Toteutuuko karman laki ?

€ero

Saako paha palkkansa ? Niitätkö mitä kylvät ?

Jos petät ja vaihdat puolison lennosta niin miten karman laki toteutuu ?
Jos puhut valkoisia valheita ja jatkuvasti olet lievästi epärehellinen ?
Jos pidät yllä naamiota, eli mymyilet päällepäin mutta juoruat takana päin, miten karman laki toteutuu

Näennäisestihän kukaan ulkopuolinen ei sitä tiedä. Mistä seuraukset siis näkyvät ? Kyselen ihan käytännön kokemuksesta.

364

5288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lennosta vaan

      Eero-tätikö nyt vaihteeksi on kyselytuulella.

      • Anonyymi

        Jos Eero täti ois luonu tän maapallon ,tilanne ei ois niin paha


      • Anonyymi

        Milloin karman laki toteutuu. Isosiskoni kiusasi rankasti koko lapsuuden ajan. Työpaikoilla olen joutunut kiusatuksi onko minulla karmanlaki loppuuko milloin epäonni. Mutta sain kokea ihanan avioliiton joka kesti 18v. Mutta herra parkinson vei mieheni oliko sekin karman ansiota.


    • __::__

      Täysin rehellistä ihmistä ei ole, sekin jos toisin väittää on valehtelua.
      Mikäli liitto on kunnossa se kestää, ei aina ilmeisin syyllinen olekaan se jossa on enemmän vikaa.
      Ei aina voi sanoa päin naamaa mitä ajattelee.
      Kohtuus kaikessa.

      • 11. hetki

        Mietin kysyykö Eero koska itse on syyllistynyt moisiin mitä luetteli. Tai sitten naisensa niin tekee.
        On tietoinen karman lain seuraamuksista. Minulle ne on ainakin toteutuneet siten että kun näin tapahtui huomasin että joo tässä siis sain palkkani ja niin että sen itse tajusin muttei välttämättä muut.
        Jos siis et vielä ole tehnyt luettelemiasi on vielä aika pistää peruutusvaihe päälle.
        Jos toinen niin tekee, et oikeastaan voi varoittaa koska ei varmaan usko sinua.


    • ent. siivoojaparka

      Minusta nämä tällaiset karman laista puhumiset ovat höpö-höpöä. Syyn ja seurauksen lain ymmärrän vain siinä mielessä, että jos isket sormesi kuumalle keittolevylle, niin polttahan se, käry käy ja nahka irtoaa sormenpäistä. Syvemmälle en ala pohtimaan.

      • €--

        Syy ja seuraamus, jätät autosi huoltamatta ymmärrät tai et välitä voi olla seuraamus, jos et huomioi puolisoasi voi olla että puolisosi etsii huomiota muualta.


      • ent. siivoojaparka
        €-- kirjoitti:

        Syy ja seuraamus, jätät autosi huoltamatta ymmärrät tai et välitä voi olla seuraamus, jos et huomioi puolisoasi voi olla että puolisosi etsii huomiota muualta.

        Miten sinä meinaat? Onko huomionkipeys miten hyvä syy yhdessäoloon? Eikö silloin ole paras antaa mennäkin, jos toinen ei välitä sinusta, vaan pelkästään sinun huomiostasi?

        Tai mitäpä minä näistä tiedän ilman kokemusta. Tuntuu vain, että jos toista rakastaa, niin ei sitä lähde huomion perässä muualle vaikka ei olisi toiselle muuta kuin kärpäsenkakka seinällä.


      • nyk.siivooja
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Miten sinä meinaat? Onko huomionkipeys miten hyvä syy yhdessäoloon? Eikö silloin ole paras antaa mennäkin, jos toinen ei välitä sinusta, vaan pelkästään sinun huomiostasi?

        Tai mitäpä minä näistä tiedän ilman kokemusta. Tuntuu vain, että jos toista rakastaa, niin ei sitä lähde huomion perässä muualle vaikka ei olisi toiselle muuta kuin kärpäsenkakka seinällä.

        ent. siivoojaparka

        Eikö aviopuolison tai vastaavan huomioiminen ole sitä rakkautta?
        Olet aivan oikeassa ettet tiedä kun ei kokemusta!


      • ent. siivoojaparka
        nyk.siivooja kirjoitti:

        ent. siivoojaparka

        Eikö aviopuolison tai vastaavan huomioiminen ole sitä rakkautta?
        Olet aivan oikeassa ettet tiedä kun ei kokemusta!

        Ei se huomioiminen aina välttämättä ole rakkautta, jos se tapahtuu vain siksi, että saisi toisen pysymään puuronkeittäjänään ja pyykinpesijänään.

        Loppuuko rakkaus siihen, jos ei saa tarpeeksi huomiota ja vastarakkautta? Onko silloin lähdettävä etsimään joku sellainen, jolta saa huomiota ja rakkautta itselleen vaikka itse vielä rakastaisikin puolisoaan? Olisiko silloin ehkä jäänyt rakkautta vaille jo lapsena, jos niin tekee?


      • oikea avioliitto ,,,
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Ei se huomioiminen aina välttämättä ole rakkautta, jos se tapahtuu vain siksi, että saisi toisen pysymään puuronkeittäjänään ja pyykinpesijänään.

        Loppuuko rakkaus siihen, jos ei saa tarpeeksi huomiota ja vastarakkautta? Onko silloin lähdettävä etsimään joku sellainen, jolta saa huomiota ja rakkautta itselleen vaikka itse vielä rakastaisikin puolisoaan? Olisiko silloin ehkä jäänyt rakkautta vaille jo lapsena, jos niin tekee?

        ent. siivoojaparka,

        mitä horiset, etkö vielä tiedä huh huh EIKÖ SINULLA OLE oikeasta elämästä kokemusta, NO sitten ymmärrän sun pikkusielumaisuutesi kun ei ole oikeaa kokemusta, tai olet keskittyny VAIN ITSEESI.

        " kaiken se kestää kaiken se kärsii, kaiken antaa anteeksi jos puoliso kompastuu, toinen nostaa ylös, ylämäki alamäki kaikki kuuluu oikeaan elämään, ja avioliitto kestää kestää kestää vaan, ja oikea rakkaus kasvaa syvällä sydämessä suuremaksi ja suuremmaksi "


      • ent. siivoojaparka
        oikea avioliitto ,,, kirjoitti:

        ent. siivoojaparka,

        mitä horiset, etkö vielä tiedä huh huh EIKÖ SINULLA OLE oikeasta elämästä kokemusta, NO sitten ymmärrän sun pikkusielumaisuutesi kun ei ole oikeaa kokemusta, tai olet keskittyny VAIN ITSEESI.

        " kaiken se kestää kaiken se kärsii, kaiken antaa anteeksi jos puoliso kompastuu, toinen nostaa ylös, ylämäki alamäki kaikki kuuluu oikeaan elämään, ja avioliitto kestää kestää kestää vaan, ja oikea rakkaus kasvaa syvällä sydämessä suuremaksi ja suuremmaksi "

        Sitähän minä yritin änkyttääkin. Lue muutama kommenti taaksepäin, niin ymmärrät ehkä paremmin kommenttini.

        Joku täällä oli sitä mieltä, että puolison on humioitava toista, sillä muuten toinen voi lähteä etsimään huomiota muualta.

        Minä olin sitä mieltä, että jos niin vähästä on kiinni, niin silloin on yks hailee vaikka meneekin, sillä rakkaus kestää senkin, että ei tule koko ajan huomioiduksi.

        Nii ja vielä. Omasta avioliitosta ei ole kokemusta eikä tule olemaan. Vierestä olen seurannut niitä avioliiton turvallisia satamia paljonkin.


      • €ero
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Sitähän minä yritin änkyttääkin. Lue muutama kommenti taaksepäin, niin ymmärrät ehkä paremmin kommenttini.

        Joku täällä oli sitä mieltä, että puolison on humioitava toista, sillä muuten toinen voi lähteä etsimään huomiota muualta.

        Minä olin sitä mieltä, että jos niin vähästä on kiinni, niin silloin on yks hailee vaikka meneekin, sillä rakkaus kestää senkin, että ei tule koko ajan huomioiduksi.

        Nii ja vielä. Omasta avioliitosta ei ole kokemusta eikä tule olemaan. Vierestä olen seurannut niitä avioliiton turvallisia satamia paljonkin.

        Ässs kannattaa miettiä, ei tapaukset ole yhdenvertaisia, jos toista laiminlyö eikä huomioi. en yksilöinyt tapauksia kun on erillaisia


      • siivojalle

        Miten näkyy? En tiedä...Mutta itse ainakin toivon todella, että ihmiset jotka toisia kohtaan ovat olleet todella törkeitä joskus saisivat maistaa omaa lääkettään.. Valkoisia valheita ym jokainen tekee ja joutuukin juurikin ettei toista tahallaan loukkaa, mutta asia erikseen on ihmiset jotka järjestelmällisesti hankaloittavat jopa tuhoavat lähimmäistensä elämiä. Olet todella onnekas jos et koskaan ole törmännyt ihmiseen joka valheita levittelemällä erottaa ystäviä/ pariskuntia, ja vaikka mitä...


      • ,taivas
        €-- kirjoitti:

        Syy ja seuraamus, jätät autosi huoltamatta ymmärrät tai et välitä voi olla seuraamus, jos et huomioi puolisoasi voi olla että puolisosi etsii huomiota muualta.

        Elämä on kuin tasapaino vaaka,toisessa vaakakupissa hyvät teot,toisessa pahat.
        Nämä pitäisi olla vähintääkin tasan,jos näin ei ole vaan pahuus on hallitseva siirtyy se seuraavaan sukupolveen,ja päinvastoin jos hyhyyttä on enemmän.
        kaikki pääsee tuonpuoleiseen kuollessa,kuolemanjälkeinen elämä on erillainen johtuen esim .hautaustavasta.
        Raamatun mukaan haudataan siunattuun maahan,vain varkaat ja sairaat eläimet tuhkataan.
        Jos kuitenkin tuhkataan,luontoon laittamalla tuhka menee ravinnekiertoon nopeammin.
        Eli tomumaja pitää olla................


      • ent. siivoojaparka
        siivojalle kirjoitti:

        Miten näkyy? En tiedä...Mutta itse ainakin toivon todella, että ihmiset jotka toisia kohtaan ovat olleet todella törkeitä joskus saisivat maistaa omaa lääkettään.. Valkoisia valheita ym jokainen tekee ja joutuukin juurikin ettei toista tahallaan loukkaa, mutta asia erikseen on ihmiset jotka järjestelmällisesti hankaloittavat jopa tuhoavat lähimmäistensä elämiä. Olet todella onnekas jos et koskaan ole törmännyt ihmiseen joka valheita levittelemällä erottaa ystäviä/ pariskuntia, ja vaikka mitä...

        Olen nyt lukenut monta kertaa tuon kommenttisi, enkä millään pysty samaistuman täysin ajatuksenkulkuusi vaikka miten yritän.

        "Mutta itse ainakin toivon todella, että ihmiset jotka toisia kohtaan ovat olleet todella törkeitä joskus saisivat maistaa omaa lääkettään.."

        Tuo ajatuksesi on minulle vieras. Eikö maailmassa ole tarpeeksi pahuutta, että sitä pitäsi toivoa vielä lisää toiselle ihmiselle ihan vaan kostonhalusta?

        "Valkoisia valheita ym jokainen tekee ja joutuukin juurikin ettei toista tahallaan loukkaa..."

        Taas vieras ajatus. En tiedä tilannetta, missä valkoiset valheet olisivat oikeutettuja, jopa pakollisia. Jos tuntee houkutusta sellaiseen, niin parempi pysyä sitten hiljaa kuin valehdella. Jos joku loukkaantuu kuullessaan totuuden, niin ongelmahan on sen loukkaantujan itsensä eikä hänen, joka on sanonut totuuden. En osaa kuvitella sitäkään, että joku tosiaan haluaisi kuulla valheita, valkoisiakaan. Haluaisitko sinä? Minä en.

        "...mutta asia erikseen on ihmiset jotka järjestelmällisesti hankaloittavat jopa tuhoavat lähimmäistensä elämiä. Olet todella onnekas jos et koskaan ole törmännyt ihmiseen joka valheita levittelemällä erottaa ystäviä/ pariskuntia, ja vaikka mitä..."

        Onhan meitä paljon tuossa eka lauseessa kuvailemiasi ihmisiä. Miksi me sitten niin tehdään? Siihen on varmasti erilaisia syitä.

        Sellaiseen ihmiseen en todellakaan ole koskaan törmännyt, joka valheita levittelemällä olisi pystynyt (hyvistä yrityksistään huolimatta) erottamaan ystäviä/pariskuntia. Eihän sellainen ole mahdollistakaan. Jos sellainen onnistuu, niin ei silloin ole ystävyydestä kysymys koskaan ollutkaan.


      • .siilimuori
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Olen nyt lukenut monta kertaa tuon kommenttisi, enkä millään pysty samaistuman täysin ajatuksenkulkuusi vaikka miten yritän.

        "Mutta itse ainakin toivon todella, että ihmiset jotka toisia kohtaan ovat olleet todella törkeitä joskus saisivat maistaa omaa lääkettään.."

        Tuo ajatuksesi on minulle vieras. Eikö maailmassa ole tarpeeksi pahuutta, että sitä pitäsi toivoa vielä lisää toiselle ihmiselle ihan vaan kostonhalusta?

        "Valkoisia valheita ym jokainen tekee ja joutuukin juurikin ettei toista tahallaan loukkaa..."

        Taas vieras ajatus. En tiedä tilannetta, missä valkoiset valheet olisivat oikeutettuja, jopa pakollisia. Jos tuntee houkutusta sellaiseen, niin parempi pysyä sitten hiljaa kuin valehdella. Jos joku loukkaantuu kuullessaan totuuden, niin ongelmahan on sen loukkaantujan itsensä eikä hänen, joka on sanonut totuuden. En osaa kuvitella sitäkään, että joku tosiaan haluaisi kuulla valheita, valkoisiakaan. Haluaisitko sinä? Minä en.

        "...mutta asia erikseen on ihmiset jotka järjestelmällisesti hankaloittavat jopa tuhoavat lähimmäistensä elämiä. Olet todella onnekas jos et koskaan ole törmännyt ihmiseen joka valheita levittelemällä erottaa ystäviä/ pariskuntia, ja vaikka mitä..."

        Onhan meitä paljon tuossa eka lauseessa kuvailemiasi ihmisiä. Miksi me sitten niin tehdään? Siihen on varmasti erilaisia syitä.

        Sellaiseen ihmiseen en todellakaan ole koskaan törmännyt, joka valheita levittelemällä olisi pystynyt (hyvistä yrityksistään huolimatta) erottamaan ystäviä/pariskuntia. Eihän sellainen ole mahdollistakaan. Jos sellainen onnistuu, niin ei silloin ole ystävyydestä kysymys koskaan ollutkaan.

        Todellisuudessa totuudenpuhujille ei ole sijaa majatalossa.on paljonkin tilanteita elämässä, missä sata varmasti tiedät, että joku henkilö ei siedä kuulla totuutta vaan joudut tavallaan puhumaan muunneltua totuutta eli valkoisia valheita ja tämä on itsesi kannalta parempi vaihtoehto myös.


      • ent. siivoojaparka
        .siilimuori kirjoitti:

        Todellisuudessa totuudenpuhujille ei ole sijaa majatalossa.on paljonkin tilanteita elämässä, missä sata varmasti tiedät, että joku henkilö ei siedä kuulla totuutta vaan joudut tavallaan puhumaan muunneltua totuutta eli valkoisia valheita ja tämä on itsesi kannalta parempi vaihtoehto myös.

        Niinkuin jo kirjoitin, niin silloinhan ongelma ei suinkaan ole minun, vaan se on hänen, joka ei kestä kuulla totuutta.

        Muistelen keskustelleeni aiheesta kanssasi joskus aikaisemminkin esiintyessäsi jollakin muulla niistä monista käyttämistäsi nikeistä. Mielipiteeni valkoisista valheista ei ole muuttunut sen jälkeen. Et saanut minua vakuuttuneeksi niitten oikeudellisuudesta (välttämättömyydestä) silloin, etkä tule onnistumaan siinä nytkään.


      • .siilimuori
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Niinkuin jo kirjoitin, niin silloinhan ongelma ei suinkaan ole minun, vaan se on hänen, joka ei kestä kuulla totuutta.

        Muistelen keskustelleeni aiheesta kanssasi joskus aikaisemminkin esiintyessäsi jollakin muulla niistä monista käyttämistäsi nikeistä. Mielipiteeni valkoisista valheista ei ole muuttunut sen jälkeen. Et saanut minua vakuuttuneeksi niitten oikeudellisuudesta (välttämättömyydestä) silloin, etkä tule onnistumaan siinä nytkään.

        No ei kai tässä ole tarkoituskaan ketään käännyttää. Toin esille mielipiteeni jo kerran aiemminkin käsitellystä aiheesta kuten sinäkin. Mitä väliä on millä nikillä kirjoitan kun kuitenkin tiedetään et minä Se olen. Toisin sanoen miksi Se sinua haittaa. Kirjoitin millä nikillä hyvänsä, me emme tunne toisiamme. Voiisinhan käyttää aina eri nikkiä, mutta Se ei tunnu kivalta.


      • ent. siivoojaparka
        .siilimuori kirjoitti:

        No ei kai tässä ole tarkoituskaan ketään käännyttää. Toin esille mielipiteeni jo kerran aiemminkin käsitellystä aiheesta kuten sinäkin. Mitä väliä on millä nikillä kirjoitan kun kuitenkin tiedetään et minä Se olen. Toisin sanoen miksi Se sinua haittaa. Kirjoitin millä nikillä hyvänsä, me emme tunne toisiamme. Voiisinhan käyttää aina eri nikkiä, mutta Se ei tunnu kivalta.

        Sanoinko, että se minua haittaisi millä nikillä kirjoitat? Tarkoitin vain sitä, että eiköhän se ollut sinun kanssasi kun ne valkoiset valheet keskusteltiin jo selviksi.


      • Parempi vaihtoehto
        .siilimuori kirjoitti:

        Todellisuudessa totuudenpuhujille ei ole sijaa majatalossa.on paljonkin tilanteita elämässä, missä sata varmasti tiedät, että joku henkilö ei siedä kuulla totuutta vaan joudut tavallaan puhumaan muunneltua totuutta eli valkoisia valheita ja tämä on itsesi kannalta parempi vaihtoehto myös.

        Yritän aina puhua totta, mutta en pidä ihmisten loukkaamisesta. Sensijaan
        olen paljonkin joutunut oikomaan vääriä tietoja. Senkin olisin voinut jättää
        tekemättä, sillä nekin tulkittiin siten kuin itsekunkin omia tarkoitusperiä palveli.
        Voihan sitä viellä silloin tällöin jonkun sanan vaihtaa, mutta en tuota tekopyhää
        sakkia pahemmin kaipaa.


      • .siilimuori
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Sanoinko, että se minua haittaisi millä nikillä kirjoitat? Tarkoitin vain sitä, että eiköhän se ollut sinun kanssasi kun ne valkoiset valheet keskusteltiin jo selviksi.

        "jollain muulla niistä monista käyttämistäsi nikeistä". Näkyipä haittaavan. Ja jos selviksi, miksi palasit uudelleen? Minun mielestäni voi palatakkin, mutta suvaita sitten myös toisten "selviksi käyneet" mielipiteet.


      • polar bear
        .siilimuori kirjoitti:

        No ei kai tässä ole tarkoituskaan ketään käännyttää. Toin esille mielipiteeni jo kerran aiemminkin käsitellystä aiheesta kuten sinäkin. Mitä väliä on millä nikillä kirjoitan kun kuitenkin tiedetään et minä Se olen. Toisin sanoen miksi Se sinua haittaa. Kirjoitin millä nikillä hyvänsä, me emme tunne toisiamme. Voiisinhan käyttää aina eri nikkiä, mutta Se ei tunnu kivalta.

        Onko tämä nikki nimimerkki?


      • Anonyymi

        Itse on oltava joo varovainen ja suojella esm lapsiaan,opettaa jne,olla vastuullinen.Uhrattava paljon itestään jos on vanhempi.Aina voi toki sattua vahinkoja,mun ex anoppiehdokas jäi busdin alle ja kuoli 2 vuitta sitten,mut mä en usko että se oli karmaa,koska hän hyvä ihminen,se oli hänen kohtalonsa,sattuma.sen voi vielä ymmärtää.Mutta lapsen kuolemaa mä en ymmärrä


    • ♡ Nainen Ihanainen ♡

      Kuka on se maailman napa, jota kohtaan tehty ikävä jutska kostetaan?
      Jos isä lyö äitiä ja äiti pieksee lapsia ja lapset sitten potkivat koiraa, niin miten paha saa palkkansa?
      Niin moni asia vaikuttaa siihen, miten toimimme ja millaisia olemme.
      Jos on luonne ailahtelevainen ja heikko eikä henkilö kykene paremmin elämään, niin kuka on syyllinen?
      Täytyy olla kyllä siinä palkkakonttorissa monimutkainen matemaattinen kaava, että oikein menee liksat.

      Johonkin selvään tapaukseen olisi helpompi vastatakin selvemmin oma näkemys. Nyt sait minulta tällaisen kommentoinnin.
      5-kymppisissä oli heinäkuussa samantyylinen keskustelu, jossa kerrottiin tapahtumien kulku alussa:
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/12380389#comment-69059982

    • Iha käytännö esimerkkein voi sanoo et hyvin pelittää.
      Jos esim työpaikal reuhot kännipäissäs kaik haukkue ja paiskot ovii lähties.
      Se takasin meno onkin aika hankalaa.
      Kun teet jokun källin toiselle ja tierät kohteen arvanneen tekijän,mites menet apuu tai muuta pyytämään?
      Täst voi selittää kaikenmailman sielunelämii ja tunnontuskia mut nää on helppoi käytännö esimerkei.

    • kaaosteoria.

      Seuraamus voi kostauta moninkertaisesti joku pienikin asia johtaa mihin tahansa.

      Perhosvaikutus on kaaosteoriassa käytetty vertaus, että perhosen siiven isku maapallon toisella puolella voi saada myrskyn toisella puolella maapalloa

      • merkityksiä

        Karmanlaki esiintyy hindulaisuudessa ja buddhalaisuudessa, syyn ja seurauksen olevia tapahtumia.


      • karma seuraa..
        merkityksiä kirjoitti:

        Karmanlaki esiintyy hindulaisuudessa ja buddhalaisuudessa, syyn ja seurauksen olevia tapahtumia.

        Axel Fredenholm .......Näin olen kuullut .

        Sieltä löydät vastauksia .


    • ymmärrysvajausta

      No mitäs sitten
      dharma on ihmisten toimintaa ja karma tekojen seurausta.
      toiset auringon lapsia ja toiset kuun - seikkailin numerologian palstoilla ja siellä
      tosi mielenkiintoisia juttuja
      Eilen mietin tosissani että kun koko elämänsä käyttää työntekoon, onko ainut hyöy
      kipeä ja rättiväsynyt keho - ei kaksa muuta kuin irvistellä itselleen ja toisillekin.

      Oli siellä semmoinenkin juttu että kun 666 kertaa on animistisen eri elukkarääkin
      fyysisessä kehossaan läpikäynyt, elämä on voinut opettaa ihmisen jotenkin
      viisaammaksi ja armollisemmaks sekä toisia ihmisiä että itseään kohtaan.
      Olemaan enemmän kuin kärmeensiementä.

    • ...

      En usko uskontoihin, en karman lakiinkaan.

      Mutta realistiseti ottaen, on tietenkin olemassa syyn ja seurauksen yhteys. Aina kun jotain tapahtuu, se vaikuttaa johonkin. Siis tulevaan, mennisiin ei tietenkään. Eli kun menneisyydessä jotain tapahtunut, se vaikuttaa ehkä nyt, joskus myöhemmin. Tehtyä kun ei mitenkään saa tekemättömäksi.

      Ihan perusfilosofialla mennään. Näissä tekemisissä aina se kehno puoli, ennustaminen hyvin vaikeaa, useimiten mahdotonta. Peruskauraa sekin. Mutta kaikenlaista todennäköisyyslaskentaa voi tehdä. En mä nyt osaa sanoa, jos tallaan kärpäsen, miten se tulee vaikuttamaan ebola-viruksen etenemiseen. Voi olla että ei vaikuta, voi olla että marginaalisella osalla voi vaikuttaakkin. Kah, joku voi keksiä, kärpäset syy tautiin ja kärpäsen tappaminen joko vähentää, tai lisää sitä :D

      Hitti, kun olen hyvä käyttämään vertauksia.

      Aloittajalla päänsärkynä jotain naisongelmia. Ota kuule burana tai leka kossua, ei se tolleen mene ohi. Tää oli hyvä käytännön neuvo, kummmallakin teolla voi ola vaikutuksia jatkoa ajatellen :D

      =DW=

    • .Siilimuori

      Uskon että paha saa palkkansa ja että ihminen niittää sitä mitä kylvää, ennemmin tai myöhemmin. Tosin valkoinen valhe ei ole pahe se sijaan valhe on. Juoruilija saa maistaa omaa lääkettään.

      Kyllä sen joksus näkee ulkopuolinenkin tai ainkin he jotka ovat olleet tavalla tai toisella osapuolina.

      • €ero

        Hyvvee huomenta siilirouvva :)
        Joo aloitukseni tuli yhdestä lehdestä sitä senkummemmin tuumailtua eipä täällä muutkaan aloitukset niin asialinjalla ole hupi puolella enempi.
        Vettä räntää on eilisestä asti tullu siihen tahtiin ettei ulos ole tehny mieli, jos vähän hellittäis nii kaupassa kävisin, lumet on huvenneet vähiin 16 cm enään tytär soitti Vantaalta ettei yhtään meni lapsosen pulkka lumet.


