22-vuotias poika. Tuntuu että elämä valuu hukkaan. Oon hirveen yksinäinen, en saa ihmisiin kontaktia vaikka olisinkin fyysisesti läsnä. Jään aina ulkopuolelle. En oo ikinä viettäny kavereitten kanssa synttäreitä/uutta vuotta/vappua tms. Kesät menny aina neljän seinän sisällä, miettien mitä hauskaa ne muut nuoret tekee. Lomalla hajoon porukoilla tylsyyteen enkä jaksa muuta kuin olla koneella. Opiskellessa taas hajoon uupumiseen. Välillä käy mieles et ois helpompaa vaan kuolla, kun tuntuu että kaikki hyvä on vaan väliaikaista ja et tästä kierteestä on mahdoton päästä pois. On pelkoja ja niin ahdistavia ajatuksia ettei niistä viitsi edes puhua. En ymmärrä mikä mussa on. Muuttuukohan mikään koskaan. Onko tää tän arvosta.
Ei jaksa enää taistella
37
759
Vastaukset
- nibula112
jotkut vois kutsua sua masentuneeksi kun et ole kiinnostunut menemään ja tekemään ja surkuttelet vain olemattomuuttasi. suomessa on tarjolla mielenterveyspalveluita joihin suosittelisin sua oleen yhteydessä ja kertomaan niille avoimesti huolesi. jonkun ihmisen kanssa noista asioista puhuminen muutenkin auttaa kunhan et puhu kuuroille korville ja saat kunnon opastusta. oot vielä nuori ja sulla on elämä vasta aluillaan .kaikki se on hukattua aikaa jonka kulutat tossa synkkyyden kehässä kiertämiseen. siitä voi päästä pois.
- Höuizöbiuzsiuböb
Se kuuntelu ja kunnon opastushan tarkoittaa sitten käytönnössä sitä samaa paskaa, mitä täälläkin on sivut täynnä: "Toivon, että sulla kaikki kärjestyy. Huomenna on uusi päivä. Löydä joku jolle puhua. Ota tästä pilleri helpottamaan oloa."
- magnoliales
Hei, olen sinua vanhempi nainen (29-vee), mutta kaikki tuo mitä kuvailit... Aivan kuin minä teininä ja vielä parikymppisenäkin. Minäkään en ymmärtänyt, että mistä itselläni oli nuorena kyse, miksi jäin aina ulkopuolelle. Eikä kukaan ympärilläni tätä koskaan huomannut tai välittänyt siitä, mitä minulle kuului.
Mullakin oli pitkään kuolematoiveita, mutta nykyään ne on jääneet. Kaikki lähti paranemaan siitä, kun pääsin töihin ja tulin rohkeammaksi ja ulospäinsuuntautuneemmaksi.
Sittemmin kun oon miettinyt elämää taaksepäin, oon ymmärtänyt, että en vain koskaan lapsena ja teininä oppinut sosiaalisia taitoja, mitä muilla yleensä on. En tiennyt, mitä ihmisten kanssa voi puhua, miten niille puhutaan, miten ystävien kanssa ollaan... Ja häpesin aina itseäni, ajattelin että olen liian ruma ja kaikki vihaa minua ym ym. (koska olin vain sellaiseksi oppinut, ei se tietoista ollut...)
Tuon epäsosiaalisuuden opin vanhemmiltani, koska ei heillekään tullut mieleen koskaan, että miksi tuo nuori tyttö viettää kaiken aikansa yksin aina 13-vuotiaasta 20-vuotiaaksi... Ei tullut mieleen kannustaa sosiaalisuuteen.
En tiedä, pystytkö yhtään samastumaan tuohon... Tiedän vain miltä tuntuu, kun tuntee itsensä aina ulkopuoliseksi, vaikka seurassa onkin.
Veikkaan, että jos pystyisit rentoutumaan ja viettämään hyvää aikaa opiskelijakavereiden kanssa, saisit voimia opiskeluunkin?- teeskente sinä vaan
Sosiaalisuushan tarkoittaa tässä maailmassa sitä, että tekeydytään joksikin muuksi, jotta oltais mieliksi muille. Ihan skeida neuvo.
- ujo1
Teksti rohkaisee paljon ujoja, hiljaisia ja herkkiä.
