Jos pettää kerran, pettääkö silloin aina, vaikka suhdekin vaihtuisi?

MIN

Jos on pettänyt joskus edellisessä suhteessaan (suhde päättyi siihen, että pettäminen tuli ilmi), onko silloin ikuinen petturi? Onko uskollisuus enää mahdollista uusissa suhteissa, kun aloittaa ns. puhtaalta pöydältä?

20

4076

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeejee

Pettämistäkin on montaa sorttia, on niitä jotka haluavat päästä huonosta suhteesta pois ja pettävät (yleensä lopettavatkin huono suhteen sitten siihen). Ja sitten on myös niitä jotka haluavat seurustella ja elämä onkin ihan mukavaa, mutta on kivaa etsiä muualta vähän imartelua ja itsetuntoa pettämisen muodossa. Voi olla myös muita pettämisen tyylilajeja. Itse olen elänyt huonossa suhteessa, jossa toinen osapuoli käytti henkistä väkivaltaa. Petin häntä kerran ja se sai silmäni aukeamaan siitä kuinka huonosti elämäni jatkuu jos jään siihen suhteeseen. Olen siis pettäjä, mutta en koe olevani ikuinen pettäjä.

• nalle puh

ei kaikki ole semmosia kus päitä.mietin joskus itsekin mitä joku jätkä hyötyy jos se pettää kun semmoinen suhde ei toimi ja jätkä luulee että ei jää kiinni kyllä aika useat kärähtää joko itte kertoo tai kaverit.mitä mieltä olette itse asjasta?

• Giorgios Aviorikos
        nalle puh kirjoitti:

ei kaikki ole semmosia kus päitä.mietin joskus itsekin mitä joku jätkä hyötyy jos se pettää kun semmoinen suhde ei toimi ja jätkä luulee että ei jää kiinni kyllä aika useat kärähtää joko itte kertoo tai kaverit.mitä mieltä olette itse asjasta?

En tiedä kun en ole koskaan pettänyt. Olen kyllä esim. pikkujouissa käynyt vieraissa, mutta kun siinä ei ole ollut rakkautta mukana, niin se ole pettämistä ollenkaan.

• Nimetön
        Giorgios Aviorikos kirjoitti:

En tiedä kun en ole koskaan pettänyt. Olen kyllä esim. pikkujouissa käynyt vieraissa, mutta kun siinä ei ole ollut rakkautta mukana, niin se ole pettämistä ollenkaan.

kiitos kun vastasit viestiin.mun mielestä pettäminen on silti väärin vaikka siinä ei ole rakkautta mukana.silti sä teet väärin sitä toista kohtaan ketä rakastat.kadutko yhtään?

• ex-pettäjä

olen pettänyt edellisessä suhteessa useaankin kertaan. en rakastanut tarpeeksi, mutta en pystynyt lähteä suhteesta ja poikaystävä tyhmyyksissään antoi anteeksi. nyt olen kuitenkin seurustellut yli puoli vuotta uuden miehen kanssa ja en voisi kuvitellakaan pettäväni. ainakin omalta kohdaltani voin sanoa että en ole ikuinen pettäjä. kunhan tapaa sen "oikean" kumppanin niin kyllä sen tietää ettei tarvitse pettää. paitsi jos haluaa pettää. se taas on sitten aivan eri asia. mutta minä en halua ja tuskin sinäkään. se ei kannata, mutta helppo se on sanoa kun tilanne tulee eteen. kannattaa siis välttää kiusauksia.

• dreams

joillakin se on niin, että jos pettää niin pettää aina. Mut mä en vaan tohon voi uskoo. Mä tunnen muutamia tyyppejä, joilla on käyny niin että, kumpikin on pettänyt.(Ensin toinen ja sit toinen perässä)Mut kaikesta huolimatta ne on edelleen onnellisesti yhdessä, melkeen onnellisemmin.Kumpikin tietää, että jos itse pettää niin voi tulla itse petetyksi.
      Mutta en väitä etteikö joku voi pettää aina. itse sen määrää pettääkö vai ei. jos mietit,että jos kerran on pettänyt, niin pettääkö aina, niin voit samantien miettiä haluatko pettää uudestaan ja menettää luottamuksen moniin muihin.