      • .siilimuori
        €ero kirjoitti:

        Hyvvee huomenta siilirouvva :)
        Joo aloitukseni tuli yhdestä lehdestä sitä senkummemmin tuumailtua eipä täällä muutkaan aloitukset niin asialinjalla ole hupi puolella enempi.
        Vettä räntää on eilisestä asti tullu siihen tahtiin ettei ulos ole tehny mieli, jos vähän hellittäis nii kaupassa kävisin, lumet on huvenneet vähiin 16 cm enään tytär soitti Vantaalta ettei yhtään meni lapsosen pulkka lumet.

        Noppeesti vastaan. Elähän yhtää vähättele, ihan hyvä aihe joskin aiheena aika laaja.

        Lumilyhyt täälläki on sulaneet ja aamulla satoi vettä ja tiet niin perusteellisen pliukkaat. Mie saan tänään lapsein kotikonnuille Järvenpäästä :).


      • demeter1
        .siilimuori kirjoitti:

        Noppeesti vastaan. Elähän yhtää vähättele, ihan hyvä aihe joskin aiheena aika laaja.

        Lumilyhyt täälläki on sulaneet ja aamulla satoi vettä ja tiet niin perusteellisen pliukkaat. Mie saan tänään lapsein kotikonnuille Järvenpäästä :).

        Voihan tuota kutsua karman laiksikin, mitä siilimuori kirjoitti klo 6.08.
        Yhdyn siihen kaikilta osin. Jotenkin kotoisampaa löytää lainalaisuudet sananlaskuista kuin karman laista.


      • demeter1 kirjoitti:

        Voihan tuota kutsua karman laiksikin, mitä siilimuori kirjoitti klo 6.08.
        Yhdyn siihen kaikilta osin. Jotenkin kotoisampaa löytää lainalaisuudet sananlaskuista kuin karman laista.

        "demeter"

        Hänelle siis täytyi luoda oma, loistokas sanan-lasku.
        Hän on hyvä:

        "Koskaan ei pidä potkaista palloa jonka itse on ommellut"

        Ei saa nauraa... :)
        Aloitus on huvittavampi.

        H.


      • demeter1
        hunksz kirjoitti:

        "demeter"

        Hänelle siis täytyi luoda oma, loistokas sanan-lasku.
        Hän on hyvä:

        "Koskaan ei pidä potkaista palloa jonka itse on ommellut"

        Ei saa nauraa... :)
        Aloitus on huvittavampi.

        H.

        Ei mene läpi hunksi. Itse tehtyä palloa vasta pitääkin potkia, kun potkii itse, muut pääsevät vähemmällä. Saavat vain seurata ja tuomaroida.


      • demeter1 kirjoitti:

        Ei mene läpi hunksi. Itse tehtyä palloa vasta pitääkin potkia, kun potkii itse, muut pääsevät vähemmällä. Saavat vain seurata ja tuomaroida.

        "demeter"

        Vaan saattaa sauma aueta omasta potkusta.
        Mites sitten suu pannaan, kun itse tehty sisältö purskahtaa kaikkien näkyville?
        Sitä on aikasti alaston silloin, ei ole mitään millä puolustella tekoaan.
        Olit ehkä pikkuisen hätäinen nyt :)
        Niin, ja ei saa puolustella kiusaajaa...

        H.


      • demeter1
        hunksz kirjoitti:

        "demeter"

        Vaan saattaa sauma aueta omasta potkusta.
        Mites sitten suu pannaan, kun itse tehty sisältö purskahtaa kaikkien näkyville?
        Sitä on aikasti alaston silloin, ei ole mitään millä puolustella tekoaan.
        Olit ehkä pikkuisen hätäinen nyt :)
        Niin, ja ei saa puolustella kiusaajaa...

        H.

        Saumojen kuuluukin aueta, sisällön tulee kestää tarkastelua. Emme puhu nyt ilmapallosta. Vanhaa toistaen ja sitä korjaten me kai täällä eletään...


      • demeter1 kirjoitti:

        Saumojen kuuluukin aueta, sisällön tulee kestää tarkastelua. Emme puhu nyt ilmapallosta. Vanhaa toistaen ja sitä korjaten me kai täällä eletään...

        "demeter"

        Kuten hänkin varmaan jo tietää.
        Tämän-ikäiset tietävät että useimmat sanan-laskut ovat pilkahduksia kokemuksesta.
        Erittäin harva kohtaamani on saattanut minut ajattelemaan: Mistä tuo on luotu?
        Karman- ja muut vastaavat lait, sekä sanan-laskut ovat lasten ja nuorten
        varoituksellisia juttuja.
        Heille ne sopivat, he kun vasta ovat luomassa maailman-kuvaansa.
        Käytä siis ahkerasti saamaasi sanan-laskua jälki-kasvujesi parissa.
        Ei tarvitse aloittaa: Kuten eräs ystäväni HUNKSZ on sanonut...

        H.


      • .Siilimuori
        demeter1 kirjoitti:

        Voihan tuota kutsua karman laiksikin, mitä siilimuori kirjoitti klo 6.08.
        Yhdyn siihen kaikilta osin. Jotenkin kotoisampaa löytää lainalaisuudet sananlaskuista kuin karman laista.

        "demeter"
        Minä en ole noihin karmoihin niin perehtynyt, vastasin vain maalaisjärjellä tuon €eton aloituksessaan tekemiin kysymysiin :)

        Toisaalta aika viehättävä ajatus:
        "jokaisen elävän olennon nykyinen olotila on suoraa seurausta menneisyydessä tehdyistä teoista. Karma on näiden tekojen alati muuttuva summa"

        Ihan tuolta minusta tuntuukin :).


      • demeter1
        hunksz kirjoitti:

        "demeter"

        Kuten hänkin varmaan jo tietää.
        Tämän-ikäiset tietävät että useimmat sanan-laskut ovat pilkahduksia kokemuksesta.
        Erittäin harva kohtaamani on saattanut minut ajattelemaan: Mistä tuo on luotu?
        Karman- ja muut vastaavat lait, sekä sanan-laskut ovat lasten ja nuorten
        varoituksellisia juttuja.
        Heille ne sopivat, he kun vasta ovat luomassa maailman-kuvaansa.
        Käytä siis ahkerasti saamaasi sanan-laskua jälki-kasvujesi parissa.
        Ei tarvitse aloittaa: Kuten eräs ystäväni HUNKSZ on sanonut...

        H.

        Minusta sananlaskut ovat perinneviisautta. Osoittavat, että tietyt lainalaisuudet pätevät ajasta aikaan ja kertovat myös sen, ettei ihminen kovasti muutu, ainakaan ytimeltään.


      • .Siilimuori
        demeter1 kirjoitti:

        Minusta sananlaskut ovat perinneviisautta. Osoittavat, että tietyt lainalaisuudet pätevät ajasta aikaan ja kertovat myös sen, ettei ihminen kovasti muutu, ainakaan ytimeltään.

        "demeter"
        Jut noin, siksihän noista perinneviisauksista on sananlaskuja tullutkin, totuuksiksi havaitut :).


      • demeter1
        .Siilimuori kirjoitti:

        "demeter"
        Minä en ole noihin karmoihin niin perehtynyt, vastasin vain maalaisjärjellä tuon €eton aloituksessaan tekemiin kysymysiin :)

        Toisaalta aika viehättävä ajatus:
        "jokaisen elävän olennon nykyinen olotila on suoraa seurausta menneisyydessä tehdyistä teoista. Karma on näiden tekojen alati muuttuva summa"

        Ihan tuolta minusta tuntuukin :).

        Minuakin viehättää karman laki ja sen tinkimättömyys, oikeudenmukaisuus.

        Sillä voi ainakin tyynnytellä mieltään, jos jotakin oikein pahaa sattuu omalle tai jonkun muun kohdalle. Toisaalta se on aika julma. Jos lähimmäisille sattuu jotakin, en kyllä heti ensimmäisenä ajattele, että kyseessä olisi jokin rangaistus tai velan maksu...

        Jos sellainen laki on, uskon, että se toteutuu yhden elämän aikana, enkä minä täältä lähtiessä vie velkaa mukanani...


      • demeter1
        .Siilimuori kirjoitti:

        "demeter"
        Jut noin, siksihän noista perinneviisauksista on sananlaskuja tullutkin, totuuksiksi havaitut :).

        Niin juuri, kokemukset olivat ensin - siilimuori. Eikä niin, että pänttäisin ne päähäni ja pistäisin toimimaan..))


      • demeter1 kirjoitti:

        Minuakin viehättää karman laki ja sen tinkimättömyys, oikeudenmukaisuus.

        Sillä voi ainakin tyynnytellä mieltään, jos jotakin oikein pahaa sattuu omalle tai jonkun muun kohdalle. Toisaalta se on aika julma. Jos lähimmäisille sattuu jotakin, en kyllä heti ensimmäisenä ajattele, että kyseessä olisi jokin rangaistus tai velan maksu...

        Jos sellainen laki on, uskon, että se toteutuu yhden elämän aikana, enkä minä täältä lähtiessä vie velkaa mukanani...

        demeter.
        Minua taas kiinostaa se ajatus et se karman laki ei oo mikään ameriikkalainen talonlaina.
        Siellä velka jää taloon ja itte voit lähteä,jotenkin uskon et se laki on todella mustavalkoinen ,ei mitään harmaata suttua.
        Jokainen vastaa tekemisistään kunnes viivan alla on puhras nolla.


      • .Siilimuori
        demeter1 kirjoitti:

        Minuakin viehättää karman laki ja sen tinkimättömyys, oikeudenmukaisuus.

        Sillä voi ainakin tyynnytellä mieltään, jos jotakin oikein pahaa sattuu omalle tai jonkun muun kohdalle. Toisaalta se on aika julma. Jos lähimmäisille sattuu jotakin, en kyllä heti ensimmäisenä ajattele, että kyseessä olisi jokin rangaistus tai velan maksu...

        Jos sellainen laki on, uskon, että se toteutuu yhden elämän aikana, enkä minä täältä lähtiessä vie velkaa mukanani...

        "demeter"
        Juuri meinasin irottaa tekstini loppuu tuon, et en usko siihen et pahat teot tai hyvät siirtyvät isältä pojalle vaan kunkin ihmisen omassa ainutaalutisessa elämässä. Ja et omaan karmaaan voit jossain muodossa vaikuttaa tietoisesti, liittynee juuri tuohon oikeudenmukaisuuteen.

        Mun täytyy kyllä tunnustaa et omassa elämässäni olen saanut/joutunut näkemään joidenkin kohdalla et paha on saanut palkkansa, ei juuri silloin kun se paha on ollut vaan myöhemmin.Siis omat pahat teot tulleet tavalla tai toisella vastaan jossain elämän vaiheessa. Jossain sananlaskussa sanotaan et "kurikka kuunteli" tai että "kyllä elämä opettaa hiljaa kulkemaan".

        Kaikki pahat sattumukset tai vastukset eivät johdu karmasta vaan siihen täytyy olla joku selkeä syy-seuraussuhde.


      • demeter1
        koti-kiusattu kirjoitti:

        demeter.
        Minua taas kiinostaa se ajatus et se karman laki ei oo mikään ameriikkalainen talonlaina.
        Siellä velka jää taloon ja itte voit lähteä,jotenkin uskon et se laki on todella mustavalkoinen ,ei mitään harmaata suttua.
        Jokainen vastaa tekemisistään kunnes viivan alla on puhras nolla.

        Noin minäkin ajattelen k/k. Velka on maksettava muodossa tai toisessa ja tiukan paikan tullen sitä on joutunut kysymään itseltään, mikä tarkoitus milläkin tapahtumalla on ollut ja mitä siitä olisi pitänyt oppia.

        Aina tuo tarkoitus ei kyllä ole auennut, mutta ehkä kysymästä ei pidä lakata.
        Ja voihan olla niinkin, että tarkoitus toteutuu jossakin laajemmassa yhteydessä,
        "viaton" joutuu maksumieheksi, kuten sodassa ja katastrofeissa...


      • demeter1
        .Siilimuori kirjoitti:

        "demeter"
        Juuri meinasin irottaa tekstini loppuu tuon, et en usko siihen et pahat teot tai hyvät siirtyvät isältä pojalle vaan kunkin ihmisen omassa ainutaalutisessa elämässä. Ja et omaan karmaaan voit jossain muodossa vaikuttaa tietoisesti, liittynee juuri tuohon oikeudenmukaisuuteen.

        Mun täytyy kyllä tunnustaa et omassa elämässäni olen saanut/joutunut näkemään joidenkin kohdalla et paha on saanut palkkansa, ei juuri silloin kun se paha on ollut vaan myöhemmin.Siis omat pahat teot tulleet tavalla tai toisella vastaan jossain elämän vaiheessa. Jossain sananlaskussa sanotaan et "kurikka kuunteli" tai että "kyllä elämä opettaa hiljaa kulkemaan".

        Kaikki pahat sattumukset tai vastukset eivät johdu karmasta vaan siihen täytyy olla joku selkeä syy-seuraussuhde.

        Taisin vähän samaa ajatusta kehitellä tuossa vastauksessa k/k:lle, siilimuori.

        Ihmistieteilijät taitavat selittää tuon pahojen tekojen siirtymisen kolmanteen ja neljänteen polveen osin geeniperimällä ja osittain käyttäytymismallien omaksumisella.


      • .Siilimuori
        demeter1 kirjoitti:

        Taisin vähän samaa ajatusta kehitellä tuossa vastauksessa k/k:lle, siilimuori.

        Ihmistieteilijät taitavat selittää tuon pahojen tekojen siirtymisen kolmanteen ja neljänteen polveen osin geeniperimällä ja osittain käyttäytymismallien omaksumisella.

        Nii, miksi sitten saman perheen tai suvun yksilöille ei periydy. Toisista tulee mustalampaita ja toisista pyhimyksiä :).


      • demeter1 kirjoitti:

        Minusta sananlaskut ovat perinneviisautta. Osoittavat, että tietyt lainalaisuudet pätevät ajasta aikaan ja kertovat myös sen, ettei ihminen kovasti muutu, ainakaan ytimeltään.

        "demeter"

        Tuonhan minä yritin kommentissani kertoa.
        Laatimassani sanan-laskussakin :)
        Ikäni alkaa jo vaatimaan minulta perinne-viisautta.
        Ihan omaa.

        H.


      • ent. siivoojaparka
        .Siilimuori kirjoitti:

        Nii, miksi sitten saman perheen tai suvun yksilöille ei periydy. Toisista tulee mustalampaita ja toisista pyhimyksiä :).

        Mietipä sitä. Siihen on se yksinkertainen selitys, että me ei olla vanhempiemme klooneja kukaan. Geenit periytyvät kaukaakin suvusta. Kaikilla on erilainen yhdistelmä geenejä. Siihen sitten vielä erilainen kasvatus ja erilaiset olosuhteet.


      • .Siilimuori
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Mietipä sitä. Siihen on se yksinkertainen selitys, että me ei olla vanhempiemme klooneja kukaan. Geenit periytyvät kaukaakin suvusta. Kaikilla on erilainen yhdistelmä geenejä. Siihen sitten vielä erilainen kasvatus ja erilaiset olosuhteet.

        Nii, kuitenkin enemp kuin geeneihin uskon käyttäytymismallien omaksumiseen, ja ylipäätän elämänarvojen.


      • ent. siivoojaparka
        .Siilimuori kirjoitti:

        Nii, kuitenkin enemp kuin geeneihin uskon käyttäytymismallien omaksumiseen, ja ylipäätän elämänarvojen.

        Uskon, että niittenkin omaksumiseen vaikuttaa osaltaan geenit. Joskus luin jostain, että on löydetty geenejä, joista voisi päätellä kenestä mahdollisesti voisi tulla rikollinen, kenestä mahdollisesti alkoholisti...


      • .Siilimuori
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Uskon, että niittenkin omaksumiseen vaikuttaa osaltaan geenit. Joskus luin jostain, että on löydetty geenejä, joista voisi päätellä kenestä mahdollisesti voisi tulla rikollinen, kenestä mahdollisesti alkoholisti...

        Joo ja sitten noista geenejä lähetään tehostetusti manipuloimaan niin että kaikki maapallon rikolliset loppuisivat ja sitten ihmisillä olisi lopulta maassa rauha ja hyvä tahto :).


      • ent. siivoojaparka
        .Siilimuori kirjoitti:

        Joo ja sitten noista geenejä lähetään tehostetusti manipuloimaan niin että kaikki maapallon rikolliset loppuisivat ja sitten ihmisillä olisi lopulta maassa rauha ja hyvä tahto :).

        Tai sitten se manipuloiminen epäonnistuu ja kaikista tulee rikollisia. Tappavat toinen toisensa ja viimeinen teke itsarin.


      • .siilimuori
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Tai sitten se manipuloiminen epäonnistuu ja kaikista tulee rikollisia. Tappavat toinen toisensa ja viimeinen teke itsarin.

        Olkoon ajatuksen lähtökohtana kuitenkin onnistuminen ja toivo hyvän voittamisesta vastaan paha.


      • Karrrrmaa
        .Siilimuori kirjoitti:

        "demeter"
        Minä en ole noihin karmoihin niin perehtynyt, vastasin vain maalaisjärjellä tuon €eton aloituksessaan tekemiin kysymysiin :)

        Toisaalta aika viehättävä ajatus:
        "jokaisen elävän olennon nykyinen olotila on suoraa seurausta menneisyydessä tehdyistä teoista. Karma on näiden tekojen alati muuttuva summa"

        Ihan tuolta minusta tuntuukin :).

        Eipä ihminen paljoa kerkiä oppimaan kokemuksistaan lyhyen olemisensa aikana .Kokenut kaiken tietää, sanotaan ,mutta kaiken kokenut makaa siteissään joka viikko . Pata kattilaa soimaa ,musta kylki kummallakin .Eikä yksi kivi jauhoja tee .Joka toiselle kuoppaa kaivaa ,se parhaiten nauraa ,vai miten se oli ? Eikä pääskynen sanonut päivääkään,heh. Siinä karmeeta Karrmaa vähäksi aikaa .


    • laki se on kukkulallakin

      Minun eämässäni on enempi toteutunut Murphyn laki. En ole malttanut aina varmistaa ettei mikään menisi pieleen.

      • €--

        Lakeja on ja löytyy varmaan tulkinnan varaa tää maailma on pitkälti sattuman varainen, tee niin tai näin, jos teet niin meneekin näin tai toisin päin. Menikö lukija sekaisin häh en jatka enempää miettikää iteksenne jos huvittaa ploiskis.


      • lakipiste
        €-- kirjoitti:

        Lakeja on ja löytyy varmaan tulkinnan varaa tää maailma on pitkälti sattuman varainen, tee niin tai näin, jos teet niin meneekin näin tai toisin päin. Menikö lukija sekaisin häh en jatka enempää miettikää iteksenne jos huvittaa ploiskis.

        Siepäs sen sujuvasti sanoit, nuihan se männöö.


      • Karrrrmee kärme

        Just, to be ,or not to be " that is the question " ? Murphyn laki , toisella tavalla ,jos katto vuotaa sinne on kiivettävä.
        Sukulaiset enustivat pitkälle eteenpäin menoani ,juu ensimmäinen matka 4000 mailia .Karrrmasta en ymmärrä tippaakaan .


    • mikä tolppa

      Minä hartaasti mietin yhtä juttua
      joka ol tämmönen
      - pikkupoikien kertomaa ja ehken keksimääkin jonkun "neropatin".
      Kun ihan kaikenlaisissa korteissa on noita mikrosiru-osioita, niin olivat niitä irti korteista leikelleet ja pakottaneet toisia nielemäänkin - että mitä ne tekee ihmiskehossa. Tukkii ruoansulatuskanavaa, kuumentaa, kylmentää, iskeekö kipinää ja suolistossa on kaasuja, posahteleeko kehossa oudosti?

      Väkivaltaa, häirintaa, ihmiskokeita, joista kukaan ole vastuuta ottamassa?
      Nulkkiutta, jolle myös rajat täytyisi löytyä - siis tehdä kiusaamiselle ja hyväksi käytölle stoppia ja rajoja niillekin, jotka pahuudessaan ovat ylivoimaisen hyviä.
      Ihminen kun on mitä hän syö - sikamainenkin joskus.
      Hyvää alkanutta vuotta kaikille!

      • ...

        Mikrosirut vaarallisia nieltynä.

        Voi repiä ruuansulatuskanavia, aihettaa tukoksia, kaitpa sen tajuaa. Sitä en osaa sanoa, mitä aoneita ja kuinka paljon läpimenon aikana ehtii imeytymään, tuskin sekään varsinaisesti terveellistä on.

        Selvititkö asiaa mitenkään? Tarkoitan todenperäisyyttä, asia voi olla vakavam jos taustalta löytyy tosiasiaa.

        Tuli mieleen lehtijuttu, tapahtunut vasta jossain suomessa. Joku oli iltakävelyllä hokannut järven jäällä pipon ja fillarin. En muista varmasti, oliko ollut avantokin. Oli ottanut valokuvan ja laittanut sen jakoon jonnekin facebookkiin. MUTTA, ei ollut soittanut hätänumeroon tai tehnyt muuten yhtään mitään. Oli siellä viranomaisia käynyt, jonkun muun hälyttömänä, liekö mitä ollut, sen enenpää ei uutisoitu.

        Mutta että niinkuin. Swelvitä nyt hitossa asiaa, jos jltain kakaralta olet tuollaista kuullut, asia voi olla aidosti vakava ja sä vaan mietiskelet ja kirjoittelet jonnekin suoli24 palstalle asiasta, ikäänkuin filosofiseen sävyyn.

        Kyllä ihmiset on omituisia.

        =DW=


      • K.T. USA.

        Mikrosirut eivät ole pelleilyn asia .Niillä on erityinen tarkoitus ,kansan totaaliseen kontrolloimiseen .Asiaa pidetään keveänä huumorina ,vaikka asiantuntijat ovat hermostuneita niiden vaikutuksista .En mene pitemmälle etten taas joudu " ulostettavaksi ".


    • Uskon että paha saa ennen pitkää palkkansa. Että ihminen joka kulkee itsekkäästi ja talloo muita, alkaa epäillä että muutkin tekevät samoin ja sulkee itsensä. Ja kun sen tekee, ei voi kohdata niin paljon kauniita asioita joita avoin ihminen voi.

      Onko se sitten karma tai kohtalo tai jumala tai mikä tahansa. Ehkä nuokin kaikki ovat vain joku nimi, että ihmiset puhuisivat samoista asioista. Puhun kyllä usein kohtalosta, mutta tavallaan kai se kohtalo on ihminen itse. Fysiikassa ja kemiassa puhutaan usein laista, ja mä luulen että psykologiassa noudatetaan myös tiettyjä lakeja. Silleen että tavallaan tietty käytös johtaa tiettyyn kuvioon.

      Keho on myös hyvin pitkälti kemiaa. Jos ihminen viljelee sitä adrenaliinia ja mitä kaikkea stressi-hormooneja, ne syrjäyttää mielihyvää aiheuttavat aineet, ja mieli ikään kuin tummuu. On tietty sellaisiakin, jotka osaavat oikeuttaa itselleen kaiken pahan minkä tekevät. "Ei ollut mun vika". Niissä on kai joku persoonallisuushäiriö, jollain asteella, ja jäävät yksin ennen pitkää. Eli niittävät mitä kylväävät.

      • oli vähän vaikeaa

        Ihminen voi mitata fysikaallisia ilmiöitä ja selittää niitä.
        Mitatessaan hiukkasten käyttäytymistä erillaisissa olosuhteissa on tehty havaintoja joita ei ymmärretä. Tämä johtuu siitä että aivot ovat kehittyneet solujoukoista jossa solujen välisellä kommunikoinnilla on tarkoitus simuloida fysikaallista todellisuutta. Fysikaallinen todellisuus on kuitenkin niin rakentunut että tälläisellä yksinkertaisella ei voi simuloida kaikkea


      • oli vähän vaikeaa kirjoitti:

        Ihminen voi mitata fysikaallisia ilmiöitä ja selittää niitä.
        Mitatessaan hiukkasten käyttäytymistä erillaisissa olosuhteissa on tehty havaintoja joita ei ymmärretä. Tämä johtuu siitä että aivot ovat kehittyneet solujoukoista jossa solujen välisellä kommunikoinnilla on tarkoitus simuloida fysikaallista todellisuutta. Fysikaallinen todellisuus on kuitenkin niin rakentunut että tälläisellä yksinkertaisella ei voi simuloida kaikkea

        Niin, se on kyllä totta, kun sanotaan että vain taivas on rajana, niin raja taitaa olla itse ihminen :) Mutta aina löytyy kuitenkin se joku joka kyseenalaistaa kaiken, joka lähtee hakemaan sen maailman reunan.

        Huomaan mun lukiolaisista että elämä on mennyt eteenpäin. He puhuvat jo fysiikassa asioista mistä mulla ei ole hajuakaan. Onneksi ihminen on perusluonteeltaan tiedonjanoinen ja tyytymätön.


      • €ero
        hmp.f kirjoitti:

        Niin, se on kyllä totta, kun sanotaan että vain taivas on rajana, niin raja taitaa olla itse ihminen :) Mutta aina löytyy kuitenkin se joku joka kyseenalaistaa kaiken, joka lähtee hakemaan sen maailman reunan.

        Huomaan mun lukiolaisista että elämä on mennyt eteenpäin. He puhuvat jo fysiikassa asioista mistä mulla ei ole hajuakaan. Onneksi ihminen on perusluonteeltaan tiedonjanoinen ja tyytymätön.

        Oli vähän vaikeaa, jonka kirjoitin, hankala aihe mietittäväksi tosiaan, ei mieliaiheitani, arkisemmat asiat kiinnostaa enempi joskus ajatukset eksyy minne sattuu.


      • eppu2
        €ero kirjoitti:

        Oli vähän vaikeaa, jonka kirjoitin, hankala aihe mietittäväksi tosiaan, ei mieliaiheitani, arkisemmat asiat kiinnostaa enempi joskus ajatukset eksyy minne sattuu.

        Karman laki on yhtä kuin tasapainon laki, joka toimii kahteen suuntaan.