- magnoliales
Ai niin... Kuten tuos aiemminki sanottiin, voisi olla hyvä hakea jotain keskusteluapua, esim. opiskelupaikan kautta? Eihän tuo jatkuva yksinolo voi olla kenellekään hyväksi.
- 6teenYO
Voimii sulle! Tiiän miltä susta tuntuu. Jos oot ihan toivoton ja haluisit löytää ulospääsyn tosta niin tiiä se, että Jumala on aina se, jonka puolee voi kääntyä missä asiassa vain ja hän kyllä ymmärtää sua :) Jumala rakastaa sua hirveesti. Sanon vaan, että kannattaa kokeilla Jeesusta :D En tyrkytä, mutta et tuu katumaan ;)
Jos kaipaat juttuseuraa niin musta siihen on.
Bless u bro! - kalmankalpea
Et kerro missä kaupungissa asut. Helsingistä löytyy vähän sitä sun tätä:
https://cafelinguainhelsinki.wordpress.com/
Ja löytyy yhtä sun toista vähän muualtakin. - kalmankalpea
19 6
Let´s meet together Helsinki ( nimestään huolimatta ennekaikkea suomenkielinen porukka ):
https://www.facebook.com/groups/236015793225259/
Ryhmän konsepti:
"Let's Meet Together on yhteisö, jossa löydät itsellesi seuraa kaupunkimenoihin, illanviettoihin ...ja kulttuuririentoihin. Voit kutsua mukaasi tuttujasi ja etsiä uutta seuraa verkoston avulla.
Mihin seuraa voi sitten etsiä? Vaikkapa:
* teatteriin, keikoille ja konsertteihin
* ulkoiluun ja liikuntaharrastuksiin
* illanviettoihin ja baari-iltoihin
* lukupiireihin, peli-iltoihin ja keskusteluihin viinilasin äärellä
* puistoon ja piknikille
* oikeastaan kaikkeen, mihin kaipaat seuraa
Jos haluat kutsua seuraa johonkin, luo tapahtuma tälle ryhmälle, niin kaikki sen jäsenet saavat kutsun mukaan. Jotta tulisi selväksi, mistä on kyse, kannattaa nimetä tapahtuma tyyliin: "Let's Meet Together: Maailmanparannusilta Kurvissa." Ja sitten vaan tapaamaan."
Kerro missä asut !
Jos asut Helsingissä voin antaa sinulle lisää vaihtoehtoja. Helsingissä on esimerkiksi Helsinki Expat Meetup
Ja IESAF nimiset yhteisöt, jotka järjestävät kaikenlaisia tapaamisia ja tapahtumia, siis ei vain pubi-iltoja. Suurin osa jäsenistä on Helsingissä asuvia ulkomaalaisia ( englantilaisia, amerikkalaisia, saksalaisia, ranskalaisia jne ) mutta myös suomalaiset ovat tervetulleita mukaan. Mitään jäsenmaksua ei ole. Tapahtumiin osallistuminen ei maksa mitään, maksat vain omat kulusi.
Jos et asu Helsingissä vaan jossain muualla minä voin todennäköisesti myös siinä tapauksessa antaa sinulle jonkun hyödyllisen linkin.- turpa kerrankin kiinni
Noi sun ryhmäs koostuu kyllä täysin muunlaisista ihmisistä, kuin mitä aloittaja kertoo olevansa. Kv-vaihto-opiskelijat on aivan muuta maata kuin kotona neljän seinän sisällä luutuvat. Miettisit edes vähän ennen kuin jakelet surkeita vinkkejäsi.
Whee...
Vinkki:
Älä ajatte tällai: "Mitä ne muut nuoret..."
Koska sillo kuvittelet että KAIKKI MUUT nuoret tekee jotain kivaa... Joka paikkakunnalla, jokasessa kaupungissa ja kylässä, on ainakin kaksi jotka ajattelee samaa...
Lopeta tuo surkuttelu täällä, vaikka tämä foorumi ja alue on siihen tehtykin...
Se ei siltikää auta mitää, antaa hetkellisesti hyvän olon koska saanu johonki purkaa turhautumistaan...
Mee opiskelee loppuu, vaikka se uuvuttavaa onki... Sitte haet töihi... Töiden välissä vietät aikaas muualla ku täällä... Sillee se menee...
Olettaen että sulla on oma auto, koska 22v "poika" niin meneppä jonnekin sen auton kanssa, välittämättä millane auto on tai millane ite oot... Toki jos joku risuparta olet, kuten meikäläinenkin, niin voit toki sen ajaa pois...
