Eli minulla on tyhjentyneet auton takarenkaat. Voinko ajaa huoltoasemalla noin 500metriä ilman että rengas irtooaa vanteelta? HELP FAST!!!
Voiko ajaa vaikka rengas on tyhjä?
9
18750
Vastaukset
- ehkä
Ehkä sen 500 metriä voit päästä, mutta jos renkaat ovat aivan tyhjät, niin huonostikin voi käydä. Sinuna hakisin huoltoasemalta paineilmakannun lainaan ja täyttäisin renkaita edes vähän. Tyhjänä ajaminen ei tee renkaalle hyvää.
- SRi
...olisi viisainta laittaa ne talvirenkaat tavaratilaan ja käydä ensin huoltoasemalla laittamassa niihin ilmaa ja laittaa sitten vasta alle.
- Apuva taas
siis onko suurta vaaraa että Renkagas pomppaa vanteelta pois? Eks renkaan runkokin voi mennä paskaks jos se ei pyöri ku on niin vähän ilmaa. Mut tiet on jäässä vaikuttaako asiaan?
SUUURI KIITOS VASTANNEILLE!!1 - Toni
Apuva taas kirjoitti:
siis onko suurta vaaraa että Renkagas pomppaa vanteelta pois? Eks renkaan runkokin voi mennä paskaks jos se ei pyöri ku on niin vähän ilmaa. Mut tiet on jäässä vaikuttaako asiaan?
SUUURI KIITOS VASTANNEILLE!!1Minä ainaskin luulen että runkot menevät romuksi, vaikka ei sitä välttämättä silmällä näe heti, mutta jonkun ajan päästä kyllä huomaa.
Mikset irroita renkaita ja pyöritä niitä sinne jollet muulla kyydillä pääse. Tien pinta ei vaikuta asiaa, muuta kun liukkauden suhteen.
Vanne yleensä rikkoo renkaan, kun ajetaan tyhjänä. Toinen on tietenkin jos sulla on kesärenkaat joissa on ilmaa ja väliletku niin nostat auton ilmaan ja pistät letkulla niihin edes vähän ilmaa.
- gf.hg
Soita hinuri jos sulla on kasko . Kato sit,ettei hinurikuski nosta etupyöriä ylös ja hinaa takapyörien varassa .
- käyttöön
Käy ostamassa huoltsikalta tai marketista sellainen akkutoiminen pikkukompressori hintaan 10-20€ ja päräytä renkaat täyteen. Yhden henkilö-auton renkaan täyttö kestää n. 5 min.
- eeekoo
muutama viikko sitten ajoin korokkeen reunaan ja ilmat tuhahti eturenkaasta taivaalle. Jouduin ajamaan n. 20 metriä turvalliseen paikkaan. Onneksi takakontin pohjalta löytyi kaksireikäinen ilmapumppu joka aikoinaan oli hankittu polkupyörää yms varten. noin 500 painalluksen jälkeen uskalsin ajaa hissukseen huoltoasemalle jossa ilmasin renkaan täyteen. Toistaiseksi rengas on toiminut ihan hyvin.
- etteilosahda
Kannattaa silti tarkkailla rengasta mahdollisten piilevien runkovaurioiden varalta, tärinöitä, puoltamista, pullistumia.
- vaikka30kilomertiä
kyllä voi ajaa huoletta jos sinulla runflat renkaat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241566- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761179Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865