      • että silleen heheh
        hmp.f kirjoitti:

        Niin, se on kyllä totta, kun sanotaan että vain taivas on rajana, niin raja taitaa olla itse ihminen :) Mutta aina löytyy kuitenkin se joku joka kyseenalaistaa kaiken, joka lähtee hakemaan sen maailman reunan.

        Huomaan mun lukiolaisista että elämä on mennyt eteenpäin. He puhuvat jo fysiikassa asioista mistä mulla ei ole hajuakaan. Onneksi ihminen on perusluonteeltaan tiedonjanoinen ja tyytymätön.

        Mikään ei ole uutta auringon alla ,sanotaan pyhissä kirjoituksissa. Kaikki mitä nyt on on ollut ennenkin ,mutta nyt vasta havaittuna . Atomiakaan ei tarvittu " löytää ",se on aina ollut ,ja tulee jatkumaankin .Me vain myötäilemme virran mukana parhaamme mukaan .Sitten kun katsot hänen sijaansa,niin häntä ei enää ole .
        Surkea tilanne ,kaiken rahjäämisen päätteeksi ,loppuu elämä .Mutta kuinka herkkiä me olemme arvosteluihin ,ja kiivastumme komeudessamme .Pois tieltä " MINÄ " kuljen tästä .


    • hirvee karma

      Miten se puolison lennosta vaihtaminen tapahtuu? Jos tosi nopeasti niin ehtiikö karma huomatakaan?

      • .Siilimuori

        No jos on vaikka vaimonvaihtoviikot :). Kylkiäiseksi vanha vaimo haetaan samalla ovenavauksella kun uusi tuodaan sisään :)). Vähän niin kuin bonnelit.


      • €--
        .Siilimuori kirjoitti:

        No jos on vaikka vaimonvaihtoviikot :). Kylkiäiseksi vanha vaimo haetaan samalla ovenavauksella kun uusi tuodaan sisään :)). Vähän niin kuin bonnelit.

        Joo vaimon vaihtoliikkeessä vaihtavat, hyvittävät vanhasta kunnon ja vuosimallin mukakaan onko röörit kunnossa, tulee edullisemmaksi kun ei anna vanhan rupsahtaa ja vaihtaa ajoissa.


      • .Siilimuori
        €-- kirjoitti:

        Joo vaimon vaihtoliikkeessä vaihtavat, hyvittävät vanhasta kunnon ja vuosimallin mukakaan onko röörit kunnossa, tulee edullisemmaksi kun ei anna vanhan rupsahtaa ja vaihtaa ajoissa.

        Aijai. Ja minäkö just tuossa aattelin kun oli autonvaihosta kyse et millään en antaisi tuota ommaa vanhaa pois kun oon siihen niin kiintyny. Hyvä muotoilu ja koko. Yksinkertainen ja selkeä mittaristo kojelaudassa. Luotettava juhlavuoden malli. Uutta kosketusnäytöllistä tyrkyttivät mutta en halua en.Rööritkin on kunnossa ja pohja massattu, ei vuoda :).Lapsenviatkin jääneet tosi pieniksi jos nit on ollenkaa. Kun toimii sitä mileuisampi mitä rupsahtaneemmaksi omassa käytössä tullut.


      • €ero
        .Siilimuori kirjoitti:

        Aijai. Ja minäkö just tuossa aattelin kun oli autonvaihosta kyse et millään en antaisi tuota ommaa vanhaa pois kun oon siihen niin kiintyny. Hyvä muotoilu ja koko. Yksinkertainen ja selkeä mittaristo kojelaudassa. Luotettava juhlavuoden malli. Uutta kosketusnäytöllistä tyrkyttivät mutta en halua en.Rööritkin on kunnossa ja pohja massattu, ei vuoda :).Lapsenviatkin jääneet tosi pieniksi jos nit on ollenkaa. Kun toimii sitä mileuisampi mitä rupsahtaneemmaksi omassa käytössä tullut.

        Ei tarvinnu autoa tänään enkä syyskuun jälkeen kuin parikertaa, ilma seestyi sen verran et köpöttelin kaupassa mukavalta tuntui olla monenpäivän jälkeen ulkona, lupasivat viilenevää huomenna täytyy käydä tossa Saimaan jäällä vilkasee joko suksilla pääsis.


      • .Siilimuori
        €ero kirjoitti:

        Ei tarvinnu autoa tänään enkä syyskuun jälkeen kuin parikertaa, ilma seestyi sen verran et köpöttelin kaupassa mukavalta tuntui olla monenpäivän jälkeen ulkona, lupasivat viilenevää huomenna täytyy käydä tossa Saimaan jäällä vilkasee joko suksilla pääsis.

        Eläpä mene heikoille jäille, ei kai ne vielä ole jäätyneet. Minäki sain viimein ostettua itelle suksipaketin ja heti suli lumi niin ettei ladusta tietoakaan. Raitis ilma reipastaa :).


      • €--
        .Siilimuori kirjoitti:

        Eläpä mene heikoille jäille, ei kai ne vielä ole jäätyneet. Minäki sain viimein ostettua itelle suksipaketin ja heti suli lumi niin ettei ladusta tietoakaan. Raitis ilma reipastaa :).

        Kyllä kestää pitää huomenna kävellä kahtoo ja muistaa luonnon laet, lupasivat kovvoo pakkasta huomisen jäläkeen. Sillee meillä päen päevät männöö. Muista laettoo kyntteliä suksien pohjiin, mulla on kaupan voeteet viimeistä huutoa.


      • .Siilimuori
        €-- kirjoitti:

        Kyllä kestää pitää huomenna kävellä kahtoo ja muistaa luonnon laet, lupasivat kovvoo pakkasta huomisen jäläkeen. Sillee meillä päen päevät männöö. Muista laettoo kyntteliä suksien pohjiin, mulla on kaupan voeteet viimeistä huutoa.

        Huihai. Minäpä se menin ja ostin voiteluvappaat muttei huoltovappaat. En meinaa alakaa voitelua opettelemaan kun en ole tähänkää asti oppinu enkä opetellu. On mulla vanhat sukset varalta jos joskus tuloo pakottava tarve suksenvoiteluun.

        Nyt ei puutu enää kuin Hiihto Puku :)). Ostasko semmosen haalarimallisen, ois se varmas nävös kun meikämanni lykkis sukkapuvussa menemään :))))))). Parraat puolet pääsis essiin.


      • he he €ero
        .Siilimuori kirjoitti:

        Huihai. Minäpä se menin ja ostin voiteluvappaat muttei huoltovappaat. En meinaa alakaa voitelua opettelemaan kun en ole tähänkää asti oppinu enkä opetellu. On mulla vanhat sukset varalta jos joskus tuloo pakottava tarve suksenvoiteluun.

        Nyt ei puutu enää kuin Hiihto Puku :)). Ostasko semmosen haalarimallisen, ois se varmas nävös kun meikämanni lykkis sukkapuvussa menemään :))))))). Parraat puolet pääsis essiin.

        Vartaloa myötäilevät huahahhaa, joo nekö laittaa on pieni ilmanvastus niissä vartalo puristuu solakaksi kuin heinäseiväs, joo ostappas sellaset ei ukkos sua tunne niissä.


      • .Siilimuori
        he he €ero kirjoitti:

        Vartaloa myötäilevät huahahhaa, joo nekö laittaa on pieni ilmanvastus niissä vartalo puristuu solakaksi kuin heinäseiväs, joo ostappas sellaset ei ukkos sua tunne niissä.

        Tuntee se. Sillä on hyvä Tunto Aisti.


      • €--
        .Siilimuori kirjoitti:

        Tuntee se. Sillä on hyvä Tunto Aisti.

        Eeii millää pahalla.
        Huvitti tuo puku, ei mullakaa vartalo ole enään viimosen päälle.
        Mulla on 20 v. Vanha kaksiosainen kevyttoppis.


      • .Siilimuori
        €-- kirjoitti:

        Eeii millää pahalla.
        Huvitti tuo puku, ei mullakaa vartalo ole enään viimosen päälle.
        Mulla on 20 v. Vanha kaksiosainen kevyttoppis.

        En pahalla ottanutkaan : D. Aidosti ois huvittava näös sellanen hiihtopotkupuku :)

        Joo, mullakin on parikin kevyttoppista, mutta jo sen verta kulahtaneita et kotapukuna käyvät. Häytyypi kattella alennusmyyntejä. Satasia en siihen aioa satsata.


      • €--
        .Siilimuori kirjoitti:

        En pahalla ottanutkaan : D. Aidosti ois huvittava näös sellanen hiihtopotkupuku :)

        Joo, mullakin on parikin kevyttoppista, mutta jo sen verta kulahtaneita et kotapukuna käyvät. Häytyypi kattella alennusmyyntejä. Satasia en siihen aioa satsata.

        Nii jo viime talvena haikailin luistelu suksia, no talvi oli mitä oli nytkin kattelin, mutta tästäkään talvesta ei ole takeita joten hiihtelen entisillä murto hiihtimillä.


      • .Siilimuori
        €-- kirjoitti:

        Nii jo viime talvena haikailin luistelu suksia, no talvi oli mitä oli nytkin kattelin, mutta tästäkään talvesta ei ole takeita joten hiihtelen entisillä murto hiihtimillä.

        Juu ihmeelliseksi menneet talvetkin, liekö kohta enää lunta lainkaan? Ei silti et kauheasti haittaisi muutoin mut on niin pimeä kun ei ole lunta ja toisaalta eikös ilmastomuutos ole jollain lailla merkki luonnon tilan muutoksista?

        Noh, nyt häytynee taas luistella tuone töihin ,mullistamaan joidenkin päivää :).


      • lirittäjä
        .Siilimuori kirjoitti:

        Juu ihmeelliseksi menneet talvetkin, liekö kohta enää lunta lainkaan? Ei silti et kauheasti haittaisi muutoin mut on niin pimeä kun ei ole lunta ja toisaalta eikös ilmastomuutos ole jollain lailla merkki luonnon tilan muutoksista?

        Noh, nyt häytynee taas luistella tuone töihin ,mullistamaan joidenkin päivää :).

        Kannattaa kahtua semmonen hiihtohaalari jossa on luukku. Meinaan jos aikoopi pitkiä lenkkejä tekemään. Pääseepi sitten katajapuskan taa pissille.
        Itellä ol joskus menneisyyvessä sellane toppahualari. Ol hankala vaikkei ollu sillo vielä näitä pissiongelmia.


      • €ero
        lirittäjä kirjoitti:

        Kannattaa kahtua semmonen hiihtohaalari jossa on luukku. Meinaan jos aikoopi pitkiä lenkkejä tekemään. Pääseepi sitten katajapuskan taa pissille.
        Itellä ol joskus menneisyyvessä sellane toppahualari. Ol hankala vaikkei ollu sillo vielä näitä pissiongelmia.

        Laivastossa ollessani meillä oli eteen ja taakse aukenevat luukkuhousut etu tai takatarvetta varten.
        Olisi monessakin suhteessa käytännöliset, aatteleppa kun nuoripari hetken mielijohteessa tuumaisi tehdä temput ei muuta kuin luukut auki.


      • räppänä
        €ero kirjoitti:

        Laivastossa ollessani meillä oli eteen ja taakse aukenevat luukkuhousut etu tai takatarvetta varten.
        Olisi monessakin suhteessa käytännöliset, aatteleppa kun nuoripari hetken mielijohteessa tuumaisi tehdä temput ei muuta kuin luukut auki.

        Siitäkö se tulleepi se sana "luukuttaa"? Ain oon luullu, että se tuleepi moottiurheilusta, luukut auki. Ain oppii uutta.


      • .siilimuori
        lirittäjä kirjoitti:

        Kannattaa kahtua semmonen hiihtohaalari jossa on luukku. Meinaan jos aikoopi pitkiä lenkkejä tekemään. Pääseepi sitten katajapuskan taa pissille.
        Itellä ol joskus menneisyyvessä sellane toppahualari. Ol hankala vaikkei ollu sillo vielä näitä pissiongelmia.

        Nii, kun miäs tulee tiettyyn ikkään, häytyypi kauppareissutkin suunnitella wc-mahdollisuuksien mukaan. Kn vähän pääsät pitää käydä lirauttamassa. Eturauhanen nääs..................


      • räppänä
        .siilimuori kirjoitti:

        Nii, kun miäs tulee tiettyyn ikkään, häytyypi kauppareissutkin suunnitella wc-mahdollisuuksien mukaan. Kn vähän pääsät pitää käydä lirauttamassa. Eturauhanen nääs..................

        Kyl se naisimmeiselläkii on vähän sillee, että jos yhtäkkiä alkaa naurattaa ja rakko on täynnä voi lirit tulla tenaan. En mä ny meinannu että alkas naurattaa jos siilirouvan hiihtohaalarissa näkisin ;)


      • .Siilimuori
        räppänä kirjoitti:

        Kyl se naisimmeiselläkii on vähän sillee, että jos yhtäkkiä alkaa naurattaa ja rakko on täynnä voi lirit tulla tenaan. En mä ny meinannu että alkas naurattaa jos siilirouvan hiihtohaalarissa näkisin ;)

        No mää kait meinasin et naurattais, ihtee ainaski :). Ainaski sivuprofiili.

        Mut onhan sanontakin et naurettiin kuset housuisssa. Ja tuo eturauhanen ei ollut herja vaan tosiasia. Eturauhanen alkaa kenkkuilla miehille tietyssä iässä :).


      • räppänä
        .Siilimuori kirjoitti:

        No mää kait meinasin et naurattais, ihtee ainaski :). Ainaski sivuprofiili.

        Mut onhan sanontakin et naurettiin kuset housuisssa. Ja tuo eturauhanen ei ollut herja vaan tosiasia. Eturauhanen alkaa kenkkuilla miehille tietyssä iässä :).

        Nyt ku tuon sivuproffiilin toit esille niin pakkas naurattammaa :)
        Tuli mielikuva teletappi-siilirouvasta. Ihan vaa mielikuva.


      • .Siilimuori
        räppänä kirjoitti:

        Nyt ku tuon sivuproffiilin toit esille niin pakkas naurattammaa :)
        Tuli mielikuva teletappi-siilirouvasta. Ihan vaa mielikuva.

        Niin tai smurffiina :).


      • räppänä
        .Siilimuori kirjoitti:

        Niin tai smurffiina :).

        Suursmurffiina kyllä siis tämä kaunotar ;)


      • .siilimuori
        räppänä kirjoitti:

        Suursmurffiina kyllä siis tämä kaunotar ;)

        Hah:).


      • .Siilimuori
        .siilimuori kirjoitti:

        Hah:).

        Eiku lissään vielä et kyllä miun proffiilein muistuttaa erehyttävästä sitä madagaskar-elokuvan virtaheponeitiä. Iloinen mutta kiloinen.


      • räppänä
        .Siilimuori kirjoitti:

        Eiku lissään vielä et kyllä miun proffiilein muistuttaa erehyttävästä sitä madagaskar-elokuvan virtaheponeitiä. Iloinen mutta kiloinen.

        No mutta sittehä sinä käyt luomulatukoneesta :)


      • .Siilimuori
        räppänä kirjoitti:

        No mutta sittehä sinä käyt luomulatukoneesta :)

        Nooooh, parempi sekin kuin puimuri :).


      • räppäri
        .Siilimuori kirjoitti:

        Nooooh, parempi sekin kuin puimuri :).

        Ei puimuria lumille, ei sillä saa edes puuterilunta. Eikös ne ole lumitykkejä? Paksu-Bertta on eräs tykki, vaan taitaa olla liiankii tukeva.


      • .Siilimuori
        räppäri kirjoitti:

        Ei puimuria lumille, ei sillä saa edes puuterilunta. Eikös ne ole lumitykkejä? Paksu-Bertta on eräs tykki, vaan taitaa olla liiankii tukeva.

        Ahaa, en tiedä paksubertasta.Siis latukone, häytyypi muistaa kun uraan sukilla latua :).


      • räppänä
        .Siilimuori kirjoitti:

        Ahaa, en tiedä paksubertasta.Siis latukone, häytyypi muistaa kun uraan sukilla latua :).

        Niin, kyllä sää olet hyödyllinen ja luomu!


      • €--
        .Siilimuori kirjoitti:

        Ahaa, en tiedä paksubertasta.Siis latukone, häytyypi muistaa kun uraan sukilla latua :).

        Muista huutaa mäenpäällä että pois alta täältä tullaan, osaavat paeta etteivät jää sun jalkoihin.


      • .Siilimuori
        räppänä kirjoitti:

        Niin, kyllä sää olet hyödyllinen ja luomu!

        Oon oon, ehottomasti hyödyllinen mutten ehkä lumilla :).


      • .Siilimuori
        €-- kirjoitti:

        Muista huutaa mäenpäällä että pois alta täältä tullaan, osaavat paeta etteivät jää sun jalkoihin.

        No ei niis jaloissa mitään vaaraa, se on se muu massa mikä on vaaraks, varsinkin jos jää alimmaiseksi :).


      • räppänä
        .Siilimuori kirjoitti:

        No ei niis jaloissa mitään vaaraa, se on se muu massa mikä on vaaraks, varsinkin jos jää alimmaiseksi :).

        Ai sää harrastatkii massahiihtoo ja kun mä olen luullut että se on maastohiihtoo.


      • €--
        .Siilimuori kirjoitti:

        No ei niis jaloissa mitään vaaraa, se on se muu massa mikä on vaaraks, varsinkin jos jää alimmaiseksi :).

        Siilirouvva
        Muista laittaa sukset oikeinpäin jalkaas kun lähdet aamulla liikkeelle.


      • .Siilimuori
        €-- kirjoitti:

        Siilirouvva
        Muista laittaa sukset oikeinpäin jalkaas kun lähdet aamulla liikkeelle.

        Joo, ei passaa nousta ylös väärällä suksella :).


      • .siilimuori
        räppänä kirjoitti:

        Ai sää harrastatkii massahiihtoo ja kun mä olen luullut että se on maastohiihtoo.

        Juu, aina oppii uutta kun saa elää :)


      • €--
        .Siilimuori kirjoitti:

        Joo, ei passaa nousta ylös väärällä suksella :).

        Miten onnistuu miehes kanssa sukset jalassa nukkuminen jös menee sukset ristiin


      • .Siilimuori
        €-- kirjoitti:

        Miten onnistuu miehes kanssa sukset jalassa nukkuminen jös menee sukset ristiin

        Meillä on omat sängyt, saa saksata suksineen miten tahtoo :). Oma vika jos suksi ei luista.


      • räppänä
        .Siilimuori kirjoitti:

        Meillä on omat sängyt, saa saksata suksineen miten tahtoo :). Oma vika jos suksi ei luista.

        Ja mä oon syyttänyt sukua ettei suksi luista. Omaksi syyks sen jos ristiin menevät. Toisaalta äitee opetti että pitää pitää kintut ristissä. En tullut kysyneeksi silloin, että pidänkö ristissä jos sukset on jalassa.


      • .Siilimuori
        räppänä kirjoitti:

        Ja mä oon syyttänyt sukua ettei suksi luista. Omaksi syyks sen jos ristiin menevät. Toisaalta äitee opetti että pitää pitää kintut ristissä. En tullut kysyneeksi silloin, että pidänkö ristissä jos sukset on jalassa.

        Meijän äitee on ollu niin häveliäs ettei ole opettanu lapsiaan hiihtämään :).Ihan on itse pitäny oopetella tekniikka ja voitelu :). Yrityksen ja erehyksen kautta.


      • €--
        .Siilimuori kirjoitti:

        Meijän äitee on ollu niin häveliäs ettei ole opettanu lapsiaan hiihtämään :).Ihan on itse pitäny oopetella tekniikka ja voitelu :). Yrityksen ja erehyksen kautta.

        Sulla kun on älykänny , oisin kysyny kun mulla on tabletissa 3g niin viestit liikkuu viiveellä, pöytiksessä kulkee realiajassa.
        Kuinka sulla kännyssä viestit kulkee, mahtaisko 4g toimia nopeammin kun meilläkin on siirrytty 4g taajuiksille.


      • .Siilimuori
        €-- kirjoitti:

        Sulla kun on älykänny , oisin kysyny kun mulla on tabletissa 3g niin viestit liikkuu viiveellä, pöytiksessä kulkee realiajassa.
        Kuinka sulla kännyssä viestit kulkee, mahtaisko 4g toimia nopeammin kun meilläkin on siirrytty 4g taajuiksille.

        Puhukkonää mulle?
        Jos niin minä en noista g3 ja g4 ymmärrä mittää. Mutta kännyssä kyllä viestit kulkee ihan reaaliajassa.


      • €--
        .Siilimuori kirjoitti:

        Puhukkonää mulle?
        Jos niin minä en noista g3 ja g4 ymmärrä mittää. Mutta kännyssä kyllä viestit kulkee ihan reaaliajassa.

        ai olitkin paekalla.
        Et tiedä no kun ostin tablettini nii silloin ei Mikkelissä ollu 4 g vekkoa, ainoastaan 3g, 4g saadaan nopeampi verkkoyhteys.

        Sitä vaan, 3g jotenkin takkuaa kun pöytäkoneeni 4g on viesti hetkessä siirtyny.
        Niin ei kummempaa, miten on muuten menny


      • .siilimuori
        €-- kirjoitti:

        ai olitkin paekalla.
        Et tiedä no kun ostin tablettini nii silloin ei Mikkelissä ollu 4 g vekkoa, ainoastaan 3g, 4g saadaan nopeampi verkkoyhteys.

        Sitä vaan, 3g jotenkin takkuaa kun pöytäkoneeni 4g on viesti hetkessä siirtyny.
        Niin ei kummempaa, miten on muuten menny

        Aijaa, minen ees tiedä mikä tuos gee tuos mun puhelimes on. Mut toimii Se ihan ajallansa :).

        Mää olin vähä kippeenä mut onneks meni ohi. Huomenna vielä työpäivä ja sitten saa olla pari viikkoa poissa työmaalta.


      • €--
        .siilimuori kirjoitti:

        Aijaa, minen ees tiedä mikä tuos gee tuos mun puhelimes on. Mut toimii Se ihan ajallansa :).

        Mää olin vähä kippeenä mut onneks meni ohi. Huomenna vielä työpäivä ja sitten saa olla pari viikkoa poissa työmaalta.

        Vai kipeenä, huomasin vaisuutes normaalisti oot kärppänä, hyvä jos mennee ohi.
        Musta on tullu taas yö kukkuja, muut makoo mää valvon vaan.


      • .siilimuori
        €-- kirjoitti:

        Vai kipeenä, huomasin vaisuutes normaalisti oot kärppänä, hyvä jos mennee ohi.
        Musta on tullu taas yö kukkuja, muut makoo mää valvon vaan.

        Kärppänä vai räpänä :)? Lukupuolella paremminki ja oikeestaan ei ollu oikein mittää kommentoitavaakaan. Ei sitä aina ole.

        Mun piäs mennä nukkumaan et huomenna jaksais vielä kukkua, päivän. Mulle ei yövalvominen sovi ollenkaa, on niin luin ois krapulassa valvotun yön jälkeen. Eikös nyt ollukki muutamana yönä täysi kuu, sehän Se valvottaapi. Mut nyt hyvejä öitä.


      • t. €--))
        .siilimuori kirjoitti:

        Kärppänä vai räpänä :)? Lukupuolella paremminki ja oikeestaan ei ollu oikein mittää kommentoitavaakaan. Ei sitä aina ole.

        Mun piäs mennä nukkumaan et huomenna jaksais vielä kukkua, päivän. Mulle ei yövalvominen sovi ollenkaa, on niin luin ois krapulassa valvotun yön jälkeen. Eikös nyt ollukki muutamana yönä täysi kuu, sehän Se valvottaapi. Mut nyt hyvejä öitä.

        Joo paisto kuin huurun takkaa 25 asteen pakkasessa, mee peiton alle tuutirullaa nukkumatin viereen saat unihiekkaa silimilles


      • .Siilimuori
        t. €--)) kirjoitti:

        Joo paisto kuin huurun takkaa 25 asteen pakkasessa, mee peiton alle tuutirullaa nukkumatin viereen saat unihiekkaa silimilles

        Liian vähä oli unihiekkaa kun puoli nelijän jäläkeen jo vaikutus lakkas, höh. Iltavuoron jälkeen yö jotenkin rauhaton, ei saa nukuttua kun kiire jääpi päälle. No oneks saapi tännään tehä yheksän tunnin päivän ja eilen yheksän ja puolen. Sillähän ne tauvit taittuu :).

        Mikäs se sinua valvottaapi?Jos ei kuutakaan nyt tarvinnut ulvoa?


      • €--
        .Siilimuori kirjoitti:

        Liian vähä oli unihiekkaa kun puoli nelijän jäläkeen jo vaikutus lakkas, höh. Iltavuoron jälkeen yö jotenkin rauhaton, ei saa nukuttua kun kiire jääpi päälle. No oneks saapi tännään tehä yheksän tunnin päivän ja eilen yheksän ja puolen. Sillähän ne tauvit taittuu :).

        Mikäs se sinua valvottaapi?Jos ei kuutakaan nyt tarvinnut ulvoa?

        Kumma ,, olisi madollisuus nukkua vaikka kuin, 4 tunnin jälkeen hereillä ja kahvit juotu. Täytynee hypätä kenkiin ja lähteä ruuan ostoon,
        päivät on toistensa kaltaisia kyllä se siitä.


      • .Siilimuori
        €-- kirjoitti:

        Kumma ,, olisi madollisuus nukkua vaikka kuin, 4 tunnin jälkeen hereillä ja kahvit juotu. Täytynee hypätä kenkiin ja lähteä ruuan ostoon,
        päivät on toistensa kaltaisia kyllä se siitä.

        Nii. Pääsee evvään ostoon ku ensimmäiset kaupat avvavat ovensa jo seittemältä. Toisaalta päivien ennustettavuus on positiivinenkin asia. Ei kai ois kiva jos aamulla sais aina ihmetellä et mitähän se tämäki päivä etteen antaa, noin niin kuin suuremmassa mittakaavassa.