Kuitenki ulos ja vaikka ekana lenkille, morjestat randomeja ihmisiä, se on kontaktien
En tiedä onko tää tän arvosta mutta suosittelen ainakin siihe 40-50 vuotiaaksi kattoa niin on ainaki tavote ja silloin myös syy elää...
Elämä on täyttä hajoomista... Varmaa tuolloin sitte voi todeta et näinhä se oli hajoamista mutta silti kiva elää...
Pian varmaan joku Jeesustelija, tai joku helpertti joka on hereillä, tulee tähän selittelee J&J-tarinoita niin ok...
Suosittelen varautumaan niihinkin ennakolla, omalla kohalla nuo ei sillee toimi...
Kas, nibula112 tuossa kertoikin asian jo paremmin...- Liian matalaa lentoa
Kuulostaa ihan helvetin tylsältä. Ei kyllä kiinnosta yhtään toi sun asenne elämään.
Liian matalaa lentoa kirjoitti:
Kuulostaa ihan helvetin tylsältä. Ei kyllä kiinnosta yhtään toi sun asenne elämään.
"Mun asenne" ?
- kalmankalpea
"Noi sun ryhmäs koostuu kyllä täysin muunlaisista ihmisistä, kuin mitä aloittaja kertoo olevansa. Kv-vaihto-opiskelijat on aivan muuta maata kuin kotona neljän seinän sisällä luutuvat. Miettisit edes vähän ennen kuin jakelet surkeita vinkkejäsi."
Noissa ryhmissä on KAIKENLAISIA ihmisiä. En tiedä mistä sait sellaisen ajatuksen, että nuo ryhmät olisi tarkoitettu vaihto-oppilaille. Mikään mainitsemistani ryhmistä ei ole tarkoitettu vaihto-oppilaille. Vaihto-oppilailla on yleensä omat ryhmänsä. Vaihto-oppilaat ovat tietysti tervetulleita mukaan koska KAIKKI kiinostuneet ovat tervetulleita mukaan.
Nimimerkki "19 6" kirjoitti: "Oon hirveen yksinäinen, en saa ihmisiin kontaktia vaikka olisinkin fyysisesti läsnä."
Hän sanoi siis hyvin suoraan että hän kärsii kovasti yksinäisyydestä. Minä ehdotin hänelle Café Linguaa, Let´s Meet Together Helsinki- yhteisöä ja kahta englanninkielistä ryhmää, jotka on tarkoitettu ensisijaisesti Helsingissä asuville ulkomaalaisille mutta joihin myös suomalaiset ovat tervetulleita. Noissa porukoissa on yleensä hyvin helppoa luoda sosiaalisia kontakteja joten olen sitä mieltä, että niitä kannattaisi ainakin kokeilla. "Ei se ota jos se ei annakaan !"
Siis tuskin siitä mitään vahinkoa tulee jos niitä kokeilee.
Tässä vähän tietoa Helsinki Expat Meetup-ryhmän konseptista:
"Helsinki Expat Meetup is a great place to meet new people, make friends and share experiences. It is a non-commercial group helping to create networking and socializing opportunities. We usually meet once per week somewhere in Helsinki.
We are NOT competing with any other groups or organizations, but rather trying to join forces to give people great choices for things to do in Finland. Finns, tourists and visitors to Helsinki are also most welcome!
The group was started by a Canadian who lived in Helsinki some years ago.
The events are organized by Jessica Powell, an American living in Finland, and the group is admined by Chris Van De Covering.
About 70% of the people that come to the meetups are new for the first time, and don't know anyone else there. The others that come regularly really want to get to know new people. The goal of each meetup is to meet new people.
We don't have a program for the event, everyone just shows up as their time allows and can talk to whomever they please. Some people try to say hello to everyone, but others might only talk to two or three people for the whole event.
Take a look at the coming events, and see if you would like to join. If so, we look forward to meeting you, and don't hesitate to contact Jessica or Chris if you have questions or comments!