• dahliaah

no mun jätkä on aina pettäny uudestaan..ollaan oltu 5 kertaa yhes 3/5 se on pettäny..:(

• Minna

Toi on niin kiinni itse ihmisestä... Itse petin ja jätin koska en pysytynyt enää katsomaan miestäni silmiin, vaikka hän ei tiedä vielä kaikkien näiden vuosien jälkeenkään uskottomuudestani. En sit tiedä opinko virheistäni mutta muissa suhteissa en ole enää pettänyt, koska ei ole ollut tarvetta etsiä sitä rakkautta ja hellyyttä muista miehistä. Tiedän siis itse syyn miksi petin. Ei se uskottomuus aina ole pelkästään sen pettäjän vika...

• justjoo.net

miksi suhdetta ei voi lopettaa jo ennen ku pettää? jos kerta suhde ei toimi!! ku suhteen päättäny, ni sit sen jälkeen saa vapaasti loikkii kukasta kukkaan! eikä tarvii potee huonoo omaa tuntoo..

• oceania

Olen Minnan kanssa samaa mieltä, ei se aina ole niin yksinkertaista ja useimmat jyrkästi tuomitsevat eivät aavistakaan, mitä kaikkea voi löytyä taustoilta.
        Tuo mustavalkoinen kerrasta-poikki-tyylikin on hiukan liian naivisti ajateltu.
        Eihän pitkää parisuhdetta kannata yhden syrjähypyn vuoksi alkaa purkamaan.
        Eri asia on kun, jos suhde vetelee viimeisiään muuten.
        Miksi rikkoa vuosien aikana laitettua kotia, viedä lapsilta isä/äiti ja saattaa sossun luukulle taas joku köyhyysrajalla kitkuttava yksinhuoltaja.
        Jos syöt joka päivä vuodesta toiseen samaa ruokaa, on ihan selvää, jotta joskus voisi maistaa jotain muutakin.
        Onko se sittenkään parempaa, on jo kokonaan toinen teema.
        Yes, tiedän, nyt ragoivat vastarakastuneet ja lyhyissä suhteissa eläneet ihmiset. Alle 5v. on lyhyt suhde, 10-15v. jälkeen alkaa vasta kokemus puhua.;)
        Kuitenkin, pettäjille ja uskollisille, kaikille tasapuolisesti mukavaa adventtiaikaa!
        Nauttikoot joakinen pikkujouluista makunsa mukaan, pakko ei ole mennä, jos se kovin ahdistaa.
        Ja voivathan epäluuloiset puolisot mennä mukaan, eikös ravintoloihin pääse Suomessa kaikki täysi-ikäiset, rotuun, sukupuoleen ja siviilisäätyyn katsomatta.

• Pohjoisen mies
        oceania kirjoitti:

Olen Minnan kanssa samaa mieltä, ei se aina ole niin yksinkertaista ja useimmat jyrkästi tuomitsevat eivät aavistakaan, mitä kaikkea voi löytyä taustoilta.
        Tuo mustavalkoinen kerrasta-poikki-tyylikin on hiukan liian naivisti ajateltu.
        Eihän pitkää parisuhdetta kannata yhden syrjähypyn vuoksi alkaa purkamaan.
        Eri asia on kun, jos suhde vetelee viimeisiään muuten.
        Miksi rikkoa vuosien aikana laitettua kotia, viedä lapsilta isä/äiti ja saattaa sossun luukulle taas joku köyhyysrajalla kitkuttava yksinhuoltaja.
        Jos syöt joka päivä vuodesta toiseen samaa ruokaa, on ihan selvää, jotta joskus voisi maistaa jotain muutakin.
        Onko se sittenkään parempaa, on jo kokonaan toinen teema.
        Yes, tiedän, nyt ragoivat vastarakastuneet ja lyhyissä suhteissa eläneet ihmiset. Alle 5v. on lyhyt suhde, 10-15v. jälkeen alkaa vasta kokemus puhua.;)
        Kuitenkin, pettäjille ja uskollisille, kaikille tasapuolisesti mukavaa adventtiaikaa!
        Nauttikoot joakinen pikkujouluista makunsa mukaan, pakko ei ole mennä, jos se kovin ahdistaa.
        Ja voivathan epäluuloiset puolisot mennä mukaan, eikös ravintoloihin pääse Suomessa kaikki täysi-ikäiset, rotuun, sukupuoleen ja siviilisäätyyn katsomatta.