      • €--
        .Siilimuori kirjoitti:

        Nii. Pääsee evvään ostoon ku ensimmäiset kaupat avvavat ovensa jo seittemältä. Toisaalta päivien ennustettavuus on positiivinenkin asia. Ei kai ois kiva jos aamulla sais aina ihmetellä et mitähän se tämäki päivä etteen antaa, noin niin kuin suuremmassa mittakaavassa.

        Kauppaan on mukava köpötellä kun ei ole kantamuksia, 1, 5 km suuntaansa, sitten satut innostua ostelee enempi tavaraa kuin mainasit ni tuntuu se puolitoista kilometriä tosi pitkältä, käypi niinkin että tulet taksilla kotia, siinä meni aleostojen hyöty ahdeudella on tunnetusti kakkanen loppu, näin meillä entäs teillä.


      • .Siilimuori
        €-- kirjoitti:

        Kauppaan on mukava köpötellä kun ei ole kantamuksia, 1, 5 km suuntaansa, sitten satut innostua ostelee enempi tavaraa kuin mainasit ni tuntuu se puolitoista kilometriä tosi pitkältä, käypi niinkin että tulet taksilla kotia, siinä meni aleostojen hyöty ahdeudella on tunnetusti kakkanen loppu, näin meillä entäs teillä.

        Minä käyn ruokakaupassa ylleesä kerran viikossa ja pyrin sillon ostamaan kaiken tarpeellisen ja sillon tietehi autolla käyn. Sitte pitkin viikkoa jos tarttee jottain tuoretavaraa ni voinpa vaikka kipaista tuon 300m kävellen, jo vain jaksaa jonku klementiinipussin tai maitopurkin kantaa.Enpä mistaettä kaupasta oisn taksilla ajanu.

        Minoon huomannu et mullon verkkokauppaostokset lissääntyny. Sillon haen vain tilaamani tavaran joko postista tai pakettiautomaatista. Tosin en pottuja vaan esim vaatetta.


      • €--
        .Siilimuori kirjoitti:

        Minä käyn ruokakaupassa ylleesä kerran viikossa ja pyrin sillon ostamaan kaiken tarpeellisen ja sillon tietehi autolla käyn. Sitte pitkin viikkoa jos tarttee jottain tuoretavaraa ni voinpa vaikka kipaista tuon 300m kävellen, jo vain jaksaa jonku klementiinipussin tai maitopurkin kantaa.Enpä mistaettä kaupasta oisn taksilla ajanu.

        Minoon huomannu et mullon verkkokauppaostokset lissääntyny. Sillon haen vain tilaamani tavaran joko postista tai pakettiautomaatista. Tosin en pottuja vaan esim vaatetta.

        Joo en minäkään käy ko kerran viikossa sen takia että en pysty hillitsemään osto vimmaani, joskus on tarkotus ostaa ihan pientä, käypi niin on kori täynnä mutta varsinainen ostos jäikin ostamatta..
        Autoa en liikuta talvella, tosin se on systerin tallissa monen kilometrin päässä, saapi olla, välillä aattelen turhaako pidän kun ajot on niin pieniä ja hupiajot ei kiinnosta tässä iässä.


      • .Siilimuori
        €-- kirjoitti:

        Joo en minäkään käy ko kerran viikossa sen takia että en pysty hillitsemään osto vimmaani, joskus on tarkotus ostaa ihan pientä, käypi niin on kori täynnä mutta varsinainen ostos jäikin ostamatta..
        Autoa en liikuta talvella, tosin se on systerin tallissa monen kilometrin päässä, saapi olla, välillä aattelen turhaako pidän kun ajot on niin pieniä ja hupiajot ei kiinnosta tässä iässä.

        Mulla kait se kukkaronnpohja hillihtee ostovimmaa :). Katos kun pohja näkkyy ni ei muuta ku hikeä saa pyyhkiä lompakolla :).

        Mullon tuomonen pikkunen vähäsyöppö tuo joka on mlla käytössä, siis autosta nyt tietenni puhun. Välliin jo meinasin et luovunko mutta kun työmatkaa on enempi ku kivenheiton verran ja illalla on tympiä talavipakkasella kävellä tai pyöräillä töistä, oon vielä pitäny. Ja sitte toisaalta maakuntamatkailu käypi turhan hankalaksi etenki tulevaiuuessa jos e ole menopeliä, saapi kulkea oman aikataulun mukkaan toisin kuin julukisilla kulukuneuvoilla.

        Minustakkait hupiajelu on mukavaa :). Tosin on se vähän nyt iän myötä vähentyny. Ei ihan kehtaa enää rallia kylillä pyöriä :)).


      • räppänä
        €-- kirjoitti:

        Joo en minäkään käy ko kerran viikossa sen takia että en pysty hillitsemään osto vimmaani, joskus on tarkotus ostaa ihan pientä, käypi niin on kori täynnä mutta varsinainen ostos jäikin ostamatta..
        Autoa en liikuta talvella, tosin se on systerin tallissa monen kilometrin päässä, saapi olla, välillä aattelen turhaako pidän kun ajot on niin pieniä ja hupiajot ei kiinnosta tässä iässä.

        Osta €ero Semmonen pyörillä kulkeva ostoskassi. Niitä on nykyisin tosi hyvännäköisiä, ei mummomaisia. Reppu pyörillä. Selkään tai perässä vedettävä.


      • .Siilimuori
        räppänä kirjoitti:

        Osta €ero Semmonen pyörillä kulkeva ostoskassi. Niitä on nykyisin tosi hyvännäköisiä, ei mummomaisia. Reppu pyörillä. Selkään tai perässä vedettävä.

        Kauppoihinkin on ostoskorien vaihtoehdoksi nykyin tullut näitä pyörällisiä perässä vedettäviä. Sopii enemmän ostoksia :).


      • €ero
        .Siilimuori kirjoitti:

        Kauppoihinkin on ostoskorien vaihtoehdoksi nykyin tullut näitä pyörällisiä perässä vedettäviä. Sopii enemmän ostoksia :).

        Joo semmonen isoilla pyörillä, pien pyöräsillä ei tee mittään,tässä kerran kattelinkin.
        No käväsin jo kaupassa, rahhoo mäni kun kolome kassillista ja taksilla komiasti kotia. Onko teillä koskaan irronnu kattilan pohja, mulla irtos toissa päivänä jäi levylle kun nostin poies, nyt ostin uuvven kun alako käyä vähhiin astia meinoon.


      • räppänä
        €ero kirjoitti:

        Joo semmonen isoilla pyörillä, pien pyöräsillä ei tee mittään,tässä kerran kattelinkin.
        No käväsin jo kaupassa, rahhoo mäni kun kolome kassillista ja taksilla komiasti kotia. Onko teillä koskaan irronnu kattilan pohja, mulla irtos toissa päivänä jäi levylle kun nostin poies, nyt ostin uuvven kun alako käyä vähhiin astia meinoon.

        Toivottavasti siinä kattilassa ei ollut sulaa sokeria tai siirappia. Ne polttaa mun mielestä eniten jos iholle räiskähtää.


      • €ero
        räppänä kirjoitti:

        Toivottavasti siinä kattilassa ei ollut sulaa sokeria tai siirappia. Ne polttaa mun mielestä eniten jos iholle räiskähtää.

        Oli kumma juttu, nostin pesun jälkeen kylmälle levylle jokin ajan kuluttua nostin kattilaa nii pohja jäi levylle ei koko pohjaa vaan valmistus vaiheessa lisätty tuplapohja, en moista ole kuullu.


      • .Siilimuori
        €ero kirjoitti:

        Oli kumma juttu, nostin pesun jälkeen kylmälle levylle jokin ajan kuluttua nostin kattilaa nii pohja jäi levylle ei koko pohjaa vaan valmistus vaiheessa lisätty tuplapohja, en moista ole kuullu.

        No Se oli tieyehi joku vihkilahjaksi saatu häälahjaksttila. Neki ellää vain aikansa.


      • .siilimuori
        €ero kirjoitti:

        Joo semmonen isoilla pyörillä, pien pyöräsillä ei tee mittään,tässä kerran kattelinkin.
        No käväsin jo kaupassa, rahhoo mäni kun kolome kassillista ja taksilla komiasti kotia. Onko teillä koskaan irronnu kattilan pohja, mulla irtos toissa päivänä jäi levylle kun nostin poies, nyt ostin uuvven kun alako käyä vähhiin astia meinoon.

        Määpä kävin postista kipasemassa lakanapaketin, ilousrn väriset uuvet lakanat saapu petata sänkyihin. Kevät tullee selevästiki.


      • €--
        .siilimuori kirjoitti:

        Määpä kävin postista kipasemassa lakanapaketin, ilousrn väriset uuvet lakanat saapu petata sänkyihin. Kevät tullee selevästiki.

        Onse toista kui vanhoissa tärkkääntyneissä, pese ittes puhtaaksi kun määt karvasen miehes viereen.
        Se siitä, minäkin otin joulun alla uuvvet lakanat käyttöön puhtaan valakoset vaalean ruskeilla kauriilla kuvioitu, vuuen oli kaapissa kun en hennonu aikasemmin..


      • eppu2
        €ero kirjoitti:

        Oli kumma juttu, nostin pesun jälkeen kylmälle levylle jokin ajan kuluttua nostin kattilaa nii pohja jäi levylle ei koko pohjaa vaan valmistus vaiheessa lisätty tuplapohja, en moista ole kuullu.

        Minullakin on tuommoisia kattiloita, muttei tuollai ole kyllä käynyt.
        Onkohan siinä piilenyt joko valmistusvika.


      • .Siilimuori
        €-- kirjoitti:

        Onse toista kui vanhoissa tärkkääntyneissä, pese ittes puhtaaksi kun määt karvasen miehes viereen.
        Se siitä, minäkin otin joulun alla uuvvet lakanat käyttöön puhtaan valakoset vaalean ruskeilla kauriilla kuvioitu, vuuen oli kaapissa kun en hennonu aikasemmin..

        Kyllä se aina virkistää ku saa jottain uutta kottiin, pientäki.
        En kait minä ruukaa pestä maate mennessä ikkään :). Karvaisen miehen, ookkonää selvännäkijä ?

        Kauris horoskoopissa?


      • €--
        .Siilimuori kirjoitti:

        Kyllä se aina virkistää ku saa jottain uutta kottiin, pientäki.
        En kait minä ruukaa pestä maate mennessä ikkään :). Karvaisen miehen, ookkonää selvännäkijä ?

        Kauris horoskoopissa?

        Meikä on kala, minkä takia !
        Sinä valittelit tässä sairasoloa, peiakas mulla on ollu sen makunen olo joko minäkin, jos ei pahemmaksi liekkö sinusta tarttunu.
        Kattelen vähän teeveetä, huomenna uudet kujeet.
        onnea lakanoitten välissä, palaillaan


      • ent. siivoojaparka
        €-- kirjoitti:

        Meikä on kala, minkä takia !
        Sinä valittelit tässä sairasoloa, peiakas mulla on ollu sen makunen olo joko minäkin, jos ei pahemmaksi liekkö sinusta tarttunu.
        Kattelen vähän teeveetä, huomenna uudet kujeet.
        onnea lakanoitten välissä, palaillaan

        Sen olisin minäkin osannut sanoa, ettet ole kauris. Kerkesit ensin. Tunnen monta kaurista ja heillä kaikilla on tiettyjä samoja luonteenpiirteitä, joita en sinussa ole havainnut ainakaan kirjoitustesi perusteella.


      • .Siilimuori
        €-- kirjoitti:

        Meikä on kala, minkä takia !
        Sinä valittelit tässä sairasoloa, peiakas mulla on ollu sen makunen olo joko minäkin, jos ei pahemmaksi liekkö sinusta tarttunu.
        Kattelen vähän teeveetä, huomenna uudet kujeet.
        onnea lakanoitten välissä, palaillaan

        No aattelin kun kauris lakanoissa, siis Kauriille kauris, ei muuten.

        Joo, varmaan aivastin päin näyttöä ja sait viruksen. Influenssaa on liikkeellä nyt alkavasti ja kuulema ei rokote tehoa, on sen verta muuttunu kanta.

        Onni on saunan jälkeen puhdas yöpaita päälle ja puhtasiin lakanoihin ommaan sänkyyn. Ja kello ei soi viideltä parin viikkoon ainakaan.

        Mää meen kohtsilleen mukkumaan. Pallaillaan vaan.


      • .Siilimuori
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Sen olisin minäkin osannut sanoa, ettet ole kauris. Kerkesit ensin. Tunnen monta kaurista ja heillä kaikilla on tiettyjä samoja luonteenpiirteitä, joita en sinussa ole havainnut ainakaan kirjoitustesi perusteella.

        Minkälaisia luointeenpiirteita on kauriilla? Mikä sun mielestä minä olen horoskoopissa?


      • ent. siivoojaparka
        .Siilimuori kirjoitti:

        No aattelin kun kauris lakanoissa, siis Kauriille kauris, ei muuten.

        Joo, varmaan aivastin päin näyttöä ja sait viruksen. Influenssaa on liikkeellä nyt alkavasti ja kuulema ei rokote tehoa, on sen verta muuttunu kanta.

        Onni on saunan jälkeen puhdas yöpaita päälle ja puhtasiin lakanoihin ommaan sänkyyn. Ja kello ei soi viideltä parin viikkoon ainakaan.

        Mää meen kohtsilleen mukkumaan. Pallaillaan vaan.

        Kaikki kauriit, joita lähistölläni tunnen, ovat pomoainesta. Toinen piirre on, miten sen kauniisti sanoisin, ettei palstan kauriit loukkaantuisi, sanotaan taloudellisuus. Yksi luonteenpiirre on ambition, olisiko se suomeksi omanarvontunto, kunnianhimoisuus, eteenpäinpyrkivyys. Se nyt tavallaan liittyy siihen, että on pomoainesta.

        Minusta €-- on liian sellainen "pehmo" ollakseen kauris.

        Siilimuorista en uskalla varmaksi sanoa. Voisit ehkä ollakin, ellet sitten ole itsepäinen härkä niinkuin äitini oli.


      • €ero
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Kaikki kauriit, joita lähistölläni tunnen, ovat pomoainesta. Toinen piirre on, miten sen kauniisti sanoisin, ettei palstan kauriit loukkaantuisi, sanotaan taloudellisuus. Yksi luonteenpiirre on ambition, olisiko se suomeksi omanarvontunto, kunnianhimoisuus, eteenpäinpyrkivyys. Se nyt tavallaan liittyy siihen, että on pomoainesta.

        Minusta €-- on liian sellainen "pehmo" ollakseen kauris.

        Siilimuorista en uskalla varmaksi sanoa. Voisit ehkä ollakin, ellet sitten ole itsepäinen härkä niinkuin äitini oli.

        Ei tuo suutu, monta kertaa olen sille keljuillu, jos ennoo tarpeeksi pahasti sanonu,...täytyypi miettiä ei se voi olla suuttumatta kun lohkasen kunnolla.


      • .Siilimuori
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Kaikki kauriit, joita lähistölläni tunnen, ovat pomoainesta. Toinen piirre on, miten sen kauniisti sanoisin, ettei palstan kauriit loukkaantuisi, sanotaan taloudellisuus. Yksi luonteenpiirre on ambition, olisiko se suomeksi omanarvontunto, kunnianhimoisuus, eteenpäinpyrkivyys. Se nyt tavallaan liittyy siihen, että on pomoainesta.

        Minusta €-- on liian sellainen "pehmo" ollakseen kauris.

        Siilimuorista en uskalla varmaksi sanoa. Voisit ehkä ollakin, ellet sitten ole itsepäinen härkä niinkuin äitini oli.

        Minä tunen yhden kauriin ja tuo kuvaelmasi voisi olla totta ent. siivoojaparka.Ainakin kunninhimoisuus ja eteenpäinpyrkivyys.

        Ai tarkoitikos että minä voisin olla kauris? En ole ja mikään noista kauriille asettamistasi piirteistaä en koe omaavani. Jos olisin omannut, en olii tässä asemassa nyt. Tosin en sekään mikä oikeasti olen, ei osu omasta mielestäni :). Mikä sinä olet siivoojaparka horoskoopiltasi?


      • .Siilimuori
        €ero kirjoitti:

        Ei tuo suutu, monta kertaa olen sille keljuillu, jos ennoo tarpeeksi pahasti sanonu,...täytyypi miettiä ei se voi olla suuttumatta kun lohkasen kunnolla.

        Kuka suutu, palstan kaurisko? Et kai sinä ossaakkaa keljuilla :).


      • €--
        .Siilimuori kirjoitti:

        Minä tunen yhden kauriin ja tuo kuvaelmasi voisi olla totta ent. siivoojaparka.Ainakin kunninhimoisuus ja eteenpäinpyrkivyys.

        Ai tarkoitikos että minä voisin olla kauris? En ole ja mikään noista kauriille asettamistasi piirteistaä en koe omaavani. Jos olisin omannut, en olii tässä asemassa nyt. Tosin en sekään mikä oikeasti olen, ei osu omasta mielestäni :). Mikä sinä olet siivoojaparka horoskoopiltasi?

        Pystytkö edes kotonasi pitämään ukkoasi tossun alla ?

        Vasta heräsin, hohhoijaa tämä tapa talon hävittää, lunta on satanut lissee nyt on 35 cm ilma pilvinen kahvi oli hyvvää, mitähän tännäi en ole päättänyt.


      • €--

      • .Siilimuori
        €-- kirjoitti:

        Pystytkö edes kotonasi pitämään ukkoasi tossun alla ?

        Vasta heräsin, hohhoijaa tämä tapa talon hävittää, lunta on satanut lissee nyt on 35 cm ilma pilvinen kahvi oli hyvvää, mitähän tännäi en ole päättänyt.

        Minäkö? En tietenkää, ei ole siihen tarvetta. Kaksi aikuista itsellistä ihmistä jotka ottaa kuitenkin ainaki jossain määrin toisen huomioon tässä elämässä kun kerta yhteistä kotia asutaan.Mulle riittää semmonen. Rakastan rauhaa kaiken hektisen kodin ulkopuolisen vastapainoksi.

        Minä heräsin jo puoli kaheksan, kahvit on juotu ja aamupalat syöty. Kohtsilleen pitäisi alkaa soitella nuorimmaiselle, jokos ois heräny kun meillon tänään treffit.

        Just tuossa naapurin kanssa poristiin postinhakureisulla et kyllä tuo lumi saisi jo riittää. Nyt kun lopettais tuon satamisen ni hyvä ois. Pysyis eikä tulis lissää.


      • .Siilimuori

      • €--
        .Siilimuori kirjoitti:

        Minäkö? En tietenkää, ei ole siihen tarvetta. Kaksi aikuista itsellistä ihmistä jotka ottaa kuitenkin ainaki jossain määrin toisen huomioon tässä elämässä kun kerta yhteistä kotia asutaan.Mulle riittää semmonen. Rakastan rauhaa kaiken hektisen kodin ulkopuolisen vastapainoksi.

        Minä heräsin jo puoli kaheksan, kahvit on juotu ja aamupalat syöty. Kohtsilleen pitäisi alkaa soitella nuorimmaiselle, jokos ois heräny kun meillon tänään treffit.

        Just tuossa naapurin kanssa poristiin postinhakureisulla et kyllä tuo lumi saisi jo riittää. Nyt kun lopettais tuon satamisen ni hyvä ois. Pysyis eikä tulis lissää.

        Lunta tupaan !
        Lapsi äiti suhde, muista antaa elämän ohjeita ja turinoita.


      • ent. siivoojaparka
        .Siilimuori kirjoitti:

        Minäkö? En tietenkää, ei ole siihen tarvetta. Kaksi aikuista itsellistä ihmistä jotka ottaa kuitenkin ainaki jossain määrin toisen huomioon tässä elämässä kun kerta yhteistä kotia asutaan.Mulle riittää semmonen. Rakastan rauhaa kaiken hektisen kodin ulkopuolisen vastapainoksi.

        Minä heräsin jo puoli kaheksan, kahvit on juotu ja aamupalat syöty. Kohtsilleen pitäisi alkaa soitella nuorimmaiselle, jokos ois heräny kun meillon tänään treffit.

        Just tuossa naapurin kanssa poristiin postinhakureisulla et kyllä tuo lumi saisi jo riittää. Nyt kun lopettais tuon satamisen ni hyvä ois. Pysyis eikä tulis lissää.

        En minä, "silimuori" sillätavalla ole perehtynyt eri horoskooppimerkkeihin, enkä ole niin kiinnostunutkaan mistään ennusteluista.

        Kauriit vaan on kiinnittänyt huomioni sillä, kun niillä on niin samanlaisia piirteitä kaikilla tuntemillani ja niitä on osunut monta lähipiiriin.

        Yksi ominaisuus niillä on etukäteen kartoittaminen kaikessa tekemisissään, suunniteltu aikataulu jo seuraavallekin päivälle. Menisivät varmasti pois tolaltaan, jos tulisi vessahätä eri aikaan kuin suunnitelleet. Yksi piirre, että on oltava jatkuvasti monta palloa ilmassa samaan aikaan. Yksikään ei saa pudota, kaikkien pallojen pitää täsmätä tahtiin sekunnin murto-osalleen tai muuten on maailmankirjat sekaisin.

        Sellainen siksi kiinnittää helposti huomioni, koska itse olen ihan vastakohta. Inhoan kaikkia aikatauluja. En koskaan edes ajattele, milloin seuraava bussi menee. Kävelen vain pysäkille ja ajattelen, että tottapa niitä joskus tulee.


      • .Siilimuori
        €-- kirjoitti:

        Lunta tupaan !
        Lapsi äiti suhde, muista antaa elämän ohjeita ja turinoita.

        Nii, oon mie hänenki kohalla jo reilut parikymmentä vuotta ohjannu. Mut näinhän se on et nykylapset tietää oikeutensa, et äippää ei tartte ottaa niin todesta sen jälkeen kun täyttää 18 vee :). Kait se on luontoäiti tarkottanukki et lapset irtaantuu vanhemmista omilleen.

        Pää-asia kuitenki et aina tarvittaessa olen saatavilla ainaki kuulijaksi jos en muuksi. Ja että yhteys säilyy eikä katkea.Se on tavoite.


      • .Siilimuori
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        En minä, "silimuori" sillätavalla ole perehtynyt eri horoskooppimerkkeihin, enkä ole niin kiinnostunutkaan mistään ennusteluista.

        Kauriit vaan on kiinnittänyt huomioni sillä, kun niillä on niin samanlaisia piirteitä kaikilla tuntemillani ja niitä on osunut monta lähipiiriin.

        Yksi ominaisuus niillä on etukäteen kartoittaminen kaikessa tekemisissään, suunniteltu aikataulu jo seuraavallekin päivälle. Menisivät varmasti pois tolaltaan, jos tulisi vessahätä eri aikaan kuin suunnitelleet. Yksi piirre, että on oltava jatkuvasti monta palloa ilmassa samaan aikaan. Yksikään ei saa pudota, kaikkien pallojen pitää täsmätä tahtiin sekunnin murto-osalleen tai muuten on maailmankirjat sekaisin.

        Sellainen siksi kiinnittää helposti huomioni, koska itse olen ihan vastakohta. Inhoan kaikkia aikatauluja. En koskaan edes ajattele, milloin seuraava bussi menee. Kävelen vain pysäkille ja ajattelen, että tottapa niitä joskus tulee.

        Nii ent.siivoojaparka.. Oisko tuo pikkutarkkuutta? Jossain määrinhän ihmisellä kuuluukin olla sellainen ominaisuus että on tietyssä paikassa tiettyyn aikaan ainakin jos on sovittu. Mut jos itse saa vapaaherrana olla niin mikäs siinä, busseja tulee ja menee :).


      • räppänä
        .Siilimuori kirjoitti:

        Minä tunen yhden kauriin ja tuo kuvaelmasi voisi olla totta ent. siivoojaparka.Ainakin kunninhimoisuus ja eteenpäinpyrkivyys.

        Ai tarkoitikos että minä voisin olla kauris? En ole ja mikään noista kauriille asettamistasi piirteistaä en koe omaavani. Jos olisin omannut, en olii tässä asemassa nyt. Tosin en sekään mikä oikeasti olen, ei osu omasta mielestäni :). Mikä sinä olet siivoojaparka horoskoopiltasi?

        Eero on ihan kala. Sosiaalinen, "kuin kala vedessä". Minulla kaks kalaa likellä.


      • ent. siivoojaparka
        .Siilimuori kirjoitti:

        Nii ent.siivoojaparka.. Oisko tuo pikkutarkkuutta? Jossain määrinhän ihmisellä kuuluukin olla sellainen ominaisuus että on tietyssä paikassa tiettyyn aikaan ainakin jos on sovittu. Mut jos itse saa vapaaherrana olla niin mikäs siinä, busseja tulee ja menee :).

        Kauriilla se pikkutarkkuus ajasta kyseenollen menee yli normaalin tarkkuuden.


      • ent. siivoojaparka
        räppänä kirjoitti:

        Eero on ihan kala. Sosiaalinen, "kuin kala vedessä". Minulla kaks kalaa likellä.

        Minulla on kauris ja kala lähimpinä. Hyvin sosiaalisia kumpikin, mutta kala osaa ottaa elämän rennommin.


      • .Siilimuori
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Kauriilla se pikkutarkkuus ajasta kyseenollen menee yli normaalin tarkkuuden.

        Niin. Sellainen on tosi rasittavaa. Jos aikataulu ei pidä, siitä tehdään elämää suurempi ongelma :). Jäädään junnaamaan aiheeseen päiväkausiksi. Tunnen minäkin jonkun sellaisen tapauksen.


      • .Siilimuori
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Minulla on kauris ja kala lähimpinä. Hyvin sosiaalisia kumpikin, mutta kala osaa ottaa elämän rennommin.

        Minä en sillain ukso horoskooppeihin ja noissa horoskoopeissakin on vissin ne nousevat ja laksevat? merkit jotka sekoittavat kuvioita. Mnulla on lähellä yksi kalat, joka on sosialinen muytta näin lähellä näkyy sitten se toinenkin puoli, liekö se sitten jottain nousevaa merkkiä, en tiedä.