Ryhmä on Facebookissa täällä:
https://www.facebook.com/groups/45107353822/
Ja täältä löytyy tietoa IESAF-porukasta:
http://www.iesaf.fi/
Jos "19 6" ei ole ehdotuksistani kiinostunut se on hänen asiansa. Koska "19 6 " on aikuinen ja täysjärkinen ihminen meidän täytyy antaa hänen itsensä päättää siitä mitä hän tekee. Kysymys on HÄNEN elämästään, ei SINUN eikä MINUN elämästä. Minusta on vähän outoa se, että siinä teet itsesi hänen puhetorvekseen. Siis luulet tietäväsi mitä hän minun ehdotuksistani ajattelee. - huomaamaton / pelle
Onko sinussa ap. jotain ns. vikaa? Oletko esim. useimpien ihmisten mielestä ruman tai erikoisen näköinen? Tai onko sulla joku vamma, ihan vaikka vaan puhevamma, änkytätkö tms.?
Kuulostaa kauhean suorasukaiselta, mutta yksin jätettävissä ihmisissä on yleensä jokin ns. vika tai poikkeavuus. Ja jotta voisi tietää, miksi jätetään yksin, olisi pohdittava tätäkin vaihtoehtoa.
Tunnen yhden miehen, joka peruskoulussa ja lukiossa oli todella harmaa, arka, seinäänkatoava tyyppi, hiljainen ääni ja änkyttikin jokaisen puheenvuoron alussa jne.
Lukion jälkeen hän kai meni armeijaan tai piti välivuoden, ja sitä seuraavana syksynä aloitimme samassa yliopistossa. Hän oli muuttunut täysin. En kuitenkaan sanoisi, että hän olisi ns. puhjennut kukkaan, vaan minusta vaikutti, että hän oli tehnyt tietoisen päätöksen muuttaa itsensä ja elämänsä väkisin. Hän pukeutui joka päivä värikkäisiin vaatteisiin, kuten oranssiin paitaan, piti otsallaan vihreälinssisiä aurinkolaseja, omituisia hattuja, puhui teennäisen kovalla äänellä, heitteli ihan kummaa läppää ja hakeutui aina tarkoituksella huoneen ja porukan keskiöön.
useimpien opiskelijoiden mielestä hän oli lähinnä ärsyttävä, mutta ainakaan hän ei enää ollut huomaamaton. Hän valitsi mieluummin pellen roolin vetämisen ja ärsyttävyyden kuin huomaamattomuuden. Vähän aikaa sitten törmäsin hänen kuviinsa sos. mediassa. Nyt hän oli kasvattanut itselleen pitkän parran ja piti päässään värikästä bandannahuivia sekä kaapua, jossa oli jotain pakanallisia symboleita. En saanut selville, onko hänellä vaimo nykyään.- miljoonapelle
kuulostaa että välivuotena alkoi huumeet maistuun tolle kaverille. ei siinä mitään väärää
- kalmankalpea
Minun itseni on vähän vaikea mennä puhumaan ventovieraille ravintolassa tai pubissa koska jos teen sen tunnen itseni tunkeilijaksi. Tähän liittyy myös jonkin veraan ujoutta, siis pelkään tulevani torjutuksi. Jos siellä pubissa on valmista seuraa, siis ryhmä, jonka illanviettoon olen ilmoittautunut ja johon minut on hyväksytty mukaan, tuota ongelmaa ei ole. Minun kaltaisiani on varmasti paljon.
Suuressa maailmassa on jopa ujoille omat meetup-ryhmänsä:
http://shy.meetup.com/
Ja masennuksesta kärsiville:
http://depression.meetup.com/
Meetup-ryhmä ( siis jos joku ei tätä tiedä ) on ryhmä, joka järjestää erilaisia tapaamisia ryhmän jäsenille.
Miksi näitä ei ole Suomessa ? No Suomessa tietenkin voidaan niin hyvin että tällaisia ryhmiä ei tarvita. ;-)
Vai olisiko tuohon joku muu syy ? Mitäs luulet ?- toivon kipinä
Arvostan vaivannäköäsi yksinäisten ihmisten hyväksi. Suomessa on valtavasti yksinäisiä ihmisiä... varmaan promille heistä on käynyt tällä palstalla. Se on aina hienoa, jos joku saa elämässä asioita mallilleen, jonkun tapahtuman kautta vaikka...
- toivon kipinä
toivon kipinä kirjoitti:
Arvostan vaivannäköäsi yksinäisten ihmisten hyväksi. Suomessa on valtavasti yksinäisiä ihmisiä... varmaan promille heistä on käynyt tällä palstalla. Se on aina hienoa, jos joku saa elämässä asioita mallilleen, jonkun tapahtuman kautta vaikka...
