Eli puinen, todella huonokuntoinen varvaslista vaihtumassa uuteen keväällä ja tilalle laittaisin sellaista purjeveneissä käytettyä alumiinista ja reiällistä listaa sen käytännöllisyyden vuoksi. Mistä ihmeestä tällaista löytäisin?? Tarve olisi n. 2 x 6.5 metriä.
Mistä alumiinista varvaslistaa?
14
2117
Vastaukset
- Puuhevosen persreikä
En minäkään ymmärrä miksi tältä haetaan tavaraa kuin rauatakaupasta. Jos on selkeä näkemys siitä, mitä haluaa, niin googlaamalla se löytyy.
Jos sitten käy niin, että alumiinia ei löydy koko internetistä, niin voi kysellä millä tavalla löytyy. Silloin kyse on todennäköisesti jostain poikkeuksellisesta asiasta.
Ihan samalla tavalla hämmästyttää päivästä toiseen ihmiset, jotka kyselevät mitä varusteita uuteen veneeseen on saatavana. kun tosissaan kiinnostaa ja raha polttaa taskussa.
Tyhmyys ei ole synti, mutta jos ei osaa veneen myyjälle esittää suomenkielellä kysymystä, niin ei varmasti pysty ostamaan venettä, vaikka rahaa olisi. Meikäläisen kokemuksen veneen myyjistä on sellainen, että on vaikeampi kieltäytyä tiedoista ja esitteestä kuin saada se kotiovelle toimitettuna myyjän itse kantamana.
Näistä tulee väkisin mieleen, että jollakin on liikaa aikaa ja hän halua ajankulukseen pompotella hyväntahtoisia hölmöjä hakemaan tietoa. Aikoinaan pistettiin kisälli hakemaan rautakaupasta reikiä ja naurettiin kippurassa, kun tollo meni. Tämä on uusi versio siitä: pistetään hyväntahtoiset hölmöt etsimään käyttöohjeita, esitteitä tai varaosanumeroita olemattomiin tarpeisiin.Jos se on noin helppoa, mikset saman tien laittanut linkkiä varvaslistan myyjän sivuille?
Minäpä huvikseni googlasin sekä varvaslistaa että parraslistaa. Katsoin kummastakin kolme ensimmäistä sivua, eikä niissä esiintynyt ainuttakaan suomalaista myyjää. Vastaan tuli vain muutaman vuoden takainen ketju http://keskustelu.suomi24.fi/node/9961216 – siinäkin mainittiin vain yksi maahantuoja, joka ilmeisesti ei enää toimi. Ainakaan linkki ei toiminut.
Googlaamalla "toerail" toki tuli esiin useita varvaslistan valmistajia ja myyjiä. Mutta vieraskielisten sivujen lukeminen saati tuotteiden tilaaminen ei välttämättä ole kaikille helppoa.
Todellista tyhmyyttä on mielestäni tuollainen ylimielinen suhtautuminen toisen purjehtijan ongelmaan.
- minäpä ymmärrän
Jos jollain sattuisi olemaan varvaslistaa rakennusprojektin jäänteenä tai mistä hyvänsä syystä, löytyisiköhän se googlella? Tai jos joku on itse ostellut sellaista viime aikoina ja tietää, mistä minkälaista saa, löytyykö sekään tieto googlella? Jos kenelläkään palstan lukijalla ei ole sen enempää listaa kuin tietoakaan, on vielä vi****iluakin pienempi vaiva olla tekemättä mitään. Tosin silloin jää tietenkin se pätemisen tarve tyydyttämättä.
- samoin
Minä myös ymmärrän kysymyksen. Ehkäpä joku lukijoista on joskus ostanut alumiinista varvaslistaa jne. Sitä vastoin en ymmärrä näille palstoille pesiytynyttä v-tuilevaa asennetta a´la nimim "puuhevosen persreikä". Mitä motiivia moinen panettelu tyydyttää? Olisi kiva. jos moiselle patologiallle löytyisi muukin kanava ta jopa parannuskeino/ hoito.