      • räppänä
        .Siilimuori kirjoitti:

        Minä en sillain ukso horoskooppeihin ja noissa horoskoopeissakin on vissin ne nousevat ja laksevat? merkit jotka sekoittavat kuvioita. Mnulla on lähellä yksi kalat, joka on sosialinen muytta näin lähellä näkyy sitten se toinenkin puoli, liekö se sitten jottain nousevaa merkkiä, en tiedä.

        Joo, onhan niitä nousevaa kuuta ja plutoa seihtemännessä huoneessa ja vaikka mitä. Mutta omalla kohallani uskon, että kun kesällä olen syntynyt ja ensimmäiset kuukaudet elänyt niin se kesä on mun juttu. Sitten syksy, kevät ja viimosena talvi.


      • €ero
        räppänä kirjoitti:

        Joo, onhan niitä nousevaa kuuta ja plutoa seihtemännessä huoneessa ja vaikka mitä. Mutta omalla kohallani uskon, että kun kesällä olen syntynyt ja ensimmäiset kuukaudet elänyt niin se kesä on mun juttu. Sitten syksy, kevät ja viimosena talvi.

        Nää horoskoopit, kerran yhessä tilaisuudessa jaettiin horoskooppeja sikinsokin teksti oli jokkaisessa sama, sitten kysyttiin tuntuiko sattuvan, lähes jokainen oli sitä mieltä et tää on minulle satuttuva.
        Ne on niin ylimalkaisesti tehty lukija saadaan uskomaan noin vain.


      • .Siilimuori
        €ero kirjoitti:

        Nää horoskoopit, kerran yhessä tilaisuudessa jaettiin horoskooppeja sikinsokin teksti oli jokkaisessa sama, sitten kysyttiin tuntuiko sattuvan, lähes jokainen oli sitä mieltä et tää on minulle satuttuva.
        Ne on niin ylimalkaisesti tehty lukija saadaan uskomaan noin vain.

        Nii ja naistenlehtien hororskoopithan kirjoittaa joku toimittaja.
        Nii että oliko €erokaan sitten kalat vai esittikö olevasa ja ootti et snotaanko et just oot ku Kalat :).


      • eppu2
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Kauriilla se pikkutarkkuus ajasta kyseenollen menee yli normaalin tarkkuuden.

        Veljeni on kauris ja toinen mieheni oli kauris. Ihan melkolailla erilaiset tyypit.


      • €--
        .Siilimuori kirjoitti:

        Nii ja naistenlehtien hororskoopithan kirjoittaa joku toimittaja.
        Nii että oliko €erokaan sitten kalat vai esittikö olevasa ja ootti et snotaanko et just oot ku Kalat :).

        Ahvenen näköinen, kala olen kesällä ollaan toisistamme kiinostuneita, takavuosina olin innokas pilkkijä, siinä reiällä kytättiin luonnetta kysyi kumpi antaa periksi, monta kertaa jäi munat pattaan


      • eppu2
        räppänä kirjoitti:

        Joo, onhan niitä nousevaa kuuta ja plutoa seihtemännessä huoneessa ja vaikka mitä. Mutta omalla kohallani uskon, että kun kesällä olen syntynyt ja ensimmäiset kuukaudet elänyt niin se kesä on mun juttu. Sitten syksy, kevät ja viimosena talvi.

        Minä on s. ihan heinäkuun lopussa ja aina tykännyt elokuusta eniten.
        Olen kanssa ajatellut, että siksi, kun se on ensimmäinen elinkuuni ollut.


      • .Siilimuori
        eppu2 kirjoitti:

        Minä on s. ihan heinäkuun lopussa ja aina tykännyt elokuusta eniten.
        Olen kanssa ajatellut, että siksi, kun se on ensimmäinen elinkuuni ollut.

        Oot sitten Eppu Leijona?


      • ne kaksi
        .Siilimuori kirjoitti:

        Oot sitten Eppu Leijona?

        Nytkö sen tiesit. Etkö muista kun leijona tappoi kauriin.


      • €--
        .Siilimuori kirjoitti:

        Oot sitten Eppu Leijona?

        Siilimuori

        Joko olet kokeillu uusia nanopohjaisia suksiasi kun ei tartte voitelua, meiän lähilatua ei ole vieläkään aukaistu vaikka lunta on kohta polveen asti.


      • eppu2
        .Siilimuori kirjoitti:

        Oot sitten Eppu Leijona?

        Joo siilimuori leijonas oon, leijonasta sanotaan, että tykkää olla keskipiste. Minuun se ei ole koskaan pätenyt, minussa on aika paljon erakkoa.
        Viihdyn pitkiäkin aikoja yksikseni.
        Olen aina ihmetellyt, kuinka jotkut ryntää monta tuntia ennen jonottaan jotain alennustavaraa, minua ei moiseen ryysikseen saisi maksustakaan.


      • eppu2
        eppu2 kirjoitti:

        Joo siilimuori leijonas oon, leijonasta sanotaan, että tykkää olla keskipiste. Minuun se ei ole koskaan pätenyt, minussa on aika paljon erakkoa.
        Viihdyn pitkiäkin aikoja yksikseni.
        Olen aina ihmetellyt, kuinka jotkut ryntää monta tuntia ennen jonottaan jotain alennustavaraa, minua ei moiseen ryysikseen saisi maksustakaan.

        Voi voi tuli yksi ässä liikaa.


      • nettikauppaa
        eppu2 kirjoitti:

        Joo siilimuori leijonas oon, leijonasta sanotaan, että tykkää olla keskipiste. Minuun se ei ole koskaan pätenyt, minussa on aika paljon erakkoa.
        Viihdyn pitkiäkin aikoja yksikseni.
        Olen aina ihmetellyt, kuinka jotkut ryntää monta tuntia ennen jonottaan jotain alennustavaraa, minua ei moiseen ryysikseen saisi maksustakaan.

        Kotiinkuljetus on keksitty.


      • €--
        eppu2 kirjoitti:

        Voi voi tuli yksi ässä liikaa.

        Ei haittoo, savon murteessa essiytyy tuplasti,esim. hyvvee päevee tai tai rouvva siilimuori.
        Pääasia että mennöö perille


      • tyhjät tynnörit
        nettikauppaa kirjoitti:

        Kotiinkuljetus on keksitty.

        Ja näköjään taas on ruettu.


      • mää täss kelaan
        €-- kirjoitti:

        Ei haittoo, savon murteessa essiytyy tuplasti,esim. hyvvee päevee tai tai rouvva siilimuori.
        Pääasia että mennöö perille

        €--
        Helsingin murteessakin esiintyy tuplasti. Niinkuin "täss". Se toinen s on niinkuin varana perässä.


      • €--
        tyhjät tynnörit kirjoitti:

        Ja näköjään taas on ruettu.

        Mikä tässä oloituksessa toimii, tehessä tuumasin mittään tekemättömäksi tän alon, heti alussa tuli vastalauseita no haitanneeko mitään, en tiiä.


      • .Siilimuori
        €-- kirjoitti:

        Siilimuori

        Joko olet kokeillu uusia nanopohjaisia suksiasi kun ei tartte voitelua, meiän lähilatua ei ole vieläkään aukaistu vaikka lunta on kohta polveen asti.

        En ole vielä päässyt kokeilemaan vaikka meidän lähilatu on perinteisellekin hiihdolle kuulema joa koneella avattu. Hiihtopuvun kuiteshi sain ostettua. Maksoi alle satasen alennuksessa , siis 99,90. Muka tarjouksessa oli ni kohta sama puku 79.90. Hitsi kakskymppiä maksoin liikaa.


      • .Siilimuori
        ne kaksi kirjoitti:

        Nytkö sen tiesit. Etkö muista kun leijona tappoi kauriin.

        Kelle nää puhut kun tässä on jo vaikea tietää et kuka sanoo kellehi.


      • .Siilimuori
        eppu2 kirjoitti:

        Joo siilimuori leijonas oon, leijonasta sanotaan, että tykkää olla keskipiste. Minuun se ei ole koskaan pätenyt, minussa on aika paljon erakkoa.
        Viihdyn pitkiäkin aikoja yksikseni.
        Olen aina ihmetellyt, kuinka jotkut ryntää monta tuntia ennen jonottaan jotain alennustavaraa, minua ei moiseen ryysikseen saisi maksustakaan.

        Nii, leijonan sanotaan kuulema tykkäävän kullaste, loistosta, vallasta, kimalluksesta ja muusta glitteristä sun bling blingistä.


      • .Siilimuori
        €-- kirjoitti:

        Mikä tässä oloituksessa toimii, tehessä tuumasin mittään tekemättömäksi tän alon, heti alussa tuli vastalauseita no haitanneeko mitään, en tiiä.

        Mukavat positiivisessa hengessä kirjoittavat ihmiset, näin näkisin


      • eppu2
        .Siilimuori kirjoitti:

        Nii, leijonan sanotaan kuulema tykkäävän kullaste, loistosta, vallasta, kimalluksesta ja muusta glitteristä sun bling blingistä.

        siilimuori

        Vallasta en ole koskaan välittänyt, muuta kun oman elämäni hallinnasta.
        Nuorempana tykkäsin hienoista vaatteista, kengistä, koruista sävy sävyyn. Nyt on nekin jo menettänyt merkityksensä.


      • kissa pusikossa
        eppu2 kirjoitti:

        siilimuori

        Vallasta en ole koskaan välittänyt, muuta kun oman elämäni hallinnasta.
        Nuorempana tykkäsin hienoista vaatteista, kengistä, koruista sävy sävyyn. Nyt on nekin jo menettänyt merkityksensä.

        Leijonakin on kissaeläin. Ovela hiipivä saalistaja.


      • .Siilimuori
        eppu2 kirjoitti:

        siilimuori

        Vallasta en ole koskaan välittänyt, muuta kun oman elämäni hallinnasta.
        Nuorempana tykkäsin hienoista vaatteista, kengistä, koruista sävy sävyyn. Nyt on nekin jo menettänyt merkityksensä.

        Niin, en minäkään, mutta Leijonasta sanotaan niin :). Minä en ole koskaan ollut mikään blingblingin ihailija, ylipäätään koruihminen. Itseasiassa ollet toisarvoisia asioita elämässä.


      • räppänä
        €-- kirjoitti:

        Mikä tässä oloituksessa toimii, tehessä tuumasin mittään tekemättömäksi tän alon, heti alussa tuli vastalauseita no haitanneeko mitään, en tiiä.

        Heitänpä tähän vähän vakavuutta.
        Miten on se karman laki ruoka-aioissa kohallasi?
        Oletko kasvissyöjä, kalamies-nainen, syökkö nää lihhaa?
        Kassautuuko karmataakkaa jos syön broilerii joka on tehotuotettu enempi ku että söisin villiyrttejä ja papuja?


      • €ero
        räppänä kirjoitti:

        Heitänpä tähän vähän vakavuutta.
        Miten on se karman laki ruoka-aioissa kohallasi?
        Oletko kasvissyöjä, kalamies-nainen, syökkö nää lihhaa?
        Kassautuuko karmataakkaa jos syön broilerii joka on tehotuotettu enempi ku että söisin villiyrttejä ja papuja?

        Jaa karma uskonnollisessa muodossa perustuu kurinalaisuuteen, niin sisäisesti kuin ulkoisesti, jospa terveeseen elämän tapaan niin tarkoittaisi myös ruuan suhteen.


      • SYDÄMEN PEILI
        .Siilimuori kirjoitti:

        Niin, en minäkään, mutta Leijonasta sanotaan niin :). Minä en ole koskaan ollut mikään blingblingin ihailija, ylipäätään koruihminen. Itseasiassa ollet toisarvoisia asioita elämässä.

        Kyllähän naisella tulee olla sopivasti korujakin :)

        Hyvä vitsi, näin huumorilla. Jokaisella naisella pitäisi olla neljä lempparielukkaa. 1.Minkki kaapissa, 2. Jaguaari tallissa, 3. Tiikeri sängyssä ja 4. Aasi joka maksaa kaiken :)

        Leijona olen ja kuu kauriissa. Ei pidä paikkaansa laisinkaan...


      • .siilimuori
        SYDÄMEN PEILI kirjoitti:

        Kyllähän naisella tulee olla sopivasti korujakin :)

        Hyvä vitsi, näin huumorilla. Jokaisella naisella pitäisi olla neljä lempparielukkaa. 1.Minkki kaapissa, 2. Jaguaari tallissa, 3. Tiikeri sängyssä ja 4. Aasi joka maksaa kaiken :)

        Leijona olen ja kuu kauriissa. Ei pidä paikkaansa laisinkaan...

        Juu, mulla on käyttömäärään lähen liikaakin, mutta määrän kerralla saapi itse valita.
        Aika veikeä luettelo :)


      • €ero
        .siilimuori kirjoitti:

        Juu, mulla on käyttömäärään lähen liikaakin, mutta määrän kerralla saapi itse valita.
        Aika veikeä luettelo :)

        Miehille naiset asettavat vaatimuksia ainakin kun seuraa seurapiireissä ei köyhiä miehiä noteerata.
        Toista oli mun nuoruuessa ei ollu kuin tuulenhuuhtoma takapuoli mutta ei haitannu kiinni oltiin toisissaan kui liimapaperi, se oli yhtä myllerrystä. Voi voi sitä nuoruus aikaa.


      • .Siilimuori
        €ero kirjoitti:

        Miehille naiset asettavat vaatimuksia ainakin kun seuraa seurapiireissä ei köyhiä miehiä noteerata.
        Toista oli mun nuoruuessa ei ollu kuin tuulenhuuhtoma takapuoli mutta ei haitannu kiinni oltiin toisissaan kui liimapaperi, se oli yhtä myllerrystä. Voi voi sitä nuoruus aikaa.

        €ero suihkuseurapiirit on eri asia kuin tämmöset tavalliset työläiset. Minen ainakkaa ole ikkää muuta vaatinut kuin suurinpirtein ihmismäistä käytöstä :).

        Mullakkait ei ole ikkän ollu muuta kuin tullenhuuhtoma peese, muta näläkää ei ole tarttenu nähä ja aina on ollu katto pään päällä. Mitätä sitä ihminen muuta tarttee.

        Luonto on tarkoittanut silleen et nuorna ollaan liimapaperit kun on tarkotus sitä sukua jatkaa. Enää ei tartte sitäkää ni liimapaperistaki on vissiin vähä liima haalennu :)).


      • .Siilimuori
        .Siilimuori kirjoitti:

        €ero suihkuseurapiirit on eri asia kuin tämmöset tavalliset työläiset. Minen ainakkaa ole ikkää muuta vaatinut kuin suurinpirtein ihmismäistä käytöstä :).

        Mullakkait ei ole ikkän ollu muuta kuin tullenhuuhtoma peese, muta näläkää ei ole tarttenu nähä ja aina on ollu katto pään päällä. Mitätä sitä ihminen muuta tarttee.

        Luonto on tarkoittanut silleen et nuorna ollaan liimapaperit kun on tarkotus sitä sukua jatkaa. Enää ei tartte sitäkää ni liimapaperistaki on vissiin vähä liima haalennu :)).

        Ainii. Tuikin tuossa mieleen kun kerran yksi mumma katteli pyykkikoneen lasiluukusta kun sirelää vaarin ja hänen kalsarit pyöri sulassa sovussa. Tuumasi jotta noin mekin vaarin kanssa eneen mutta nyt ei pyöri ennää ku kalsarit.


      • €--
        .Siilimuori kirjoitti:

        Ainii. Tuikin tuossa mieleen kun kerran yksi mumma katteli pyykkikoneen lasiluukusta kun sirelää vaarin ja hänen kalsarit pyöri sulassa sovussa. Tuumasi jotta noin mekin vaarin kanssa eneen mutta nyt ei pyöri ennää ku kalsarit.

        Mukavasti pyörivät, nii on tääkin päivä menny harakoille, pääsiskö tästä palstasta irti ilman vieroitus oireita jos alkais pitämään välipäiviä ja suuntais huomion toisaalle, tullee välillä syyllinen olo kun ei muuta ole kuin sisällä pyöriminen.
        Mitäs sinä onko vappaat päällä ?


      • räppänä
        €-- kirjoitti:

        Mukavasti pyörivät, nii on tääkin päivä menny harakoille, pääsiskö tästä palstasta irti ilman vieroitus oireita jos alkais pitämään välipäiviä ja suuntais huomion toisaalle, tullee välillä syyllinen olo kun ei muuta ole kuin sisällä pyöriminen.
        Mitäs sinä onko vappaat päällä ?

        Tuulen huuhtoma peese. Mistähän tuokii sanonta alunperin on.
        Minä katoin Kingi-ohjelmaa. Nauratti kun oli hyviä oivalluksia. Markur Selin e Dion ;)
        Ja en kehtaa kertookkaa :)


      • .siilimuori
        €-- kirjoitti:

        Mukavasti pyörivät, nii on tääkin päivä menny harakoille, pääsiskö tästä palstasta irti ilman vieroitus oireita jos alkais pitämään välipäiviä ja suuntais huomion toisaalle, tullee välillä syyllinen olo kun ei muuta ole kuin sisällä pyöriminen.
        Mitäs sinä onko vappaat päällä ?

        Nii, kylhän tää koukuttaa aika helposti. Varmaan jos ite alkaa tästä kärsiä et ei saa muuta tehtyä, kannattaa miettiä miten rajoittaa?

        Mulla taas nyt vapailla on aikaa olla täällä, ihan hyvällä omallatunnolla.
        Edessä pari viikkoa lomaa ja lomantapaista.


      • .Siilimuori
        räppänä kirjoitti:

        Tuulen huuhtoma peese. Mistähän tuokii sanonta alunperin on.
        Minä katoin Kingi-ohjelmaa. Nauratti kun oli hyviä oivalluksia. Markur Selin e Dion ;)
        Ja en kehtaa kertookkaa :)

        Minäki katoin ku tyvär viestitti ja muistutti. Hauskoja hahmoja :).


      • €ero
        räppänä kirjoitti:

        Tuulen huuhtoma peese. Mistähän tuokii sanonta alunperin on.
        Minä katoin Kingi-ohjelmaa. Nauratti kun oli hyviä oivalluksia. Markur Selin e Dion ;)
        Ja en kehtaa kertookkaa :)

        Mullakin telkkari auki lähes koko päivän, toisella silmällä nyt meinasin nelosen elokuvaa katella..


      • räppänä
        .Siilimuori kirjoitti:

        Minäki katoin ku tyvär viestitti ja muistutti. Hauskoja hahmoja :).

        Täytyy kyllä sanoo, että on nämä nuoret uskaliaita näyttelijöitä kun roolittavat vaikka mitä. Siitä Suomen lipun tallomisesta varmaan nousee kohu ja Iina Tove Hanssonin biisin sanoista ;))


      • .siilimuori
        €ero kirjoitti:

        Mullakin telkkari auki lähes koko päivän, toisella silmällä nyt meinasin nelosen elokuvaa katella..

        Minusta on välillä tosi kiva pitää tämmösiä telkkari jollotus nettipäiviä :). Kuitenki pyykkikone ja mankeli on laulanu tässä ohessa, ruokaaki tehty ja syöty. Kuntosalillaki piipahi. Mukavaa ajanvietettä kun sen pään ottaa.


      • .siilimuori
        räppänä kirjoitti:

        Täytyy kyllä sanoo, että on nämä nuoret uskaliaita näyttelijöitä kun roolittavat vaikka mitä. Siitä Suomen lipun tallomisesta varmaan nousee kohu ja Iina Tove Hanssonin biisin sanoista ;))

        Juups, Se lienee tarkoituskin :)


      • €--
        .siilimuori kirjoitti:

        Nii, kylhän tää koukuttaa aika helposti. Varmaan jos ite alkaa tästä kärsiä et ei saa muuta tehtyä, kannattaa miettiä miten rajoittaa?

        Mulla taas nyt vapailla on aikaa olla täällä, ihan hyvällä omallatunnolla.
        Edessä pari viikkoa lomaa ja lomantapaista.

        Jopas on piiitkä vappaa ole ilonen sen minkä kestää. Ei ollu hyvä filmi jota yrittin tiirailla eikä nukuta mutta ohjelmia tulee jos kolomeen asti tiirailee.


      • .siilimuori
        €-- kirjoitti:

        Jopas on piiitkä vappaa ole ilonen sen minkä kestää. Ei ollu hyvä filmi jota yrittin tiirailla eikä nukuta mutta ohjelmia tulee jos kolomeen asti tiirailee.

        Joo, kyllä tuohon kahteen viikkoon liittyy puolet iha ssiallistakin olemista ja ohjelmaa, mutta poikkeaa normista työnteosta kuitenkin. Mää aattelin tästä nukkumaan kohta silleen. Kolomeen asti meinaat kukkua.


      • räppänä
        .siilimuori kirjoitti:

        Joo, kyllä tuohon kahteen viikkoon liittyy puolet iha ssiallistakin olemista ja ohjelmaa, mutta poikkeaa normista työnteosta kuitenkin. Mää aattelin tästä nukkumaan kohta silleen. Kolomeen asti meinaat kukkua.

        Samma här. Kotityöt menee ohessa ja puolet silmistä katsoo telkkaria ja puolet on netissä. Huomenna toivottavasti tulee lunta niin olis kiva olla ulkona.


      • €--
        räppänä kirjoitti:

        Samma här. Kotityöt menee ohessa ja puolet silmistä katsoo telkkaria ja puolet on netissä. Huomenna toivottavasti tulee lunta niin olis kiva olla ulkona.

        Nii on menny unirytmi sekasin, jos laittas kellon soimaan vaikka 07.00 eikä nukkuis kymmeneen jos muuttuis rytmi, sitten painuisi aamupalan jälkeen ulos kameran kanssa, jos onnistuu.


      • .siilimuori
        €-- kirjoitti:

        Nii on menny unirytmi sekasin, jos laittas kellon soimaan vaikka 07.00 eikä nukkuis kymmeneen jos muuttuis rytmi, sitten painuisi aamupalan jälkeen ulos kameran kanssa, jos onnistuu.

        Tärkeintä lienee että saa riittävästi unta ja että vuorokausirytmi ei pyörähdä kokonaan niin että päivät nukkuu ja yöt kukkuu. Valokuvaaminen on kivaa, meille vaan luvattiin huomiselle taas kylmää. Mutta hyvää yötä, nukuit tai kukuit, myös muillekin :).


      • €--
        .siilimuori kirjoitti:

        Tärkeintä lienee että saa riittävästi unta ja että vuorokausirytmi ei pyörähdä kokonaan niin että päivät nukkuu ja yöt kukkuu. Valokuvaaminen on kivaa, meille vaan luvattiin huomiselle taas kylmää. Mutta hyvää yötä, nukuit tai kukuit, myös muillekin :).

        Huomenta
        Noniin on silmäsi kirkkaat vaan kipakampi on huuruinen pakkasaamu -15 ilikiä tuuli huhu taian olla sisällä olo tuntuu viisaammalta.


      • .Siilimuori
        €-- kirjoitti:

        Huomenta
        Noniin on silmäsi kirkkaat vaan kipakampi on huuruinen pakkasaamu -15 ilikiä tuuli huhu taian olla sisällä olo tuntuu viisaammalta.

        Huomenta. Juuri heräsin ja kyllä tää on luksusta kun saa nukkua/nukuttua 7-8 tuntia yössä. Voipi nyt sanoa et nuppi turrana pitkistä yöunista :). Noh, toinen kuppi kaffia menossa tässä aamu-uutisia lukiessa.

        Meilläki lähes 17 astetta pakkasta, eli ei hiitimiä tarvitse tänäänkään lähteä kokeilemaan. Mun pitäsi alkaa pakkailemaan kamoja kasaan, lähen viikoksi reissuun huomenissa. Vaihtelu virkistää.


      • €--
        .Siilimuori kirjoitti:

        Huomenta. Juuri heräsin ja kyllä tää on luksusta kun saa nukkua/nukuttua 7-8 tuntia yössä. Voipi nyt sanoa et nuppi turrana pitkistä yöunista :). Noh, toinen kuppi kaffia menossa tässä aamu-uutisia lukiessa.

        Meilläki lähes 17 astetta pakkasta, eli ei hiitimiä tarvitse tänäänkään lähteä kokeilemaan. Mun pitäsi alkaa pakkailemaan kamoja kasaan, lähen viikoksi reissuun huomenissa. Vaihtelu virkistää.

        Hyvähän sinun noo minne alahan kertoa, palmun alle tietysti peijakas kateeksi käy etukäteen, toissa päivänä kävi yksi tuttu kehumassa hää lähtee kanarian saarille maanantain eli huomenna mokoma, ihan tahallaan kiusotellessa.


      • .Siilimuori
        €-- kirjoitti:

        Hyvähän sinun noo minne alahan kertoa, palmun alle tietysti peijakas kateeksi käy etukäteen, toissa päivänä kävi yksi tuttu kehumassa hää lähtee kanarian saarille maanantain eli huomenna mokoma, ihan tahallaan kiusotellessa.

        Emminä ulukomaille lähe vaan kyllä ihan Suomen rajojen sisäpuolella ajattelin pysytellä. Aurinkomatkailu ei oikein ole ollu mun juttu, vaikka auringosta ja lämmöstä pidänkin. Oisinko aurinkorannoilla käyny ikinä noin kolmesti ja se oli nähty :). Jos nyt lähtisin menisin ehkä jonnehin kaupnkilomalle. Mutta luultavasti en lennä enää ikinä mihinkää vaan menen maata myöten jos menen.


      • €ero
        .Siilimuori kirjoitti:

        Emminä ulukomaille lähe vaan kyllä ihan Suomen rajojen sisäpuolella ajattelin pysytellä. Aurinkomatkailu ei oikein ole ollu mun juttu, vaikka auringosta ja lämmöstä pidänkin. Oisinko aurinkorannoilla käyny ikinä noin kolmesti ja se oli nähty :). Jos nyt lähtisin menisin ehkä jonnehin kaupnkilomalle. Mutta luultavasti en lennä enää ikinä mihinkää vaan menen maata myöten jos menen.