Yhdyssanavirheet vain kaunistavat ♡
- kalmankalpea
Tarkoitukseni oli laittaa edellisen viestini loppuun pieni tunnelmaa ehkä piristävä puujalkavitsi mutta se unohtui. Se tulee tässä:
Asiakas tarjoilijalle ravintolassa : "Kuppi kahvia ilman kermaa, kiitos !"
Tarjoilija : "Valitettavasti meillä ei ole juuri nyt kermaa. Voitteko ottaa sen ilman MAITOA?" - KYLLÄ SE MENEE
------KAIKISTAPA HINTA KRIISI-AIKAA ON JUURI TUO--IKÄ
20--VIIVA 30 JA ALLE 40. VUOTIAAT.JOS SITÄ OMAA PERHETTÄ EI VAAN ALA TULEMAAN JA NÄKYÄ.
. KUN SEN YLI PÄÄSEE--NIIN SITTEN VOI JO AJATELLAKIN JA AJATTELEE ASIAT TOISELLA TAVALLA--
...SE ON SEKÄ TYTÖT ETTÄ POJAT.
SIIHEN MENEE TOSIN AIKA MONTA VUOTTA MUTTA SELVIÄÄHÄN SIITÄ.
..ON VAAN ETTÄ TUTUT PORUKAT ALKAA OLLA OMISSA ELÄÄISSÄÄN JA ERKAANTUVAT OMIIN JUTTUIHINSA .
MITÄÄN SUURIA MURHEITA EI KANNATA KANTAA..
EI SE ELÄMÄ NYT MITÄÄN NIIN LOISTOA SITTEN LOPPUJEN -LOPUKSI
OLE MISSÄÄN ..AINAKAAN JOS AINA ON IKUINEN RAHATTOMUUS ON SIIHENKIN TOTUTTVA......MUTTA JOKAINEN SE ELÄÄ VAAN JOKA PÄIVÄ.
Tv. Aina yksin 60 vuotias. Yksin synnytään ja yksin sitten kuollaankin.
.NO mitäs siinä välissä tapahtuu Enemmän ja vähemmän kullakin
Jos rahaa on niin kyllä saa seuraakin ! - 998877098
ap. neuvoni sinulle on: ota ITSE ensin yhteyttä johonkin toiseen kaveriisi, tai vanhaan koulukaveriin. Varmasti esim. lukiossa tai jatkokoulutuspaikassasi on edes yksi henkilö johon voisit kuvitella ottavasi yhteyttä, esim. joku toisnn hiljainen ja syrjäänvetäytyvä tyyppi. Tai jos tunnet jonkun porukan kouluajoiltasi, miksi et ehdottaisi siitä jollekkin vaikka elokuviin lähtemistä, tai salille, laskettelemaan, mitä tahansa. Juju on siinä että itse on otettava se ensimmäinen askel, varmasti moni voikin torjua sinut ensi alkuun, mutta se kuuluu elämään, ja siirryt seuraavaan henkilöön. Aina löytyy joku jolle ITSE voit olla ystävä.
Esim. tee facebook profiili, ja pyydä kavereiksesi entisiä koulukavereita, varmasti joku hväksyy kaveripyyntösi, jos ei ihan jokainen.
Kolmas vaihtoehto on aloittaa tyhjältä pöydältä ja menä uuteen harrastukseen , vaikka joukkuelajiin ja sieltä löytää uusia ystäviä pikku hiljaa. - MusicHelps
"Think about
All the good in your life
It's only temperary
Think about
All the positive sides of life
Never last forever"
- Sentenced - Nepenthe - voila
Hyvä taistelija 19 6,
Minäkin olen suunnilleen saman ikäinen, mutta vähän nuorempi poika/nuorimies. Minustakin tuntuu samalta. Aika kuluu niin nopeasti, että minua harmittaa kaikki se mitä en ole ehtinyt saada aikaan. Ymmärrän, mille sinusta mahdollisesti tuntuu.
Tiedän, että sinua raastaa sydämestä, koska minuakin raastaa, nimittäin juuri se yksinäisyys. Tuntuu sille, että on ulkopuolella normaalista ihmiselämästä, on puutetta sanoista, naurusta ja ilosta, surun jakamisesta, jne... Tärkein asia, mitä yksinäisyys voi viedä on rakkaus. Jos ei elä rakkaudessa, ihminen ei vain jaksa.