- Listan mitasta
samoin kirjoitti:
Minä myös ymmärrän kysymyksen. Ehkäpä joku lukijoista on joskus ostanut alumiinista varvaslistaa jne. Sitä vastoin en ymmärrä näille palstoille pesiytynyttä v-tuilevaa asennetta a´la nimim "puuhevosen persreikä". Mitä motiivia moinen panettelu tyydyttää? Olisi kiva. jos moiselle patologiallle löytyisi muukin kanava ta jopa parannuskeino/ hoito.
Arvellen Hurley on 20-22 jalkaa miten nyt varvaslistat laittaakaan, mutta miksi ei uusisi alkuperäisen tapaiset puiset, helpompi pesti. Tietysti reikälistaan saa kiinni kaikenlaisia härpäkkeitä...
Mainioita veneitä, joskaan ei kovin yleisiä Suomessa
- seppomartti
24 sivuilla on aiheesta keskusteltu aikaisemmin. Siinä ketjussa mainittu ranskalainen tuottaja Goyot on varmaankin jo poistunut markkinoilta. Aluminium toe rail tuottaa ainakin puoli tusinaa ostopaikkoja ulkomailta. 5-6m pitkien profiilien kuljettamine ei ole mahdotonta mutta voi hiukan maksaa rahtifirmassa. IItse kysyisin ensin Leeveneestä, Jouko Lindgren Oy:stä, Bremeriltä ja Baltic Riggingistä. Ehkä löytyy kotimaasta ja ainakin voisivat tilata muiden tavaroiden mukana (siis kaksi viimeistä)
Osta reiällistä alumiinilistaa, joka näyttää ehkä vanhanaikaiselta mutta mahdollistaa loputtoman määrän skuuttipisteitä ja helojen helpon kiinnityksen. Älä osta ehjää/umpinaista uudempaa listaa, mikä ei ole 90 asteen kulmassa vaan kallistettu sisään päin. Joudut poraamaan plokeille kiinnityspisteet ja improvisoimaan kiinnityksen. Tässä "vinossa" mallisssa esim. Wichardin siirreltävä plokien kiinnityshela ei toimi. Tarkista samalla, että profiiliin löytyy päätehelat klyyssillä.- Kiitos!
Kiitos asiallisesta ja informatiivisesta vastauksesta! Täytyy lähteä mainitsemistas paikoista reiällistä versiota kyselemään! Käytännöllisyys houkuttaa tosiaan aikalailla ja toisaalta myös kestävyys, ja tyylilliset asiat ym.
Googlettelin itse kans ennenkun kyselin täältä, mutta tosiaan en suomesta oikein etsimääni löytänyt. Lisäksi oon vasta tänä kesänä harrastukseni aloittanut, joten ihan kaikkia tiedonhakukanavia/-tapoja en valitettavasti tiedä. Anteeksi siis aivan kauheasti edellä ähisseelle ysilölle tästä "idioottimaisesta" tavastani kysellä apua..:D Ota lääkket vaikka ens kerralla ennenkuin eksyt tänne, niin on varmaan kaikilla helpompaa. Jos taas et mielialaa tasaavia lääkkeitä vielä syö, niin suosittelen ammattini kautta ehdottomasti aloittamaan..:DD - Finnboat jäsenet
Seppomartti voisi olla julkaisematta firmojen nimiä uusavuttomille, nämä tollot häiritsevät normaali liiketoimintaa asiattomilla puhelinsoitoillaan, saako määrämittaan ja millaislla ruuveilla, .........
- vinkki5
Finnboat jäsenet kirjoitti:
Seppomartti voisi olla julkaisematta firmojen nimiä uusavuttomille, nämä tollot häiritsevät normaali liiketoimintaa asiattomilla puhelinsoitoillaan, saako määrämittaan ja millaislla ruuveilla, .........
Muuta puhelinnumero salaiseksi, niin ei tule asiattomia puhelinsoittoja.
- seppomartti
Finnboat jäsenet kirjoitti:
Mainituista firmoista olen kysellyt muita asioita ja aina palvelu on ollut ystävällistä.