        No hyvä ei tarvii olla katteelinen, talvimatkailu joo mikäpä siinä, kun tullee maaliskuu ja sopivat ilmat nii mulle riittää mökkireissut kunnon hankikelit auringon paiste ja reppu selässä rauhallis hiihtämistä eikä oo kiire minnekkään kohan on voe kun tuli niin haikia olo.


      • .Siilimuori
        €ero kirjoitti:

        No hyvä ei tarvii olla katteelinen, talvimatkailu joo mikäpä siinä, kun tullee maaliskuu ja sopivat ilmat nii mulle riittää mökkireissut kunnon hankikelit auringon paiste ja reppu selässä rauhallis hiihtämistä eikä oo kiire minnekkään kohan on voe kun tuli niin haikia olo.

        Joo ihan voit rauhoittua, ei tarvitse kadehtia jos et sitte sitä et joka aamu voi mennä valmiiseen aamupalapöytään ja ruhtinaalliset ruokatarjoilut kaksi kertaa päivässä muutoinkin :). Häytyypi vain pitää mielessä että kaikkia ruokavaihtoehtoja ei tarvitse syödä vaan saa ihan järjellä valita aina kohtuullisesti. Ei se kuitenkaan ihan pelkkä matkailureissu ole vaan siihen sisältyy myös pakollisia aktiviteetteja, joihin tosin itse olen hakeutunut.Eli ihan mukavoo tiedossa.

        Umpihangessakos hiihtelet? Termari vaan mukkaan ja siihen kuumaa jumaa muut voikkuleivät. Kelepaa siellä istuskella ja tuumailla auringonpaisteessa.


      • soromnoo
        €-- kirjoitti:

        Mikä tässä oloituksessa toimii, tehessä tuumasin mittään tekemättömäksi tän alon, heti alussa tuli vastalauseita no haitanneeko mitään, en tiiä.

        Ei tässä aloituksessa mikään toimi. Kaikkee muuta packaahan te tässä jauhatte kuin aiheesta. Mutta sehän ei ole mitään uutta.


      • .Siilimuori
        soromnoo kirjoitti:

        Ei tässä aloituksessa mikään toimi. Kaikkee muuta packaahan te tässä jauhatte kuin aiheesta. Mutta sehän ei ole mitään uutta.

        Mikäs se sua jurppii? Ootkos noussu väärällä jalalla petistä vai mikä saa hapatuksia kirjoittamaan heti aamusta? Liity joukkoon vaan. Ei kai tämmönen palsta voi kovin rajoittunut olla. Jos haluaa, aihepastoja suomi24:lla näyttää olevan kiitetävästi. Aika hankalaa jos pitää palstavahtina olla ja koittaa pitää aikaihmisiä karsinassa oman maun mukkaan.

        Mitäs sun aamuus muuta kuuluu?


      • räppänä
        .Siilimuori kirjoitti:

        Mikäs se sua jurppii? Ootkos noussu väärällä jalalla petistä vai mikä saa hapatuksia kirjoittamaan heti aamusta? Liity joukkoon vaan. Ei kai tämmönen palsta voi kovin rajoittunut olla. Jos haluaa, aihepastoja suomi24:lla näyttää olevan kiitetävästi. Aika hankalaa jos pitää palstavahtina olla ja koittaa pitää aikaihmisiä karsinassa oman maun mukkaan.

        Mitäs sun aamuus muuta kuuluu?

        Minnee heräsin ja kas kun on kaunis valkoinen lumipeite kaikkialla. Lisää tulee. Minäpä annan aamupalan sulaa tässä koneen äärellä ja sitten puhtoiseen maastoon.
        Hyvällä tuulella hyvän tuulen ketjussa :)


      • €--
        .Siilimuori kirjoitti:

        Emminä ulukomaille lähe vaan kyllä ihan Suomen rajojen sisäpuolella ajattelin pysytellä. Aurinkomatkailu ei oikein ole ollu mun juttu, vaikka auringosta ja lämmöstä pidänkin. Oisinko aurinkorannoilla käyny ikinä noin kolmesti ja se oli nähty :). Jos nyt lähtisin menisin ehkä jonnehin kaupnkilomalle. Mutta luultavasti en lennä enää ikinä mihinkää vaan menen maata myöten jos menen.

        Kylpyläänkö, en ole koskaan niissä käyny mutta tyttären perhe tekevät viikonloppu pyrähdyksiä näihin.
        Kuka tykkää mikäs siinä, kotona mun mielestä on kotosempaa, huusollin pitäminen kunnossa ei tuota vaivaa, hoituvat ohimennen.


      • .Siilimuori
        räppänä kirjoitti:

        Minnee heräsin ja kas kun on kaunis valkoinen lumipeite kaikkialla. Lisää tulee. Minäpä annan aamupalan sulaa tässä koneen äärellä ja sitten puhtoiseen maastoon.
        Hyvällä tuulella hyvän tuulen ketjussa :)

        räppänä
        Sullon asenne kohillaan :).


      • .Siilimuori
        .Siilimuori kirjoitti:

        Emminä ulukomaille lähe vaan kyllä ihan Suomen rajojen sisäpuolella ajattelin pysytellä. Aurinkomatkailu ei oikein ole ollu mun juttu, vaikka auringosta ja lämmöstä pidänkin. Oisinko aurinkorannoilla käyny ikinä noin kolmesti ja se oli nähty :). Jos nyt lähtisin menisin ehkä jonnehin kaupnkilomalle. Mutta luultavasti en lennä enää ikinä mihinkää vaan menen maata myöten jos menen.

        €ero, ei kylypylään. Oon niissäi varsinkin kakaroiden kanssa käyny ja kiertäny aikoinaan kaikki puuhamaat sun muut muumilaaksot :).

        Mutta uikkarit pakkasin just matkalaukkuun, varmaan tulee saunottua ja uitua joka päivä.Sen verta voin sanoa et tämä ei ole lomaviikko, seuraava vasta on. Joutuu laittamaan ihtiään likoon joka päivä ja ohjelmaa on virallista ainakin 8-16.


      • räppänä
        .Siilimuori kirjoitti:

        räppänä
        Sullon asenne kohillaan :).

        Seura tekee kaltaisekseen, kiitos siitä :)


      • €ero
        räppänä kirjoitti:

        Seura tekee kaltaisekseen, kiitos siitä :)

        Räppänä
        Missä päin asut kun meinaat ulos, kävin tuossa pihalla kun tuuli on navakkaa -15 asteessa, mieli ulos olisi ei noin kylymään.


      • eppu2
        räppänä kirjoitti:

        Minnee heräsin ja kas kun on kaunis valkoinen lumipeite kaikkialla. Lisää tulee. Minäpä annan aamupalan sulaa tässä koneen äärellä ja sitten puhtoiseen maastoon.
        Hyvällä tuulella hyvän tuulen ketjussa :)

        siilim., eero, räppänä.

        Nukuimpa 9 t pari vessareissuä välillä. Tavallisesti 7t, vaan näin pimeän aikaan kyllä toisinaan pitkäksi menee.
        Pakkasta näyttää olevan 12 astetta, joten iltapäiväkävelylle pitää mennä.
        Se on niin, että tälläinen hyväntuulen juttu luo sitä hyvää karmaa ja känkkäränkkäys pahaa.
        Lunta näkyy olevan, se on ihan hyvä, on valoisempaa.


      • €--
        eppu2 kirjoitti:

        siilim., eero, räppänä.

        Nukuimpa 9 t pari vessareissuä välillä. Tavallisesti 7t, vaan näin pimeän aikaan kyllä toisinaan pitkäksi menee.
        Pakkasta näyttää olevan 12 astetta, joten iltapäiväkävelylle pitää mennä.
        Se on niin, että tälläinen hyväntuulen juttu luo sitä hyvää karmaa ja känkkäränkkäys pahaa.
        Lunta näkyy olevan, se on ihan hyvä, on valoisempaa.

        Hyvin nukuni minäkin sain unirytmin kohalleen ja uni oli makeaa.
        Niin tuonne ulos, roskia kävin viemässä huh puhalsi kylmä tuuli pakkasen kera, mutta kaupassa meinasin käyä 3 km edestakainen matka jäi juurekset ostamatta lihakeittoon.


      • .Siilimuori
        eppu2 kirjoitti:

        siilim., eero, räppänä.

        Nukuimpa 9 t pari vessareissuä välillä. Tavallisesti 7t, vaan näin pimeän aikaan kyllä toisinaan pitkäksi menee.
        Pakkasta näyttää olevan 12 astetta, joten iltapäiväkävelylle pitää mennä.
        Se on niin, että tälläinen hyväntuulen juttu luo sitä hyvää karmaa ja känkkäränkkäys pahaa.
        Lunta näkyy olevan, se on ihan hyvä, on valoisempaa.

        eppu2
        Minä käväsin tuolla maalikylillä pirssin tankkaamassa huomista varten. Olipa jäätävä tuuli. Miksei tuolla arkebis kun laittais kaksi toppapukua päällekkäin ja vinkkelit jalakaan. Tai ainaki pojan vanhat kuomat jotka olen hältä periny.

        Karmasta olet oikeessa, sitä niität mitä kylvät :).


      • €--
        .Siilimuori kirjoitti:

        eppu2
        Minä käväsin tuolla maalikylillä pirssin tankkaamassa huomista varten. Olipa jäätävä tuuli. Miksei tuolla arkebis kun laittais kaksi toppapukua päällekkäin ja vinkkelit jalakaan. Tai ainaki pojan vanhat kuomat jotka olen hältä periny.

        Karmasta olet oikeessa, sitä niität mitä kylvät :).

        Säästyin kauppa reissultan kun löytyi kummiskin pakkasesta juureksia.
        mulla on iän karttessa alkanut nenä vuotamaan, ei sisällä mut kun meet ulos heti vuotaa, mitä enemmän liikun sen pahempi, nenäpaperi on oltava kädessä jatkuvasti.


      • .Siilimuori
        €-- kirjoitti:

        Säästyin kauppa reissultan kun löytyi kummiskin pakkasesta juureksia.
        mulla on iän karttessa alkanut nenä vuotamaan, ei sisällä mut kun meet ulos heti vuotaa, mitä enemmän liikun sen pahempi, nenäpaperi on oltava kädessä jatkuvasti.

        Aika tavanomaista tuo nenän vuotaminen ulkona. Toisilla se alkaa vuotaa sisälle ulkoa tultua.

        Minä söin just wokkivihanneksia ja roileria. Nyt sitten pitäsi mennä ruokaperräisille kun kaiiki happi meni päästä mahhaan. Nästyyki on hyvä olla olemassa, minä aina muistan vasta sen ulkona kun nenä alkaa vuotaa. Ei oikein kehtais kinttaaseenkaa pyyhkästä.


      • €--
        .Siilimuori kirjoitti:

        Aika tavanomaista tuo nenän vuotaminen ulkona. Toisilla se alkaa vuotaa sisälle ulkoa tultua.

        Minä söin just wokkivihanneksia ja roileria. Nyt sitten pitäsi mennä ruokaperräisille kun kaiiki happi meni päästä mahhaan. Nästyyki on hyvä olla olemassa, minä aina muistan vasta sen ulkona kun nenä alkaa vuotaa. Ei oikein kehtais kinttaaseenkaa pyyhkästä.

        Inhottavan tavaomaista ! No vaikka räkänokka on minusta tullu mieskuvatus böö.


      • eppu2
        .Siilimuori kirjoitti:

        eppu2
        Minä käväsin tuolla maalikylillä pirssin tankkaamassa huomista varten. Olipa jäätävä tuuli. Miksei tuolla arkebis kun laittais kaksi toppapukua päällekkäin ja vinkkelit jalakaan. Tai ainaki pojan vanhat kuomat jotka olen hältä periny.

        Karmasta olet oikeessa, sitä niität mitä kylvät :).

        siilimuori ja muutkin


        Tulin juuri puolen tunnin lenkiltä reippaasti kävelin 14:sta pakkasta, vain 1 tuulenpuuska. Hyvin tarkeni.

        Tulipa vielä mieleeni, että ´´niin makaa, kuin petaa´´ ja ´´minkä taakseen jättää sen edestänsä löytää.´´
        Johan se Vennamokin sanoi aikoinaan ´´kyllä kansa tietää.´´
        Klo 16 näyttävät sen suurmielenosoituksen Pariisista, täytyypä katella.


      • eppu2
        €-- kirjoitti:

        Inhottavan tavaomaista ! No vaikka räkänokka on minusta tullu mieskuvatus böö.

        E
        Veljelläni on tuo sama riesa.
        Googlaapa ´´vasomotorinen nuha.´´


      • €ero
        eppu2 kirjoitti:

        E
        Veljelläni on tuo sama riesa.
        Googlaapa ´´vasomotorinen nuha.´´

        Kyllä tiedän syyn, vaiva oireili jo lapsena iänmyötä pahentunut.
        Kyllä tuolla ulkona pärjää jos pukeutuu nuorempana ei hätkähdetty, kerran mentiin pilkille 28 asteen pakkasella mutta auto hyytyi.


      • räppänä
        €ero kirjoitti:

        Räppänä
        Missä päin asut kun meinaat ulos, kävin tuossa pihalla kun tuuli on navakkaa -15 asteessa, mieli ulos olisi ei noin kylymään.

        Meren rannalla asun eteläisessä Suomessa, Eero.
        Nyt onTeinpähän pitkänlenkin, vaan oli liukasta kun uusi lumi oli jään päällä.
        Tuuli kyllä puhalsi mutta laitoin kaulaliinaa kasvojen suojaksi.
        Minnee oon silleen hyvässä yhteistyössä pakkasherran kanssa, et pistän toppapukua päälle ja menoks. Ehkä pien iltalenkki viel ku ruoka on lasehtinut.


      • räppänä
        eppu2 kirjoitti:

        siilim., eero, räppänä.

        Nukuimpa 9 t pari vessareissuä välillä. Tavallisesti 7t, vaan näin pimeän aikaan kyllä toisinaan pitkäksi menee.
        Pakkasta näyttää olevan 12 astetta, joten iltapäiväkävelylle pitää mennä.
        Se on niin, että tälläinen hyväntuulen juttu luo sitä hyvää karmaa ja känkkäränkkäys pahaa.
        Lunta näkyy olevan, se on ihan hyvä, on valoisempaa.

        Jo se vain niin on eppu2, hyvät unet hyvällä mielellä.
        Nyt ku on pakkasta en ole laittanut liikoja lämpöjä sisälle,
        Vällyjen alla viileessä nukkuu hyvin.


      • .Siilimuori
        €-- kirjoitti:

        Inhottavan tavaomaista ! No vaikka räkänokka on minusta tullu mieskuvatus böö.

        Nii, siinä taas huomaa nuo kansanviisauvet :). Vaikka kyllä minä inhottavampiaki asioita tiiän.


      • .Siilimuori
        €ero kirjoitti:

        Kyllä tiedän syyn, vaiva oireili jo lapsena iänmyötä pahentunut.
        Kyllä tuolla ulkona pärjää jos pukeutuu nuorempana ei hätkähdetty, kerran mentiin pilkille 28 asteen pakkasella mutta auto hyytyi.

        Minähi kerran kävelin kouluun 42 asteen pakkasessa toista kiometriä ja en hyytyny.
        Viime talavena ol pakkasta 28. auto hyyty risteykseen, minä en kun eräs ystävällinen mieshnekilö pysähty kohille ja tarjosi apua jotta saatiin atuo pois risteyksestä.


      • .Siilimuori
        eppu2 kirjoitti:

        siilimuori ja muutkin


        Tulin juuri puolen tunnin lenkiltä reippaasti kävelin 14:sta pakkasta, vain 1 tuulenpuuska. Hyvin tarkeni.

        Tulipa vielä mieleeni, että ´´niin makaa, kuin petaa´´ ja ´´minkä taakseen jättää sen edestänsä löytää.´´
        Johan se Vennamokin sanoi aikoinaan ´´kyllä kansa tietää.´´
        Klo 16 näyttävät sen suurmielenosoituksen Pariisista, täytyypä katella.

        No vi harmi. Minä nukuin sen mielenosoituksen ohi. Noh, varmaan uutisista sitä saapi katsella.


      • €--
        .Siilimuori kirjoitti:

        Nii, siinä taas huomaa nuo kansanviisauvet :). Vaikka kyllä minä inhottavampiaki asioita tiiän.

        Kuten kärpäset


      • .Siilimuori
        €-- kirjoitti:

        Kuten kärpäset

        No ei se kärpännkää ole inhottava sillon kun se ei tule iholle eikä kuistille sotkemaan :). Ja varsinkaan sammaan ruokapöytään sitä kakkakoipea en halua. Elinoikeuvet ne on kärpäsilläki.Kärpäsen ikioma elämä.


    • äreä karhumummu

      Vatsahaavaisia on kai aina oppikirjoissakin nimitetty jotenkin synkännäköisiksi
      - kivun kanssa eläminen kun on tosi raskasta. Ja vaikuttaahan se ihan koko olemukseen, stressihormonitaso korkeissa lukemissa.

      Onhan asioista paljon juteltu. Mun mielestä lapsille on tehty pahaakin pahempaa
      vääryyttä, jos niitä pistetään vieraesineitä nielemään, kivun ja tuskan lisäämistä,
      lisää myös hoitokustannuksia, kuormitusta perheille, myös yhteiskunnalle.
      Mitkä on milloinkin kiristämisen teemat ja mihin ne kohdistuvat?

      Rojauttaisivat välillä yhteiskunnan kehveleitä eikä aina viattomia pikkuisia!

    • kawe

      Immanuel Kant; Toimi aina niin, että siitä voisi tulla yleinen laki
      (kategorinen imperativi)
      ja
      Raamattu; tee toisille, kuten toivoisit itsellesi tehtävän

      Jotenkin noin on hyvä toimia, jos tekemisten oikeutus on hakusessa..........
      Tuomitsija voi tietysti pohtia, onko juuri hän sen ensimmäisen kiven heittäjä, esimerkiksi sosiaalisessa mediassa.

      • demeter1

        Voiskohan tuohon vielä lisätä:

        "Jos epäröit, älä tee mitään" (Georg Henrik von Wright)


    • kawe

      demeter
      Todella merkittävä tutkkija, tiedemies ja filosofi von Wright oli ja eli iäkkääksi.
      Eli, ei huonoa seuraa noille minun maininnoille.

      • älä ajattele

        Tee niin tai näin, jos et tee mitään siitä voi olla tuhoisa vaikutus, pistää miettimään ollako vai ei ?


      • demeter1
        älä ajattele kirjoitti:

        Tee niin tai näin, jos et tee mitään siitä voi olla tuhoisa vaikutus, pistää miettimään ollako vai ei ?

        Aivan, "älä ajattele". Minä tosin ymmärrän tuon kehotuksen niin, että kannattaa harkita, tutkailla asiaa pitempään ja katsoa, jospa aika sen hoitaisi, asia etenisi omalla painollaan. Niinkin käy joskus.

        Kawe tiesi von Wrightistä. Hänet äänestettiin aikanaan (80-luvulla) Suomen älymystön kärkihahmoksi, eikä minustakaan turhaan.. Hänen esseekirjansa
        "Ihminen kulttuurin murroksessa" (1996) on ajankohtainen tänäkin päivänä.


      • rikkaus ja rakkaus
        demeter1 kirjoitti:

        Aivan, "älä ajattele". Minä tosin ymmärrän tuon kehotuksen niin, että kannattaa harkita, tutkailla asiaa pitempään ja katsoa, jospa aika sen hoitaisi, asia etenisi omalla painollaan. Niinkin käy joskus.

        Kawe tiesi von Wrightistä. Hänet äänestettiin aikanaan (80-luvulla) Suomen älymystön kärkihahmoksi, eikä minustakaan turhaan.. Hänen esseekirjansa
        "Ihminen kulttuurin murroksessa" (1996) on ajankohtainen tänäkin päivänä.

        Yksilöllisesti toisilla menee luontevammin kun jotkut jotka saavat pyristellä pysyäkseen muitten mukana, jäävät silti.
        Kummallista, rahakin kertyy rahan luo muille ei tee pesää.


    • karmivaa

      Karman laki.
      Se on sillälailla, että sitä joutuu niin usein syntymään uudestaan kunnes on läksynsä oppinut. Karma täytyy puhdistaa pois, hankkia hyvää karmaa.

      • ent. siivoojaparka

        Mistä löytyy varmaa tukea tuollaiselle käsitykselle? Mistä tuo jälleensyntymisoppi on saanut varmaa pohjaa? Onko sitä?


      • €ero

        Joku uskoo elävänsä ei sattumien varassa, en ole uskossa mutta olisiko elämässä lainalaisuuksia, karma esiintyy itämaisissa uskomuksissa. Olemmeko tekojemme vanki, jossain määrin syy ja seuraamus.


      • karmivaa
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Mistä löytyy varmaa tukea tuollaiselle käsitykselle? Mistä tuo jälleensyntymisoppi on saanut varmaa pohjaa? Onko sitä?

        Tuossapa tuo Eero sanoikin. Hindu-buddhalaisuudesta oppi tulee. Iänikuinen.


      • ent. siivoojaparka
        karmivaa kirjoitti:

        Tuossapa tuo Eero sanoikin. Hindu-buddhalaisuudesta oppi tulee. Iänikuinen.

        Tiedän minä sen, että sieltä se tulee. Kysyinkin, mistä sille on saatu varmaa pohjaa niin paljon, että siihen vielä nykyisinkin päällepäin tervejärkiset ovat alkaneet uskomaan.


      • karmivaa
        €ero kirjoitti:

        Joku uskoo elävänsä ei sattumien varassa, en ole uskossa mutta olisiko elämässä lainalaisuuksia, karma esiintyy itämaisissa uskomuksissa. Olemmeko tekojemme vanki, jossain määrin syy ja seuraamus.

        Minä kyllä kallistun tuohon syy ja seuraamukseen Eero. Enkä myöskään ole uskossa, muttta olen kiinnostunut mm. parapsykologiasta. Enkä nyt tarkoita mitään Rauni-Leena Luukkosta enkä ufomies mikä hänen nimensä nyt olikaan.

        Joku tuolla ketjussa sanoikin, hyvä sananlasku: "sitä niität mitä kylvät".


      • ent. siivoojaparka
        karmivaa kirjoitti:

        Minä kyllä kallistun tuohon syy ja seuraamukseen Eero. Enkä myöskään ole uskossa, muttta olen kiinnostunut mm. parapsykologiasta. Enkä nyt tarkoita mitään Rauni-Leena Luukkosta enkä ufomies mikä hänen nimensä nyt olikaan.

        Joku tuolla ketjussa sanoikin, hyvä sananlasku: "sitä niität mitä kylvät".

        Siihen nyt ei sen kummempaa karmaa tai parapsykologiaa tarvitse sekoittaa; "sitä niität mitä kylvät". Samanlainen sanonta "niin sitä makaa kun petaa" tai "tyhmyydestä sakotetaan" ja ja ja...

        Tietysti joskus sattuu sellaistakin, mihin ei itse ole mitenkään syyllinen, mutta minkä joku toinen on petannut.


      • karmivaa
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Tiedän minä sen, että sieltä se tulee. Kysyinkin, mistä sille on saatu varmaa pohjaa niin paljon, että siihen vielä nykyisinkin päällepäin tervejärkiset ovat alkaneet uskomaan.

        Laitoinkin tuonne alhaalle, että on tutkittu juttu, jälleensyntyminen joka nyt sitten voi olla niinkin, että joudut syntymään niin usein kunnes olet valmis, oppinut ja vapautunut karman laista.

        Mutta enhän minä ole mikään sinulle vastausta antamaan.


      • karmivaa
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Siihen nyt ei sen kummempaa karmaa tai parapsykologiaa tarvitse sekoittaa; "sitä niität mitä kylvät". Samanlainen sanonta "niin sitä makaa kun petaa" tai "tyhmyydestä sakotetaan" ja ja ja...

        Tietysti joskus sattuu sellaistakin, mihin ei itse ole mitenkään syyllinen, mutta minkä joku toinen on petannut.

        Se on kuules miten ymmärrät sen miten kylvät sitä niitä. Eli jos kylvät sitä pahaa karmaa joudut sen myös niittämään. Syntymään uudelleen ja uudelleen.
        Jos kylvät sitä hyvää karmaa niin puhdistut.


      • ent. siivoojaparka
        karmivaa kirjoitti:

        Se on kuules miten ymmärrät sen miten kylvät sitä niitä. Eli jos kylvät sitä pahaa karmaa joudut sen myös niittämään. Syntymään uudelleen ja uudelleen.
        Jos kylvät sitä hyvää karmaa niin puhdistut.

        Lakatkaa hupsimasta jo. On meissä monenlaista menijää. Kerran joku höyrypää tuli hotelliin silmät pyöreinä ja kertoi hotellin katolla olevan paljon sieluja, jotka eivät ole päässeet rajan yli. Hotellin vastaanottotiskin tyttö lupasi häntä rauhoittaakseen järjestää ne onnettomat sielut perille sitä mukaa, jos tulevat sisälle hotelliin.


      • .Siilimuori
        karmivaa kirjoitti:

        Se on kuules miten ymmärrät sen miten kylvät sitä niitä. Eli jos kylvät sitä pahaa karmaa joudut sen myös niittämään. Syntymään uudelleen ja uudelleen.
        Jos kylvät sitä hyvää karmaa niin puhdistut.

        No mitäs sen puhdistumisen jälkeen tapahtuu?


      • ent. siivoojaparka
        .Siilimuori kirjoitti:

        No mitäs sen puhdistumisen jälkeen tapahtuu?

        Sitten valaistuu ja pääsee nirvanaan. Minä yhden facetestin mukaan olen jo valmis nirvanaan. Uskokaa tai älkää. Ja silti vasta ensimmäistä kertaa tämän upouuden sieluni kanssa täällä keikun.


      • .siilimuori
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Sitten valaistuu ja pääsee nirvanaan. Minä yhden facetestin mukaan olen jo valmis nirvanaan. Uskokaa tai älkää. Ja silti vasta ensimmäistä kertaa tämän upouuden sieluni kanssa täällä keikun.