Väitän, että suurin osa masennusta potevista elää rakkauden puutteessa. En suinkaan tarkoita rakkaudella vain mitään parisuhdetta, koska kavereiltakin voi saada rakkautta. Kaverit voi olla myös ystäviä. Ystävät rakastaa.
Yksinäisyydessä on puute juuri siitä, että et voi jakaa rakkauttasi muitten ihmisten kanssa. Etkä saa itse rakkautta. Eläminenhän on rakkautta. Haluat tehdä vain kaikkea sitä mistä pidät, jakaa ne asiat ihmisten kanssa, joita jopa intohimoisesti rakastat. Joku haluaa jakaa pelien pelaamisen, toinen syvällisen pohdiskelun elämästä, joku huumorin. Olennaista tosin on juuri huumori.
Huumori nostaa mielialaa, ja lisää niiden asioiden arvoa, joita haluat muitten kanssa jakaa. Ihmisetkin myös nauttii enemmän rakastelusta, kun siinä on huumoria mukana. Huumori on tosi tärkeä asia, kun torjutaan yksinäisyyttä.
Kaikki ei vaan naura, tai edes hymyile. Olen laittanut itsessäni ja muissa yksinäisissä merkille jo kauan sitten, että yksinäiset eivät itseasiassa naura kovin paljoa, tai kerro vitsejä muille. Esim. juuri koulussa, työpaikalla. Ihminen tällöin on rikkonainen ja saanut säröjä sieluunsa, niin sanotusti. Yksinäisillä on joku uskomus olla toimimatta jollain tietyllä tavalla, koska pelätään toimia. Reaktioita pelätään. Joskus pitäisi vain unohtaa itsensä, omat monesti näennäiset viat, ja toimia.
Yksinäiseksi kyllä joudutaan, ei kukaan sitä halua. Moni asia voi mennä elämässä huonosti, mikä johtaa juuri esimerkiksi tähän. Lapsenakaan ei voi oikein itseään kasvattaa, jos vanhemmat eivät ole sitä tehneet, kasvattaneet sosiaalisuuteen. Syitä on monia.
Mulla on todella on tällänen tapa kirjottaa, kirjotan asioista monesti yksityiskohtaisemminkin... niin en halua että kuolet, tai satutat itseäsi mitenkään.
Et ole vielä elämääsi elänyt loppuun. Sulle voi käydä vielä paljon paremmin kuin minulle. Ehkä olet joku päivä todella onnellinen mies. Mietipä sitä. Kaikesta voi
aina puhua. Ehkä olet sitten joskus todella onnellinen mies, kun löydät jonkun, johon rakastut. Oli hän sitten nainen tai mies. Sinulla voi olla lapsiakin. =) Minä todella haluan, että ajattelet elämäsi olevan elämisen arvoista. Niin nekin ihmiset haluavat sinun ajattelevan, jotka rakastivat sinua eilen, tänään ja huomenna. - kalmankalpea
IESAF se vain järjestelee kaikenlaista jännää Helsingissä asuville ulkomaalaisille.
Tänään keskiviikkona tietokilpailu:
https://www.facebook.com/events/1543200642590771/
( Näet sivun vaikka sinulla ei olisi Facebook-tiliä ! Klikkaa vain linkkiä ! )
Jääpuistossa luistellaan 11/1:
https://www.facebook.com/events/1506221442993350/
Peli-ilta 24/1:
https://www.facebook.com/events/735436586552981/
Sinkkujen ilta 31/1:
https://www.facebook.com/events/1543200642590771/
Näinhän se tämä käy ! IESAF-tapahtumat eivät ole opiskelija-tapahtumia, niinkuin voisi luulla ! Niihin ovat kaikki tervetulleita. Osallistumismaksua ei ole ! Maksat vain omat kulusi ! Osallistujien ikä vaihtelee 18 vuodesta 60 vuoteen.
Mikä estää suomalaisia tekemästä jotain vastaavaa ? Kahvikekkerit samassa kahvilassa kerran viikossa ( tai jos se on liian usein niin joka toinen viikko ) olisi tavattoman helppo järjestää. Kuka tekee aloitteen ? - kalmankalpea
Se oikea linkki sinkkujen iltaan 31/1 on tässä:
https://www.facebook.com/events/1595233057366500/
Pahoittelen virhettä ! - Marjatta 33
Hei!
Kyllä sä saat ihmisiin kontaktia kun vain opettelet avaamaan suutasi. Älä pelkää mitä sanot, et voi sanoa koskaan mitään niin tyhmää, että siitä seuraisi mitää kamalaa. Usko itseesi, että pystyt juttelemaan ihan vaan. Ota rennosti jos tapaa ihmisiä, vaikka kotonas tai jossain. niin siitä se lähtee. Jännität liikaa kun olet ollut niin paljon yksin! siitä se johtuu. Sama kuin työttömyys, jos on pitkään vaan kotona ja ei ole sosiaalista kanssakäymistä, niin rupeaahan se tuntumaan päässä jollain tapaa. Riittää kun saisit edes yhden ihmisen jonka kans puhua. Ei sinulla ole kiire tehdä mitään tässä maailmassa, ota rennosti vaan.
Voit harkita jotain harrastusta, mieti mikä kiinnostaisi? Liikunta pitää pään kunnossa myös. se vois olla vaikka vaan kävelyäkin.
Ja sitten se, älä mieti mitä muut ajattelevat. se on niin turhaa. - kalmankalpea
Yksinäisten ihmisten vertaistuki:
https://www.facebook.com/groups/186681064751892/
Kannattaa tsekata ! Ja jos joku tuosta linkistä hermostuu niin voin sanoa että en ole maininnut sitä aikaisemmin. Olen antanut useita muita linkkejä mutta en tuota. - kalmankalpea
Ja taas tupsahti Facebookiin uusi tapahtuma !
IESAF Restaurant Night 30/1:
https://www.facebook.com/events/422926557856286/
No voi hyvänenaika ! Näitä tapahtumia suorastaan sataa. Ja mikä hienointa: Kaikki ovat tervetulleita. Muista ilmoittautua jos olet tulossa !
Onhan se nyt outoa että nämä ulkomaalaiset pystyvät järjestämään vähän mitä vain kun taas me suomalaiset emme pysty järjestämään mitään.Jos ( etupäässä ) ulkomaalaisille suunnatut tapahtumat vetävät porukkaa miksi suomalaisille suunnatut tapahtumat eivät sitä tekisi. Suomen kaupungeissa kun on ( tietysti ) paljon enemmän suomalaisia kuin ulkomaalaisia. - otaksun
mikähän ajatus
- kalmankalpea
"mikähän ajatus"
Mitä tuo tarkoittaa ? - kalmankalpea
Ja tässä lisää linkkejä Helsingissä asuville !
Personal Growth in Conscious Living Espoo:
http://www.meetup.com/Personal-growth-in-ConsciousLivingEspoo/
Helsinki Social Life:
http://www.meetup.com/helsinkisociallife/
Helsinki Photography Walk:
http://www.meetup.com/Helsinki-Photography-Walk/
Helsinki Cinema and Discussion Meetup:
http://www.meetup.com/Helsinki-Cinema-and-Discussion-Meetup/
The Helsinki Wine Group:
http://www.meetup.com/The-Helsinki-Wine-Group/
Kuinka on mahdollista, että minä olen niin tavattoman hyvin informoitu kaikesta siitä mitä tapahtuu ? No minä en ole ihminen, olen niin kutsuttu "demigod" ( puolijumala ). Olen vain käymässä planeetallanne.Siis olen täällä lyhyellä komennuksella.- rswef
Tulepa tuomaan tälle palstalle linkkejä muidenkin kaupunkien tapahtumiin (vaikka Turku, Oulu, Rovaniemi, Jyväskylä, Joensuu, Tampere?), kun selvästi sinulla on hyvät paikat mistä noita infoja löytyy. Kaikki ei välttämättä ole facebookissa ja näin eivät pääse siitä nauttimaan, mutta varmasti juuri yksinäisten kohdalla suuri ongelma on se, ettei edes osata ajatella, että tuollaistakin on olemassa.
Itsellä ei valitettavasti linkkejä ole antaa, koska pyörin lähinnä omissa porukoissani ja harrastuspiirien tapahtumissa, jotka eivät aina ole avoimia kuin esim. oman seuran jäsenille, mutta sinun kaltaistasi tapahtuma ja meetgroup -viestittäjää varmasti tällä palstalla kaivataan. Kuitenkin jossain on joku yksinäisyydestä kärsivä, joka haluaa juuri nyt ottaa ensimäisen askeleen, oli se miten pieni vain.
- rswef
Kirjoitit, että sinulla on pelkoja ja ahdistavia ajatuksia ettet viitsi niistä edes puhua, anteeksi nyt, kun ehdotan, mutta mitä jos kävisit kuitenkin juttelemassa ahdistuksestasi esimerkiksi psykologin kanssa? Minua alkoi ahdistaa joskus kolmekymppisenä, kun elämä ei ollut mennyt ihan niin kuin sen olisi pitänyt mennä, opiskelut takkusi ja muutenkin tuntui kaikki menevän penkin alle. En sitten lopulta enää keksinyt muuta kuin mennä psykologille kysymään mikähän mussa on vikana ja latasin hälle kaikki elämäni persiillään olevat asiat ja sanoin ettei oikeasti kiinnostaisi kuin saada eläkepaperit.
Ihmisillä on hirveästi ennakkoluuloja esimerkiksi juuri psykologeja kohtaan. Joko kuvitellaan, että siellä on pakko kertoa kaikki tai että siellä leimataan hulluksi tai sen sellaista, mutta ei se sellaista kuitenkaan ole. Ja se voi oikeasti auttaa, kun saa puhutua toiselle ihmiselle ääneen omat ahdistuksensa, kun tuo toinen ihminen on henkilö, jota et ehkä muuten tapaa missään ja kun hänellä on vielä vaitiolo- ja salassapitovelvollisuus . Plus sekin, että sielä voi oikeasti saada apua ja avulla tarkoitan oikeaa apua eikä mitään pilleripurkkia ja pään silitystä. Itse lähdin sieltä psykologilta neurologin vastaanotolle. Tänä päivänä asiat sujuu huomattavasti paremmin.
Enkä nyt tarkoita, että sinullekin käy noin, mutta mieti ainakin, ei ahdistustakaan tarvitse kärsiä enempää kuin sietää. Sen uskallan väittää, että sinä et ole sen arvoinen, että voisit vain luovuttaa. Sinussa on varmasti paljon enemmän potentiaalia, kuin uskotkaan. Sinä kirjoitat ääneen ne asiat, joita moni ei koskaan edes pysähdy pohtimaan, se on aika hyvin jo sellainen...
Kirjoitit myös ettet ymmärrä mikä sinussa on. Ei sitä kukaan muukaan itsensä kohdalla voi lopullisesti ymmärtää (me kaikki olemme täällä maailmassa keskeneräisiä ja jollain tapaa viallisia). - kalmankalpea
"Tulepa tuomaan tälle palstalle linkkejä muidenkin kaupunkien tapahtumiin (vaikka Turku, Oulu, Rovaniemi, Jyväskylä, Joensuu, Tampere?), kun selvästi sinulla on hyvät paikat mistä noita infoja löytyy. Kaikki ei välttämättä ole facebookissa ja näin eivät pääse siitä nauttimaan,..."
Minua ärsyttää aika lailla se, että nämä yksinäisyydestä kärsivät ihmiset eivät juuri koskaan viitsi mainita sitä, että missä kaupungissa he asuvat. Vaasassa tai Kuopiossa asuville ei ole mitään järkeä antaa Helsinki-linkkejä.
Olen sitä mieltä että olisi hyvä ajatus liittyä Facebookiin.Se käy käden käänteessä eikä se maksa mitään. Omaa kuvaa ei ole pakko laittaa mukaan. Facebookiin liittymistä ei tarvitse pelätä. - kalmankalpea
Likemind Breakfast perjantaina 16/1 kl 08.30 - 10.00:
https://www.facebook.com/events/839912806067988/
"Let's welcome year 2015 with the first breakfast meeting of the year! Bring yourself, your friends and colleagues and have a nice chat about everything and anything interesting!"
Jälleen kerran näemme sen kuinka helppoa tällaisten tapaamisten järjestäminen on. Ja me näemme myös sen kuinka uskomattoman saamattomia me suomalaiset olemme kun emme pysty tekemään mitään vastaavaa. - kalmankalpea
Midweek meetup at Woolshed keskiviikkona 14/1 kl 17.00 - 20.00:
https://www.facebook.com/events/1533844446855423/
"Everyone is welcome for drinks, food and chatting, a great way to meet new people and have some great fun. :)"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo666114Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583053- 312213
- 131827
- 201798
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto191783Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus131532- 181529
- 501504
- 91463