Aina Suomessa voi tavata firmoja tai ihmisiä, jotka kokevat asiakkaan häiriöksi. Ko. firmoissa tuskin näin käy ainakaan talvella.
- Twlght
Kuten tässä ketjussakin viitatussa, vanhassa v. 2011 ketjussa mainitsin, meiltä jäi veneen rakennusprojektista yli järeää Goiotin listaa. Lista on 6 m kankina ja sijaitsee Turussa. Saat erittäin sopuhintaan jos vaan jaksat tulla hakemaan. Laitatko yhteystietojasi, niin otamme yhteyttä?
- Twlght
Korjaus edelliseen. Laitoimme siis veneeseen lopulta Goiotin listaa, ja tämä tarpeettomaksi jäänyt lista ei ole heidän mallistostaan. Sen sijaan se on samaa kuin mitä Finngulf käytti ainakin vuoteen 2007 asti, kunnes taisivat lopettaa reikälistan käytön viimeisissä veneissään. Minulla ei ole enää tallessa listan merkkiä, mallia tai teknisiä tietoja, mutta itse tavara makaa partiolaisten varastolla. Jutellaan lisää jos kiinnostaa. Täsmälleen sopivien päätyhelojen löytyminen voi tietysti olla haastavaa...
PS. Kun nyt vielä luin tämän ketjun läpi, niin en kyllä täysin ymmärrä miksi tämä(kin) kysymys herätti niin kovasti mielipahaa muutamissa vastaajissa. Aika harva palstalainen lienee oikeasti koskaan ostanut varvaslistaa. Ne ketkä ovat, tietävät että se ei yleensä ole ihan hyllytavaraa (ja meidänkin tapauksessa ostimme katalogin perusteella ensin vääränlaista). Jos joku kysymys palstalla ärsyttää, niin siinäpähän lopettaa lukemisen ja siirtyy seuraavaan aiheeseen...? - Hurley Sailor
Kiinnostaa erittäin paljon ostaa sulta ne ylimääräiset pois jos vaan ovat lähellä sitä mitä ajattelin! Meinasin laittaakin kysymystä sulle, mutta ajattelin että menneet jo kun viestit oli niin vanhoja. Laitatko spostiin [email protected] viestiä ja vaikka kuvan listoista niin hierotaan niistä joku kauppa?
- Hurley Sailor
Twlght kirjoitti:
Korjaus edelliseen. Laitoimme siis veneeseen lopulta Goiotin listaa, ja tämä tarpeettomaksi jäänyt lista ei ole heidän mallistostaan. Sen sijaan se on samaa kuin mitä Finngulf käytti ainakin vuoteen 2007 asti, kunnes taisivat lopettaa reikälistan käytön viimeisissä veneissään. Minulla ei ole enää tallessa listan merkkiä, mallia tai teknisiä tietoja, mutta itse tavara makaa partiolaisten varastolla. Jutellaan lisää jos kiinnostaa. Täsmälleen sopivien päätyhelojen löytyminen voi tietysti olla haastavaa...
PS. Kun nyt vielä luin tämän ketjun läpi, niin en kyllä täysin ymmärrä miksi tämä(kin) kysymys herätti niin kovasti mielipahaa muutamissa vastaajissa. Aika harva palstalainen lienee oikeasti koskaan ostanut varvaslistaa. Ne ketkä ovat, tietävät että se ei yleensä ole ihan hyllytavaraa (ja meidänkin tapauksessa ostimme katalogin perusteella ensin vääränlaista). Jos joku kysymys palstalla ärsyttää, niin siinäpähän lopettaa lukemisen ja siirtyy seuraavaan aiheeseen...?Kiinnostaa erittäin paljon ostaa sulta ne ylimääräiset pois jos vaan ovat lähellä sitä mitä ajattelin! Meinasin laittaakin kysymystä sulle, mutta ajattelin että menneet jo kun viestit oli niin vanhoja. Laitatko spostiin [email protected] viestiä ja vaikka kuvan listoista niin hierotaan niistä joku kauppa?
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata912670Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2051695- 1161610
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411481Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641242Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761025- 56989
- 79934
- 45877
- 62849