Saako omalla "bensalla" ajaa

RE OMA98

Jos tieto-taitoa löytyy nurkasta, saako lain mukaan ajaa omalla polttoaineella??

10

228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asssssddd

      Ei saa.
      Tietotaitoa olisi sekin, kun keksit miten salakuljettaa Venäjältä verotonta bensaa Suomeen. Täsätkään ei parane jäädä kiinni.

    • DGC

      Vaikeaa se voi olla ja kannattamatonta se on melko varmasti, siis luvallisesti tehtynä. Ensinnäkin joudut maksamaan itse valmistamastasi polttoaineesta verot. Tukes saattaa luetella hurjat listat erilaisia juttuja mitä pitää hyväksyttää jos aiot valmistaa polttoainetta. Enkä yhtään ihmettelisi, jos joku haluaisi nähdä dokumentit siitä, että VTT tai vastaava organisaatio on tarkastanut polttoaineesi ja todennut sen standardien mukaiseksi.

      • Käytännössä ei

        Biodieselväki on nämä asiat selvittänyt. Itse tehdyllä biodieseselillä voi ajaa jos auto on sopiva biodieselille ja jos maksaa polttoaineverot. Varmaan biodieselväen nettisivuilta löytyy tieto miten verot maksetaan itse tehdystä polttoaineesta.

        Bensan teko itse on käytännössä mahdotonta. Samoin moottorikelpoisen etanolin teko, koska edes 96 % pirtu ei kelpaa bensan sekaan vaan puhtauden pitää olla olla 99,7 %.

        Mahdollista bensan teko itse on ostamalla tai tekemällä jalostamon, mutta siihen tarvitsee rahaa satoja miljoonia tai miljardeja.

        Polttoaineveropykälät on kirjoitettu niin, että auton tankkiin pannusta pitää maksaa verot aina. Bensan korvikkeista bensan vero ja dieselin korvikkeista dieselin vero.


    • tankkiin vaan

      Kaikki mikä leimahtaa määrätyn toleranssin sisällä, on polttoaineeksi kelpaavaa.
      Itse poltettu alkoholi käy flexfuel autoon. mutta kaikki epäpuhtaus jää lisä/omaan sudatimeen. voi lisätä lisäaineeksi jotain muuta, esim.95E10. noin 10%

    • Päikkärillä saa ajaa
    • RE oma98

      Siis

      "Polttoainemaksua ei kanneta ajoneuvoista, jotka perustuvat muun moottoritekniikan kuin polttomoottorin käyttöön."

      siis jos on sähköauto jossa on erillinen sähkön tuottoyksikkö, joka käyttää verotonta poltoainetta sähkön tuottoon. ei ole poltoaine verokelpoinen. eikä tarvitse veroa maksaa. kun ajoneuvo itse ei poltoainetta käytä.

      • voimalinja

        Auton liikkumiseenhan se polttoaine käytetään, jos voimansiirrossa on sähköä välissä ei tilanne muutu. Jos lataat taas hybridin/sähköauton akut kotona aggrekaatilla jossa omat liemet, niin sitten onnistunee.


      • RE oma98
        voimalinja kirjoitti:

        Auton liikkumiseenhan se polttoaine käytetään, jos voimansiirrossa on sähköä välissä ei tilanne muutu. Jos lataat taas hybridin/sähköauton akut kotona aggrekaatilla jossa omat liemet, niin sitten onnistunee.

        NIIn tarkoitan ERILLINEN sähkön tuotto yksikkö.
        hypridi autossa ei ole erillinen.
        joten tarkoitan SÄHKÖ autoa, jossa on erillinen sähkön tuotto yksikkö.
        kun se on erillinen se voi sijoittaa Peräkärryyn. (PISTE)


      • Omat liemet
        RE oma98 kirjoitti:

        NIIn tarkoitan ERILLINEN sähkön tuotto yksikkö.
        hypridi autossa ei ole erillinen.
        joten tarkoitan SÄHKÖ autoa, jossa on erillinen sähkön tuotto yksikkö.
        kun se on erillinen se voi sijoittaa Peräkärryyn. (PISTE)

        Ajoneuvo on se auto peräkärrykin... ja liike perustuu sen polttomoottorin toimintaan, piste.


      • tyhmyys tiivistyy
        Omat liemet kirjoitti:

        Ajoneuvo on se auto peräkärrykin... ja liike perustuu sen polttomoottorin toimintaan, piste.

        tuolla ajattelu mallilla sahkö autoon kuuluu Ydinvoimala. joten auton paino on miljoona tonnia petonia ja rautaa.

        Jos rakenteelisesti on erillään, ei integroitu järjestelmä. ei peräkärryn sisältö kuulu auton laiteistoon.

        sama kun autolla vetäisi peräkärryä jossa olisi sänky ja hella ja jääkaappi. olisi auto silloin asuntoauto. ei se sisältö liity mitenkään autoon.

        jos liittää asuntovaunuun ei se muuta autoa asuntoautoksi!

        järkeä peliin!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5619
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      480
      3601
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      160
      3405
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2633
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2439
    6. 270
      2055
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1517
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      107
      1442
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1399
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1180
    Aihe