        No gacetestihän ei voi olla väärässä.


      • .siilimuori
        .siilimuori kirjoitti:

        No gacetestihän ei voi olla väärässä.

        Siis face-


      • ent. siivoojaparka
        .siilimuori kirjoitti:

        Siis face-

        No mihin voi luottaa, jos ei niihin. Jonkun testin mukaan minulla on pittbullin luonne. Koira, jonka kierrän kaukaa silloin kun kohdalle sattuu.


      • .Siilimuori
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        No mihin voi luottaa, jos ei niihin. Jonkun testin mukaan minulla on pittbullin luonne. Koira, jonka kierrän kaukaa silloin kun kohdalle sattuu.

        Nii, mietihän sitä.mihin voi luottaa. Facen "testit" ainakin minä pidän hupina :). Niiden testien mukaan minäkin olen aina fisku ja viisas ja filmaattinen, maitasyleilevän ihmisrakas, antelias ja pyyteettömän empaattinen, todellisuus kuitenkin lienee karumpi.


      • ..........
        karmivaa kirjoitti:

        Minä kyllä kallistun tuohon syy ja seuraamukseen Eero. Enkä myöskään ole uskossa, muttta olen kiinnostunut mm. parapsykologiasta. Enkä nyt tarkoita mitään Rauni-Leena Luukkosta enkä ufomies mikä hänen nimensä nyt olikaan.

        Joku tuolla ketjussa sanoikin, hyvä sananlasku: "sitä niität mitä kylvät".

        Petkuttava mies voi muuttua kalseaksi eroottisessa mielessä, kun hän esineellistää kaiken, vai onko se naisten kostoa?
        Ihminen rankaisee itse itseään? Kun uskoo muutokseen on oikeus siihen, eihän mikään pysy paikallaan.


    • kawe

      Karman laki - olisiko yhteydessä fatalismiin???

      • karmivaa

        Jälleensyntymistä on tutkinut eräs muistaakseni kanadalainen proffa, biologi, psykologi ja ties mitä. Ja hän on tullut siihen tulokseen, että jälleensyntyminen on totta.
        Hindulaiset enemmän uskoo, että sielu siirtyy myös jne.


      • €ero

        Ota näistä selvää, fatalismi tarkoittaisi sallimus uskoa männöö turhan vaikeaksi, jos kohtalo suo, miten tuonkin tukitsisi, kohtalon oikku, menikö jokin vikaan.


      • ent. siivoojaparka
        karmivaa kirjoitti:

        Jälleensyntymistä on tutkinut eräs muistaakseni kanadalainen proffa, biologi, psykologi ja ties mitä. Ja hän on tullut siihen tulokseen, että jälleensyntyminen on totta.
        Hindulaiset enemmän uskoo, että sielu siirtyy myös jne.

        Jahha. Jos joku on tullut siihen tulokseen, että jälleensyntyminen on totta, niin kaikkienhan se on uskottava sitten? Milläköhän hän sen perustelee? Minä en aio syntyä keneksikään muuksi.


      • €ero
        €ero kirjoitti:

        Ota näistä selvää, fatalismi tarkoittaisi sallimus uskoa männöö turhan vaikeaksi, jos kohtalo suo, miten tuonkin tukitsisi, kohtalon oikku, menikö jokin vikaan.

        Buddhalaisuudessa ei palvota jumalia vaikka luetaan uskontoihin, se perustuu filosofiaan mietiskelyyn jossa haetaan korkeampaa henkistä tasoa, juontasko karma sieltä.
        Onkohan tai esiintyykö palstalla henkistä ajatteua, välillä henget puhuvat puutaheinää.


      • ent. siivoojaparka
        karmivaa kirjoitti:

        Jälleensyntymistä on tutkinut eräs muistaakseni kanadalainen proffa, biologi, psykologi ja ties mitä. Ja hän on tullut siihen tulokseen, että jälleensyntyminen on totta.
        Hindulaiset enemmän uskoo, että sielu siirtyy myös jne.

        Vielä tuosta kanadalaisesta viisaasta. Miten hän mahtaa selittää tämän, kun maapallon väkiluku kasvaa tällaista vauhtia kun se tekee. Minkälainen sieluvarasto se on ja missä? Eikö siinä tarvitse saman sielun jakautua jo monelle? Niitäkö ne on ne jakomielitautiset?


      • karmivaa
        €ero kirjoitti:

        Buddhalaisuudessa ei palvota jumalia vaikka luetaan uskontoihin, se perustuu filosofiaan mietiskelyyn jossa haetaan korkeampaa henkistä tasoa, juontasko karma sieltä.
        Onkohan tai esiintyykö palstalla henkistä ajatteua, välillä henget puhuvat puutaheinää.

        Ihailen niiden buddhalaismunkkien kurinalaisuutta. Suuria elämänviisauksia nykyinen Dalai Lama on lausunut. Vaan muistaakseni jostain luin hänen antaneen lausuntoja ettei uutta enää synny.

        Jos henget alkavat kovasti älämöidä niin minä pelästyisin skitsofrenian puhjenneen, vaan älyäisinkö siinä vaiheessa.

        Kyllä sitä kaikenlaista tulee pohdiskeltua varsinkin kun on patikoimassa yksin metsässä. Ei täällä palstalla oikein edes telepaattista ajattelua synny.


      • karmivaa
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Vielä tuosta kanadalaisesta viisaasta. Miten hän mahtaa selittää tämän, kun maapallon väkiluku kasvaa tällaista vauhtia kun se tekee. Minkälainen sieluvarasto se on ja missä? Eikö siinä tarvitse saman sielun jakautua jo monelle? Niitäkö ne on ne jakomielitautiset?

        Googlasin tuossa äkkiikseltään etten puutaheinää kirjoittaisi, niin ko. kanadalaisen viisaan tutkimukset ovat skeptikot kyseenalaistaneet.
        Oliskohan ne sielut vankeina autiotaloissa ja kartanoissa. Olen kuullut että vaeltavat öisin.


      • €ero
        karmivaa kirjoitti:

        Ihailen niiden buddhalaismunkkien kurinalaisuutta. Suuria elämänviisauksia nykyinen Dalai Lama on lausunut. Vaan muistaakseni jostain luin hänen antaneen lausuntoja ettei uutta enää synny.

        Jos henget alkavat kovasti älämöidä niin minä pelästyisin skitsofrenian puhjenneen, vaan älyäisinkö siinä vaiheessa.

        Kyllä sitä kaikenlaista tulee pohdiskeltua varsinkin kun on patikoimassa yksin metsässä. Ei täällä palstalla oikein edes telepaattista ajattelua synny.

        Jos olet kokenut tilanteen yksin esim. sysimusta pimeys jossain korvessa nuotion loisteessa et näe nuotion ulkopuolelle.

        Siinä kokee jotain salaperäisyyttä.


      • karmivaa
        €ero kirjoitti:

        Jos olet kokenut tilanteen yksin esim. sysimusta pimeys jossain korvessa nuotion loisteessa et näe nuotion ulkopuolelle.

        Siinä kokee jotain salaperäisyyttä.

        Olen kyllä kokenut sen sysimustan pimeyden mystisyyden. Ei siinä yksin ole, se on tunne, että pitää hengittääkin välillä varoen kun kuuntelee äänettömyyttä.


      • ent. siivoojaparka
        karmivaa kirjoitti:

        Googlasin tuossa äkkiikseltään etten puutaheinää kirjoittaisi, niin ko. kanadalaisen viisaan tutkimukset ovat skeptikot kyseenalaistaneet.
        Oliskohan ne sielut vankeina autiotaloissa ja kartanoissa. Olen kuullut että vaeltavat öisin.

        Luulisi kummitusten olevan nyt jo aika lopussa, kun maapallon kansoitus kiihtyy tätä vauhtia. Niitä on ollut sitten hirmu paljon joskus jossain. Mistähän ne on tulleet sinne autiotaloihin, kun ihmisiä syntyy enemmän kuin kuolee? Luulisi jossain kohti tulevan vajetta sieluista.


      • ent. siivoojaparka
        karmivaa kirjoitti:

        Ihailen niiden buddhalaismunkkien kurinalaisuutta. Suuria elämänviisauksia nykyinen Dalai Lama on lausunut. Vaan muistaakseni jostain luin hänen antaneen lausuntoja ettei uutta enää synny.

        Jos henget alkavat kovasti älämöidä niin minä pelästyisin skitsofrenian puhjenneen, vaan älyäisinkö siinä vaiheessa.

        Kyllä sitä kaikenlaista tulee pohdiskeltua varsinkin kun on patikoimassa yksin metsässä. Ei täällä palstalla oikein edes telepaattista ajattelua synny.

        Minä taas uskon ihmisellä olevan kuudennen aistin, jos sitä osaa kuunnella. Se on jokaisella. Se on jotain ihan luonnollista eikä sillä ole mitään tekemistä kummitusten, sielunvaelluksen, karmojen tai jälleensyntymisten... kanssa.


      • karmivaa
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Luulisi kummitusten olevan nyt jo aika lopussa, kun maapallon kansoitus kiihtyy tätä vauhtia. Niitä on ollut sitten hirmu paljon joskus jossain. Mistähän ne on tulleet sinne autiotaloihin, kun ihmisiä syntyy enemmän kuin kuolee? Luulisi jossain kohti tulevan vajetta sieluista.

        No mutta kun niillä on sitä pahaa karmaa niin samat sielut joutuvat syntymään uudelleen ja uudelleen kunnes ovat hyvällä karmalla puhdistautuneet ja sielu lopettaa vaeltamisen ja päätyy sinne missä on iänkaikkinen elämä.


      • karmivaa
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Minä taas uskon ihmisellä olevan kuudennen aistin, jos sitä osaa kuunnella. Se on jokaisella. Se on jotain ihan luonnollista eikä sillä ole mitään tekemistä kummitusten, sielunvaelluksen, karmojen tai jälleensyntymisten... kanssa.

        Pitääkö se kuudes aisti jonkinlaista ääntä ja millaista? Olisi jo aika oppia kuuntelemaan sitäkin. Onko se kehon sisällä vai ulkopuolella?


      • .Siilimuori
        karmivaa kirjoitti:

        No mutta kun niillä on sitä pahaa karmaa niin samat sielut joutuvat syntymään uudelleen ja uudelleen kunnes ovat hyvällä karmalla puhdistautuneet ja sielu lopettaa vaeltamisen ja päätyy sinne missä on iänkaikkinen elämä.

        Kuka jaksaisi iankaikkista elämää?


      • ent. siivoojaparka
        karmivaa kirjoitti:

        No mutta kun niillä on sitä pahaa karmaa niin samat sielut joutuvat syntymään uudelleen ja uudelleen kunnes ovat hyvällä karmalla puhdistautuneet ja sielu lopettaa vaeltamisen ja päätyy sinne missä on iänkaikkinen elämä.

        Minun matikkapääni mukaan maapallon väkimäärän pitäisi silloin pienentyä eikä kasvaa, jos jotkut jo ovat lakanneet tulemasta takaisin. Mistä niitä pahakarmaisia sieluja oikein riittää ylikansoitukseen?


      • ent. siivoojaparka
        .Siilimuori kirjoitti:

        Kuka jaksaisi iankaikkista elämää?

        Kyllä minä jaksaisin (jos ei tartte siivota eikä laittaa ruokaa). Mutta mitään kierrätystä ihmisen hahmossa täällä maapallolla en jaksaisi, enkä siihen tule suostumaan sanokoot hindulaiset mitä haluaa.


      • karmivaa
        .Siilimuori kirjoitti:

        Kuka jaksaisi iankaikkista elämää?

        Jaa'a eivät kait jaksakkaa vaan tulevat takasin tänne maapallolle ja kansoittavat maan. Ihan vaan pistääkseen ent.siivojaparan matikkataidot koetukselle.


      • .Siilimuori
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Kyllä minä jaksaisin (jos ei tartte siivota eikä laittaa ruokaa). Mutta mitään kierrätystä ihmisen hahmossa täällä maapallolla en jaksaisi, enkä siihen tule suostumaan sanokoot hindulaiset mitä haluaa.

        Minen jaksais. Josku täältä on lepoon päästävä, viheriöiville niityille :).


      • ent. siivoojaparka
        karmivaa kirjoitti:

        Pitääkö se kuudes aisti jonkinlaista ääntä ja millaista? Olisi jo aika oppia kuuntelemaan sitäkin. Onko se kehon sisällä vai ulkopuolella?

        Sisällä. Ei pidä kovaa meteliä. Ei tartte korvatulppia. Ei ole samaa kuin hallusinaatiot tai äänet pään sisällä. Ei voi olla niin, että minulla yksin se on. Auttakaa joku!!!!! Sanokaa joku, että teilläkin on!!!!


      • karmivaa
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Minun matikkapääni mukaan maapallon väkimäärän pitäisi silloin pienentyä eikä kasvaa, jos jotkut jo ovat lakanneet tulemasta takaisin. Mistä niitä pahakarmaisia sieluja oikein riittää ylikansoitukseen?

        "Kun raha kirstuun kilahtaa niin sielu taivaaseen vilahtaa."
        Taitaa paluukyytiläisiä tulla samalla hissillä takaisin. Tai joillakin sieluilla on menopaluuliput.


      • ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Sisällä. Ei pidä kovaa meteliä. Ei tartte korvatulppia. Ei ole samaa kuin hallusinaatiot tai äänet pään sisällä. Ei voi olla niin, että minulla yksin se on. Auttakaa joku!!!!! Sanokaa joku, että teilläkin on!!!!

        Mulla on


      • ent. siivoojaparka
        karmivaa kirjoitti:

        "Kun raha kirstuun kilahtaa niin sielu taivaaseen vilahtaa."
        Taitaa paluukyytiläisiä tulla samalla hissillä takaisin. Tai joillakin sieluilla on menopaluuliput.

        Mutta mistä niitä sieluja sitten sikiää tätä vauhtia lisää? Se minua kiinnostaa. Eihän sama sielu voi olla monessa ihmisessä samaan aikaan ja ihmismäärä vaan lisääntyy ja lisääntyy. Verratkaa ihmisten lukumäärää vaikka tuhat tai vaikkapa vain sata vuottakin sitten ja siitä tähän asti.

        Eppu2 tuntuu olevan asiantuntija. Odotan vastausta.


      • ent. siivoojaparka
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Mulla on

        Kiitos. Olet pelastanut minut psyykeakuutista.


      • karmivaa
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Kiitos. Olet pelastanut minut psyykeakuutista.

        Onko se sama asia kuin intuitio? Onko se on/off eli voiko sen saada kutsumalla esiin?


      • ent. siivoojaparka
        .Siilimuori kirjoitti:

        Minen jaksais. Josku täältä on lepoon päästävä, viheriöiville niityille :).

        Haluat siis lehmäksi seuraavassa elämässä? Vai syö kai siilitkin ruohoa.


      • ent. siivoojaparka
        karmivaa kirjoitti:

        Jaa'a eivät kait jaksakkaa vaan tulevat takasin tänne maapallolle ja kansoittavat maan. Ihan vaan pistääkseen ent.siivojaparan matikkataidot koetukselle.

        Ojalan laskuoppi taitaa mennä nyt uusiksi tämän sielunvaelluksen takia.


      • ent. siivoojaparka
        karmivaa kirjoitti:

        Onko se sama asia kuin intuitio? Onko se on/off eli voiko sen saada kutsumalla esiin?

        Ei oikeastaan pelkästään intuitio silleen kuin intuitio määritellään Wikillä. Ei, ei sitä saa kutsumalla esiin. Se tulee kun on tullakseen. Ajatuksen voimalla taas pystyy siirtämään sitä toiseen. Eikä ole kysymys mistään selvänäkemisestä tai ennustamisesta.


      • karmivaa
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Kyllä minä jaksaisin (jos ei tartte siivota eikä laittaa ruokaa). Mutta mitään kierrätystä ihmisen hahmossa täällä maapallolla en jaksaisi, enkä siihen tule suostumaan sanokoot hindulaiset mitä haluaa.

        Etkö edescjos pääsisit lakasukoneen kuljettajaksi?


      • .siilimuori
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Haluat siis lehmäksi seuraavassa elämässä? Vai syö kai siilitkin ruohoa.

        Siel ei tarvita ruokaa eikä juomaa.


      • eppu2
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Mutta mistä niitä sieluja sitten sikiää tätä vauhtia lisää? Se minua kiinnostaa. Eihän sama sielu voi olla monessa ihmisessä samaan aikaan ja ihmismäärä vaan lisääntyy ja lisääntyy. Verratkaa ihmisten lukumäärää vaikka tuhat tai vaikkapa vain sata vuottakin sitten ja siitä tähän asti.

        Eppu2 tuntuu olevan asiantuntija. Odotan vastausta.

        Meitä kulkijoita on lukematon määrä. Ajat ovat sellaiset, että sielut tahtovat tulla tänne kouluun. Siksi on kansalaisia pallolla paljon.
        Älähän huoli, kyllä se tulee vähenemään, kun koulu kunnolla käydään, ettei jäädä luokallemme.

        Ennen, kun oli väkeä vähemmän, vaelsivat suuret sielujoukot pimeydessä, eikä niillä ollut vielä tänne pääsyä.
        Tämä pallo, kun on hyvän ja pahan valtakunnan raja.

        Tämän pallon kehityskin kesti miljardia vuosia, ennenkuin tätä voitiin käyttää tarkoitukseensa.

        Ihminen se vaan on sotkenut kaiken ja sotkee edelleen.


      • SYDÄMEN PEILI
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Ei oikeastaan pelkästään intuitio silleen kuin intuitio määritellään Wikillä. Ei, ei sitä saa kutsumalla esiin. Se tulee kun on tullakseen. Ajatuksen voimalla taas pystyy siirtämään sitä toiseen. Eikä ole kysymys mistään selvänäkemisestä tai ennustamisesta.

        Minulla kai pelaa intuitiopuoli aika hyvin. On herkät aistit, vaistot. Hauskoja unia joskus näen myös. Monesti unet käsittelevät mennyttä, esim. näen vanhaa seutua tms.

        Kävin kerran ennustajalla. Hän totesi, että olen muka indigo ja kysyi olenko meedio:D ja totesi että oudot silmät ja ihan meedion katse. Ennustihan tuo jotain oikein, esimerkiksi että äidin suvun puolella kolmen polven tragedia. Isomummoni kuoli nuorena Addisonin tautiin, Mummoni elämä oli hankala, Äitini syntyi hirveisiin oloihin.

        Ajattelin uudelleen pistäytyä.


    • mamma kysyy..

      Miten ne kulttuurit ihmisiä murtaa?

      Törmäyskursseista olen kuullut puhuttavan ja itsekin kokenut
      - mimmoista on elo juoppanarkkien yhteisöissä,
      . uskontojen, että armon mistä puhutaan, pitää olla jatkuvasti tekoja ja suorittamista , aina rahapussi levällään ainakin noissa em. porukoissa,
      sillä systeemillä, että piä akka turpas kii, tai kylänkuulut robinhoodit tekee selvää pässinlihaa sustakin tai lapsistas lapsenlapsiakaan unohtamatta.
      Enemmistö ihmisistä on kuitenkin selväpäisiä taviskansalaisia - ei pistä lajitovereitaan kaikkien uhkien alle.

      Tai politiikan -- hiihtämisessä harvemmin henkipattoja syntyy kuin ajanotossa
      tahi pommien purkamisessa. Katalia hyppyreitäkään unohtamatta.
      Monien mielestä mummut on itekseen lisääntyvä luonnonvara - mun mielestä
      enempikin kaikenlaisten uhkien alla elävää olleita ikänsä.
      Sen sortin sakkia - kaikki eivät paini samassa sarjassa, pärjätkää silti
      luukkuhousujenne kera tai ilman.

      Opettaako karma oikeudenmukaisuutta, oikeellisuutta, oikeistolaisuutta,
      oikeamielisyytta vai oikomista oikopäätä ojasta allikkoon?

    • eppu2

      Muistaakseni se on Kaliforniassa ,missä on arkistoituna jälleensyntymiskokemuksia. Viimeksi, kun olen asiaan törmännyt niitä oli n. 5000, lienee nykyisin enemmän.
      Kuuluisin ja todennetuin on Shanti Devin tapaus. (Aiheesta on myös olemassa kirja).
      Ei ihmisen sielu ja henki synny keneksikään toiseksi, vaan omaksi olemuksekseen. Mutta meidän maallinen kulkuneuvonne on kulloisellekin elämällemme tarkoituksenmukainen, siis eri näköinen.

      Kirjallisuutta on olemassa tästä ja muista ikuisuusasioista hyvinkin paljon.
      Jokainen voi muodostaa oman totuutensa, jos oikeasti pohtii asioita.

      • €ero

        Ymmärtäisin uudesti tai jälleensyntymiset aivojen ylitoiminnasta johtuvat, hallunisaatiot voi johtaa näynomaisiin kokenuksiin.
        Uskovaisilla on tapana liittää näitä omiin tarkoituksiin, kyllä elämä on totta, evoluuttinen johon löytyy järkeviä selityksiä.


      • ent. siivoojaparka

        Minä ainakin olen sitten yksi niitä tuoreita ensimmäistä kertaa käyttöönotettuja sieluja. Ja takaisin en tule.


      • eppu2
        €ero kirjoitti:

        Ymmärtäisin uudesti tai jälleensyntymiset aivojen ylitoiminnasta johtuvat, hallunisaatiot voi johtaa näynomaisiin kokenuksiin.
        Uskovaisilla on tapana liittää näitä omiin tarkoituksiin, kyllä elämä on totta, evoluuttinen johon löytyy järkeviä selityksiä.

        Esim., ennen väitettiin kivenkovaa, että sydänpysähdyksen saaneiden rajatilakokemukset ovat hallusinaatioita.
        Nykyään jo tieteellisesti on todistettu, että, kun sydän on pysähdyksissä aivot eivät voi tuottaa hallusinaatioita.
        Pikkuhiljaa tiede edistyy, mutta meille taviksille tietoa tihkuu niukasti, harvakseltaan.
        Maailman sivu on käynyt niin, että tämän päivän huuhaa on huomispäivän tiedettä.

        Sen valonnopeudenkin piti olla ylittämätön.

        Minun maailmankuvassani Jumala ja evoluutio mahtuu hyvin maailmaan.


      • €ero
        eppu2 kirjoitti:

        Esim., ennen väitettiin kivenkovaa, että sydänpysähdyksen saaneiden rajatilakokemukset ovat hallusinaatioita.
        Nykyään jo tieteellisesti on todistettu, että, kun sydän on pysähdyksissä aivot eivät voi tuottaa hallusinaatioita.
        Pikkuhiljaa tiede edistyy, mutta meille taviksille tietoa tihkuu niukasti, harvakseltaan.
        Maailman sivu on käynyt niin, että tämän päivän huuhaa on huomispäivän tiedettä.

        Sen valonnopeudenkin piti olla ylittämätön.

        Minun maailmankuvassani Jumala ja evoluutio mahtuu hyvin maailmaan.

        Kertovat käyneensä taivaassa jotain valoisaa tunnelia pitkin,
        no jokainen voi itse päätellä.
        Oon lukenu että olisi käynyt rajan toisella puolella vaikka olisi todettu kuolleeksi, siihekkin oli vasta väittämä, en nyt muista tarkemmin.
        Jumalan oleminen, ei näyttöä, jumala ilmestyi käsitteenä juutalaiten keskuudessa noin 3000 vuotta sitten, voi kysyä mistä ja miten, raamatussa ei ole yhtään jumalan kirjoitusta.
        Ei minua haittaa uskonto, olen yrittänyt ymmärtää mut ei mee perille.


      • ent. siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        Esim., ennen väitettiin kivenkovaa, että sydänpysähdyksen saaneiden rajatilakokemukset ovat hallusinaatioita.
        Nykyään jo tieteellisesti on todistettu, että, kun sydän on pysähdyksissä aivot eivät voi tuottaa hallusinaatioita.
        Pikkuhiljaa tiede edistyy, mutta meille taviksille tietoa tihkuu niukasti, harvakseltaan.
        Maailman sivu on käynyt niin, että tämän päivän huuhaa on huomispäivän tiedettä.

        Sen valonnopeudenkin piti olla ylittämätön.

        Minun maailmankuvassani Jumala ja evoluutio mahtuu hyvin maailmaan.

        Eppu2

        "Nykyään jo tieteellisesti on todistettu, että, kun sydän on pysähdyksissä aivot eivät voi tuottaa hallusinaatioita."

        Laitatko linkkiä siihen tieteelliseen todistukseen. Varmaan kysymys silloin hyvin pitkäaikaisesta sydämen pysähtymisestä? Eikö vaan?


      • karmivaa
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Minä ainakin olen sitten yksi niitä tuoreita ensimmäistä kertaa käyttöönotettuja sieluja. Ja takaisin en tule.

        Kannattaa kyllä konsultoida tota eppua kun sillä on seitsemän henkee. Sillä on omakohtasta kokemusta ja voit vielä harkita ennenku päätät lopullisesti.


      • eppu2
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Eppu2

        "Nykyään jo tieteellisesti on todistettu, että, kun sydän on pysähdyksissä aivot eivät voi tuottaa hallusinaatioita."

        Laitatko linkkiä siihen tieteelliseen todistukseen. Varmaan kysymys silloin hyvin pitkäaikaisesta sydämen pysähtymisestä? Eikö vaan?

        EI ole siihen linkkiä. Viimeksi olen siitä katsellut dokumentin TV:stä.
        Asiaa ei enää edes kiistetty.
        Sähkökin on todennettu, vaikka emme sitä näe, vain vaikutuksen.
        En minä näe sitäkään miten tuo kuva tulee tuohon töllöttimeen.
        Bakteereita ja viruksiakaan emme näe, vasta, kun mikroskooppi keksittiin, ne tulivat esiin. Mitä vielä keksitäänkään.

        Onneksi tällä pallolla on tiedemiehiä/naisia, jotka eivät jämähdä paikoilleen vaan menevät tutkimaan uskomattomiakin alueita.
        Muutenhan tiedekin jämähtäisi paikoilleen ja kuihtuisi.


