Hei! Te, jotka olette syöneet masennuslääkettä paniikkihäiriöön ja olette jättäneet lääkkeen pois, niin millaisia vieroitusoireita teille on tullut? Käytin sepramia 20mg päivässä muutaman kuukauden, mutta en saanut siitä mitään apua ja noin viikko sitten jätin lääkkeen pois. Nyt on ollut olo ihan karsea. Lihaksia kiristelee, sellaista kummaa vapinaakin on ja nykimistä, niska on jämähtänyt ihan jumiin, välillä on kylmä, välillä olen hiestä märkä, posket puutuu, samoin kädet ja jalat, ahdistus on ihan valtava, tulee sellaisia inhottavia ahdistusaaltoja ja vaikka mitä oireita. Kauanko nämä vieroitusoireet kestää, kun olo alkaa olla niin hirveä, että tulen kohta hulluksi. Tiesin, että lääkkeen poisjättäminen saattaa aiheuttaa kummia olotiloja, mutta en arvannut että se tällaista olisi. Mikähän tähän oloon auttaisi, pitäisikö ottaa viinaa, että kestää nämä vieroitusoireet?!
Lääkkeen lopetus
5
195
Vastaukset
- Mmqq
Ei ehkä viina auta kuin hetkellisesti. Määrää kokeilin cipralexia 5mg /vrk ja viikon päästä lopetin kun tuli ihan hirvee olo. Pahempi kuin koskaan. Suosittelen jos ei olo parane niin mene lääkäriin ja pyydä opamoxia hetkelliseen ahdistukseen.
- artsi7
Hitaasti hyvä tulee. Käytin Venlafax 75 mg 7 kk ja lopetin kesän aikana käytön. Pikkusen meni vatsa löysemmälle, ei muita oireita. Eli lopetus todella hitaasti.
- hitaasti hyvä
Paniikkihäiriöisillä kaikki lääkkeisiin liittyvä, niin aloittaminen kuin lopettaminenkin pitää tapahtua hitaasti. Jos lääkäri on kehoittanut aloittamaan jonkun lääkkeen puolikkaalla tabletilla, niin sekin kannattaa vielä puolittaa, niin välttyy niiltä aloitus oireilta, mitkä moni panikoija kokee pahoina oloina. Samoin lääkkeen lopetus pitää tehdä pikkuhiljaa muutaman viikon kuluessa, annosta pienentämällä, eikä lopettaa kerrasta, niin välttyy niiltä joskus melko hankaliltakin vieroitusoireilta. Ihmiset on tietysti yksilöllisiä, eikä kaikille tule mitään sivuvaikutuksia lääkkeistä, mutta varovainen kannattaa olla.
Itse en nyt ole syönyt kun 50mg aamuisin Sertralinia. Kun olen syönyt sitä ennen 100mg, niinkuin pitäisi. No 4 päivää siitä kun, olen syönyt vaan sen 50mg. Ei ole tullut muuta vaikutuksia, kun se että väsyttää enemmän.
- Juupöö
Mä söin 2 vuotta, lopetin pikkuhiljaa annosta pienentämällä. Olo oli hyvä eikä ollut mitään sivuoireita muita kuin pelko uusiutumisesta. Myöhemmin tuli "sähköiskumaisia" tuntemuksia kehoon, ei muuta. En saanut paniikkikohtauksia vuoteen kunnes oireet ja kohtaukset tulivat takaisin ainakin 2 kertaa pahempina kuin ennen
Lääkitystä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1151479
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881317Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1381087- 68984
- 39927
- 69884
- 97877
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.54862- 75846
Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39794