aina pettäjän vika. Ainakin minun mielestäni. Yli 8 v. on nykyistä suhdetta takana eli ei ihan lyhyestä seurustelusta kyse. Mielestäni monet vain selittelevät pettämisensä ensin itselleen, sitten muille. Pian kun selitykseensä alkaa itsekin uskoa.

Suhteen huonous, hellyyden puute yms. ei ole mikään syy mennä vieraisiin. Huonon suhteen voi aina lopettaa tai sitä voi yrittää parantaa puhumalla vaikeuksista yms. ja välillään riitelemälläkin. Ei kai kaiken pidäkään aina olla niin helppoa ja yhtä nautintoa, vai?

• alicia*

eihän se aina oo silleen et jos kerran pettää ni pettää aina,silleen mää ajattelen.. se riippuu ihan ihmisestä. jotkut tekee oikeesti virheen ja katuu sitä eikä tee sitä enään kertaakaan ja jotkut taas pettää kerran ja pettää myös toisenkin.. kaikki ei oo samanlaisia.. x)

• smile

Aina kun n tehnyt virheen on oppimisen paikka, eli taas on oppinut elämässä jotain uutta. Hyvä! Sulla on ainakin hyvä asenne. Ei sua saa tuomita, sllä saat lähtätä puhtaalta pöydältä taas tähänkin päivään. Kaikki on mahdollista kuhan uskoo siihen. :)

• krisu

ei välttämättä tietenkää jos pystyyy siihen mut mä ite petin poikaystävääni ja mun rakas poika ystänä pystyi antaa anteeksi..mut se tapahtu sit viel uudestaa sen saman jätkän kaa ku aikasemmi....joten nyt saan ite kärsii seuraukset se heitti mut pihalle ja jouduin muuttamaan takas mun mutsin ja faijan luo:)
      pettäminen ei kannata

• Yvonnee

niin kyllähän se on selvää että suurimmassa osassa suhteita jompi kumpi jossain vaiheessa pettää....olen tullut petetyksi ja pettänyt itse...kaikista eniten mua ärsytti se et koska mulle joskus ei kerrottu (ollenkaa) et mua petettii, mut kun mä petin en pystyny edes vuorokautta elämää itseni ja sen asian kanssa, nyt olen vieläkin yhdessä tämän pojan kanssa jota petin, mutten tiedä miten voin elää hänen kanssaan koska hän muistuttaa minua teostani kyl todella usein eikä se lopu kyllä sen tiedän.Jos rakastaa pitää saada saman verran vastarakkauttakin.

• tomppa

itse petin aikoinaan entistä tyttöäni useita kertoja..jopa tämän luokkakavereiden kanssa.sittemmin erosimme ihan eri syystä..nykyään elän hyvässä suhteessa kertaakaan pettämättä ja pienokainen tulossa :)

• nasuliini84

Epäilisin kyllä että hyvinkin mahdollista. Oma rakkaani ei ole minua ikinä pettänyt!!

• ...

vielä.

• Irina

Ikävä palauttaa sut takas maanpinnalle... Ajattelin vain kysyä että oletko aivan ettei se sinun kultamussukkasi ole sinua pettänyt??? Aivan, niin mäkin luulin, kunnes mut tipautettiin takas maanpinnalle... Kaiken lisäks pistin välit poikki kaveriini, kun väitin häntä valehtelijaksi...
        Älkää ihmiset aina uskoko, että maailma on niin ruusunpunaista miltä se välillä näyttää, se saattaa yllättäin muuttuakin mustavalkoiseksi... Mukavia joulun odotushetkiä kaikille!!!

• ...olet...

...hani väärällä palstalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      109
      3769
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      317
      1970
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      247
      1757
    4. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      104
      1667
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      436
      1610
    6. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1570
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      431
      1473
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1240
    9. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      46
      1148
    10. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      393
      1107
    Aihe