      • eppu2
        karmivaa kirjoitti:

        Kannattaa kyllä konsultoida tota eppua kun sillä on seitsemän henkee. Sillä on omakohtasta kokemusta ja voit vielä harkita ennenku päätät lopullisesti.

        Tuolla minun kaverillani Epulla sanotaan olevan 9 henkee.


      • ent. siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        EI ole siihen linkkiä. Viimeksi olen siitä katsellut dokumentin TV:stä.
        Asiaa ei enää edes kiistetty.
        Sähkökin on todennettu, vaikka emme sitä näe, vain vaikutuksen.
        En minä näe sitäkään miten tuo kuva tulee tuohon töllöttimeen.
        Bakteereita ja viruksiakaan emme näe, vasta, kun mikroskooppi keksittiin, ne tulivat esiin. Mitä vielä keksitäänkään.

        Onneksi tällä pallolla on tiedemiehiä/naisia, jotka eivät jämähdä paikoilleen vaan menevät tutkimaan uskomattomiakin alueita.
        Muutenhan tiedekin jämähtäisi paikoilleen ja kuihtuisi.

        Niin. Ajattelin vain, kun nuoremmalla tyttärelläni on ollut kahdesti henki niin tarkalleen katkolla, että on ollut sydämen pysähdys. Tiedän vain sen, mitä hän on kertonut. Ei taivasta, ei helvettiä. Ei yhtään mitään. Viimeinen, mitä hän kuuli, oli "pulssi on hävinnyt", sitten korvissa ulisi (joittenkin käsityksen mukaan se taivaallinen soittokunta), sitten kaikki muuttui valkoiseksi (joittenkin käsityksen mukaan taivaan kirkkautta), sitten pimeni ja sitten ei mitään, ei yhtään mitään, ennenkuin heräsi takaisin tajuntaan.

        Hyvällä mielikuvituksella siinä varmaan olisi voinut aistita enkelit ja taivaalliset vastaanottajat. Jos olisi ollut kipuja, niin varmaan olisi voinut kuvitella käyneensä helvetissä meno paluu lipulla.


      • eppu2
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Niin. Ajattelin vain, kun nuoremmalla tyttärelläni on ollut kahdesti henki niin tarkalleen katkolla, että on ollut sydämen pysähdys. Tiedän vain sen, mitä hän on kertonut. Ei taivasta, ei helvettiä. Ei yhtään mitään. Viimeinen, mitä hän kuuli, oli "pulssi on hävinnyt", sitten korvissa ulisi (joittenkin käsityksen mukaan se taivaallinen soittokunta), sitten kaikki muuttui valkoiseksi (joittenkin käsityksen mukaan taivaan kirkkautta), sitten pimeni ja sitten ei mitään, ei yhtään mitään, ennenkuin heräsi takaisin tajuntaan.

        Hyvällä mielikuvituksella siinä varmaan olisi voinut aistita enkelit ja taivaalliset vastaanottajat. Jos olisi ollut kipuja, niin varmaan olisi voinut kuvitella käyneensä helvetissä meno paluu lipulla.

        Harvemmilla kai mitään kokemuksia sillä saralla onkaan.
        Asioita on kyllä ihan tieteellisin menetelmin ja laitten tutkittu.
        Tuntematon aina pelottaa ihmisiä ja pelko naurunalaiseksi joutumisesta, siksi asioista ei paljon julki tietoa tule.


      • ent. siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        Harvemmilla kai mitään kokemuksia sillä saralla onkaan.
        Asioita on kyllä ihan tieteellisin menetelmin ja laitten tutkittu.
        Tuntematon aina pelottaa ihmisiä ja pelko naurunalaiseksi joutumisesta, siksi asioista ei paljon julki tietoa tule.

        En minäkään kaikkia uniani viitsi kertoa. Tarpeeksi hullun leiman annan muutenkin. Siitä olen ainakin varma, että tyttäreni olisi minulle ja sisarelleen uskaltanut kertoa taivaassa tai helvetissä käyntinsä, jos sellaista olisi tapahtunut.


      • karmivaa
        eppu2 kirjoitti:

        Tuolla minun kaverillani Epulla sanotaan olevan 9 henkee.

        Mun matematiikalla sillä Epulla on nyt maan päällä kaksi käytössä ja seitsemän jossain jemmassa ;)


      • eppu2
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        En minäkään kaikkia uniani viitsi kertoa. Tarpeeksi hullun leiman annan muutenkin. Siitä olen ainakin varma, että tyttäreni olisi minulle ja sisarelleen uskaltanut kertoa taivaassa tai helvetissä käyntinsä, jos sellaista olisi tapahtunut.

        ent. siivooja.....

        Hullun leimaa en Sinusta kyllä löydä, ajattelisin, että olet elämänläheinen realisti, jolla on silmät nähdä ja korvat kuulla.


    • poti-las

      Olen kokenut tuonpuoleisen olon.Sydäntäni yritettiin oikaista oikeaan rytmiin,3 kertaa samana päivänä.
      Kun viimeinen kerran olin taju kankaalla,näin ihanan hajuherneaidan,pastellinsävyiset pitkät kukat leijuivat sinivalkoista taivasta kohden tuulessa,edessä oli aita-mutta pituussuuntaan,ei poikittain.

      Kun heräsin ja olin selvinnyt turhasta toimenpiteestä,jäljelle jäi palanut tissi,aivan kuin silitysrauta olisi laitettu kuumana tissin päälle.Ja myöskin epävakaa pulssi.

      • eppu2

        Rytminsiirto ei aina onnistu.


    • Oppia ikä kaikki

      Aloittajan aloitus on samanlaista pelottelua kuin iänikuiset: "paha saa palkkansa", "itku pitkästä ilosta", "vanhempien pahat teot kostetaan kolmanteen ja neljänteen polveen", j n e ...

      Mitään tällaisia kostoja ja pahoja karmoja ei ole olemassa muuta kuin tietysti sillä tavalla, että kun ne ovat ihmisten ajatuksissa, niin ne tulevat tosiksi realistisessa elämässä, kun ei jakseta tajuta, että elämä on täynnä kaikenlaista, isompaa ja pienempää vastoinkäymistä, jotka voisivat oikealla ajatuksen juoksulla olla jopa elämän suola tai muu mauste.

      • €ero

        Ei mitään pelottelua, satuin lukasemaan aiheesta artikkelin sen kummemmin miettimättä tein aloituksen, en usko että tästä tulee tunnontuskia kellekkään,
        Ei tämä mikään hyvä aloitus ole, näkyy kelvanneen joillekkin.


      • .Siilimuori
        €ero kirjoitti:

        Ei mitään pelottelua, satuin lukasemaan aiheesta artikkelin sen kummemmin miettimättä tein aloituksen, en usko että tästä tulee tunnontuskia kellekkään,
        Ei tämä mikään hyvä aloitus ole, näkyy kelvanneen joillekkin.

        Hyvä aloitus. Eiköhän 60 ole jo näitä asioitakin elämässään pohtinut ja ei pelästy aiheesta suomi24:llakaan. Jos pelästyy, saisi pelästyä aina, varsnkin jos utisia seuraa ja tätä muuta mualimanmenoa.


      • eppu2

        oppia ikä kaikki

        Aloitus on hyvä.
        Ei karma ole mikään kosto, vaan, kun jo aikaisemmin sanoin, se on tasapainon laki.
        Toisessa vaakakupissa on hyvät ajatukset, sanat ja teot ja toisessa ne pahat. Mihin sitten itse kunkin vaaka kallistuu.
        Jokainen on itse vastuussa omasta toiminnastaan.
        Minä en usko mihinkään kostoon, mihinkään sukupolveen asti.

        Niin hyvässä, kuin pahassa ´´sitä saa mitä tilaa.´´


      • mieleen jolahtavaa

        No siis kyllähän vanhempien pahat teot kostautuvat aina uusiin sukupolviin nimittäin esim. maapallon "raiskaaminen" aiheuttaa ongelmia kuten kuivuutta, aavikoitumista, nälänhätää köyhissä maissa. Hyvinvointivaltiossa se näkyy mm. ylipainona, stressinä jne. Ihmiset kuluttavat luonnonvaroja yli kapasiteetin. Eläinten kasvattaminen ruuaksi on yksi suurimmista ongelmista mutta harva ahmatti on valmis luopumaan lihasta. Siinä yksi esimerkki.
        Tavallaan siis karman laki toteutuu. Joskus tosin vaikuttaa että jotkut hyvät tyypit joutuvat kärsimään kohtuuttomasti syyttä suotta ja joku ilkimys pääsee helpolla. Pakolaisongelma on myös eräänlainen karman lain toteutuminen. Jos ei olisi sotia, ei olisi pakolaisia.


    • ei karmaa

      Täyttä luuloa ja oletusta karman lait, elämä eletään ja sen jälkeen kuollaan, jokainen tekee päätöksiä ja kantaa niistä vastuun.

      • €--

        Joo olen samaa mieltä, samaa mieltä uskonnoista ja ei oma mielipide ole keltään pois.


    • Asenteella

      En usko karman lakiin, mutta uskon, että hyvillä valinnoilla ja hyvällä asenteella oma elämäni on hyvää. Sillä tavalla paha kyllä saa palkkansa, että ahneus, väärät prioriteetit jne. myrkyttävät ihmisen elämää. Mutta en tuhlaa omaa elämääni muiden valintojen paheksumiseen tai sen miettimiseen, saako joku "ansionsa mukaan".

    • :-)

      Toteutuu !

    • €ero

      Jotain sielun vaelluksesta, jälleen syntymästä johon uskoo kuka uskoo.

      Uskon ainoastaan maanpäälliseen olotilaan, usko pelkästään ei vakuuta, tosiasiaan ei tarvita uskoa.
      Esim. jos jumala pystyttäisi toteamaan todeksi, voisitte sanoa jumala on olemassa ilman uskoa.

    • SYDÄMEN PEILI

      Kyllähän toisen ihmisen olotilan usein vaistoaa (ainakin minä), mutta aina kaikissa tilanteissa ei suoraan voi kysyä, kun ei ole varma vastareaktiosta.

      Karman lakiin en kyllä oikein usko. Kuolema on ihmisille pelottava asia, ja papit ovat eri mieltä siitä onko välitilaa tai ovatko vainajat tietoisessa tilassa.

      Uskon kohtaloon. Jokainen päivä on lahja, ja elämän polulla on tarkoituksensa, näin tuumin. Mitään ei ole jaskannettu hukkaan. Etsivä löytää. Jäätelötuutille

      • €ero

        Kyllä maan päällä on hyvä olla kun pitää jalat maassa, tää karmea aloitus oli enempi jutustelua kuin tosi asiaa.
        Kuolema sinällään ei pelota vaan miten se tahtuu, tapahtumat seuraa toisiaan voi niihin vaikuttaakin, onneen kuin vastoinkäymiseen.


    • SYDÄMEN PEILI

      Olen huomannut, että tällä palstallakin esiintyy hirvittävän paljon katkeruutta, pelkoa, toivottomuutta jne.

      Ehkä usea meistä kokee, ettei elämällä ole oikein annettavaa, koen itsekin joskus niin, mutta uskon että jos jää henkisesti yksin ongelmineen, elämä ikään kuin kärjistyy. Tarkoitan, että asiat saattavat tuntua pahemmilta, kuin ovatkaan.

      Kirjoittaminen helpottaa meitä, tämä näppäimistö :) Eräs vanhus tokaisi että hänellä kun ei ole kuin muuan vuos, saa hän käyttäytyä miten tykkää. Toisten nujertaminen vaikkakin kivut kuinka vaivaisivat ei edistä mitään. Pikemminkin omasta pahasta olostaan puhuminen, itkeminen, huumori ja elämän rajallisuuden hyväksyminen.

      Jokaisella meillä on arvonsa, iästä riippumatta. Eikä tämä ole lohdutusteksti, vaan ihan omaa pohdintaa.

      • €--

        Täällä olevat avautuvat aika luoteenomaisesti kumminkaan täydellisesti, saattavat todellisuudessa olla toista maata.


    • vieläkö jotain?

      Nähtävästi toteutuu sillä eero ja siilimuori jatkavat joutavuuksien kirjoittamista hamaan maailmanloppuun saakka.

      • .Siilimuori

        Oi että. Ollaanpa sitten erikoisia kun täällä ei kukaan muu koskaan :). Aina kaikki vaan....................


    • minäkin sain

      Jokainen saa ansionsa mukaan, on hyvä sanonta ja mitäs sitä toivomaan pahaa kellekkään.

      • €--

        Pitkäksi tää stoori on menny, joutaa loppua aiemmin huomautin tän mittään tekemättömäksi.
        Se vain, asia palstoilla olen mielummin niistä jää jotain käteen kuin sekameteli jutuissa, niitä näköjään riittää.


    • SYDÄMEN PEILI

      Mäkin aattelin uudelleen lähtä vaikka Sallatunturille :) Kannattaa muuten kattoa tukiasemat suomessa että missä se kuuluvuus on paras. Geet eivät siihen vaikuta, jos on asema, joka tukee molempia, mutta mikäli uuden älykännyn kanssa lähtee seudulle, mikä tukee vain toisen operaattorin puheluita, voi olla huono juttu. Itellä on ollu n.9 kapulaa ja eri käyttöjärjestelmiä, eri kaistan taajuudet jne. Paikannusloki myös ja ohjelmat, joilla seurataan puhelimeeseen tulevaa liikennettä, esim.paikannus. Kaveri opetti ja laitto.

      • €ero

        Sallan Nuorttijoella kävin 70 luvun alussa.
        Kuuluvuudessa jos liikkuu paljon saa varautua, mökillä huomannu ei tartte kuin muutaman metrin kuulet tai et, eri operaattorien välillä on eroja,


    • SYDÄMEN PEILI

      Meneppä joskus puhelimen kanssa siihen tukiaseman runkoon, eli tukiaseman alas seisomaan, kattos mitä tapahtuu.

      Kartastahan näkee operaattorien tukiasemat, googlen kautta esimerkiksi, kun googlaa tukiasemat suomessa. 4g.ssä tällä hetkellä huonommat suojaukset, 2g on aikoja sitten nettiasiantuntijoiden mukaan murrettu, 3g myös. Eli vinkkinä, vähän sopranos tyyliin, heh, lankapuhelin, tai erittäin turvattu järjestelmä koneen kautta.

      • €ero

        En ole hirveesti perehtynyt tukiasema on tossa 100 m päässä.
        4g tuli meille Mikkeliin sen jälkeen kun ostin tabletin, nyt vielä 3g olis syytä vissiin vaihtaa 4g, mökillä jota varten ostin toimii ainoastaan 3g, mutta toimii 3g tyydyttävästi, pöytäkone on 4g toimii hyvin....nyt mennöö geet ulalle he he.


    • 1+1=

      Pääsääntöisesti kyllä niittää, mitä on kylvänyt. Jos sitten haluaa ajatella, että elämä on jatkuva virta, jota voi katsella lukemattomista eri näkökulmista, voi joutua ottamaan etäisyyttä. Kuvitellaan, että X tekee minulle tahallaan kiusaa vuosien ajan. Onko X pirullinen ihminen, joka aikanaan saa kohtalon voimasta omaan nilkkaansa? Pitäisikö myös ajatella, että ehkä minä olen aiemmin elämässäni tehnyt pahaa, joka nyt kostautuu X:n hahmossa? Sitä en tiedä.

    • pahakarmaiskee

      kysykää noora karmalta(se blondi),oks sillä hyvä vai paha karma!

      • sydämen peili

        minun mielestä tämä noora ei ole kovinkaan vakuuttava ja nämä hänen jotkut temppunsa aika ala-arvoisia, mutta en ole hänelle kateellinen, koska vain vähän kritisoin.

        omia korttitaikatemppujanikin on ihmetelty, joku jopa uskonutkin.


    • Ahimsa

      Jokainen langettaa itse itselleen oman tuomionsa.

      • aloittaja €--

        Tässä ketjussa ei aloitus enään toimi ei kipinöi.
        Ketjut toimii aikansa joten turha niitä on viruttaa.


    • uj8y7

      juu ristilliset sano että heinäluoman akkakin kuoli, kun ukko teki syntiä homojen kanssa

    • Jeppiaijeeauh

      Sitä saa mitä tilaa.. no ei toi oikeesti toimi eikä ihmisten keksimää sana karma ole olemassa, porskuta menemään vaan ja älä mieti turhia, elämä on siihen liian lyhyt. Pahinta on mitä voit tehdä niin lukea noita aiempia kommentteja, vääristyt ihmisenä ja pahasti.

      • tai tms

        Karma on paljolti itsensä sisäistämistä,


    • samoin uskonnot

      Karmaa ei ole olemassa, jos naurat toisen onnettumuudelle olet vain vahingoniloinen mikä ei ole mikään paras piirre ihmisessä.

      • tai tms

        Syy ja seuraamus, mitä se on


    • Karman laki

      Kyllä toimii ainakin jos valitaan luonnevikainen lesbo osaston johtoon ,paha saa palkkansa ja työt ei suju

    • räppänä

      Huh huh. Olipa lähellä erään rouvan junan alle jääminen. Liukastui ja oli pudota asemalaiturin ja junan väliin. Hyvää karmaa oli.

      • oikea jalka

        Muista herätessä kumpaa jalkaa noustessa käytät, päiväsi voi olla pilalla.


    • Lääkitys.

      Kohdalleen ja hanuri ylös netin äärestä ja reipasta ulkoilua, niin unohtuu joutavat karmanlait.

      • ole nöyrä

        Vaikket usko kohtaloasi et karkuun pääse sen minkä teet hyvittyy tai kostauu mennen tullen, karma ei ole uskon asia.


    • katiskatko

      NoooH tokihan kokeneena tiedät . Jokainen kokee mitä kokee .

    • Viaton sivullinen

      Kyllä se valitettavasti toteutuu. Siksi että ihmisellä on jokin asia jäänyt oppimatta,
      nääs elämä on se joka opettaa.
      "Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää" sananlasku.

      • €--

        Pälkähtäny joskus mieleen edesmeen vaimon ensi tapaaminen lavatansseissa, jos mei oltas oltu sammaa aikaan siellä sinä iltana niin tuskin olis tavattu myöhemminkään sillä meillä oli 300 km asumis välimatkaa, kohtalo johdatti.
        En tarkota karmaa, tee niin tai näin voi vaikutus olla sen mukainen.


    • karman laki toteutuisi kyllä jos ei olisi poliisia pidättämässä ihmisiä! vaikka minkälainen sarjamurhaaja on ja sitä ollaan menossa koputtamaan pesäpallomailalla niin poliisi ei anna!

      • näin näppylät

        Mitä sää uhoat, poliisia pitää olla muuten järjestys toimi vaikka ei se toimi aina sillokaa


    • totuuskomissio

      Suomalaisessa politiikassa voi nähdä Gautaman ajatusten ilmentävän itseään. Jatkuvasti muuttuvassa maailmassa menneisyyteen takertuminen eli muutosvastarinta, aiheuttaa kärsimystä koko kansalle. lopulta osa kansasta äänestää jaloillaan, kun muita vaihtoehtoja ei enää ole. Se jos mikä on karmista.

      • niin se on

        Ymmärsin, menneisyyttä ei voi muuttaa, muuttuvassa on mentävä mukana, mielenkiintoista se vaan on, joitakin asioita ei tarvii muuttaa


    • Miten on Uskovaiset?

      Ajatelkaa kuinka hulluja uskovaisia on kuten tämä Jyväskylän KD;n henkilö.

      Näinkö he tuomitsevat jopa kuolleiden omaisia? Sairasta.

      Nyt tulee muistaa, että lähes aina hetero mies/tai joskus nainenkin Auer ovat pedofiileja.

      Homo on erittäin harvoin pedofiili.

      Kirkkojen ja eri uskovaisten yhteisöissä maataan omia lapsia ja tehdään heille pahaa.

      Minusta on hyvin usein niin, että uskovaiset ovat sairaita ja tulkitsevat Raamatun sanaa aivan väärin.

      Ovat kieroja ja ahdasmielisiä, vaikka its eelävät synnissä ja hurskaudessa. Irstailevat ja aivan samalla tavalla kiimassaan tekevät pahaa.

      • Varoitus.

        Älä puhu pahaa kristityistä.Tuo puhe on pelkkää panettelua ja valehtelua.Se on vainoa.Et vainoa ihmisiä vaan Kristusta .Vakavasti varoita,jollet tee parannusta demoniset voimat yrittävät sinut tappaa.Saatana on ollut murhaaja alusta asti,älä anna niille valtaa tuollaisilla syytöksillä.


      • ei muuta
        Varoitus. kirjoitti:

        Älä puhu pahaa kristityistä.Tuo puhe on pelkkää panettelua ja valehtelua.Se on vainoa.Et vainoa ihmisiä vaan Kristusta .Vakavasti varoita,jollet tee parannusta demoniset voimat yrittävät sinut tappaa.Saatana on ollut murhaaja alusta asti,älä anna niille valtaa tuollaisilla syytöksillä.

        Minut on kastettu kristityksi en usko jumalaan koska pelkällä uskonvoimalla en tule vakuutetuksi hänen olemassa olostaan, tarvittais konkreettista näyttöä.


      • Syntinen
        ei muuta kirjoitti:

        Minut on kastettu kristityksi en usko jumalaan koska pelkällä uskonvoimalla en tule vakuutetuksi hänen olemassa olostaan, tarvittais konkreettista näyttöä.

        Sittenhän se ei olisi uskoa kun sen näkee.Saatat kyllä nähdäkin vielä,minä olen nähnyt,mutta se oli erityisarmoa ja kantoi myöhempien pahojen aikojeni ylitse,muutoin olisin nyt kuollut ja kadotuksessa.Kaikella Jumalan toiminnoilla on jokin tarkoitus,joita ainakaan minä en ymmärrä,muttei tarvitsekaan.Kilvoittelua tämä on ollut minullekin.Menetin lankeemukseni seurauksena kaikki omaiseni,omaisuuteni,ja terveytenikin.Yritän nyt saada uuden armon,mutta se ei ole nyt aivan yksinkertaista,tai jos onkin,en sitä vain ymmärrä.Ei usko ole tunnekuohuja,sellaiset antaa paholainen,Jumala antaa rauhan,ei aina heti mutta ajallaan.Toivon rauhaa sinulle,meille kaikille,sekä itselleni.


      • oletko rikollinen ?
        ei muuta kirjoitti:

        Minut on kastettu kristityksi en usko jumalaan koska pelkällä uskonvoimalla en tule vakuutetuksi hänen olemassa olostaan, tarvittais konkreettista näyttöä.

        ei muuta :

        et sinä I T S E pystykkää saamaan uskonlahjaa,


    • Syntinen.

      Kun tekee kaikkia noita mainitsemiasi,saat seuraolaisesi demonin hyvälle päälle,ja se aiheuttaa elämääsi ongelmia.Tämä langennut enkeli on syyllinen kaikkiin elämässäsi kokemiisi vaikeuksiin.

      • älä usko

        n Uskon ja demodit ovat mielen vääristymiä, ilman noita olet vapaa mieleltäsi


    • Syntinen.

      Niinhän paholainen tahtookin sinun uskovan.Hän on kuitenkin olemassa,mistäkö sen tiedän.Olen nähnyt.

    • mathildedi

      teidän pitäisi saada minut tuntemaan rakkautta
      t Saint maria salome , Valaistunut

      voi kirjoittaa [email protected]

      • ei se mittään

        Paholainen kuulu samaan kategoriaan kuin joulupukki jumala tontut menninkäiset ym. Käppyräiset
        Pitäkää hyvänänne.


    • sydämen peili

      jokainen tekee valintansa, mielestäni on niin etteivät sanat riitä, teoilla on merkitys. ihmisellä on kahdet kasvot, mies ja nainen. jsks on hyvä laittaa kypärä toiselle puolelle.

      minua on Jumala kutsunut tavallaan.

      • ei se mitään

        Jokainen näkee elämänsä omalla tavallaan se mikä on mulle hyvä jollekkin ei ole niin mulle se on yks hailee


    • velho 3

      Karman laki, on osa maailmankaikkeudellsista syyn ja seurauksin lakia, ja on sissärakentuneena kaikkeen
      Karman lailla tarkoitetaan ihmisen syiden ja seurausten tapahtumia.

      iHMISEN kohdalla tuo karma on alkanut tuhansia vuosia sitten, ihmisen tekemien valintojen seurauksena, eikä tekojemme seuraukset voi pöäättyä fyysisessä kuolemassa, vaan niiden on välttämättömyyden pakosta ilmettävä seuraavassa sukupolvessa.

      Jokainen meistä saa syntymässä psykologisena perimänä eli perisyntinä jonkun ennen eläneen karman kannettavakseen

      Sen perimän mukaan jonka olemme saaneet syntymässä me tiedottomasti tomimme, ja sen mukaiseksi muodostuu kohtalomme.

      Ihmisenä meillä on kuitenkin mahdollisuus vaikuttaa omaan karmaamme, myös omilla valinnoillamme.

      Hyväkin karma on karmaa, jolla saattaa olla pahat seuraukset, riippuen siitä miten käytämme tuon hyvän karman.

      Voimme myös vapautua tun lain alaisuudesta, jos ymmärrämme,
      miten ja miksi se on menneisyydessä syntynyt, ja miksi se seuraa meitä perimänä

      Kun ymmärrämme tuon asian , niin silloin meidän ei tarvitse tehdä valintoja, ja laki ei enään luo meille uutta karmaa ja emme siirrä sitä enään uudelle sukupolvelle

    • eppu2

      Paitsi, että se uusi sukupolvi, ennen elänyt on meidän oma sielumme.
      Jokainen maksaa oman velkansa.

    • Anonyymi

      Huuhaata on, ei mitään yliluonnollista ole.

    • Anonyymi

      Sitä saa mitä tilaa !

      Per-kel

    • Anonyymi

      Nuorena tuli kylvettyä siemeniä maailman rannoille , mahtoikohan tulla jälkikasvua ?

      Vanha Skönö

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      352
      3972
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1739
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      196
      1259
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe