Voiko ajaa vaikka rengas on tyhjä?

APUAAA

Eli minulla on tyhjentyneet auton takarenkaat. Voinko ajaa huoltoasemalla noin 500metriä ilman että rengas irtooaa vanteelta? HELP FAST!!!

9

18936

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehkä

Ehkä sen 500 metriä voit päästä, mutta jos renkaat ovat aivan tyhjät, niin huonostikin voi käydä. Sinuna hakisin huoltoasemalta paineilmakannun lainaan ja täyttäisin renkaita edes vähän. Tyhjänä ajaminen ei tee renkaalle hyvää.

• SRi

...olisi viisainta laittaa ne talvirenkaat tavaratilaan ja käydä ensin huoltoasemalla laittamassa niihin ilmaa ja laittaa sitten vasta alle.

• Apuva taas

siis onko suurta vaaraa että Renkagas pomppaa vanteelta pois? Eks renkaan runkokin voi mennä paskaks jos se ei pyöri ku on niin vähän ilmaa. Mut tiet on jäässä vaikuttaako asiaan?

SUUURI KIITOS VASTANNEILLE!!1

• Toni
        Apuva taas kirjoitti:

siis onko suurta vaaraa että Renkagas pomppaa vanteelta pois? Eks renkaan runkokin voi mennä paskaks jos se ei pyöri ku on niin vähän ilmaa. Mut tiet on jäässä vaikuttaako asiaan?

SUUURI KIITOS VASTANNEILLE!!1

Minä ainaskin luulen että runkot menevät romuksi, vaikka ei sitä välttämättä silmällä näe heti, mutta jonkun ajan päästä kyllä huomaa.
        Mikset irroita renkaita ja pyöritä niitä sinne jollet muulla kyydillä pääse. Tien pinta ei vaikuta asiaa, muuta kun liukkauden suhteen.
        Vanne yleensä rikkoo renkaan, kun ajetaan tyhjänä. Toinen on tietenkin jos sulla on kesärenkaat joissa on ilmaa ja väliletku niin nostat auton ilmaan ja pistät letkulla niihin edes vähän ilmaa.

• gf.hg

Soita hinuri jos sulla on kasko . Kato sit,ettei hinurikuski nosta etupyöriä ylös ja hinaa takapyörien varassa .

• käyttöön

Käy ostamassa huoltsikalta tai marketista sellainen akkutoiminen pikkukompressori hintaan 10-20€ ja päräytä renkaat täyteen. Yhden henkilö-auton renkaan täyttö kestää n. 5 min.

• eeekoo

muutama viikko sitten ajoin korokkeen reunaan ja ilmat tuhahti eturenkaasta taivaalle. Jouduin ajamaan n. 20 metriä turvalliseen paikkaan. Onneksi takakontin pohjalta löytyi kaksireikäinen ilmapumppu joka aikoinaan oli hankittu polkupyörää yms varten. noin 500 painalluksen jälkeen uskalsin ajaa hissukseen huoltoasemalle jossa ilmasin renkaan täyteen. Toistaiseksi rengas on toiminut ihan hyvin.

• etteilosahda

Kannattaa silti tarkkailla rengasta mahdollisten piilevien runkovaurioiden varalta, tärinöitä, puoltamista, pullistumia.

• vaikka30kilomertiä

kyllä voi ajaa huoletta jos sinulla runflat renkaat

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4451
    2. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2345
    3. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      14
      2337
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      51
      2108
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1667
    6. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1466
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1451
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1274
    9. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82
      1231
    10. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      40
      1084
    Aihe