5kpl ? Yksi nistä on normaali C jossa käyttöjärjestelmä.

      Alkutilanne oli Windows 8 hirvee päivitys rumpa Windows 8.1 sp1 versioon.
      Onko tuossa ladattavassa versiossa sp 1 päivitys, vai pitääkö sekin sitten vielä ladata, tuleeko siitä muutos teksti versio nimeen?

    • Takuuasia kannattaa kysyä koneen myyjältä. Kiintolevyllä on osioita palautusta, järjestemätietoja jne varten, tuskin ne turhaan ovat siellä.

      Tässä asennustiedostossa on "Sp 1" eli virallisesti kai nyt Update 1 mukana. Toki päivityksiä tulee asennuksen jälkeen, suurimpana Update 2, mutta ratkaisevasti vähemmän kuin aloittamalla alkuperäisestä kasista.

    • kuruksi_opiskeleva

      Erinomainen ohje, kiitos

      Luulen että olen tehnyt tämän tikulle Recovery-set osiolla HP:ssä (siinä on sellainen
      HP:n Support Assistant joka väittää palvelevansa)

      Teen sen nyt uudestaan ohjeittesi mukaan

      Jos jaksat niin kerro vielä PowerShellistä
      se täytyy ilmeisesti itse hakea koneesta?
      oletko käyttänyt sitä johonkin muuhun kuin tuoteavaimen kyselyyn

      Olin lukevinani jostain että tuoteavain on nykyisin piilotettu eikä
      paketin kyljessä vaan biosissa

      http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows8_1-windows_install/my-lenovo-pre-installed-windows-product-key/12a187f1-2781-46ef-82ae-bcfc0ea8f79a

      With Windows 8, Microsoft has changed from stickers that have the product key that the user has to type in when installing the operating system to new BIOS embedded product keys. The idea is that by eliminating the sticker, you eliminate one of the easier ways for nefarious users to get a legitimate product key. Eliminating the product key sticker also removes any worry that the sticker might get damaged while at the same time eliminating the long and irritating process of typing in various letters and numbers when installing the operating system.

      • Itse asiassa PowerShell tekee samoja asioita kuin se mustapohjainen komentorivi-ikkunakin eli ns. "Dos-ikkuna".

        Tuoteavain on uudemmissa pakettikoneissa biosiin piilotettu ja sieltähän tuo komentoriviltä ajettava komento tai mainittu RWEverything apuohjelma sen noutavat.


    • weikko

      Kaikki ei osaa englantia... joten....

      • voi voi.

        Joten sitten opetellaan sitä tai ollaan opettelematta.


    • lkjhgfd

      Entäs jos ei osaa englantia?
      Olis kohan tarjolla suomen kielistä....

      • iSpy

        Selaimen lisäosiin saa asennettua kääntäjä.
        Esim. S3.Google transalator
        Se kääntää maalatun tekstipätkän sivun alareunaan eli myös alkuperäinen näkyy samaan aikaan.


      • MSase

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1290
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1066
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      69
      835
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      770
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      698
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      681
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      658
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      644
    Aihe